Új hozzászólás Aktív témák
-
"... tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni...."
Ez vezetési hiba amit leírsz.
Nulla sebesség eltéréssel kezded meg az előzést. A faterom generációja vezetett így.Távolabbról követve az előzendő járművet, már akkor el lehet kezdeni a gyorsítást, amikor az utolsó szembe jövő még el sem haladt. Jobban átlátható a közlekedési helyzet távolabbról. Az előzés gyorsabban és rövidebb úton hajtható vége. Még üzemanyagból is kevesebbet kell elhasználni az előzésre. A járművet is kíméli az előzés.
A kemény mag, még az autópályán is ezt csinálja.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
nullpoint
senior tag
De ez a gyenge, legalapabb alap, 205nm 90ló. Plusz pingpongasztal függőlegesen frontfelület.
Nem elém költözik, hanem elkezd belassulni, még a hárommal előttem levő is, érthetetlen okokból, mintha összebeszéltek volna. Komolyan ez valami sorsszerű nálam.
[ Szerkesztve ]
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
Lenry
félisten
tehát ha például országúton utolérsz egy lassú kamiont és éppen nem tudod megelőzni, akkor először lelassulsz a kamion tempójára, majd onnan gyorsulsz. ezt az automata nem tudja rendesen lekezelni.
abba az előzési helyzetbe, ahol az automataváltó bambasága már létkérdés, bele sem szabad menni.
de akkor átfogalmazom: nem kerültem még olyan helyzetbe, ahol a váltó gondolkodási ideje túl fontos lett volna.
a mindennapokban egy 68 lóerős autóval járok, ahol az ilyen manőverek egyébként is tervezést igényelnek, az azzal szerzett tapasztalatokat átültetem a többi autómba.[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
"....de addigra már gyorsítottál, miközben kiderül, hogy nem ő volt az utolsó... upsz."
Semmi gond. legfeljebb fékezni kell egy kicsit, de általában elég elvenni a gázról a lábat.
Ez még mindig biztonságosabb, mint a előzendő jármű mögött kidugni az autód orrát, hogy láss valamit.Upsz, a szembejövő autó is most dugta ki az orrát. Nem baj már kedvezményt adnak a tükörcserére.
Upsz, a szemben jövő akkor húzódott vissza az előzésből, amikor már elindultam, kettő - hárommal visszakapcsolva, teljes gázzal előzni.A KRESZ szerint az előzendő jármű hátulja közelében amúgy sem szabad, mert nem tartod meg a kötelező biztonságos követési távolságot. Nem tudsz időben megállni mögötte, ha erős fékezésre kényszerül.
Az előzés megkezdésekor már nem kell megtartani, Ha a szemben jövők miatt nem lehetséges az előzés, még nem kezdted meg az előzést. Meg kell tartani a biztonságos követési távolságot.Bizonyosan láttál már az országúton, párhuzamosan haladó féknyomokat, mind a két sávban.
Az tipikusan annak a fajta előzési taktikának a következménye, amit te szoktál alkalmazni. Elindult az előzés, de a jármű vezetője kevésnek találta a szabad teret az előzéshez. Meggondolta magát és a fékre lépett. Az előzött jármű vezetője segítőkész volt és fékezéssel akart segíteni az előző járműnek. Az eredmény viszont a szembejövők sávjában haladó jármú visszatérésének megakadályozása lett.Nekem teljesen közömbös hogyan előzöl. Legalább is addig, amíg nem kened rá az autódat az enyémre, az előzési módszereddel. De azt tudnod kell, hogy nem a jobb megoldásra szoktál rá.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bzoley
veterán
Szóval, mert rossz tapasztalatod van egy ócska konstrukcióval legjobb, ha általánosítasz és félrevezetsz mindenkit. Ennyi sületlenséget nem lehetett egyszerű megírni. Fel sem merült, hogy léteznek normálisan használható váltók?
Ha két autóval hamarabb indulnék a lámpától, az egész sort összetolnám.
Bármilyen lassabb járművet megelőzök bármilyen sebességről abban a pillanatban, ahogy eldöntöm: na most.
Az előző autóm kellemetlen tulajdonsága volt a gondolkodás. A sarkon befordulva, gyorsításkor jutott eszébe, hogy lelassultam, vissza kéne váltani. Ebből még nem következik, hogy mind szar. -
ncc1701
veterán
Nem tudom, miről beszélsz. Nyomok egy parkettát az automatának, visszavált 1-2 sebességet, és megindul. Ugyanannyi idő alatt, mí] az átlag ember kuplungol, és visszavált.
A piros lámpás elindulásod sem értem teljesen, automatánál csak lelépek a fékről, és már azelött gurul, mielött a gázhoz érnék. Tulajdonképp bele kell kalkulálnom, h az elöttem levp még nem indul, és nem szabad túl hamar a gázra lépnem.
-
#21346560
törölt tag
Valamit nagyon rosszul csinálsz azzal az automatával...
Nekem picit több, mint 1 éve váltotta le a manuális váltós autót, de csak ódákat tudnék róla zengeni!
Pont az ellenkezőjét tapasztalom a váltójával, mint amiket írtál!Ahogy előttem is írta valaki!
Sokkal jobb, kényelmesebb, és nem utolsó sorban GYORSABB, mint a manuális váltó! -
Somatom
veterán
Ennek miért kell igy lennie? Az automatát is vissza tudod váltatni előre. Ott a sport mód, a 3,2,1 fokozat, vagy a teljes manuál mód, típustól függően. Ha rakottan jön az emelkedő, akkor előtte még a kamiont is átrakom manuálba, és kettőt visszakapcsoltatok vele.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ncc1701
veterán
Automatánál nincs ilyesmire szükség. A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni. Nem több idő, mint elengedni a gázt, kuplungot benyomni, váltani, kuplung vissza, és nyomni a gázt. De ha nagyon akarom, felül tudom bírálni, h melyik fokozatban legyen, de nem is emlékszem, mikor csináltam ezt. Valami nagy emelkedőn praktikus lehet kicsit hagyni forogni. De akkor sem kell, mert érzi, h kell a fordulat, és nem vált el 2000rpm-nél akkor az enyém.
Persze mondjuk ehhez alapkövetelmény, h ne valami alapmotoros vacakról beszéljünk. Szerintem valami nagyon régi, rossz tapasztalatod van, valami ezer éves, hidrós váltós, kis motoros, nyomatéktalan akármivel. Ezt alátámasztja az is, amit fentebb írtál, h le kell maradni, majd gyorsítani, és úgy előzni. Rendes autónál, amiben van valamennyi erő is, ilyesmire nincs szükség. Gyengével meg hiába a manuális váltó, úgy sem érdemes pattogni.
Írhatnál autóra példát, én is írtam.
-
Lenry
félisten
ezt értem, én arra reagáltam, hogy attól, hogy nálad "ha kézzel váltok, az kéziváltó", ettől még másnál nem ez.
tehát te hiába definiálsz dolgokat egyedileg, ez leginkább csak félreértésekhez vezet.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ncc1701
veterán
Ne viccelődj, nekem csak a gázt kell lenyomnom, neked meg el kell kezdened gépészkedni. Soha semmi hátrányom nem volt az automatával, de biztos meg tudod magyarázni, h miért szar, hiszen már az ókori görögök is kitalálták, h a nyúl nem előzheti le, érheti utól a teknőst.
Egyet viszont tudok, manulális autóban x idő után fáj a bal térdem, automatában nem. Az x az adott edzésemtől függően lehet akár 30-45 perc is, automatával meg lemegyek a tengerpartra is akár.
Nem fikázom a kocsidat, nagyjából teljesen leszarom, milyen vasad van. Nekem a kocsi nem f@sztoldat, van egy igényem vele szemben, ha annak megfelel, akkor marad. Ha 5 éves, ha 10, ha 20, nem érdekel. És az sem, h mennyi millió, mert nem ettől leszek sem boldogabb, sem komolyabb ember. Aki szemében meg igen, az meg az én szememben éretlen gyerek. Kb ennyi.
Ja, és asszem pontosan tudod, h erre a vasra annyit kell költeni, mint egy 7-es bömbire, ergo asszem ez nem csóróság kérdése. -
ncc1701
veterán
Amúgy meg ha szoktál nézni totalcar videókat, akkor az is meglenne, h ugyanazt a motor-váltó kombinációt több féleképpen lehet programozni, ők is van, h egyiknél szidják, a másiknál dícsérik. Nem egyszerű a történet. Plusz nyilván függ a vélemény a vezetési stílustól is. Ha én baromkodni akarok, akkor a kis swiftemmel csinálom, szerpentinen, mert az pici, könnyen kanyarodik, könnyű, jól megy. A nagy kocsival nyaralni járok, vagy nyaralóba, családdal, nyilván máshogy vezetek, mikor nem csak a saját életem múlik a baromságomon. Vagy mondjuk teli a puttony, és nem akarom, h boruljanak a dolgok. Ergo még az is lehet, h ami nekem jó, az más szerint tök szar alapjában véve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Utolsó darab - 670.000 Ft helyett - 465.000 Ft MacBook Air Retina 13" M2 8GB / 512 SSD / Magyar
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz