Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
Insignia kombim van, automata váltós, természetesen dízel. De nem ajánlom, eléggé foglalkozós a vas. Mindenesetre 2 méteres, 90cm széles matrac befér a puttonyba simán.
Szaladgálós kocsim nekem is kézi váltós, de automatát sokkal pihentetőbb vezetni. Hegyi szerpentinen élvezetesebb a manuális, ez van, de ott meg az asszony visít, meg tépdesi a majrévasat, ha csapatom.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Nem tudom, miről beszélsz. Nyomok egy parkettát az automatának, visszavált 1-2 sebességet, és megindul. Ugyanannyi idő alatt, mí] az átlag ember kuplungol, és visszavált.
A piros lámpás elindulásod sem értem teljesen, automatánál csak lelépek a fékről, és már azelött gurul, mielött a gázhoz érnék. Tulajdonképp bele kell kalkulálnom, h az elöttem levp még nem indul, és nem szabad túl hamar a gázra lépnem.
-
ncc1701
veterán
válasz Foglalt név #65 üzenetére
Automata váltó célja szerintem annyi, h kényelmes legyen. Nem kell mindent belelátni, hosszú távon sokkal pihentetőbb egy automata autót vezetni.
Csapatni, pályára meg ott a manuális. Sztem ez az emberek 99,99%-nál nem szempont. -
ncc1701
veterán
Automatánál nincs ilyesmire szükség. A 160 pacis (350-380Nm) insigniámat csak leparkettázod, 0.5mp, míg visszavált, és elkezd húzni. Nem több idő, mint elengedni a gázt, kuplungot benyomni, váltani, kuplung vissza, és nyomni a gázt. De ha nagyon akarom, felül tudom bírálni, h melyik fokozatban legyen, de nem is emlékszem, mikor csináltam ezt. Valami nagy emelkedőn praktikus lehet kicsit hagyni forogni. De akkor sem kell, mert érzi, h kell a fordulat, és nem vált el 2000rpm-nél akkor az enyém.
Persze mondjuk ehhez alapkövetelmény, h ne valami alapmotoros vacakról beszéljünk. Szerintem valami nagyon régi, rossz tapasztalatod van, valami ezer éves, hidrós váltós, kis motoros, nyomatéktalan akármivel. Ezt alátámasztja az is, amit fentebb írtál, h le kell maradni, majd gyorsítani, és úgy előzni. Rendes autónál, amiben van valamennyi erő is, ilyesmire nincs szükség. Gyengével meg hiába a manuális váltó, úgy sem érdemes pattogni.
Írhatnál autóra példát, én is írtam.
-
ncc1701
veterán
Ne viccelődj, nekem csak a gázt kell lenyomnom, neked meg el kell kezdened gépészkedni. Soha semmi hátrányom nem volt az automatával, de biztos meg tudod magyarázni, h miért szar, hiszen már az ókori görögök is kitalálták, h a nyúl nem előzheti le, érheti utól a teknőst.
Egyet viszont tudok, manulális autóban x idő után fáj a bal térdem, automatában nem. Az x az adott edzésemtől függően lehet akár 30-45 perc is, automatával meg lemegyek a tengerpartra is akár.
Nem fikázom a kocsidat, nagyjából teljesen leszarom, milyen vasad van. Nekem a kocsi nem f@sztoldat, van egy igényem vele szemben, ha annak megfelel, akkor marad. Ha 5 éves, ha 10, ha 20, nem érdekel. És az sem, h mennyi millió, mert nem ettől leszek sem boldogabb, sem komolyabb ember. Aki szemében meg igen, az meg az én szememben éretlen gyerek. Kb ennyi.
Ja, és asszem pontosan tudod, h erre a vasra annyit kell költeni, mint egy 7-es bömbire, ergo asszem ez nem csóróság kérdése. -
ncc1701
veterán
Amúgy meg ha szoktál nézni totalcar videókat, akkor az is meglenne, h ugyanazt a motor-váltó kombinációt több féleképpen lehet programozni, ők is van, h egyiknél szidják, a másiknál dícsérik. Nem egyszerű a történet. Plusz nyilván függ a vélemény a vezetési stílustól is. Ha én baromkodni akarok, akkor a kis swiftemmel csinálom, szerpentinen, mert az pici, könnyen kanyarodik, könnyű, jól megy. A nagy kocsival nyaralni járok, vagy nyaralóba, családdal, nyilván máshogy vezetek, mikor nem csak a saját életem múlik a baromságomon. Vagy mondjuk teli a puttony, és nem akarom, h boruljanak a dolgok. Ergo még az is lehet, h ami nekem jó, az más szerint tök szar alapjában véve.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Duotts F26 - megoldjuk erőből
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Formula-1
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- A Baseus legfrissebb Type-C dokkolója nem csupán sokrétű, de helytakarékos is
- Renault, Dacia topik
- Autós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...