Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
Abban igazad van, hogy G-Sync nélkül szar ablak módban játszani. De szerintem nagyon kevés játék van, amit ne lehetne valahogy valamilyen kis késésű fullscreen módba tenni. Még mindig van Full Screen Exclusive mód (akkor is, ha a Win10 igazából már lecserélni valami más, de funkcionálisan egyenértékűre), szerintem DX12-höz is van megfelelője, és a G-Sync esetén a keretes ablak is "áttöri" valahogy a DWM-et Win10 alatt (lehet extra lag nélkül ablakban játszani, még kis, keretes ablakban is).
Ha ezeket a grafikonokat egymás mellé rakod, látszik, hogy a max freki alatti limiterrel VRR nélkül sem olyan nagy a hagyományos V-Sync késése (az egyetlen hátrány, hogy stabilan a limiten kell maradni, nem lehet fel-le szánkázni az fps-el, mert akkor vagy jön a harmadik buffer, vagy ledob 30-ra 60-ról, ha tüsszent).
Az első támasztja alá, hogy mehet az ablak mód. Sajnos nem találtam olyan grafikont, amin azonos max frekvencia / limit mellett lehetne összevetni az időket. De szerintem egyértelműen látszik, hogy a kisebb frekvencia miatt nagyobbak a számok a második grafikon első blokkjában, így onnantól kezdve elég egymással összevetni a második grafikon két blokkját, hogy látszódjon mennyi a hagyományos V-Sync büntetése (limiterrel).
Egy -0.01Hz limiter pedig be lehetne építve a játékokba, aktiválódhatna a V-Sync kapcsolóval együtt.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Duck663
őstag
válasz Stormbird #153 üzenetére
Köszi, az FRTC is kb ezt csinálja. De pillanatnyilag a probléma megoldva. Mókoltam kicsit a registryben és volt FRTC, nincs FRTC, majd lett FRTC! és minden olyan, amilyenek lennie kell.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
janos666
nagyúr
válasz Stormbird #153 üzenetére
A tripple buffer nagyon nem úgy működi, ahogy írja.
A 16 vagy 17ms sem igaz, mindig 1/60-on belül kell lenni, ha teljes szinkront akarsz.
Az RTSS nem driver, hanem CPU oldalom működik, ezért hatékony, és amúgy ilyenkor hamisan sima a grafikon, amiatt, hogy a saját limiterén túli apró tüskéket nem látja (ha a játék limiterét használod, akkor viszont igen, tehát tüskésebb lesz akkor is, ha igazából kevesebb a tüske, csak látod, ami ott van).
De a legfontosabb, hogy nem 60-ra kell limitálni, hanem 59.99-re, hogy a V-Sync limitere alatt maradj, tehát mindig az RTSS legyen érvényben (azért nem 59.00, vagy kevesebb mert akkor minden másodpercben és nem csak perenként lesz egy apró kis akadás).
A nagy tüskék pedig mindig ott lesznek, limiter nélkül és azzal is.
És megint: nem másolgat sehova semmit semmi.
A 70% pedig nem hatalmas különbség a 60-hoz képest.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Vitee
aktív tag
Sziasztok,
Valakinek tapasztalat ezzel a driverrel, Freesynces background flickeringgel kapcsolatban van? A kártyám egy SPulse 5700XT.
Nekem egy AOC c24g1 monitorom van, de ha be van kapcsolva a freesync akkor a töltőképernyőknél mindig villog, sőt játék közben is, ha olyan jelenet van. Van amelyik játéknál ilyen "lag"-os érzése van az embernek mikor mozgatja a kamerát, ha kikapcsolom semmi baja. Nem tudom jobban leírni, de nem olyan Smooth a mozgás, mint kikapcsolt Freesyncnél. Na ennek nem így kellene működnie. Olyan jatéknál van ez, ahol át tudja lépni a Freesync tartomány felső határát, itt ugye 144-et.
Próbáltam chillel állítani a 144fps alá pár kockával, de semmi eredménye, ugyan úgy csinálja, szerintem nem működik normálisan. Játékon belüli limiter se jó, hiába állítom 120fps-re akkor is villog. Töltőképernyőknél a legjobban, itt van 1000-2000fps is valamikor.
Amelyik játékban nem lépi át a tartományt ott betudom kapcsolni mert nem villog.
De így minden játéknál ki kell sakkoznom, hogy szereti-e vagy nem a Freesyncet, hogy eldöntsem előtte, hogy ki vagy be szükséges-e kapcsolnom. Ez így elég frusztráló és zavaró.
Próbáltam CRU-val csinálni más beállítást a monitornak, de nem segített.
Van erre megoldás? Nem vagyok egyedül, elég sokat olvasni erről a netem, főleg offi. AMD fórumon.
Van akinek tökéletes, van akinek nem. Ez monitor hiba lenne? Vagy a driver akad össze a monitorral? Magyarul lottózzak és próbálgassak többféle monitort, hátha az egyik jó lesz?
Amit nem próbáltam, de itt írták feljebb, hogy FRTC + Anti lag jobb a Chill helyett. Ezzel érdemes próbalkozni?
Vagy a monitor kuka és ez ennyit tud?
Valaki tapasztalt hasonlót?Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
"Life before death, strength before weakness, journey before destination."
-
joey04
titán
válasz #65912064 #115 üzenetére
win alatt nem tudom mi változott, de nv kártyával tökéletes a hang minden állítgatás nélkül hdmi-n is. Már rengeteg mindent végigpróbáltam, napi szinten követem a linkelt a topikot, meg egyéb hasonló problémákat kibeszélő oldalakat, de nincs normális megoldás még. szvsz nem is lesz.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
victorhun7
tag
Sziasztok
Az a problémám merült fel ezzel a szuper új amd szoftverrel hogy nem tudom vissza tenni a régire ... -
nagyúr
válasz victorhun7 #160 üzenetére
Amd cleanup utility sem hoz szerencsét?
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Tyrel
őstag
Nekem is volt olyan (Acer XZ321QU) monitorom ami sok esetben sötéten vibrált, mintha pillanatokra kikapcsolta volna a háttérvilágítását. Ez szerintem sima monitor hiba, nem tudsz vele mit csinálni. Spóroltak az elektronikán ill. a FreeSync implementáción és ennyi.
G-Sync-nek ugye az a nagy előnye hogy a monitor oldali hardver is ellenőrzött (meg drága ), mivel az nVidia szállítja. FreeSync-et viszont az adott monitorgyártó implementálja úgy ahogy akarja, olyan hardverrel amilyennel akarja, és hát bizony szeretnek spórolni. Kb. Apple vs. Android, egyik kötött, ellenőrzött, drága... a másik olcsóbb, de cserébe az adott gyártón/szérián múlik hogy épp mennyire sikerült jól.
Valószínűleg akkor csinálja a villódzást amikor át kell lépnie a FreeSync - LFC tartományok határain, többnyire az szokott nekik gondot okozni. Esetleg Firmware frissítésben bízhatsz hátha van hozzá újabb ami megoldja, ha nincs akkor IJ, AMD nem fog/tud javítani ezen driverből. Esetleg LFC-t megpróbálhatod valahogy kikapcsolni ha lehetséges egyáltalán...
Sajnos nagyon monitorfüggő, volt hogy én is sokat szívtam FreeSync-el, akkor még én is azt hittem hogy az AMD felelős a hibákért, aztán így utólag már látom hogy az Acer volt... Most a 34GK950F-el tökéletesen működik a FreeSync, de ez sem jelenti azt hogy az összes LG monitorral ugyan így fog. Szimplán felsőkategóriás darab és nem kellett spórolniuk a az elektronikáján, ami vastagon meg is látszik... Sajnos ez ilyen...
Esetleg a G-Sync Compatible monitorlista valamennyit talán segíthet olyan monitorok találásában amiknek korrekt a FreeSync implementációja (teljesség igénye nélkül). Ezen felül a FreeSync2 matrica úgy vettem észre hogy komolyabb validációkat (jobb minőséget) is takar, nem csak szimpla HDR támogatást.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
őstag
Egyébként ebben a driverben az overlayt hogy lehet kikapcsolni
Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé...
-
planbmokus
senior tag
Tegnap pont újratelepítettem a gépet, este sikerült is letesztelni:
Pro:
-R6:S alatt kb 10% plusz fps (RX5700), folyamatosan magas képkockaszám (99% 200+), nincsenek esések
-érezhetően alacsonyabb input lag bekapcsolt freesync mellett
-lehet csak halucinálok, de mintha élesebb is lenne a kép
Kontra:
-az alapból bekapcsolt "filmic grain" szerintem undorító (de most már tudom, hogy ki lehet kapcsolni)"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Tyrel
őstag
válasz planbmokus #166 üzenetére
Telepítés után ha kiválasztod pl. a Gaming profilt (vagy preferenciát vagy mi az), ott azt hiszem ő automatikusan bekapcsolja a RIS-t. Lehet azért tűnik élesebbnek a kép.
Turenkarn
-
addikt
válasz Northlorien #168 üzenetére
Nekem is megy jack, hdmi és dp-n is a hang. De lehet neki egyszerre kellene hogy menjen, nem külön-külön?
-
Tyrel
őstag
Hát amelyik monitorommal rossz volt az FreeSync, abban az időben nem volt még se nVidia kártyám, se G-Sync Compatible nem létezett, hogy kipróbálhassam vele.
Utána lett (pár köztes lépcsővel) lett ez a mostani FreeSync monitorom még nVidia kártyával, és sokkal jobban működött benne a FreeSync mint amikor először találkoztam a tech.-el. Bennem is volt gyanú, hogy talán azért mert nV kártyával hajtom, de nem rég lecseréltem egy 5700-ra és ezzel ugyan úgy tökéletesen működik.
Konklúzió: simán a monitor jó.
Turenkarn
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz janos666 #152 üzenetére
Ezek alapján, jól értelmezem azt, hogy még mindig úgy a legjobb a G-Sync, ha engedélyezve van mellé a Vsync is?
Vajon ez a Driver megoldja a villogó kijelző problémát 4K felbontás mellett? Nekem előjött Vega-val is, és m ásoknál RX szériánál is egyaránt.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Istipeti
friss újonc
Sziasztok! Mintegy lámaként kérdezem, hogy be tudom valahogy állítani az FPS állandó megjelenítését a monitor valamelyik sarkában?
-
janos666
nagyúr
válasz hackeeeee #173 üzenetére
Szerintem a pillanatnyilag legjobb általános célú beállítás szerintem:
G-Sync: On + V-Sync: On + LowLatencyMode: Ultra
Ilyenkor kapsz egy automata felső limitert a tartomány teteje alatt néhány fps-el, aminek hála sohasem kapsz V-Sync szintű lagot, de a tartomány felső határán, illetve alatta sem lesz képtörés soha, és az LLM segíthet olyankor is, ha ~99% terhelésen pörög a GPU (a tartományon belül mozog az fps véletlenszerűen, nem a felső limiten hasít, és nem a CPU a fogja vissza).
Ezt játéktól függően (ha van jó beépített limitere) érdemes lehet finomítani úgy, hogy LLM Ultra helyett On, és a játék saját limiterét használod (pár fps-el a max freki alatt), mert akkor picit alacsonyabb lehet a késés, de az inkább akkor jó, ha az idő nagy részében az fps limiten tud futni a játék, és nem fut ~99% terhelésre a GPU (ahová jól jönne az LLM: Ultra, de az már magában limiter is iulyenkor, így ha ragaszkodnál hozzá, akkor néhány fps-el az Ultra-féle limit alá kéne tenni a játék saját limiterét, hogy az legyen érvényben, max 1 frame késésért).Szerintem a FreeSync-re is ugyan ez igaz (már csak azért is, mert a G-Sync Compatible esetén is ez van érvényben, nem csak az nV modulos G-Sync-nél). Kivéve, hogy ott nincs driver auto-limit a tartományhatár alatt (a V-Sync szerintem effektíve ugyan úgy viselkedik FreeSync mellett is, mint G-Sync mellett, az AntiLag pedig nem ad limitet, mint az LLM: Ultra és másképp sem tünteti el a teljes lagot, amit akkor kapsz, ha eléred a tartomány tetejét), és nemrég kivették a manuális driver limitert is, úgyhogy ott marad a játék saját limitere (legjobb, ha működik), vagy annak hiányában az RTSS (ami valószínűleg jobb, mint a driver régi limitere, szóval amúgy is ez lenne a javasolt). De azért kérdezgettem erről, mert ebben nem vagyok teljesen biztos.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Duck663
őstag
Dehogy javították, nálam is ez van. Szinte mindegyik drivernél, nem is értem, miért nem lehet ezt normálisan megcsinálni?.
A fekete villódzás meg driverhiba. Jelenteni kell. Nekem egy-egy driver a windows betöltésekor csinálta korábban, ennél jó.
Nagyon érdekes ez a driver. Az órajelvezérlés teljesen megváltozott, úgy működik, mint korábban a Bonaire lapkáknál, valószínűleg a RDNA-s kártyákkal szerzett tapasztalatokat felhasználva fejlesztették. Az autotuning is elég furcsa, egyes játékok esetében nem OC van, hanem UC. Ami szintén furcsa, hogy az autotuning használatakor megemelkedik a VRAM használata. Egyes játékok esetében tulajdonképpen addig tölti, amíg van hely. Van 8GB VRAM? Hát használjuk! De ez ilyenkor akadásokat eredményez, szóval van autotuning, de inkább kerülendő. Mindegyik esetében legalább 1GB plusz használt van, az overlay jelzése szerint. Szinten érdekes és ez megint csak tuningnál szembeötlő, hogy megemeli az órajelet, de közben a fogyasztás esetenként csökken, bár szerintem a méréssel lehet valami probléma. Az is furcsa, hogy kb 3% órajelcsökkentés mellett beesett 100W alá a fogyasztás, nem is értem, hogy?! (RX580) Nehezen hiszem el.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
janos666
nagyúr
FreeSync + V-Sync + fps limiter a max freki alá.
De külön limiter nélkül hova limitál most a freesync+vsync? 120Hz-en pontosan 120-ra, vagy kicsit alá?TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
addikt
válasz janos666 #182 üzenetére
nekem 144hz-s monitor van én úgy láttam, hogy pont 144-re limitál a vsync, de amúgy ha limitert használok akkor minek a vsync? Nem igazán használom egyébként a vsyncet, inkább olyan beállításokat használok, hogy 60-100 közt legyen kb mindig az fps-em, bár nekem nincs képtörésem se meg stutter se. De ha jobb vsyncel akkor benyomom azt is azon ne múljon.
[ Szerkesztve ]
-
ttt
senior tag
Nálam fűt már desktopon (RX480). 60 Celsius körül megy úgy, hogy nem csökkent a venti sebessége. Nem nyomoztam sokáig, ment vissza a korábbi driver 20 fokkal hidegebb. Majd később.
-
paprobert
senior tag
Az UC nem szimplán csak az égbe emelt feszültség miatti thermal throttling? Nálam teljesen őrült feszültséggel kínálta meg a GPU-t az autoOC, így inkább hanyagolom. Szerintem te is csak ennek az eredményét látod.
Szerk, én is váltottam RTSS-re, egyelőre jónak tűnik a dolog.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Kansas
addikt
-
Duck663
őstag
válasz paprobert #188 üzenetére
Tudja fene, furcsa módon a UC mellett a hőmérséklet annyira nem szállt el. Bár van egy olyan érzésem, hogy a Navinál használt hőtérkép, rávilágított erre-arra és lehet, hogy adott játék esetében ugyan a lapka mért hőmérsékletértéke relatíve alacsony, viszont tudják, hogy egy adott részét a program jobban terheli, és emiatt visszaveszi az órajelet. De ez csak tipp.
A feszültségértékeket nem is néztem. Én is hanyagolni fogom. Rettenetesen zavar, hogy ahogy eléri a 70 °C-ot lepadlózza a ventilátort, visít mint egy porszívó, és addig nem is igen veszi vissza, amíg 50 °C alá nem ment.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
schwartz
addikt
RDR2 ezzel a verzioval megint nem megy fullscreen csak windowed modban. Tokom ki van mert vissza kellett rakjam a regi drivert. EZ ki a fax hibaja, Rockstar vagy a driver?
[ Szerkesztve ]
If he dies, he dies.
-
-
planktone
csendes újonc
válasz raubisoda #195 üzenetére
Próbáltam már ezen is azon is, már korlátoztam az fps-t minden féle módon, a LOL-t valahogy nem szereti....
Még valami...
Ezt a prüttyögő hangot hogy a fenébe lehet kikapcsolni???!!! Mindig prüttyög egyet, miután vissza alt-tabolok egy játékba pár másodperc után.
A falra tudok mászni az ilyenektől. -
Daelion
őstag
válasz planktone #196 üzenetére
Ezt én is szeretném tudni mert most próbálok tovább ügyködni a Chill-el de ez a csipogás,most miért kell ez?
Illetve most Chill+freesync van 74 limiten és mintha látnék Wolfenstein 2-be kép töréseket időnként ami sima limittel+freesyncel régen nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
Vitee
aktív tag
válasz raubisoda #195 üzenetére
Ez nagyon érdekes.
Nekem végig DP-be van, HDMI-t még nem néztem, de akkor ez most hogy? Ki akartam próbálni, de akkor nem sok esélyt adok neki, ha neked HDMI-n is fos volt.
Van akinek jó, van akinek nem? Akkor én tényleg a kártyára gyanakodok...
Próbáltam én is minden féle limitert, radeonon belül is, semmi nem segít, csak ha kikapcsolom...[ Szerkesztve ]
"Life before death, strength before weakness, journey before destination."
-
MeszesKPT
őstag
Azért kíváncsi lennék, hogy mennyire volt valós igény ez a beépített böngésző. Engem mondjuk nem érint, mert mindent borderless windowedban használok és így a task váltás instant.
-
Vitee
aktív tag
Pont most rakott ki egy videót az egyik YT arc, aki szokta tesztelgetni a dolgokat, hogy az új driver hazavágta neki a Freesyncet: [Ancient Gameplays]
Bár nálam előtte se volt jó, de valszeg nálam ez akkor monitor miatti inkompatibilitás."Life before death, strength before weakness, journey before destination."