Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
Aha, annyival "bonyolultabb" a DLSS, hogy az Nvidia is kb. dobja, és egy RIS-szerű filtert kezd el használni, gyakorlatilag helyette...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DLSS nem igazán bonyolult, csak nagyon költséges per játék alapon, hogy jól is működjön. Egy sharpening nagyságrendekkel olcsóbban működik. De egyébként az NV megoldása borzalmasan messze van a RIS-szerű filtertől, az egy eléggé szimpla high pass sharpening, míg az AMD-é egy kontraszt adaptív megoldás. Ezért építik az utóbbit a játékokba, mert a high pass sharpening nem igazán játékokba való technika, inkább képszerkesztéshez ideális. Ettől még driverben lehet alkalmazni, de egy játékba egy fejlesztő sose fog ilyen implementálni, mert túl sok képi hibát generál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hegegabi80
addikt
Akkor magyarán szólva, addig kell kísérletezni a finom beállításokkal, amíg nem reseteli magát, mert akkor már nem fut bele instabilitásba. Lehet ez csak pl 1-2 Mhz gpu órajelet és 0.01 mV feszt jelent, valakinek meg többet. Akkor így nem sok értelme van a wattmannak. Vagy is van de még se.
Nálam is van amikor reseteli magát, de érdekes módon van amikor olyankor csinálja, amikor nincs gpu igényes dolog indítva a gépen. Bár ennek ellenére fagyás/hibaüzenet nem jelenik meg, csak éppen belépek ellenőrizni wattmanba és látom hogy alapra visszaállt. -
Kansas
addikt
Az újabb verziójú(v436.02 driver óta) Freestyle Sharpeningre gondolsz? A Techspot írója szerint sz is kontraszt-adaptív, bár valóban nem tényközlésként mondja, hanem spekulatívan a Metro Exodusban produkált. látvány alapján.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hegegabi80 #53 üzenetére
Nem a GPU terhelése a gond. Ez óriási tévhit. Valójában a mai hardverek igen jól elviselik a terhelést, mert dinamikusan alkalmazkodnak hozzá az órajelekkel. Hiába állítottál be valami nagyon magasat. A gondot az órajelváltás jelenti, amikor az órajel egy viszonylag nagyot ugrik az egyik állapotból a másikba. Az AMD hardvere elég sokszor vált órajelet, 10 mikromásodpercenként. És egy ilyen rendszernél már van fail üzemmód is, ami annyit tesz, hogy az órajelváltás nem sikerült, túl nagyot akart ugrani a hardver, és ekkora magát fail-be rakja, ami annyit tesz, hogy 10 mikromásodpercig megőrzi a korábbi órajelet. Ilyenkor a váltás 20 mikromásodpercen belül következik be. Ha öt másodpercen belül túl sokszor kerül fail üzemmódba a hardver, akkor azt jelzi a drivernek, ami reseteli a Wattman beállítást, mert fennáll az esélye, hogy előbb-utóbb lefagyna. De ezt a problémát a hardver már képes felismerni, ezért tesz az ellen, hogy lefagyjon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kansas
addikt
Akkor egy ilyen ellenőrzést betehetne az automata finomhangolási algoritmusokba(pl. auto-undervolt, auto-overclock), hogy olyan értéket állítson be, aminél nincs szükség resetre. Akár egy 1-2 percig futó bench formájában például.
Enélkül nem sok értelme van ezeknek a finomhangoló algoritmusoknak így hogy beállít valamit ami aztán nem sokáig életképes, ráadásul legközelebb is ugyanazt állítja be, ha bekapcsolom.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Az eredeti az luma sharpen volt, míg az új az high pass sharpen. A ReShade-es srácok közül dolgoznak páran az NV-nek, ők írták, illetve írják ezeket a szűrőket.
Egyébként ha kontraszt adaptív lenne, akkor agyon lenne reklámozva ez a képessége, de még kérdésre sem erősítették meg. Ez végeredményben mindegy is, ha tudod, hogy kik írják a shadert nekik.Azért a high pass sharpen nem olyan rossz, hogy annak a hibáit könnyen felismerd. Eléggé speckó jelenet/kép kell hozzá, az is sokat számít, hogy milyen erősséget állítasz be.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kansas
addikt
válasz planktone #59 üzenetére
Nem akkora baj, de legalább "Release notes" van már.
Erre vártam!
Fixed Issues
- Radeon RX 5700 series graphics products may intermittently experience loss of display or video signal during gameplay.
- Out of Video Memory error may randomly appear on some Radeon R9 200/300 series graphics products when playing Fortnite™ with DirectX®12 API enabled.
- Ring of Elysium™ may experience lower than expected performance on 1440p and 4K display resolutions.
- Star Wars Jedi: Fallen Order™ may experience an application hang after the initial game cutscenes on some Radeon RX 5000 series graphics products.
- Enabling Performance Metrics Overlay may cause black screens or corruption on some applications.
- Task switching out of some games with Radeon ReLive enabled may cause a black screen when switching back into the game.
- Invoking Radeon Overlay may cause games to lose focus or become minimized when HDR is enabled within Windows®.Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
X Factor
addikt
frtc beallaitast vki megtalálta benne?
Make things work
-
Fred23
nagyúr
Nem fogom még feltenni, de kíváncsian várom a bevállalósak tapasztalatait.
-
hegegabi80
addikt
Köszi az infókat, így már kezd egyre tisztább lenni a kép, bár elég összetett dolog az egész.
Akkor nem is a magas vagy alacsony órajel és fesz a probléma, hanem az órajel váltás.
Tehát wattmanban úgy kell beállítanom a 7 állapotot, hogy minél közelebb legyen egymáshoz?
Igazándiból én annyit állítottam, hogy az 5-6-7 értéknél lejjebb vettem a feszt. Így nem fogyaszt annyit és nem is melegszik annyira. Memóriát feltoltam 2000/8000-re, de azzal nincs gond, mert azt nem teszi vissza sose defaultra.
Sőt a múltkor aszem a feszből se állította vissza minden értéket alapra. -
Meteorhead
aktív tag
Na, ROCm Windows port nem érkezett a csoda meghajtóval. Nincs itt semmi látnivaló, megyek is a dolgomra.
-
martonx
veterán
Ismét sok hűhó semmiért. Inkább az 5500-asok jönnének Nvidia verő áron, teljesítménnyel, fogyasztással, hanggal
Mondjuk az egyik gépemnél megelégeltem a hangos kazánt (RX 570) a helyére került GTX 1660 Super zseniális váltás volt. A másikban még mindig hangos kazán van. Az 5500-at megvárom, aztán jó eséllyel abba egy GTX 1650 Super fog menni.Én kérek elnézést!
-
Kansas
addikt
válasz Meteorhead #67 üzenetére
Miért, van az AMD-nek valami köze a ROCm-hez?
Nem tudom, kérdezem...[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Valaki már rájött, hogy a fenébe lehet ezen nyelvet állítani?
Nekem angol-magyar keverék nyelvű a felület, jó lenne választani közüle, hogy egy nyelven legyen...Szerk: á, megvan, némelyest elrejtették az "Beállítások(fogaskerék jobbra fent)/Általános/Beállítások"(Settings/General/Preferences) alá.
Ja, és ez a fent látható keverék a "Magyar" felület.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
zsizsef
senior tag
Korábban volt egy teljesítmény mód opció a globális grafika alatt (aktiválva nem ugrált az órajel alapon). Keresem, de nem találom.
-
Kansas
addikt
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
paprobert
senior tag
Ugye nem gondolták komolyan, hogy kiveszik az FRTC-t?
Több játéknál is használtam egy értelmes értékre beállítva a limitet, és anti laggal a maradék input lagot is lenyestem.
FRTC nélkül ezt nem lehet megtenni.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
tootzooz
csendes tag
Egész jó, a PUBG game módban 15-20 fps plusz. A tanácsadó meg, a játékon belül ajánlott beállítást. Remélem a Ryzen Master-t is átgondolják.
Xperia 1
-
Kansas
addikt
válasz paprobert #76 üzenetére
Ha bekapcsolod az Anti-lagot az kiüti a Chill-t amúgy is...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
paprobert
senior tag
Nem érted. Idáig volt 3 metódus amit használhattál.
1. Chill.
2. Anti-lag eleresztve
3. FRTC + Anti-lag.Ez utóbbi sok esetben a legjobb megoldás, mert 75 fps-re lockolva is érzetre 120-150 fps körüli, alacsony input lagot biztosít.
Mivel elvették az FRTC-t, most vagy csak Chill van (ami nem elég gyors), vagy csak eleresztett Anti-Lag van (ami szétfűti a gépet).Az FRTC elvételével a kontrollált Anti-Lagot vették el.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
janos666
nagyúr
válasz paprobert #79 üzenetére
Húzd lentebb a TDP keretet, hogy kevesebbet fűtsön? (Vagy használj jobb hűtést, esetleg vegyél kisebb chip méretű, így kisebb TDP-s, egyben olcsóbb kártyát...?)
Bár limiter azért még kellhet ahhoz is, hogy a FreeSync range-ben maradj V-Sync lag nélkül, bár nem tudom AMD-nél ez pontosan hogy megy, főleg Chill mellett.
Nem az lehetett a gond, hogy a limiter GPU oldalon dolgozott és okozott 1-2 (vagy akár több) frame lagot 0-1 helyett (mint nemrég még az nV-é is tette, mielőtt kombinálták az LLM: Ultra-val), ezért jobb az in-game, vagy RTSS limiter?Más: Hopsz, most vettem észre, hogy ez egy több oldalas cikk.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
paprobert
senior tag
-
janos666
nagyúr
válasz paprobert #81 üzenetére
Persze, hogy nyavalya, főleg ha ini file, és nem RTSS GUI (a játék GUI-ban pedig nem lesz 116 fps opció, főleg nem 119.9, ha sima V-Sync mellé akarod), de amúgy elvileg, ha jó az in-game limiter (nem bugos hulladék, vagy nemlétező), akkor elvileg mindig minden tekintetben az a legjobb választás (futási "simaság" és lag tekintetben is). Aztán jön az RTSS, majd a GPU driver (legalább is a régi driver-ek, mert az nV nemrégi újított kb. RTSS szintre, arról pedig nem találok most semmi infót, hogy az AMD-é milyen volt, mielőtt eltűnt).
De mi a baj azzal, ha lentebb húzod a TDP csúszkát? (Vagy már nem lehet olyat?)
Engem sokkal jobban zavar, hogy divat lesz az alapértelmezett élesítés.
A játékfejlesztő telepakolja a játékot minden féle maszatoló effektel, akár egyszerre élesítéssel is, aztán a driver kap élesítést és egy moslék az egész kép.
Az is legalább egy évtizedekbe telt, hogy a TV gyártók leszokjanak arról, hogy alapértelmezésben erős élesítés legyen alapból minden létező képmódban, vagy hogy a játékokba legyen mindig GUI-n is kikapcsolható a motion blur és hasonlók, ne csak ini file-ból vagy sehogy.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Kansas
addikt
Ezért nem használok magyar nyelvet... szar a fordítás.
Ez egyébként milyen verzió? A jobbra levő beállítást se láttam ott soha... nem valami laptopos menü véletlenül?
Itt vannak a beállítási opciók eredeti nyelven, talán megtalálod köztük.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
őstag
Én akármit állítok be a grafikus rendszerben, amint bezárom és újból megnyitom, megint minden a régi...
Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé...
-
Kansas
addikt
Akit érdekel, itt egy részletes leírás az új beállítási rendszerről.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
NLZ
tag
Oh, és ez már WHQL, derék.
-
proci985
MODERÁTOR
Ennek a technológiai alapjait volt nehezebb lerakni, elvégre az AMD kritikus tényezőnek tartja a reszponzivitást, ami valóban elég fontos, hiszen nem mindegy, hogy ez a felület pillanatokon belül jelenik meg, vagy akár egy percet is várni kell a betöltésére.
Ez nem stimmel a cikkben. A responsive design alapja az, hogy a feluletnek mukodnie kell, eszkoztol, felbontastol es layouttol fuggetlenul. Maga a fogalom a webrol jott es a kulonbozo mobil eszkozok miatt volt ra szukseg, plusz hogy ne kelljen kb vegtelen mennyisegu eszkozre kesziteni (vö web design 2005 ahol kb az 1024 / 1280 pixelszelesseg volt jellemzoen a mervado, nagyon esetleg volt 2, de max 3 tamogatott felbontas). Desktopon az elso nagyobb valtas a win8 volt, ami a tilejai miatt nagyon nem mukodott, mert jellemzoen senki nem akart erintokijelzos windowst ami sima desktopkent kevesbe mukodik jol. Egyebkent sajnos a crimson / adrenaline a glanceable kriteriumon bukott az elejen, a regi catalyst sokkal jobb felosztasu volt mentalisan. Egyebkent a Crimson az evek alatt eleg sokat javult, az elso verziojaban tenyleg sikeresen eldugtak mindent ugy, hogy veletlenul se lehessen megtalalni.
Egyebkent a catalyst eleg jol tulelte, eyefinitynel meg tavaly is a spec featureokat annak a layoutjarol lehetett hasznalni.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
5150
aktív tag
Gyönyörűen megirt cikk
"Az információ korában az evolúciós szelekció azokat tizedeli, akik képtelenek a hamis információt megkülönböztetni a helyestől"
-
Hajdi
senior tag
Bíztam benne, hogy ReLive alatt lesz választható hangkimenet, hátha lett volna végre hang is a rögzített videó alatt, de ezt sajnos most sem sikerült megoldani.
A kezelőfelület számomra barátibb lett. Tetszik egyenlőre.
"The Man Who Sold the World"
-
joey04
titán
Megint tele van cseszve sok hangzatos újdonsággal, a hdmi hibát meg pár alapvető dolgot továbbra sem csinálnak meg. Egyik legszarabb döntésem volt az 5700xt.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
nagyúr
Ezekkel az új csilivili driverekkel egy baj van, hogy sz@rok úgy ahogy vannak.
Beszélek itt most eyefinity-ről, mert 3 monitorhoz, 2018-as drivert kell használnom, 24.xxx-es verziójú driverrel, maximum, mert ha 25-ös van fent, akkor olyan zöld csíkok jönnek be, ahogy öröm nézni.
Most ezt megnézem egy monitoros rendszerrel, de sok jót nem remélek tőle..."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
myckie2
őstag
Az ilyen reset-et felismer az ember, terhelés alatt, de én a gép újraindítása utáni resetről beszélek és a 2 monitor használata esetén egyes jatékok kilépése utáni resetről. Ha 1mzh-t állítok, akkor is megtörténik a reset. Itt nem instabilitás van, hanem programozói hibák.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint írtam nem igazán a terhelés függvénye ez, hanem az órajelváltásé. Ezt értékeli ki a meghajtó. Ha sok a fail, vagyis a nem végbement órajelváltási kísérlet, akkor az instabilnak értékeli a meghajtó, és visszalövi magát alapra, hogy elkerülje a gép esetleges lefagyását.
Két kijelző mellett csak annyiban különbözik ez, hogy kevesebb fail mellett megy vissza az alapértelmezett beállítás.Azzal, hogy az órajelet növeled, nem sokra mész ezeknél az AVFS rendszereknél. Ez nem régi DVFS megoldás, hanem itt figyelembe vannak véve a környezeti tényezők is, például hőmérséklet, és ez is befolyásolja a rendszer működését. Emiatt van az, hogy hidegben a Radeonok 3-5%-kal is gyorsabban működnek, mint melegben. És közben nem állítasz semmit a felületen.
(#67) Meteorhead: A ROCm-höz módosítani kell a Windowst.
(#69) Kansas: Persze. Az AMD-é a ROCm nevű HSA implementáció. Ők írják. De ez nem úgy működik, mint egy tipikus GPGPU-s cucc, nem az OS-t utasítgatja, hogy indítson ezt-azt a GPU-n, hanem az OS kizárásával indít ezt-azt. Ezt viszont a Windows nem engedi meg a jelenlegi formájában.
(#73) paprobert: A Chill meg tudja csinálni, amit az FRTC. Ha beállítottál az FRTC-vel mondjuk 60-at, akkor a Chillel állíts be min-maxra 60-60-at, és még jobb is lesz a késleltetésed. Az FRTC egy legacy funkció volt, de a Chill mellett értelmetlen. Utóbbi hatékonyabb, és tudja fix értékhez limitálni az fps-t. Ettől még ajánlott a tartomány, de igazából semmi baja nem lesz a 60-60 beállítástól. Képes értelmezni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.