Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz *Ropi* #4432 üzenetére

    Itt ütközik ki, hogy mennyire pontatlan a monitor színtér emulációja (egy megjelenítő mindig a natív színterében kalibrálva adja a legpontosabb eredményt), mert ha egyezne a szoftveressel, akkor nem változnának a színek.
    Tehát akkor a színtér emulációk úgy ahogy vannak parasztvakítás? Munkára alkalmatlan?
    Van egy bekalibrált színterem ami használható (esetemben a Standard) és ennyi? Osszam be?
    Akkor viszont az a kérdés, hogy tudok megbizonyosodni, hogy belefér sRGB-be az, amit AdobeRGB-ben dolgozok ki? Vajon sRGB-be exportáláskor magától intézi az LR ezt, hasonlóan mint videónál egy highlight rolloff, vagy egyszerűen hard clip lesz a színcsatornákon?

    Azt tudjuk a LR-ról, hogy attól még, hogy színmenedzselt, koránt sem biztos, hogy korrektül jeleníti meg a képeket (nem fordítja át sem a proof színtérbe, sem a monitoréba).
    Soft proof az pedig pont arról kéne szóljon, hogy a nyomtató ICC profilját betöltve egy a véglegeshez közel* álló képet látok. Bár milyen színtérben az passz. Gondolom Prophoto RGB ugyanúgy, mint Develop módban. Azt biztosan tudom, hogy Prophoto RGB van egységesen Library-t leszámítva a teljes programban. Csak ebből hogyan konvertál kisebb színtérbe és ahhoz milyen kontroll van, ezt a kérdést még sosem tettem fel. :F

    Bevallom, én nem figyelem, hogy clippingelnek-e a képeim - ha jól néznek ki, az nekem bőven elég. :D
    Én pont a soft proof kapcsán láttam ezt videón, hogy nyomtató ICC profilját betöltve fordulhat az elő, hogy az árnyalatok nem csak megváltoznak, de akár crush is előfordulhat. Bár gondolom csak a monitoron clipping-el az, ami nyomtatva még belefér. (És ehhez vettem wcg monitort ugye, h ne ez legyen a szűk keresztmetszet.)

    *De nem 100% azonos, csak mielőtt hibavissza megtalál. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák