Új hozzászólás Aktív témák
-
Atrox
tag
Üdv Ide jöhet minden ami a repüléssel kapcsolatos. Elsősorban katonai repülés, de jöhetnek a polgári és a sportrepüléssel kapcsolatos dolgok is.
Elsőként vitassuk meg hogy jó választás volt e a Gripen. A 4 típus ( Mirage 2000, F-16, F/A-18, Gripen) közül melyik lett volna a legjobb választás.Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.
-
MUŁĐER
addikt
A Gripen volt a legjobb választás,mivel a legújabb konstrukció,a legmodernebb sárkánnyal és elektronikával.A többi típus már elég elavult.(Meg a Mirage Francia,és ők nem állnak a gépgyártás magaslatán minőségileg SZVSZ....)
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
Notes
senior tag
Sajnos azt kell hogy mondjam teljesen mindegy. Egy ilyen kis méretű légierő legfeljebb arra jó, hogy légiparádézzon. Az ország védelmére aligha képes, bármilyen modern is.
Romanes eunt domus!
-
escie
őstag
én nem értek a repülőkhöz/repüléshez, de imádom őket.
ha tehetem mindig elmegyek a kecskeméti repülőnapra...
két kedvencem MiG-29-es és a 21-es, kár hogy a kivonták már őket.(tudom a 29est nem, de ki fogják asszem...)
a leggyönyörűbb talán a 21es volt számomra, utána pedig a Draken...
ja, és nemtom ismeritek-e, de szerintem érdemes megnézni ;) : http://airliners.netI'm back, baby!
-
Den
veterán
A pilootak persze hogy fanya lognak, a mig29 mint repulogep felulmulhatatla, a gripen repulesi kepessegekben nem rug melette labdaba. Viszont mint fegyver(rendszer) a gripen korszakokkal jobb, emellett sokkal kevesebb karbantartast igenyel, olcsobb az uzembentartasa, es pont magyarorszag tipusu orszagok vedelmere terveztek. A legjobb valasztas volt, bar valszeg a pilotak nem fognak legishowkat nyerni vele.
www.simson4t.hu
-
_Volkovy_
nagyúr
A szívem szerelme az F-15,a tenderben szereplők körül az F-16 sokkal szebb mindnél,nem utolsó sorban már sok helyen bizonyított,a Gripen a legújabb konstrukció..
A fene se tudja..
Egy biztos:a sas utánégetőjének csattanása mindent überel.. -
Atrox
tag
A MiG-29 -nek SMT-re upgradelésével sokkal olcsobban ki lehetet volna jönni. Kaptak volna új hajtóműveket és elektronikát. Bár lehet hogy attól nem váltak volna még NATO kompatibilisé. Meg az üzemeltétésük a 2 hajtómű miatt akkor is többe került volna mint a Gripené.. Szerintem is a 4 felajánlott gép közül a Gripen a legjobb választás. Olcsó üzembentartás, korszerű elektronika és fegyverek.
Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.
-
Atrox
tag
Az Albatroszoknak is lejár lassan az üzemidejük. Nem tudom hogy üzemidő hosszabításon esnek át vagy leselejtezik őket. Az Albák utánpotlására jó lenne az L-159 -es vagy a Hawk. Bár gondolom hogy ezt a Gripenek mellet már nem bírná Mo. anyagilag.
Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.
-
Den
veterán
válasz _Volkovy_ #14 üzenetére
üzembentartásról van szó. A mig iszonyú karbantartás igényes (ált a fele mindig földön van alkatrészhiány vagy javítás miatt), asszem 5000 óránként nagyjavítás, stb...
Emellett zabálja az üzemanyagot. A modern nyugati gépek nagyságrendekkel olcsóbban üzemeltethetők, ami nem mellékes , jó lenne ha a pilóták nem csak nézegetnék a gépet mert nincs pénz a repülésre, meg hogy ne fogyjon az üzemidő, hanem tényleg repülnének.www.simson4t.hu
-
Niquis
aktív tag
Régen volt már az amikor én rajongtam a repülésért, de van még amire emlékszem. És nagyon régen, 1995-1996-ban már napirenden lehetett volna a típusváltás, ha nem vétózzák meg az utolsó percben. No nekem pont ekkorra esett a rajongás csúcspontja Utána rájöttem, hogy ezekre a cuccokra max a nyálam csorgathatom, és még azt is csak a fotójukra, szal ez így nem volt már érdekes többé.
Most jön a lényeg: akkoriban volt egy igen hosszú összehasonlító ''megateszt'' a Top Gun-ban, ami az akkori idők legszínvonalasabb hazai ilyen témájú újságja volt. Nagyon részletesen kivesézték mind3 típust(akkor még F18-ról nem volt szó). És megállapították, hogy tulajdonképpen a Gripen nem a legjobb, hanem a legrosszabb választás lenne. Miért is? Elsősorban a sárkány, és a ''hipermodern'' elektronika hibái miatt. Tény, hogy ezen gyermekbetegségek jó részét kinőtte az azóta elmúlt 8 évben, de a katonai repülés terén nem véletlenül konzervatívak. Nem cserélik le az egyik elektronikai ''dobozukat'' azért, mert 3 fps-sel többet megy rajta a tank-detektor. De, gondoljátok, hogy az amerikai ajánlattal a 70-es évek elektronikáját kaptuk volna az F-16-osokban? Ez a típus folyamatos korszerűsítések révén van ott a toppon. Mondom, nem upgradelik ész nélkül, de lényegében tudja azt, amit a gripen és ami nekünk kell. Ezzel a svéd gép modern elektronikájára hivatkozók eléggé elvesztették a fő érvüket szerintem."És ha helyzet van, akkor mindig lépni kell. Ha olyan a helyzet."
-
Den
veterán
szerintem meg nem. A légiharc már rég nem a repülőgép képességeiről szól, mára gyakorlatilag elektronikai hadviseléssé vált.
Meg könyörgöm ne 20 éves kiszuperált szarokat vegyünk már. tíz év mulva a 30 éves f16-osainkal virítunk majd a jsf-ek közt. ugyanmár...www.simson4t.hu
-
Niquis
aktív tag
Gondolod hogy ámerikai testvéreink kiszúrták vóna a szemünket régiszar elektronikájú F16-tal? Igaz, ha jól tudom nem a C variánsot kaptuk volna, hanem az A/B modernizáltjait. Szerintem nem jártunk volna rosszul vele. Abban tényleg igazad van, hogy nem légifordulózással és ''megdöglesz, kutya'' kiáltásokkal intézik el ma már egymást. Valószínűleg elég masszív elektronikai ápgrédre kényszerültünk volna...bár nemtom. Ha jobban belegondolok, nincs is igazi érvem ellened, mert nem is tudom, mennyit fejlődött a svéd gép az elmúlt 8 évben.
"És ha helyzet van, akkor mindig lépni kell. Ha olyan a helyzet."
-
Atrox
tag
A Gripen sárkánya és vezérlőrendszere télleg nem egészen koser. Állítólag számítógép nélkül a gripen vezethetetlen volna, mert olyan rossz az aerodinamikai kialakítása. A svéd pilóták és a légierő fő emberei elégedetlenek a vezérlőrendszer alacsony megbizhatósága miatt.
Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.
-
Sanyo
senior tag
Ezeket a kezdeti problémákat már megoldották, az ominózus eset óta mikor a pilcsi a város felett volt kénytelen ugrani a gépből. Megúszta hála égnek, a gép is semleges helyre hullott.
Személy szerint sajnálom, hogy Gripenjeink lesznek. A pilóták jó véleménnyel vannak róla, mint ''fegyverrendszer'' (mint repülőgép már annyira nem). De. Nem vesszük meg hozzá az AWACS gépet, nem lesznek hozzá komoly képességű fegyverek, és mit ér a gép ha nincs pénz repültetni? Lesz 14 gép? Ebből 3 készültséget ad, másik 3 állandóan külföldön lesz, 2db kiképző (ha jól emlékszem), marad 6 gép kiképzésre, de ezek minimum fele a földön fog állni. Csak remélni tudom, hogy többet fognak repülni a mieink mint eddig. Mert ami most van az katasztrófálisan kevés. -
b.bone
senior tag
én 2 készenlétiről tudok vagyis hallottam. de olymind1. ha az összes gép fel is száll. egy köteléket már tudnak alkotni. nem semmi. jön 10 szer annyi ellenséges gép. mondjuk a 20 magyar lelő 20 másikat. de akkor már jol teljesitettek. ktapult meg minden. a táblát a kezükben meg fogják amire rá van írva hogy arra van Budapest.
egyébként nekem a mai napig az F-14-es a kedvencem. Nagyon tetszik kinézetre. és nem a top gun miatt. végső visszaszámlálás rulz
meg ugye egyszerre 6 célt tud befogni és támadni.
de pl még az F-18 as is max 2-t.
Gripen-el mi a helyzet ezen a téren?"guilty until proven innocent" - Artisjus
-
b.bone
senior tag
micsoda légierő
közben olvasgatok erről a gripenről. azon a téren tényleg jobb hogy míg az F-16 pl két AIM-9 Sidewinder tud cipelni. Addig a gripen sidewinderből szintén kettőt + 2 AIM 120-at ami már közepes hatótávolságú rakéta.
emellett folyamatban van két új rakéta fejlesztése a Meteor-é és az IRIS-T-é. amik emelett még a Rafale és az Eurofighter-hez is jók lesznek.
emellet a gripen nagyobb tömeggel tud felszállni. kb 450 kilóval.
viszont ha F-16osokat választottuk volna akkor nem kéne rettegni attól hogy az amcsik lelövik véletlen legalábbis nem annyira
[Szerkesztve]"guilty until proven innocent" - Artisjus
-
MaUser
addikt
No én is ideokoskodok valamit:
A Grippen nem volt jó választás, mert:
-nagyon új konstrukció és nem bizonyított a harcban
-a gépet (elektronikát és fegyverzetét ide értve) kettő (ha Angliát is nézzük akkor három) állam állítja össze, ami nagyon kellemetlen, hiszen elég ha eggyel megromlik a viszonyunk, bár tegyük hozzá ez nem valószínű...
-a svédek egy mindenes gépet akartak csinálni, mint tudjuk ilyet nem lehet csak kompromisszumokkal (ugye miért is kellett kivonnunk a mig-23-akat/most meg a hind-ekkel vacakolnak, kérdem én mivel lövünk tankra???)
-drága
Hogy miért nyert? Talán azért, amiért a Mistral légelhárító rakéták...
Talán ésszerűbb lett volna a f-16-osokat kérni, mert:
-olcsó
-bizonyított, megbízható (Izrael 96%-os hadrafoghatóságot ért el velük, ezt még az Usa sem igen tudja)
-modern, sokaldalúan felszerelhető
Nagy egyéni kedvencem az F/A-18-as, mint neve is mutatja az egyetlen amit arra terveztek amire nekünk kell, légi és precíziós (értsd kis terület bombázása) harcra. Abban is hasonlít a mig-29-hez, hogy elsősorban szubszonikus légi harcra tervezték, ami országunk kis méretéből adódóan ugye könnyen előfordulhat. Két hajtómű sem egy hátrány és emelett mivel eredendően repülőgéphordozókra tervezték igen strapabíró. De viszont nagyon drága sajnos....''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
TheVeryGuest
senior tag
Végül is szinte mindegy volt mit vesznek. Akár az AN-2-eseket is használhatnánk a légtér védelmére, annyira semmi értelme sincs ekkora országban vadászgépeket állomásoztatni. Mire felszállnak már átért az ellenség Mo. légtéren. Vehettek volna helyette légvédelmi rakétát.
Ez csak elrettentésre jó. De arra inkább Szu-27-et kellet volna venni, a Szu-35-öt gondolom még nem lehet kapni. Ezek a legszebb és legfélelmetesebb gépek a világon (szerintem). Ha designról van szó, teljesítményről és fordulékonyságról, akkor az orosz mesterek lemosnak mindenkit a pályáról. Repülőben és tengeralattjáróban is.
Ez a aerodinamikai instabilitás azért érdekes. Még lopakodóban/bombázóban látom értelmét, de vadászrepülőben. Kap egy találatot oszt leesik mint a kő.
Mindenesetre valaki ebből is jól megtömte a zsebét, hála a lobbistáknak.
Azt nem tudom, ha lesz valami mozgolódás majd büszkén felajánljuk mind a 3 gépünket, hogy ''Adunk három gépet, ti meg a KC10-eseket, meg az AWACS-okat, meg pótalkatrész, meg üzemanyagot meg kosztot és kvártélyt a pilótáknak''. Esetleg majd döngetjük a mellünket, hogy hogy szétrúgtuk a ...-i légierő seggét? Nevetséges. Mindenesetre szponzoráltuk Svédország iparát némi pénzzel.“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry
-
Atrox
tag
válasz TheVeryGuest #31 üzenetére
Ha nem lenne Mo-nak vadászgépe és hazánk légterét megsértené 1 külföldi repcsi mert eltévedt akkor majd felküldenénk 1 légvédelmi rakétát hogy igazítsa útba?
Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.
-
Den
veterán
A manőverezőképessége miatt. Az aerodinamikailag stabil gép mindig a stabil állapotába törekszik vissza. az instabil gépnek nincs ilyen állapota.
Az autóknál az egyenesfutáshoz lehetne hasonlítani. Minnél inkább a stabil egyenesfutásra van hangolva a kocsi annál nehezebb kormányozni, rosszabb a fordulékonysága, mert a kocsi mindig az egyenes irányba törekszik vissza, gyors kanyarban tolja ki az elejét, stb...www.simson4t.hu
-
b.bone
senior tag
tehát az aerodinamikailag instabil tulképp. azt jelenti hogy amelyik irányba beállítja a gépet abba repül. és nem húz el semerre mint pl ahogy az utasszállítok saját hosszanti tengelyükhöz képest felfelé húznak a szárnykialakitásuk miatt.
"guilty until proven innocent" - Artisjus
-
simonzé
addikt
Csak egy pár mondat a témához:
A Pratt&Whitney egyik gyárának vezetőjével volt szerencsém egy kétórás autóúton. Ő úgy tudta, hogy már visszamondta Magyarország a Gripen megrendelést. Aztán helyesbített: Svédország a Dél-Afrikai Közt.-on kívül csak Szlovákiába és M.o.-ra tudott eladni ebből a gépből. Slovákia visszamondta. Mi még nem.
Biztos nagyon jó gép.I don't fit in. I fit out.
-
simonzé
addikt
Egyébként Notes-nek igaza van. Nincs annyi gépünk, hogy légierőről beszélhessünk. Egyébként sincs pénz a gépek üzemeltetésére. Akkomeg miért veszünk újabbakat, drágábbakat??? Miért nem specializálódunk inkább teherszállításra. Ezzel lehetnénk a NATO transzporter országa. A mi légierőnk másra úgysem alkalmas.
Méghogy légi tankolás... Ugyan már, királylány...I don't fit in. I fit out.
-
Atrox
tag
Venni kellet volna pár Herkulest az An-26-osok mellé azt mehetne is dolog. Jelenleg a 4 db An-26-os is foglalt a katonák Irakba szállítása és hazahozatala miatt. Azért vett a honvédség még egy An-26-ost az ukránoktól, ami most februárban érkezik meg.
Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.
-
tildy
nagyúr
-
Chip
aktív tag
Ha jól tudom a Magyar Közt. kapott ajánlatot Herculesek megvételére.
Nekünk nem kellettek. Megvette őket Románia.
Valami helikopteres vasárlás kapcsán is az jut eszembe hogy azok is Romániába kerültek.
Nem kellettek nekunk a volt NDK-s MIG-29-esek sem, sőt MI-24-esekről is szó volt.
A MIG-ek Lengyelorszagba kerulnek. -
Atrox
tag
Azt tudom hogy a lengyelek kapták meg a német MiG-29-esket, de azt nem tudtam hogy nekünk is felájánlották. Hát pedig SMT upgradel sokkal olcsobban ki lehetett volna jöni, mintha griff madarakat veszünk. A MiG-21-eseket is kár volt kivonni, jók voltak azok még, cseheknél és szlovákoknál még mindig szolgálatban vannak.
Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.
-
Atrox
tag
Probálkoz meg vele. Ha sikerül Gripenen repülhetsz. De az orvosi vizsgálat nagyon kemény, a jelentkezökből csak 10% szokott alakalmas lenni egészségügyileg. Ha többet akarsz tudni erről nézd meg ezt az oldalt: www.rfo.hu
Ide poént, okosságot vagy gép konfigot szoktak írni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gmail
- Fűnyíró topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- World of Tanks - MMO
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motoros topic
- További aktív témák...