-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót, használd a keresőt
A Revolutról általánosságban
A Revolut fiókról, számlákról
Revolut kártyával kapcsolatos információk
A zárolásokról
A Revolut és a kiegészítő szolgáltatások
2020.08.24-től életbe lépő változások
A szolgáltatás állapota
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz dredjudge84 #36765 üzenetére
Kártyás vásárlás esetén a tulajdonképpeni vásárlás két fázisból áll. Az első, ami azonnal megtörténik (elektronikus környezetben), a fedezetellenőrzés, foglalás. Ha ez pozitív eredménnyel zárul, akkor a második fázis az elszámolás (ez vagy aznap, vagy pár napon belül történik, de semmiképp nem azonnal, hanem a terminál zárásakor - terminál alatt nem csak a bolti fizikai terminál értendő). Az engedélykéréskor a bank zárolja az összeget, ez látszólag lekerül a számládról. Ha az elszámolás nem történik meg, és a tényleges tranzakció nem érkezik be a bankhoz, akkor egy idő után (általában két hét, Revolutnál kb. egy) a korábban zárolt összeg felszabadul, és visszakerül a számládra.
-
Friczy
senior tag
válasz dredjudge84 #36792 üzenetére
Nem vagyok róla meggyőződve, hogy bármelyik bank foglalkozna ezzel a problémával, várhatóan azt válaszolnák, hogy ha két hét múlva (vagy a saját szokásos lejárati idő után, ez eltérhet) sem látod az összeget, akkor szólj. Maga a folyamat teljesen automatikus.
Szerk: A követendő eljárás ilyenkor, hogy várj két hetet, és ha a szolgáltató sem írja jóvá az összeget és a számládon se jelent meg, akkor adj be egy hivatalos reklamációt a banknál. (chargeback). Ezt ki kell vizsgálniuk.
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz dredjudge84 #36798 üzenetére
Ez kétségtelenül kellemetlen, be kell fizetni még egyszer, és várni, amíg a bank visszaírja az első tranzakció összegét a számládra. Így két hétig nem férsz hozzá a pénzedhez.
-
Friczy
senior tag
válasz dredjudge84 #36802 üzenetére
El kell döntened, hogy most a saját problémáddal szeretnél foglalkozni, vagy aggódni azoknak, akik esetleg nem tudják megengedni maguknak, hogy esetenként egy havi számla összegét két hétig nélkülözniük kell. Ezen csoportnál érthető, hogy inkább a fizikai pénzben bízik, és eljár a postára befizetni a csekkeket. Viszont ez a topic elsősorban nem róluk szól.
-
Friczy
senior tag
válasz Major Lion #36907 üzenetére
Nem.
Ha jól veszem ki, a francia esetben a felhasználók egyéni francia IBAN számot kapnak (ugyanazt, ami nekünk litván). Így az utaláshoz elég az IBAN számot megadni, és az beérkezik a számlára. Nálunk egy technikai gyűjtőszámla volt, ahol a közleményben kellett megadni az egyéni azonosítót. -
Friczy
senior tag
válasz akaszajanos #36940 üzenetére
Komolyan olyan nagy probléma rákattintani arra, hogy kérek új kártyát?
-
Friczy
senior tag
Tegnap érdekes tapasztalatom volt. Revolut kártyával akartam kp-t felvenni itthon CIB automatából, (9000 Ft). A felvétel előtt közölte az ATM, hogy 700 Ft jutalékot akar felszámolni. Töröltem a tranzakciót, és a normál bankkártyámmal vettem fel pénzt.
-
Friczy
senior tag
válasz TrollBalint #36994 üzenetére
Épp nemrég írtam le egy friss tapasztalatot, a CIB automata akart levonni 700 Ft-ot egy 9000 Ft-os kp. felvételre.
-
Friczy
senior tag
válasz akaszajanos #37220 üzenetére
Sok ügyfél van, az egyszerre történő kártyacsere szerintem logisztikai szempontból okozna problémát.
-
Friczy
senior tag
válasz zoltan6 #37230 üzenetére
Mert azt a weboldal látja, hogy a kártyám dombornyomott-e vagy sem Gondolom, ha nincs webkamera, nem is tudsz vásárolni, mert nem lehet látni a dombornyomást
Régebben valóban az összes MC és Visa dombornyomott volt, az Electon és a Maestro viszont nem, ebből az időből származik a szöveg. Az, hogy a kártya milyen kategória, nem a fizikai kialakítás dönti el, hanem a BIN (a kártyaszám első hat számjegye). A hazai bank, ahol számlám van, szintén lecserélte a MC kártyákat, dombornyomás helyett ott is csak rá van nyomtatva a kártyaszám és a többi adat, de a kártyaszám maradt, tehát továbbra is az a kategória, mint a 'domboryomott'.
-
Friczy
senior tag
Igen, a feltételezésekből jönnek a félreértések. A kérdező nem mondta, hogy hol, milyen pénznemben próbált költeni, így bármi lehet. Ez esetben a feltételezés teljesen értelmetlen. Ha lényeges információ hiányzik, nem feltételezni kell, hanem kérdezni (vagy elengedni az egészet).
-
Friczy
senior tag
A házastárs számára lehet társkártyát igényelni. A kártya névre szól, csak az adott személy használhatja. Ugyan még sose találkoztam ilyennel (és ahogy a mobilfizetés és egyebek terjednek, egyre kevésbé valószínű), de az eladónak kártyás fizetés esetén joga van kérni, hogy a vevő igazolja magát, hogy tényleg ő az, akinek a nevére a kártya szól.
-
Friczy
senior tag
válasz -=Vacsek=- #40492 üzenetére
Nem, ezt az elfogadó bank belső algoritmusa dönti el esetről esetre.
-
-
Friczy
senior tag
Az utalás nem vásárlás. Utalás esetében te kezdeményezed a tranzakciót, és megadsz egy célszámlát (bankszámlát), amire elküldöd a pénzt. Kártyás vásárlás esetén te megadod a kártyád adatait az eladónak (akár a kártya lehúzásával, akár online a kártyaadatok bepötyögésével), ő pedig ez alapján kezdeményezi a tranzakciót, hogy vonják le tőled az összeget a kártyád adatai alapján.
Banki szempontból ez a kettő teljesen eltérő.
-
Friczy
senior tag
válasz zerodot #43575 üzenetére
Ez egy érdekes megfogalmazás. A közlemény nem magyarországi kibocsátású kártyáról ír, BIN-t nem említ. A magyar BIN-es Revolut kártyákat Litvániában bocsátják ki magyar BIN-nel. Az, hogy a magyar BIN magyarországi kibocsátásnak számít-e, ha egyszer a Revolut határon átnyúló szolgáltatást nyújt, érdekes jogi kérdés. Mindenesetre értelmezhető úgy, hogy külföldi kibocsátású kártya.
-
Friczy
senior tag
válasz junkhead #44174 üzenetére
Annak idején én is hasonlót tapasztaltam, a felfüggesztett kártyánál mindig szólt a Wallet, hogy gond van vele, vagy akár ki is esett, és újra fel kellett venni. Azóta a fizikai kártyát nem teszem be a Walletbe, viszont szükség esetén felfüggesztem az alkalmazásban, a virtuálisat meg felveszem, és azt nem függesztem fel.
-
Friczy
senior tag
válasz gabor1974 #44309 üzenetére
Ha az appban nem látszik, akkor feltehetőleg nem. Az elmúlt évben volt egy nagy kártyacsere-időszak, folyamatosan jöttek a számlatulajdonosoknak az értesítések, hogy le kell cserélni a kártyát, és ingyen küldenek újat. Ha a haverod nem figyelt ezekre az értesítésekre sem, akkor feltehetőleg szépen megszüntették a kártyáit.
Lehet igényelni újat, de a küldés feltehetőleg már nem lesz ingyenes. -
Friczy
senior tag
válasz California1 #44592 üzenetére
Erre figyelni kell valóban, de ha nem fogadod el a felkínált váltást, akkor nem lesz belőle problémád.
-
Friczy
senior tag
A dzsunka linket is lehet sikeresen rejteni, sok esetben elég keresni egy olyan karaktert, ami más betűkészlet (pl. cirill), de ugyanaz a képe, mint a latin betűsnek. Domain validated certificate-et nem nagy ügy szerezni, így az oldal is valósnak látszik. Még nem nagyon találkoztam ilyennel, de csak idő kérdése.
Emiatt ha kapok ilyen emailt, és egyébként tudom a szolgáltató URL-jét (márpedig ha kapcsolatban vagyok vele, akkor igen), akkor inkább magam gépelem be, nem az emailben küldött linkre kattintok. -
Friczy
senior tag
válasz ArthurShelby #45808 üzenetére
Minden további nélkül tudnak szigorítani teljesen egyszerűen. Jelenleg a 14 napos időszakban végrehajtott devizaváltást (a normál számla limitjén felül) ingyen megteheted. Joga van a Revolutnak elállás esetén úgy tekinteni az összes tranzakciót, mintha a prémiumra váltás egyáltalán nem történt volna meg (az elállás miatt jogilag nem jött létre), így utólag az összes olyan költséget rád terhelni, ami felmerült volna az ingyenes csomagban ez alatt az idő alatt. Vagyis a devizaváltás költségét utólag rádterhelhetik.
-
Friczy
senior tag
válasz ArthurShelby #45826 üzenetére
Akár módosítani is lehet, de utólag minden további nélkül rá lehet könyvelni a devizaváltási jutalékot.
Egy teljesen más cég gyakorlatára meg hiába hivatkozol, nem ismerem a Vodafone ide vonatkozó szerződési feltételeit, de miért lenne egy magyar távközlési cég feltétele irányadó egy litván bank számára? -
Friczy
senior tag
válasz ArthurShelby #45831 üzenetére
Erre nehéz lesz jogszabályi hivatkozást hoznod. Ennek hiányában szimplán csak feltételezés a részedről. Egyébként sem a ráutaló magatartás a szerződéskötés alapja, ráadásul a ráutaló magatartás sem jelent automatikusan két hetes elállási időt. A két hetes elállási idő egyébként a távollévők közti termékértékesítésre vonatkozik, viszont se a Revolut, se a Vodafone nem terméket értékesít, hanem szolgáltatást nyújt.
Új hozzászólás Aktív témák
FIGYELEM! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Hír Drágul a Revolut
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen