-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót, használd a keresőt
A Revolutról általánosságban
A Revolut fiókról, számlákról
Revolut kártyával kapcsolatos információk
A zárolásokról
A Revolut és a kiegészítő szolgáltatások
2020.08.24-től életbe lépő változások
A szolgáltatás állapota
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Lex Icon #13190 üzenetére
Szerintem licenc nélkül a betétbiztosítást elfelejthetik, de ettől függetlenül a biztosítás is pénzbe kerül (a betétállomány megadott százalékát - nem tudom a pontos mértéket) kell befizetni.
Az ilyen kérdések feszegetésekor lehet rájönni, hogy a bankok sem rosszindulatból kérnek pénzt a szolgáltatásért
-
Friczy
senior tag
válasz erdey_a #13255 üzenetére
Milyen szerencséd van, hogy neked elmondta a költő. Pedig biztos nem a PIN nélküliségre gondolt, mert 5000 Ft feletti vásárlásnál a contactless esetén is kell a PIN. Inkább arra gondolt, hogy nem kell fizikai kontaktus a kártyahasználathoz (v.ö. chip, ahok kifejezetten érintkeznie kell a chipnek az olvasóval)
-
Friczy
senior tag
válasz instantwater #13291 üzenetére
Behozzák más ügyleten. Ne kérdezd, hogy pontasn min, nem vagyok otthon a kérdésben. Mindenesetre az is tény, hogy egy nyugati bankban sokkal több ügyfél és pénz megy át, így adott esetben a mozgatott összegekhez képest kisebb százalékos értékkel is nagyobb bevételt lehet összehozni. Magyarországon sokan még az ellen is berzenkednek, hogy egyáltalán bankszámlájuk legyen.
-
Friczy
senior tag
válasz Tuomas #13364 üzenetére
Hagyományos bankkártyánál nem látod, mert többnyire nincs kivonat, csak hó végén, addigra meg ha volt is valami zavar, helyrerakják.
De itt mindenki 4-i tranzakcióról ír, ezeket ma 'sztornózták'? Akkor egyszerűen letelt a hét nap, ameddig a Revolut foglaltként tartja nyilván a tranzakciót. Elképzelhető, hogy valami zavar volt a könyvelési tranzakciók elküldésében, ezért a késlekedés. Ha ez így van, akkor előbb-utóbb be fogja terhelni a Revolut ismét.
-
Friczy
senior tag
válasz Tuomas #13610 üzenetére
Semmi ok nincs rá, hogy az időpont ugyanaz legyen. Korábban már írtam arról, hogy hogyan működik a kártyás vásárlás, de akkor még egyszer (próbálom egyszerűen):
Amikor vásárolsz, történik egy autorizáció, ilyenkor kapod a banktól az SMS-t, illetve a Revoluttól a popupot. A bank ilyenkor csak foglalja az összeget, a Revolut lekönyveli.
A kereskedő nap végén (vagy későbbi nap végén) zárja a terminált, ilyenkor a terminál az addigi tranzakciókat beküldi az elfogadó banknak, ott feldolgozzák, és küldik tovább a kártyatársaságnak (Visa/Mastercard). A kártyatársaság ezek után kibocsátónként szétválogatja, és küldi a kibocsátónak. A kibocsátó ezek után terheli a számlát, és törli a foglalást (az autorizáció referenciaszáma alapján). A Revolut abban az esetben, ha az autorizáció és a terhelés összege ugyanaz, nem csinál semmit, mert már lekönyvelte.
Ez elvben egyszerű, ha rövid időn belül megérkezik a terhelés. Viszont mint most is, az bármi okból késhet, amíg időn belül van, addig azt ki kell fizetni. A bankok általában két hétig tartják a foglalást, a Revolut egy hétig, és most ez az idő bizonyult rövidnek, így a Revolut egyszer visszaadta a levont pénzt, majd a terhelés alapján leterhelte még egyszer. Viszont ilyenkor a levonás akkor keletkezik, amikor a Revolut feldolgozta a terhelést, itt már nem foglalkozik azzal, hogy ezt a tételt egyszer már levonta, majd visszaadta.
Számomra az az érdekes inkább, hogy ilyenkor - amennyiben a vásárlás nem a Revolut által tárolt devizanemből történt - milyen árfolyamot alkalmaz a Revolut, az eredeti dátum szerinti árfolyamot, vagy a feldolgozáskori árfolyamot? Ha valaki így vásárolt, megnézhetné.
-
Friczy
senior tag
válasz Tuomas #13624 üzenetére
Rossz az analógia. Csoportos beszedésnél (meg egyéb ütemezett tranzakcióknál, mondjuk rendszeres vagy határidős átutalás) annyi van, hogy a bank munkanapokon adott időpontban elindít egy folyamatot, ami elvégzi az aznapi teendőket, a csoportos beszedés ennek része. Tehát ezt a tevékenységet a bank kezdeményezi. Így - mivel a folyamat mindig ugyanakkor indul - érthető, hogy a feldolgozási időpontok közel azonosak (valójában pár perces eltérések simán lehetnek, függően attól, hogy a te tranzakciód épp hányadik a sorban).
A vásárlást viszont nem a bank, hanem te végzed, a bank számára véletlen - előre nem meghatározható - időpontban.
-
Friczy
senior tag
válasz TrollBalint #13666 üzenetére
Én pont ezt csináltam, most Visa a virtuális kártyám.
-
Friczy
senior tag
válasz __Zs__ #14108 üzenetére
A félreértést te magad okozod, amikor hol a regisztrációkor megadott PIN-ről írsz, hol pedig a bankkártya igénylésekor megadott PIN-ről. Én el tudom fogadni, hogy te mindkét esetben a bankkártya PIN-jéről írsz, csak ugyanazt kétféleképpen nevezed, viszont ezzel félreértést okozol annál, aki segíteni szeretne.
A regisztrációkor megadott PIN az alkalmazás belépési kódja. Ha te nem erre gondolsz, akkor ne ezt írd.
A kártyaigényléskor megadott PIN pedig a kártya PIN kódja. Feltehetően te végig erről írsz, csak kétféleképpen írtad le.
A problémádra nem tudom a választ, a kártya PIN-je az, ami az alkalmazásban is látszik, de a következő próba előtt ellenőrizd, hogy a kártya biztonsági funkciói közül nincs-e kikapcsolva a 'készpénzfelvétel bankautomatából' vagy a 'Lehúzásos fizetések' opció, mert mindkét beállítás blokkkolhatja az ATM használatot (nem feltétlenül, mert van olyan ATM, amelyik a chipet olvassa, ott a lehúzásos fizetés kikapcsolása nem számít).
-
-
Friczy
senior tag
válasz bigdady #14463 üzenetére
Az nem gond, én is betettem a virtuálisat, csak miután időnként pampogott, hogy most épp nem használható, aztán ismét használhatónak minősítette, majd megint nem, inkább kivettem, hogy ne zavarjon. (Lehet, hogy azért csinálta, mert a virtuálisat le szoktam tiltani alapból, és ezt valahogy kiszúrta) De attól még PIN nem kell hozzá, nincs is.
-
Friczy
senior tag
válasz Tuomas #14580 üzenetére
Aláírni úgy kell, ahogy aláírsz. Ennyi. Ne foglalkozz a kártyán lévő név formátumával.
Igazából az aláírásra jelenleg nem nagyon van szükség a kártyán, ahol paypass, vagy chipes olvasó van, eleve értelmetlen, mert az eladó nem is látja a kártyát. Régen, ahol a slipet alá kellett írni, volt értelme az aláírásnak (elvben), mert akkor az eladó össze tudta hasonlítani a kártyán lévő aláírással (sose hasonlította össze), valamint ha 'vasalóval' offline vásárolt valaki - csak dombornyomott kártyával -, akkor ott kellett az aláírás.
Több, mint húsz éve használok bankkártyát, sose volt szükség aláírásra. -
Friczy
senior tag
válasz zoltan6 #14687 üzenetére
Kinek-kinek más. Nekem pl. az, hogy így tudok mobillal fizetni (Apple Pay), a számlavezető bankomnál (még) nincs. Külföldre én se megyek gyakran - bár ez változó -, évente két-öt alkalom, attól függően, hogy hogyan alakul a munkám, de ilyenkor az ingyenes készpénzfelvétel lehetősége jól jön.
A netes fizetésekre most van egy külön kártyám, amit akkor tiltok/engedélyezek, amikor akarok, egy pillanat alatt, így jóval kisebb az esély, hogy bárki visszaéljen a kártyaadataimmal, ráadásul ha ügyes vagyok, akkor némi árfolyamnyereségem is van.
Nemrég egy eladott holmi adásvételekor sokkal egyszerűbb volt a fizetés, mert a másik félnek is van Revolut számlája, így egymás közt készpénz nélkül könnyen elintéztük az adásvétel fizetését.
Úgy alakult, hogy mostanában minden kártyám Mastercard lett, ami azzal a veszéllyel jár, hogy egy globális MC probléma esetén nem tudok kártyát használni, most igényeltem egy Visa kártyát is, ami jól jöhet, ha a Mastercard nem megy valamiért.
Nekem hirtelen ennyi előny jött elő, másnak teljesen más használati módja és előnyei lehetnek.
-
Friczy
senior tag
válasz Tuomas #14951 üzenetére
Ott nem, mert nem a Revolut kártyát használom. A szerencsejáték oldalon akartam a Revolut virtuális (Visa) kártyával befizetni, korábban ez ment probléma nélkül, most (pár napja) annyi jött vissza, hogy sikertelen, a Revolut alkalmazásban pedig egyáltalán nem jelent meg semmi. Végül fizettem más kártyával.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #15347 üzenetére
Alkalmazásban PIN kódot megadatni? Nagyobb hiba, mint a default kikapcsolt érintéses fizetés.
A postás pedig úgy tudna kifosztani, hogy felbontja a borítékot, hozzáfér a kártyádhoz, és beteszi Apple Pay alá. Mondjuk az ellen az érintéses fizetés kikapcsolása tudtommal nem véd, bár még nem próbáltam meg kikapcsolt érintéses fizetésnél Apple Payt.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #15349 üzenetére
Egész más egy egyszeri - rendeléskori - PIN-t választani, mint az alkalmazásban bekérni. És ez független attól, hogy mennyire védett az alkalmazás. A legvédettebb alkalmazásban sem kérünk PIN kódot, hogy a tisztelt ügyfél ne szokja meg, hogy máshol is kell PIN-kódot bevinni, mint a POS, ATM billentyűzetén.
Az adathalászok előszeretettel csinálnak olyan oldalt, ahol PIN kódot is kérnek, aztán persze jól visszaélnek vele. Nem véletlenül kommunikálják a bankok az adathalászatok elleni körleveleikben, hogy PIN-t soha nem kérnek.
@Drenadar: én is az alkalmazásban adtam meg a kezdeti PIN-t, de lásd fenn.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #15416 üzenetére
A Revolut csak a létrehozáskor kéri soha máskor nem.
Az, hogy te feltételezed egy pénzügyi alkalmazástól, hogy mindent biztonságosan meg tud oldani, a te dolgod. Ahogy leírtam már egyszer: bankkártya PIN-t sehol nem adunk meg, csak és kizárólag ATM illetve POS billentyűzetén. Pont. (A revolut kártyarendeléskori PIN megoldása szódával elmegy)Azt is leírtam, hogy miért. A kérdéses oldal biztonságától függetlenül, a potenciális adathalászat megelőzése miatt. Ha neked ennyi nem elég, a te dolgod, írd fel nyugodtan a kártyádra is alkoholos filccel, jóazúgy. Csak ne propagáld másnak.
-
Friczy
senior tag
Szerintem teljesen érthető, hogy a bank, amely vásárlásra akarja adni a visszatérítést, nem ad visszatérítést akkor, ha nem feltétlenül vásárlásra használod a kártyád.
Lehet, hogy a bank begyöpösödött, de az, hogy a visszatérítést csak vásárlásra adja, nem ennek a jele.
Azt pedig érdemes figyelembe venni, hogy ha nem lennének a 'kőkorszaki' bankok, akkor fintech cégek se, mert alapvetően a bankok infrastruktúráját használják fel. Továbbá a bankok mögött ott áll a betétbiztosítás is, amely a fintecheknél nincs. Az se véletlen, hogy senki nem ajánlja, hogy a pénzed a fintechné tárold. -
-
Friczy
senior tag
Ez terminál beállítás, éttermekben lehet még hasonlóval találkozni (meg gondolom más tipikusan borravalós helyeken). Teljesen össze-vissza vannak ezek beállítva egyébként, sok helyen ha borravalót akarok adni (taxis, éttermek), ott én mondom meg, hogy mennyi legyen, akkor azt írja be a POS-ba, de volt olyan hely, ahol közölték, hogy a szervizdíj benne van az árban, így nem kell hozzátenni.
-
Friczy
senior tag
válasz tuzpenge #15851 üzenetére
Én azért rendeltem egy második kártyát mióta Visát adnak, hogy legyen egy Visa IS. Jelenleg minden másik kártyám (betéti és hitel + a Revolut) Mastercard, ami azzal a kockázattal jár, hogy egy globális Mastercard probléma esetén (ritka, de nem is olyan rég volt ilyen) fizetőeszköz nélkül maradok. Most viszont van Visa kártyám is.
Másnak meg lehet rá más indoka.
-
Friczy
senior tag
válasz tuzpenge #15861 üzenetére
Azért, mert ha jelenleg csak MC-m van, akkor nekem nem jó, ha MC-t küldenek. Másnak meg lehet olyan funkció, ami neki fontos és csak MC-vel elérhető, neki nem jó, ha Visát küldenek. A nagy többségnek meg mindegy. Én csak azt nem értem, hogy te miért problémázol ezen ennyit.
Új hozzászólás Aktív témák
FIGYELEM! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Hír Drágul a Revolut
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs