Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ben2

    tag

    válasz Hieronymus #206 üzenetére

    "Ne haragudj.
    Ugyan azt ismétled, csak pepitában."


    Ha ugyanazokat az érveket hozod fel csak pepitában, akkor a válasz is nyilván hasonló lesz.

    "Az ugye tiszta számodra is, hogy a jármű fenntartási költségét a bérlők fizetik meg"

    Mivel a korábbi hozzászólásomban pontosan leírtam (képletekkel), hogy a kilométerenkénti költségben a jármű költségei is benne vannak, így maga a kérdésed is arról árulkodik, hogy write-only üzemmódba kapcsoltál.

    "Ha kevesebbet használják, időben és/vagy távolságban akkor díjat kell emelni."

    Éppen ez a lényege az önvezető autónak: hogy többen használhatják kevesebbért. Miért használják többen? Mert olcsóbb. Mitől lesz olcsóbb? Mert az autó önmagát vezeti, így nem kell sofőrt fizetni. Azaz az eszköz kihasználtsága nő, miközben a felhasználónkénti díja csökken.

    "Ha nő a felhasználás mennyisége, csak a szellemileg alsónadrágos cég fog árat csökkenteni. A plusz bevétel inkább tolják be reklámba."

    Szerintem nem igazán érted ezt a közgazdaság dolgot.
    A felhasználás mennyisége nem magától nő, hanem az árcsökkentés eredményeként. Az egész önvezetés koncepciónak az a lényege, hogy ha a robot taxi szolgáltatás kilométerenkénti díja olcsóbbra jön ki, mint a saját autó fenntartása, akkor olyanok is taxizni tudnak, akik addig nem engedhették meg maguknak. Tehát ha a cég az alacsonyabb költségei ellenére sem csökkent árat, akkor majd megteszi helyette a konkurencia és egyrészt letarolja a már meglévő piacát, másrészt olyanokat is bevon a piacra, akik addig elérhetetlenek voltak.

    "Ha eddig nem tűnt fel neked, akkor most mondom. Én sohasem a vezetővel bérelt járműveket hasonlítottam a sajáthoz. A bérelt, de jogosítvánnyal vezethető járműveket vettem figyelembe."

    A bérelt, de jogosítvánnyal vezethető járművek nem alternatívái sem a humán, sem a robot taxi szolgáltatásoknak. A személyautózás lényege, hogy a jármű térben és időben bármikor a rendelkezésedre álljon, azaz ne neked kelljen alkalmazkodnod hozzá.
    Egy bérautó akkor lenne egyáltalán egy ligában a taxival, ha azt ingyen és bérmentve a kért időben a kért helyre szállítanák, majd bárhol és bármikor kiszállsz belőle, a bérbeadó cég gondoskodna az elszállításáról. De még ekkor sem fedné le teljesen a taxi szolgáltatást, mivel továbbra sem tudna olyan személyeket szállítani, akik nem tudnak vagy akarnak vezetni.
    Az apa-taxi bevett jelenség manapság, amikor munka után még órákat kell keringenie a városban, hogy felvegye a feleségét a munkahelyéről, a gyereket elvigye a táncórára, majd irány a szupermarket, majd haza, majd vissza a táncórához, stb. Sokan azért tartanak fent családonként több autót, hogy ezt az időkiesést és fáradtságot a házastársak megosszák egymás közt. Ennek kiváltására persze ma is lehetne humán taxikat használni, csak a többség nem tudja megfizetni. Ez az, ami alapvetően meg fog változni a robot taxikkal.

    "A taxi szolgáltatás alól már ma is nagymértékben húzták ki a talajt. "

    Ennek semmi köze az önvezetés okozta paradigmaváltáshoz. Az Uber és tsai. a humán taxizás költségeit optimalizálják a hagyományos taxi társaságokhoz képest, amivel képesek a már meglévő piacról kiharapni egy darabot. A robot taxik viszont nem optimalizálják, hanem teljes egészében kiiktatják a taxik legköltségesebb elemét.

Új hozzászólás Aktív témák