-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #15909 üzenetére
Sziasztok,
ITT elérhetőék a tömörítetlen 42MPx felbontású RAW fájlok amik a Sony a7RIII + Zeiss Batis 135/2.8 párossal készültek. A fájlokon, semmilyen feldolgozás nincs. Át másoltam a gépről és feltöltöttem a google drive-ra. 40db RAW fájl összesen kb. 3,2 GB
A képek most hétvégén Budapesten a Hősök terén készültek, az idő napos volt, de sajnos nem volt szép tiszta. Messzire nézve szabad szemmel is látható szürke fátyol volt, feltehetően a felszálló pára és esetleg a szmog hatására....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz vihartigris #15920 üzenetére
Tényleg a DxO-nál ez így van, amikor kiadnak egy ingyenes licencet, mint a DxO11 volt, akkor az aktuális állapotú és támogatottsági szint marad "örökre". Tehát az újabb vázak a nem támogatott kategóriába kerülnek.
Neked is és a többieknek is akit érdekel és szeretné megnyitni, vagy szerkesztgetni, előhívni, akkor a Capture One 11 Sony express változatát töltse le és azzal próbálja. Sokkal kisebb a rendszerigénye mint az Adobe termékeknek.
Amivel még érdemes lehet próbálkozni az a DxO photoLab 30 napos demo változata.
Ekkora képnél hihetetlen, hogy mennyire kijön az említett két szoftver teljesítmény előnye az Adobe termékekkel kapcsolatban...
Hát igen ez az obi tényleg nagyon jó még nyitva is és 100%-os nézetben is....
-
mikrofon
veterán
válasz vihartigris #15924 üzenetére
Ezt sosem használtam így nincs tapasztalatom.
-
mikrofon
veterán
válasz Overcome85 #15930 üzenetére
Kezdjük sorba!
85mm: szerintem teljesen jól látod. FE85/1.8 nagyon jó míg annak aki látja a különbségeket a képben a Batis megérheti a felárat. Az OSS együtt működik a stabis vázzal, vagy legalábbis az rii és riii vázzal mindenképpen, tapasztaltam, tehát látványosan jobb a stabilizálás, ez fokozottan igaz a Batis 135-re.. Tehát a Batis megérheti, főleg, hogy könnyebben szemészet az ára. A 85/1.4 GM mellet szól a háttér mosás, viszont ellene az AF a tömeg és a méret. Ha GM-et választod, akkor annak mozgás közben a követő fókusza gyengébbe mint a másik kettő 85-ösé. élességben szerintem nulla a különbség, tényleg. Volt szerencsém pár képet együtt készíteni egy profi fotóssal. Neki A9 váza volt 85GM-mel nekem nekem ar7rii Batis 85-tel. Ö is és én is úgy álltunk hozzá, hogy biztos lesz különbség. Mindkét obit kipróbálta ö is a saját vázán és én is a sajátomon. Ott akkor semmilyen észrevehető különbség a háttérmosást kivéve nem volt. Pedig mind a ketten kerestük. Így itt viszonylag egyértelmű a döntés. Mert kézzel foghatóak az érvek. Ja a batis-nál (de ez mindegyik fókusztávra igaz) a manuális fókuszálásra szoktak még panaszkodni, hogy az nem olyan jó mint a GM-eknél, vagy a manuális Zeiss lencséknél....35mm vs 25 vagy alatta: Ha embereket szeretnél fotózni, akkor kell ez a látószög mindenképpen. Ez talán a legnagyobb látószög, hogy félalakos egészalakos portrékat csinálj. A 35 és 24 mm között van egy nagy perspektivikus torzítási ugrás. Tehát a 24mm-essel már csak környezeti portrét (@m3ss fórumtárstól tanultam most ezt a nagyon jó megnevezést) tudsz csinálni. Tehát itt nem az objektív torzítási hibája a probléma, hanem a látószög okozta normális torzítás. Egyszerűen 24mm-en nagyon kell figyelni, hogy hova kerüljön a fej vagy egyéb emberi testrész, ha nem jó helyre kerül mondjuk felső szélső (közel sem a sarok) részbe, harmadoló ponthoz közel akkor buktad a képet. Tényleg! Jól komponált testtartással, fejtartással lehet korrigálni, sőt igazán hatásos eredményt lehet elérni de ez csak beállított képeken működik, vagy profi modellel, aki tudja ezt. Emiatt a 24mm-es vagy alatti lencsék nagyon jók de csak speciális szituációkhoz. Ezzel szemben a 35mm egy általános portré objektív egészalakos vagy félalakos képekhez. Azonban sajnos a 35 mm-böl nem sok a választék. Natívon AF-fel kétszer kettő van 35/2.8 és a 35/1.4 Egyszer a Sony-Zeiss féle és egyszer a Samyang féle. A samyang nagyon új, valódi felhasználói tapasztalatokat én még nem nagyon találtam. A tesztek szerint utoléri a Sony-Zeiss minőséget. Ezt én akkor hiszem ha saját szememmel látom. Tehát maradjunk a Sony Zeiss párosnál. 35/1.4 jó tényleg. Nem a legjobb objektív ha 1.4 -en szemléljük és összehasonlítjuk a nem natív objektívekkel, de használható, tényleg. F/2.0-n már nagyon jó és 2.8-on már tökéletes. Van a másik Sony-Zeiss a 35/2.8. Ez a mérete miatt tökéletes választás sétálós, varősnézős általános használatra. Igen ott az F/2.8, ha kell, de 5.6-on a tökéletes.... Sajnos az általad írt 35/2 (35/1.8) még nem létezik, legalábbis én még nem tudok róla. Ha lenne, ez lenne az ajánlott, de nincs így szerintem a 35/1.4 az ajánlott.
<35mm: Miért 24mm-t írtam végig, ha ott van felette a Batis 25/2 Azért, mert összehasonlítva más fix vagy zoom lencsével, akkor bizony valójában 24mm alattinak felel meg a látószöge. Ennek ellenére nagyon jó lencse még nyitva is. Neki is jól áll, vagyis a sarkainak az egy FE zárás, de ennek ellenére tökéletes. De csak környezeti portréra, ahol az ember a kép középső részén van kis helyet foglal el és nem az a hangsúlyos, hanem a környezet. Ott van még a Sony FE 28/2 Ez is nagyon jó árérték arányú fenyérős nagylátószögű lencse de nem emberekre. Ennek nagyobb a torzítása mint kellene lennie. Ez az egyetlen hibája.
GM zoom lencsék
Igen sokan mondják, hogy túlárazottak, de nézzük máshogy. Ott van pl a 16-35GM simán helyettesíti a Batis 18/2.8-at és a 25/2-t van egy nagyon jó 16/2.8-ad és egy elég jó 28/2.8-ad és egy jó 35/4-ed. Ha ezeket fixben veszed, akkor mennyi az áruk összesen.
Ráadásul a GM zoom-ok szinte új fejlesztés új technológia. Sokkal újabb mint a Canon és Nikon pro zoom lencséi... (egy lehet kivétel a Nikon új 24-70/2.8 E lencséje) Így sokkal nagyobb a valószínűleg, hogy évek múlva is tökéletesek lesznek a fejlődő vázakhoz.... Míg a konkurens gyártóknak lassan felfrissítünk kell. Egyes pletykák szerint a Canikon társaság azért késlekedik az FF MiLC vázakkal, mert neki mindjárt új obikat is kellene kihozni, amik szintén nem lesznek olcsóbbak a jelenlegi Pro lencséinél...
Ezek alapján már nem biztos, hogy csak úgy túlárazottak. Pár Hsz-szel korábban a 24-105/4 kapcsán linkeltem egy két topikot. Ez egy elég jó topik, sok a valódi felhasználói tapasztalat. De ha valaki rendszeresen olvassa pl azt a fórumot, hogy nem a GM lencsék a drágák, hanem nekünk rossz idehaza. Mi kapjuk kb legdrágábban az új lencséket, vázakat. Nálunk a kb a legalacsonyabb a kereset. Tehát mi nem tehetjük meg azt, hogy akár egy GM-sort megvegyünk, mert jó és talán mellé még fixeket is.....Saját bőrömön megtanultam hogy ha az ember embertársait, gyerekeket fotóz ráadásul még beltérben is akkor nélkülözhetetlen a 35mm. Én egy hónapja adtam el a 35/1.4-em et. Gondoltam majd többet használom a Batis 25/2, mert annak szebb a képe (tényleg), mag a Sony 55/1.8-at mert az rendszer legjobban ajánlót alap fix lencséje. Hát nem jött be. 55-öt szinte nem használom. 25-tel nem tudom azt fotózni amit a 35-tel. Egyszerűen a torzítás miatt nekem már a nem megfelelő kategória. Egy hét után éreztem a 35/1.4 hiányát. Kéthét után már nagyon hiányzott. Most egy hónap után már fáj, hogy eladtam és azonnal akarok egy 35mm-est..... Ha lenne valami akció a Samyangra, vagy nem kéne Áfá-t fizetni én biztos kipróbálnám, de így valószínű újra egy sony-zeiss 35/1.4 lesz... Vagy egy GM16-35 a nagylátó batisok és az 55 helyet...ha esetleg valakit érdekelne ilyen lencse (batis 18, 25 vagy az 55) keressen meg...
szerk:
huhh ez kemény, vagyis hosszú lett, ember legyen a talpán, aki ezt végigolvassa... Bocsika....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Mirman #15940 üzenetére
Azért kipróbálnám, hogy ez a szenzor egy 100-400GM obival mit adna be a holnapi kékhold-vérhold-telihold eseményen éjjel... Jah és persze felhőmentes időben... De ezt sosem tudom meg
Jah és ha sikerül valami jó képet liquify brushol-ni oszd meg velünk.
Ez egyébként mindenkire vonatkozik, ha valakinek sikerül valamelyik képből egy jót utómunkázni ossza meg velünk bátran, hagy lássuk mire képes egy jó feldolgozás[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
35/1.4 árát hasonlítsd össze a 85/1.4 GM árával. Most akkor drága vagy nem? És mégis képileg a gm nyer, de af-ben meg a 35/1.4...
Többen is írták nyitva is használható, de az 55 és a Batis is jobbak nyitva. (Lehet nem csak nyitva...) De annak nincs jelentősége... A gyakorlatban ez nem látszik, használhatóságban nem korlátoz.
A 35/1.4-ben az AF-et, az építési minőséget és az egy kapcsolóval fokozatmentessé és teljesen hangtalanná tehető mechanikus rekeszállitást is meg kell fizetni...
A samyang nem képileg marad el teszek szerint, hanem minden másban. AF videó alatt használhatatlan. Építési minőség rosszabb, nincs szigetelés por és csepp ellen... Kérdés hogy több éves használat után mit tud majd...Ha az élesség számít, nézd meg a DXOmark honlapján. Szerintem meglepő, hogy a mérések alapján mi az élességi sorrend (pl sony fe 85/1.8 helye)... Én pl. A 35/1.4-et tekintem ezen a listán az etalonnak, ami felette van az már nekem több mint jó...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Van valaki(k)nek tapasztalata a Sony FE 70-300 G lencsével?
Milyen a használhatósága, milyen képileg?
Esetleg van összehasonlítási tapasztalat a 70-200/4 G lencsével? -
mikrofon
veterán
válasz Bogyó bá' #15986 üzenetére
Én ugyan nem makrózom... De feleségem nagymamája babzsákokat vart a gyerekeimnek. Majd megkértem varrjon nekem is egyet 200*200 mm-es és közepesen tömje meg. Most várom az eredményt, ezt tervezem olyankor mikor valahová le kell rakni a gépet lencséstől... Földre, székre, vagy bármire menni fog így szerintem.... Ha másra nem legalább párnának jó lesz
(#15987) b.vr: így van de aztán leesett a válaszból...
Így viszont mégjobb, mert 99%-ot megspórolt. Egyszer én is szeretnék így kiválasztani valamit....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Bogyó bá' #15994 üzenetére
Nekem miniállványnak Joby Gorillapod SLR-Zoom jött be.
-
mikrofon
veterán
válasz vihartigris #15995 üzenetére
Ez jó megint annak aki tervez valamit...
(#15990) GalaHUN: akkor neked érdemes most rendelned a Sony FE 24-105mm f/4 G OSS-t mert megint 390e-ig kúszik az ára, az meg igen jónak tűnik nemzetközi viszonylatban is ...
Én pont most mondtam le a gondolatról is, hogy zoom-ot vegyek... Max majd egy telét....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
köszi!
ezt a képes oldalát sosem néztem, csak a blog-ját és sok jó videó anyaga is van. Pl. Camera Settings for Shooting Portraits – Sony Alpha A7RIII and A9 vagy A7RIII Camera Settings for Shooting Action, Sports and Wildlife
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz #48967168 #16064 üzenetére
Nem nagyon értem ezt az AF sebességes lassúságot. Illetve, azt sem, hogy "mire megtalálja a szemet két expó között annyi idő alatt a DSLR-en is megvan a kompozíció"
Nekem ilyen nincs. Ha egyszer megvan az arc és/vagy szem, akkor azt nem kell két expo között újra megtalálni... Ha rajta van a fej a képen, akkor nem kell semmire várni.
Nekem úgy van beállítva, hogy AF-On gomb a normál fókusz és az AEL gomb a szem fókusz. Jah és mind ez AFC módban... Nekem semmire nem kell várni... Bármelyik gombot nyomom, azonnal tudok éles képet lőni. Mindez úgy is működik ha az ember mozog, tehát a követés is folyamatos.
Nálad még egyszerűbbnek kellene lennie, mert az objektíven levő gombra be lehet állítani a szem fókuszt. Az pedig elvileg pont ott van a másik kezed ujjvégénél.Esetleg arra gondolsz, hogy vadászik a lencse és nem tud fókuszálni???
Még egy dolgot próbálj ki az objektíveddel. Kíváncsi lennék, hogy a te Sony FE 24-105/4 G OSS lencséddel ez hogy működik:
1. Állványra (stabil helyre) rakod a gépet,
2. AFS-re állítod a fókuszt, középső fókuszponttal
3. Beállítod a 2 sec-es késleltetett fókuszt (önkioldót)
4. Blendét F4.0-ra állítod
5. Középre 3-5m-re raksz egy tárgyat, a kép közepére és arra fókuszálsz.
6. Készítesz egy képet
7. F5.6-ra állítod a blendét
8. lösz egy képet, úgy, hogy nem fókuszálsz újra (semmiképpen ne fókuszálj)
9. F8-ra állítod a blendét
10. lösz egy képet, úgy, hogy nem fókuszálsz újra (semmiképpen ne fókuszálj)
11. Össze hasonlítod a 3 kép középpontján az élességet.
12. Megírod az eredménytszerk:
Azt elfelejtettem írni, hogy a tesztet 105mm-en javasolt végezni, mert ott látszik a legjobban[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
-
mikrofon
veterán
válasz #31733248 #16068 üzenetére
Két dolgot tudok elképzelni.
1.: A G lencse kezdő F4-értéke túl kevés volt az adott fényviszonyokhoz.
2.: Vagy az általam leírt teszt eredménye az lesz, hogy ahogy növeli a mélységélességet, növeli az F-számot, úgy romlik az élessége a képeknek. Ebben az esetben viszont cseréltetni kell az objektívet, sajnos ez egy gyári hiba, ami a 181xxxx kezdetű sorozatszámú 24-105/4 G lencsék esetében bőven meghaladja az 50%-ot. Ezzel szembe a 180xxxx kezdetű sorozatszámú 24-105/4 G lencsék esetében egyelőre 0% az ilyen jellegű hiba. Ezt a tesztet egyébként javaslom mindenkinek akinek van, vagy aki vesz ilyen lencsét. Ezt kb az üzletben az első tesztnél kilehet próbálni.
A hiba csak AFS módban jelentkezik, AFC-módban értelem szerűen sajnos nem. Továbbá csak a képfelbontás szenzorokon és 100%-os képkivágás esetén látható. Valamint, ha az ember az üzletben csinál pár tesztképet, akkor a 100%-os belenagyítással a váz kijelzőjén is látható....Részletek ITT: 24-105mm FOCUS SHIFT survey - submit serial numbers
szerk:
Azt elfelejtettem írni, hogy a tesztet 105mm-en javasolt végezni, mert ott látszik a legjobban[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
-
mikrofon
veterán
Ezt én is így gondolom... Főleg ha munka és profi az ember. Meg ki tudja termelni.
Bár azért az számomra még kérdés, hogy a GM zoom-ok a legjobbak vagy csak kényelmesebb mint a fix-ek
Igazából engem nagyon érdekelne a 16-35GM objektív 25-35 közötti tartománya. Mennyire használható környezeti portrére, félalakos és egész alakos portréra.
Háttérinfó, de lehet nem új neked: a használati beszámolók és tesztek szerint 16-35GM lencse a 16-24 tartományban tökéletes, fölötte romlik a minősége és 35mm-nél a "legrosszabb". Ráadásul, hogy nem csak a képminősége romlik, hanem nagyobb a torzítása is mint kellene. Ebben a tartományban állítólag a 24-70/2.8 GM jobb. Azonban én azt nehezen hiszem el, hogy ez a használat közben a gyakorlatban észrevehető. Kétlem, hogy ezen a szinten lennének valódi hibái. Neked mi a tapasztalatod. Tényleg nem elég éles és jobb a 24-70GM a 25-35-ös tartományban?[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Végül is, lehet a 24-70GM jobban is jönne mint a 16-35GM. A Batis 18; 25; 85; közé pont beférne az 55/1.8 helyére, csak akkor pont azt nem érem el, hogy csökkentsem darabszámra is a készletem. Mintha a 18; 25; 35; (55) helyett a 16-35GM...
Nah mindegy, inkább használnom kellene ami van, mint olvasgatni és folyamatosan agyalni... Főleg, hogy nem akarom a kényelem érdekében a Batis-ok adta élményt elengedni....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Rosszak a tárcsák?
Egyébként a Sony a7riii/A9 -hez létezik, egy viszonylag egyszerűbb kiegészítő, amit sokat javít az ergonómián, szokásos portrémarkolat helyett.
Illetve elvileg kompatibilis minden MK2 vázzal is
Nekem nincs így nem tudok saját tapasztalatot. Engem nem zavar a kisujj megtámasztásának hiánya....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Idézet a Sony honlapjáról:
"Kedvezőtlen feltételek között is használható és strapabíró készülék
... Vázát könnyű, nagy merevségű magnéziumötvözetből készült felső, elülső, hátsó burkolat és belső váz erősíti. A fokozott tartósság jegyében hatra nőtt az objektívrögzítő csavarjainak száma. ..."Komolyan valaki tényleg feltételezi a mai modern anyagú vázakról, hogy kiszakad akármilye is normál használattól?! Még akkor sem ha műanyagból lenne...
Ez az egész kiszakadás strapabírás nem méret függő, Ráadásul egy nagyobb lencse esetén nem a vázat, hanem a lencsét kell inkább tartani. Nem véletlenül azon van az állványgallér minden rendszeren....
Régi Volvokra volt jellemző, hogy a biztonságot úgy képzelték el, hogy legyen minél nagyobb a tömege és mérete, legyen minél több acél benne... Mai modern autók amik biztonságosabbak, nem a méret és tömegnövelés miatt lettek jobbak...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Ha gondolkodtál ezen a kisujj támaszon érdemes ezt a fórumot végig futni. Elején teli van "mi ez a méregdrága k@ki" jellegű HSZ-ekkel, majd szépen átváltanak, "bocsi kipróbáltam és azóta le se veszem, mert annyira jó , de annyira, hogy...."
Egyetlen egy dolgot kell mérlegelni, mégpedig az állványtalpat hiányát. Az aksi kicserélhető levétel nélkül, mert 3/4 fordulat a kézi csavaron és utána egy újjal eltolható az aksifedélről... Tehát max 3mp plusz az aksi csereideje....
Én pl emiatt nem vettem. A peak design kiegészítőt (csuklópántot ,capture clips-et és vállpántot) használom, azt meg ugye egy gyorscseretalpra építkezik, ami mindig rajta kell, hogy legyen a vázon....Mindenesetre, aki csak az ergonómia miatt nem veszi az MK2 vagy MK3 sorozatot az ez a kisujjat megtámasztó kütyüt (Sony GP-X1EM) számolja bele az árba.... Tökéletesíti az ergonómiát
Jah és nem csak tea ivás hanem kávéivás is
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Az ilyen esetek miatt javaslom, hogy aki új vázat vesz/szerez, az vegyen rá kiterjesztett garit. Minél előbb , addig amíg lehet! Ha azt nézem, hogy az A7RIII-re 2x.000HUF akkor gondolom az olcsóbb vázakra olcsóbb....
Egyébként a hiba üzenet alapján ez inkább tűnik user-error-nak... Az üzenet alapján ez leginkább szoftveres, vagy csatlakozó szintű.... Leginkább firmware frissítés közbeni hibára utal.... De ez csak feltételezés, mert lehet egy rosszul és vagy rosszkor kihúzott/bedugott USB kábeltól is. Egy rosszul mért ütés rázkódás is....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Azt azért gondolom tudod, hogy ez nem a szeretetszolgálat...
ìgy egy szép levél miatt biztos nem történik semmi.Inkább be kell vinni és meg kell nézetni..... Aztán kiderül, hogy mi van.... Lehet csak egy sima szoftverfrissítéssel megoldódik.... Az meg talán nem túl drága...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Mostanában elég sok szó esett a godox vakukról. Azonban mindig csak két típust említettetek, tt350-et és a tt685-öt. Azonban nem olvastam a v860II-ről.
Ennek mi az oka? Van valami baja? Egyébként ha jól értelmezem a leírást, akkor ennek van egy olyen előnye is, ha ezt rakom a vázra, akkor nem kell vezeték nélküli adó, mert képes vezeték nélküli adóként is működni és további vakukat vezérelni.
Mi a vélemény erről a vakuról? Van vele tapasztalat? -
mikrofon
veterán
válasz Bogyó bá' #16166 üzenetére
Párna, hordó és bajusz torzítást ott tudod kiszedni, ahol @konyi79 írta, a lencsekorrekciónál.
Míg a lineáris, perspektíva torzítást ugyan ezen a fülön csak legalul.Egy dolgot nem lehet ebbe szoftverben, az meg a portré retusálását. Minden mást tud. Ahhoz kell a Photoshop. Ha nincs Photoshop akkor pedig PortraitPro. Elkészítesz mindent Capture one szoftverben, aztán TIFF-ként küldöd PortraitPro-ba, majd vissza és egy kis finom korrekció újra a C1-ben. a Legolcsóbb változata most 35€ és kezeli a TIFF-et.... Van próbaverziója is.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz KawaBazsy #16183 üzenetére
Sony a7RIII-vel 6400-ig gond nélkül, de max 12800-ig tudok én elmenni, ha leméretezem. Márpedig a 42MPx-et én mindig leméretezem... Illetve arra kell figyelni, hogy ilyenkor már nem sok világosítás fér bele az utómunkába. Valamint a mesterséges Grain effekttel lehet még látványossá is tenni.
Egyébként kíváncsi lennék @Coxer hogy látja? Egy gyorsabb záridőért, ő meddig engedné fel az a7riii-n ISO-t az F2.8-as zoom-okkal. Mert ugye más egy valós körülmény, mint a teszt...ha az embernek a minőségen már a pénze is múlik
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Ez így igaz. Tényleg felhasználás függő, és teljesen sötétben rosszabb az összkép ugyan azon az ISO-n, mit amikor azért van fény is a magas ISO mellé
Én arra leszek kíváncsi, hogy rendszeres használat után mit tapasztalsz, mennyivel tudod feljebb engedni a Canon 5D4-hez képest. Érzésem szerint a 4000 határnak feljebb kellene menni a Sonyval. Tesztek szerint is többet kéne tudnia a Sony szenzorának (15-20%-kal). De majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Ezek jó hírek!Az is igaz, hogy lehetne még jobb az arcfelismerő algoritmus. Igazából meg kell szokni mit ismer fel és mit nem. A 90°ban elfordított arccal se mindig birkózik meg. Még a baba arcok se mindig mennek. Én sajnos nem lövök elég portrét, ahhoz hogy pontosan kiismerjem. Ráadásul nekem inkább egészalakos képeim vannak, meg olyan ahol még kisebb a szem. Így olyankor inkább egész arc és kicsit nagyobb mélységélesség, mondjuk 2.8 az már elég szokott lenni... Nekem
Ha nem ismeri fel az arcot, akkor az alábbi esetek valamelyikét alkalmazom:
1.: Érintéssel szemre, fejre bökök, majd követő fókusz már ott tartja és követi a szemgödröt/fejet még ha el is mozdul máshová a képen
2.: Fixálni lehet egy fokuszpontot és ezt hozzá lehet rendelni egy gombhoz. Ha megnyomod ezt a gombot akkor mindig a fixált fókuszpontra ugrik az aktív fókuszpont
3.: Egy kiválasztott gombot hozzá lehet rendelni, hogy egy kis részt kinagyítson a képből a kijelzőn. Majd ott a nagyított mezőben rá lehet bökni egy keresztel, hogy pontosan mi legyen éles. Hasonlóan működik mint manuális fókuszban a nagyítás, csak itt a kereszttel lehet kijelölni, hogy hol legyen az AF pont. Ez már igazi pont nem mező.
Az utolsó kicsit macerás, de rendkívül pontosan fókuszál így. Ez egyébként állatok esetén is nagyon jó, mert ra lehet fókuszálni egy állat szemére pontosan. Persze nem egy repülő vagy mozgó alatt esetén. De egy ágon ülő madárnál, vagy fekvő állatnál jól használható. Makró esetén is biztos nagyon hasznos, de ez engem nem érint.Ebből is látszik hogy ez a Sony váz rengeteg olyan szolgáltatást tartalmaz, ami megkönnyíti és segíti a munkát... Igazi 21. századi technológia.
De természetesen itt is vannak korlátok.Engem az is meglepett, hogy még a csukott szemet is megtalálja és tartani tudja...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz madgie #16212 üzenetére
Én most csak átváltottam videó módba, hogy kipróbáljam és valóban nem aktív az a gomb amihez a szem af van hozzá rendelve. Viszont az arcokat felismeri és érintéssel lehet kiválasztani, hogy melyikre fókuszáljon. Beállításokban nem turkáltan és nem is ismerem a videós lehetőségeket.
Lehet ebben nem jobb a Fuji-nál. Pedig egy szemkövető AF az igen király lehet videózás alatt...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Sosem értettem ezt a "pontosan 85mm és az milyen király" hozzáállást. 70-135mm között gond nélkül lehet jó portrékat készíteni. Hogy most az adott objektív ekvivalens 75mm, 85mm, 90mm... hol számít ez? Komolyan érdekelne. Mert annyiszor felmerül ez érv ként. Miért előny az hogy az egyik obi a másik rendszeren pont 85mm ?
De ugyan ezt lehetne kérdezni 50mm-re vagy bármilyen FF-en alkalmazott fix lencsék fókusztávolságára.
Egy saját rendszerét használó, saját rendszerében gondolkodó számára miért fontos az, hogy egy másik rendszerben mik azok a kvantált egységek amik járatosak a fix lencsékkel?
-
mikrofon
veterán
válasz madgie #16267 üzenetére
Ez így jogos ha valaki használt már analóg vázat vagy bármilyet... De aki nem annak SZERINTEM mindegy...
A pont 40mm-t én mondjuk pont nem ismerem. MFT-n szokták dícsérni 20mm-es pana-t ami 40. De a 45mm-t is ami meg 90. Nekem pl. nagyon bejött a Leica 15-ös ami meg 30mm...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Nem a nagy ugrásokat kérdeztem. Mert az szerintem is egyértelmű és ráadásul ez tényleg különbözik használhatósági szempontból is, hanem a kicsi különbségeket kérdeztem. Hogy miért olyan fontos egy crop szenzoros gépre kerülő objektívnél, hogy az pont ekv. 85mm ad és miért hátrány hogy egy másik pl. 50mm aps-c Sony szenzoron csak ekv. 75mm-t?
Mert hogy te ezt írtad mint egyik előnye a fuji rendszernek: "szenzorméretet figyelembe véve alakította az objektívjei paramétereit (ami most elsősorban érdekes az a fókuszhossz és fényerő)" 56=>85
Szerintem az ekv. 75mm, a 85mm és a 90mm-nek megfelelő lencsék nagyon hasonlóak egymáshoz és ugyan olyan körülmények között használhatóak.... Én sosem javasolnám senkinek, hogy az alapján válasszon rendszert, hogy abban a rendszerben lesz-e pont ekv. 50mm-es vagy ekv 85mm-es fix...
De biztos én gondolom rosszul. Ezért nem is látogatom a gépajánlós topikot egy ideje.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
OK,
Bár szerintem ha lenne FF-re 75/2.7-es lencse azzal is lehetne jó portrét készíteni... De nincs! Viszont a 70/2.8 és 75/2.8 az előállítható (24-70/2.8 vagy 70-200/2.8 lencsékkel) és ez a rekesznyílás és mélységélesség páros is eredményezhet sokakat kielégítő portrét. Erre alapozva írtam amit írtam... Persze a legjobb portréra az ff 85/1.4 vagy ff 85/1.2 ha nem Sony. Ezzel is tisztában vagyok... De ugye aki a legjobb portréban gondolkodik annak FF a javasolt...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Te észre vetted, hogy a Sony topikban vagy?
MFT-s létedre, győzködöd a Sony topikban a felhasználókat, hogy Fuji a király, mert van 56mm-es objektíve, ami ekv. pont 85mm... Vááóóó...
Ez a hét poénja.....Jah meg arról is, hogy az ekv 75/2.7 obi milyen szar, de a Fuji aps-c 50-140/2.8 az milyen király, hogy van. Ez mennyi is ekv 75-210/4.2 Zseniális... Ezt az ostobaságot,. hogy egy ekv 75/2.7 rossz a portréra de egy 75-210/4.2 mégjó hogy van... Tudom te az Oly MFT 12-40/2.8-at is reklámozod portréra... Pedig az ekv. 24-80/5.6 ha a te logikádat követjük... Most akkor mi van?!
Ezek után még te oktatsz ki embereket portrézásból... Hihetetlen....
Inkább menj portrézni az ekv. 24-80/5.6 obival, és térítsd az embereket a milyen eszközt vegyek topikban.... Mint itt fárasztod a társaságot a .....Egyszerűen hihetetlen hogyan kevered ezt az ekvivalenciatémát. Mindig úgy, hogy saját sületlenségedet bizonygasd... Egyszer leírod, hogy mindent át kell váltani, máskor meg linkelsz egy cikket, ahol az van, hogy van amit át kell de van, ami minden rendszeren ugyan annyi, és ahhoz semmit nem kell váltani.
Elég unalmas is vagy, mert a követkő az lenne, hogy milyen szar a látószög, és milyen jó az ekv. fókusztáv, amire majd belinkelsz, vagy csak hivatkozol egy cikkre, ahol minden obinál kiszámolják a látószöget, hogy valóban össze tudják hasonlítani az ekvivalenciával átszámolt objektíveket.... Ha már ennyire belemész mindig, akkor próbáld már értelmezni a cikkeket és megérteni, majd azután osztani az észt. Jah és mindezt a megfelelő topikban.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Kérlek, két dolgot dolgot tegyél meg a megsértődés helyett.
Szálljál le abból a magasságból, amibe hiszed magadat és fejezbe, hogy ha valamit nem tudsz bizonyítani, vagy nem tudsz tovább érvelni akkor előveszed azt, hogy hozzád képest mindenki más mennyire tapasztalatlan, értetlen, tájékozatlan... Azért kíváncsi lennék mire vagy ilyen büszke és alapozod azt, hogy te tapasztaltabb, értőbb és tájékozottabb vagy.... Jah és még stílusosabb is... Mert, hogy a HSz-eid-ből kiderül, hogy nem, sajnos nem igaz a magadról alkotott véleményed, az önképed... Most is egymásnak ellentmondó állításaid voltak....
és igen arra még mindig nem kaptam választ, hogy miért pont az ekv. 85 mm jó csak, az ekv. 90mm vagy a az ekv. 75mm miért rossz.....
Mert, hogy azt kérdeztem:
Miért előny az hogy az egyik obi a másik rendszeren pont 85mm ?De arra sem, hogy miért pont az ekv. 50 mm jó csak, és az ekv. 52,5 (35mm-es obi Sony aps-c-n) miért rossz.....
Továbbá arra sem, hogy miért pont az ekv. 35 mm jó csak, és az ekv. 36mm ( 24mm-es obi Sony aps-c-n) miért rossz.....és ezt is kérdeztem:
Egy saját rendszerét használó, saját rendszerében gondolkodó számára miért fontos az, hogy egy másik rendszerben mik azok a kvantált egységek amik járatosak a fix lencsékkel?Az egész innen indult, mert te ezzel érveltél a Fuji mellett... és ezeket még mindig nem írtad meg... Ellenben minden mást teljesen feleslegesen igen... Ha nem tudsz rá válaszolni, akkor kímélj meg minket a mellébeszéléstől.... Ezt a fokozatos mellébeszélést kellene befejezned, ez a második dolog....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Meg tennéd, hogy leírod még egyszer és értelmezed helyettem?
Elég röviden és tömören a lényeget.
Mert én tényleg nem olvastam tőled olyat amiből megértettem volna, hogy miért számít ekv. pár mm eltérés....
Remélem csak én vagyok ilyen értetlen, és a fórum közösség nem, de hátha még egyszer betéved egy ilyen értetlen ember ....
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs