-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz blueye #16001 üzenetére
Nem trollkodás, csak próbálom megérteni, hogy mi a baj vele. Eddig még azon kívül, hogy "jaj ne csináld, mert baja lesz", még semmilyen konkrét érvet nem írt senki. A linkeden is csak menet közben nem javasolja, meg ott is csak ennyit ír, de hogy konkrétan mi baja lesz (főleg mondjuk egy hybrid rendszernél), attól, hogy álló helyzetben üresbe teszed, arról semmi.
Google sem talál semmi olyat, ami miatt ne lehetne.[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
OCTAMD
őstag
válasz pilóta #16002 üzenetére
Ha menet közben N-be teszed és gurulsz,akkor se lesz baja
396000kmnél járok Auris Hybriddel,azt még olajcsere se volt a váltóba,mégis megy és volt hogy gurultam vele,nem is egyszer
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
blueye
veterán
válasz pilóta #16002 üzenetére
Az első találat de szvsz erről ennyit
[Never put your vehicle in neutral at traffic lights] -
nagyúr
válasz OCTAMD #16003 üzenetére
A régi hagyományos olajos automatánál elvileg olyankor nincs kenése, ezért azzal nem jó sokat gurulni (ezért nem szabad vontatni sem), de álló helyzetben ott sem lesz semmi baja.
Én 380000-nél váltam meg a Xedos 9-től, amiben hagyományos automata volt (ebből 150000-et én tettem bele), ott is általában üresbe tettem a pirosnál, de kutya baja nem lett. Egy Hybrid Sinergy Drive rendszernél meg aztán abszolút semmit nem ártasz vele. Egyszerűen nincs benne olyan alkatrész, ami terhelve lenne üresben, nics ami használódjon vagy kopjon.
Szóval nagyon várom, hogy hátha valaki mégis tud konkrét érvet, amiben megnevezi, hogy melyik az a konkrét alkatrész, aminek árt az N fokozat állva...blueye: A linkeden sem ír semmi konkrétat, hogy mi kopna el benne...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Ck.
addikt
válasz pilóta #16005 üzenetére
Azt csinálsz amit akarsz, én részemről befejeztem. Arról már nem is beszélve, hogy HSD esetén N-ben tartva folyamatosan merül a nagyfeszültségű akkumulátor és még ha a motor be is indul, nem fogja tölteni az akkumulátort. De még egyszer mondom, azt csinálsz amit akarsz, nem kell ránk hallgatni, sem a váltó szakértőkre, csak aztán ne sírj, ha valami mégsem a számításaid szerint alakul.
Én mindig csak nevetek és csóválom a fejem azokon, akik az automatát lámpánál hevesen kapcsolgatják... Szolnoki Róbert és a többi kolléga elég szép, stabil bizniszt tud kiépíteni a váltó kapcsolgatók bő köréből.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Rátok tényleg nem hallgatok (illetve szeretnék, csak ahhoz kellenének konkrétumok is. Pl. ez a töltés dolog kezdetnek jó, bár D-ben sem tölt, ha áll, mert leállítja a motort, szóval ebben megintcsak nincs különbség az N-hez képest). Viszont kik azok a váltó szakértők? Kérhetek egy linket valamelyikhez, amelyik leírja, hogy mi a gond az N-el?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Ck.
addikt
válasz Jakob.rabbi #16008 üzenetére
Nem, N-ben nincs összeköttetés a belsőégésű motor, a villanymotor-generátor és a nagyfeszültségű akkumulátor között, ezért nem tölt. Míg P-ben igen. És lámpánál állva is adódhat olyan állapot, amikor épp úgy áll a töltöttségi szint, hogy ráindít a benzinmotorra, de ilyenkor N-ben nem fog tudni tölteni. Ettől függetlenül P-sem javallott rakni lámpánál. D, oszt kész.
[ Szerkesztve ]
-
FLx
addikt
válasz pilóta #16007 üzenetére
D-ben biztosan tolt, mert ha szukseges akkor jar a motor, hiaba all a kocsi. En pl. azert vettem automata valtos kocsit, mert eszem agaban nincs a valtot birizgalni, a lampanal csak a gazra lepek es mehetunk. Mondjuk az is teny, hogy altalaban a kovetkezo keresztezodesnel vagyok, amikor a tobbiek meg csak probaljak keresgelni a pedalokat, pedig nem vagyok egy szaguldozos fajta. Miota megvettem meg soha nem raktam N-be, most, hogy irtatok rola, megneztem tenyleg van-e ilyen fokozat egyaltalan.
[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
Sőt én még a dugóban is csak a kormányt tartom de azt is csak azért mert reklamál hogy fogjam már. Az autó indul és fékez. Eszembe nem jutna a váltót kapcsolgatni
:)
-
galervin93
őstag
válasz pilóta #16007 üzenetére
"...bár D-ben sem tölt, ha áll, mert leállítja a motort, szóval ebben megintcsak nincs különbség az N-hez képest"
Nem igaz, D-ben tölt, ha kell, azaz ráröffent a benzinmotor. N-ben egyáltalán nem tud, és ez a probléma (nagyakksi lemerülése). De írták már többen is.
Piros lámpánál, vagy egyéb forgalmi szituban (pl. vasúti átjáró), ahol tudod, hogy sokat, legalább több percet fogsz várakozni, akkor inkább P.[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
nagyúr
válasz galervin93 #16012 üzenetére
Azért ha már az a probléma áll fönn, hogy a piros lámpánál várakozás lemeríti a nagyakksit, akkor én a váltó miatt aggódnék a legkevésbé...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
galervin93
őstag
válasz pilóta #16013 üzenetére
Nem kell olyan extrém dologra gondolni, mondjuk egy hegymenet végén érsz piros lámpához. Le lesz szedálva a nagyakku, megy mondjuk hűtés/fűtés, világítás, rádió etc...
Nem azt mondom hogy 'biztosan' le fogsz merülni, de ez egy valós indok, pont amit kértél.
Az hogy ez(ek) fényében hogyan használod az autót az már más tészta, elhangzottak állítások, érvek, indokok fentebb, mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogy mit csinál. De ami tény az tény.[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
nagyúr
válasz galervin93 #16014 üzenetére
Jaja. Abban az elég ritka esetben, ha egy hosszú hegymenet végén pont van egy piros lámpa, akkor mindenképp D-ben hagyom
Ez az egy érv hangzott el eddig, és ez tényleg egy valid érv lehet bizonyos nagyon ritka körülmények között, de még mindig nincs megmagyarázva, hogy konkrétan hogyan megy tönkre a váltó az N állástól.Aki él és nem boldog, az téved!
-
Upo
addikt
válasz KTTech #15986 üzenetére
Ha megállsz a lámpánál, akkor leállítja a motort. Akkor mi töltené a hibrid akkut? Ha meg nem bír ki 2 percet a hibrid akku töltés nélkül, akkor szervizben a helye.
Hibridnél ráadásul az N nem kapcsol semmi szerkezetet a "váltóban", csak nem ad áramot az MG1-nek, amitől az esetleg járó benzinmotor forgatónyomatéka nem fog átmenni az MG1 felőli bolygóművön. Tehát csak elektronikus változás történik.
P-ben is ugyanezt csinálja mint N-ben, csak még az éket is becsappantja a kihajtásnál.
Tehát ha úgy vesszük, P-be rakosgatva jobban kopik mint N-be.
Kéziféknél meg a bowden és a pofák kopnak.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
-
nagyúr
válasz Paxker315 #16023 üzenetére
Félre értesz, több százezer km-t vezettem automata váltós autót, nincs mit megszokni.
Én a miértre vagyok kíváncsi. Hogy miért így terjedt el? Ha gond lenne álló helyzetben az üres, akkor írná pl. a kézikönyv is, hogy ne csináld, de nem írja.Aki él és nem boldog, az téved!
-
KTTech
veterán
Nem feltétlenül állítja le a motort, ráadásul P, D, R és B módban be tudja indítani bármikor, amikor szüksége van rá, ezekben az állapotokban az MG1 összekapcsolható a motorral azaz szükség esetén tölthető a hibrid akku, az N-ben viszont nem, az kifejezetten olyan helyzetekre van, amikor valamilyen oknál fogva mindenképpen le kell választani a futóművet a hajtásláncról, legyen az az ICE vagy az MG1/MG2.
Egyébként igen zavaró hangon tud csörömpölni a figyelmeztetés az N módban (és teljes kijelzős figyelmeztetés van, hogy a hibrid akku sérülhet, és rakjam P-be vagy D-be), egy sima autómosásnál simán az idegeimre megy, és kikapcsolhatatlan.
Kéziféknél nálam tuti nem kopik a bowden mivel elektronikus. A fékpofák meg N-ben is kopnak, ha be kell húzni, mert esetleg mégsem teljesen egyenes a talaj. Én mondjuk az "Auto HOLD"-ot használom, így D-ben nem "fárasztom" magam a fék nyomásával, vagy megnyomom a P gombot (szintén D-ben), és simán olyan, mintha a kéziféket húztam volna be - egyébként ez a mód való arra, ha 3 percnél tovább kell várakozni valahol.
Ugyanígy, megállásnál nem kell N-be rakni, hanem D-ben megnyomom a P gombot, a parkolási fék aktiválódik, és simán átrakom P-be, így biztosan nem kap "pofont" a váltó rögzítője.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz pilóta #16027 üzenetére
Másrészről, engem az oktatóm mindig arra tanított, lámpánál se tegyem ki üresbe a váltót.
Bármi váratlan helyzetben ha elkellene menni, akkor sok idő elmegy mire sebességbe rakom - főleg egy manuális autót, szóval akár ez is lehet egy ok, miért legyen D-ben.
De tényleg én is abbahagyom.. -
Upo
addikt
Mondd a szerelőt, aki tisztában van a HSD működésével, és az meg fogja neked mondani, hogy mi kopik N-be tételnél. A "váltóban" semmi, mivel az N és a D csak elektronikusan különbözik, az inverterben az IGBT-k máshova adnak más áramot.
Maga a váltókar, meg a benne levő nyomógombok kopnak a legjobban.
Tessék átnézni pl. a WeberAuto csatornáját, részletesen magyarázza a hibrid hajtásokat. Aki végignézi, és megérti, az nem fog utána badarságokat beszélni.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Ck.
addikt
A dolog ott megbukik, hogy már vannak olyan LHD-k, ahol a bolygóműves egységhez társítva van egy 2 fokozatú automata váltó is. Idővel lehet a HSD-ben is megjelenik. Szerinted ott sem kopik semmi? Ne bíztassunk senkit arra, hogy a HSD-féle automatát kezelje máshogyan, mint egy hagyományos automatát. Az ottani ökölszabályt megtartva itt sem lesz probléma, ám egy rossz szokást itt eltanulva, ha valahogy a kezünk ügyébe kerülne egy hagyományos automata, máris kész a baj.
Nálunk, ha N-be váltogatna valaki a cégnél, először figyelmeztetik, másodszorra csúnyán is néznek, harmadjára már nem lenne alkalmazott a delikvens.[ Szerkesztve ]
-
Upo
addikt
Ott sem kopik semmi. Ugyanis az a HSD után van biggyesztve. Sőt az LC500-nál már 4 fokozatú váltó van mögötte.
Tessék átnézni tényleg a HSD működést, a benzinmotorról nem jut tovább a hajtás sehova N-ben, tehát a HSD kihajtásán levő váltóba se megy semmi, mert áll a tengely.
Nincs kuplung, nincs hidraulikus csatolás, nincs kapcsoló köröm, semmi csúszó, klattyanó, váltó alkatrész benne, hanem állandóan kapcsolódó fix áttételű fogaskerekes bolygómű van benne (az újabbakban kettő).
Az MG1 a napkeréken van, a benzinmotor a bolygókeréken, a "külső gyűrű" megy a kihajtás, az MG2 felé. Az MG2 fix kapcsolatban van a kihajtással (difi), tehát ha az forog, akkor a kerekek is forognak.
Ahhoz hogy legyen hajtás, az MG1-et kell villanymotor üzemmódban hajtani, a benzinmotor és az MG1 egymáshoz képesti fordulatszáma határozza meg, hogy a kihajtás áll, vagy a benzinmotor hajtását hosszabb vagy rövidebb áttételezéssel továbbítja.
Ha D-ből N-be rakom, akkor gyakorlatilag az MG1-re adott elektromos hajtás változik meg, a feszültsége, fázisa, frekvenciája. Semmi nem kopik jobban vagy kevésbé.
Legalább a 3. generációs hibrid hajtás áttekintő videót meg kéne nézni, ez a hajtómű az alapja az összes jelenlegi hsd hajtásnak, ezen az elven működnek most is, kisebb-nagyobb módosításokkal. De az elv innen megérthető. Illetve látszik az egyszerűségében zseniális szerkezet, ami alig néhány alkatrésszel és okos szoftverrel mindent megold. [link]Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
KTTech
veterán
Kuplung azért van a HSD-ben, igaz mindig zárt állapotban, viszont képes meghibásodni. A Yaris MK4-nél pl. volt ilyen probléma.
Az N állásnak viszont mindenképpen fizikainak leválasztásnak kell lennie, mivel a hibrid és a 12V-os akku nélkül is működnie kell - ahogy működik is -, minden HSD-ben fizikailag kapcsolható.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Senhi
aktív tag
válasz KTTech #16034 üzenetére
Nincs fizikai leválasztás a szó hagyományos értelmében, P kivételével az összes fokozat, állás, irány a 3 motor (ICE, MG1, MG2) segítségével van vezérelve elektronikusan. N esetén az MG1 és MG2 szabadon fut (járó motor nélkül adott sebesség felett az áttételek miatt az MG1 túl is pöröghet),
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Sziasztok,
Lexus topicot nem találtam ezért itt kérdezem hogy ez az NX 300h mennyire tűnik jó vételnek? 50-50% város és pályára lenne használva 3 személlyel. Mit kell tudni róla, mire figyeljek majd kipróbálás során? Sosem volt még hibrid autóm.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Tom1939 #16037 üzenetére
Nem titkolom, hogy a másik kinézett egy Arteon 2.0TSI. Amit az Arteon bekajál városban azt megeszi a Lexus pályán?
Mikortól van az NX-ekben apple car play/andorid auto?
U.i.: baszki most látom, hogy nincs benne ülésfűtés, ami nekem nagy hiány...és ahogy elnézem nem sok Lexusban van ülésfűtés.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz tibbike01 #16038 üzenetére
"és ahogy elnézem nem sok Lexusban van ülésfűtés."
Csak rosszak a keresési paramétereid.
Amit linkeltel az egy elég fapados példány, én nem bántanám. Ahhoz képest egy komolyabban felszerelt példányban van bőr belső, full elektromosan allithato memóriás ülések, elektromos kormány állítás, ülésfűtés, ülés szellőztetés, kormányfűtés, 360 fokos panoráma kamera, adaptív tempomat, Mark Levinson 14 hangszórós térhangzású hifi, vezetéknélküli telefontöltés, bi-led fényszóró, hud, stb. Android Autó és Apple Carplay a 2018-as szeptemberi facelift után érhető el.
Mi nagy megelégedettséggel használunk egy 2017-as Premier NX 300h-t, rendkívül kényelmes autó és ég és föld a német szutykok után, amik előtte voltak. Nyáron jó időben egy hosszabb távú városi rekordom 4.9 liter volt, de az rengeteg odafigyelést igényelt és nem volt realisztikus a vezetés sem egyáltalán. Jellemzőbb inkább a városi 5,5- 6,5 - országúti 6-6,5-6,8 liter, autópályán 7-7,5- 8 körül. A hideg beálltával azért ezek az értékek megnőnek, a mostani 0- mínusz 3-4 fok közötti időjárásban nyugodtan olyan 0,3- fél-1 litert hozzá lehet adni a fenti értékekhez. Állítólag még ez is jó az autó méretéhez képest, bár néha meg-meginogtam már az új Yaris 3,5-4 litere miatt, de összeségében nagyon szeretjük és egy remek autó. Az Arteon nálam labdába sem rúghatna. A két márka megbízhatóságát pedig végképp nem lehet egy lapon említeni.[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz tibbike01 #16038 üzenetére
Továbbra is fenntartom, hogy jó lenne Neked az IS300H vagy ha a méret nem számít, Camry!
Amúgy csak apróság, de: évek óta nem használtam ülésfűtést semmiben, nincs az az isten! Eleve ülni autóban már rontja a here funkcióit, alacsony tesztoszteronszint & kevesebb hímivarsejt, az is életképtelenebb. Fűtött autóülés mellett már fogamzásgátlóra sincs szükség. Nem értem, miért nem az üléshűtés-szellőztetés lett a népszerűbb, lehet készíteni a konteókat, kik lobbizhattak a hím fogamzásgátlás effektív módja mellett. Persze könnyen pofázok 16-17 fok van a lakásban, zokni nélkül, rövidgatyában, pólóban teljesen élhető
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Ck.
addikt
válasz Paxker315 #16042 üzenetére
Akkor mit mondanál arra, hogy 45+ fokos kádban áztatom magam fél+ órán át majdnem minden nap? Felesleges ennyire ráparázni, ilyen görcsösen a gyerek témára. Nem ér annyit az egész hímivarsejt... akinek ennyitől elpusztul, az jobb, ha nem is örőkíti ezeket a haldokló géneket tovább.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Paxker315 #16042 üzenetére
Az IS300H kicsi, nem elég a csomagtartója sem nekem. De mivel elég sokat pályázok, így egyre inkább térek vissza a VW 2.0ts dsg-re.
Gyakorlatilag az egyszerű-olcsó karbantartáson kívül nem tudok más érvet felhozni a Lexus mellett. Akartam volna a még a fogyasztást, a komfortot, a csomagtartót...stb de ezekben, jobb az Arteon.
Itt is szokták mondani a hibridnél, hogy tegyél félre egy milliót, ha cserélni kellene az akku pakkot, vagy erre nagyon kicsi az esély?Ülésfűtés: hajlamos vagyok az aranyérre ezért jól jön, ha nem egy jéghideg ülésbe kell beleülnöm reggelente.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
nálam a személyiség kódolta, hogy felesleges foglalkoznom a témával, csak jól esik a tudat, hogy a környezet-alakításom amúgy racionalizálható ezzel is attól még minden látogatótól megkapom, hogy nem sokat költök fűtésre. Zuhanyozni mondjuk gőzösen szoktam, utána extrém gyorsan "lehűl" az ember széttágult perifériás keringéssel& hőleadással
#16044 tibbike01
Dízel nem játszana? Azért hosszú távon, pályán nagyon gazdaságosak, a 2.0crtdi-k meg megbízhatóak, olajos DSG-vel. "ilyenemvan", és valóban takarékos, rel dinamikus motorok.[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tibbike01
őstag
Szerintem az Arteon csendesebb, útfekvése, egyenesfutása, kormány-ülés béállíthatósága, menetdinamikája, szélzaja is jobb. Illetve a 7es DSG a nyomatékos keveset fogyasztó (kiforott) motorral is bombajó. (2.0crtdi és 2.0tsi). Neken ezek számítanak komfortnak.
Paxker315: dízelt nem akarok, nem vágyok a dpf regenerálásra, kettőstömegűre, adbluera...stb. Meg fele részben városban fogom használni.
[ Szerkesztve ]
-
Senhi
aktív tag
válasz tibbike01 #16044 üzenetére
A két kocsi annyira távolt áll minden szempontból egymástól, hogy nem is értem hogy merült fel az NX . Szerintem ha a SUV előnyeire nincs szükséged, akkor egyértelműen arteon: szebb, erősebb, jobb vezetési élményt nyújt, infotainment és önvezető fícsörök amennyire én tudom szintén jobbak. Fogyasztásban spritmonitor szerint 1-1.5 liter van NX javára. Azt a logikát nem egésze követem, hogy egy 10M+-os autóra 5-10 év múlva rá kell költeni egy nagyobb összeget akkor az hol befolyásoló tényező (legyen az váltó vagy akksi), jó eséllyel már másik kocsiban fogsz ülni addigra .
Mi egy síelést csináltunk végig arteonnal, ott 2 dolog zavart csak: rettentő mélyre kell ülni benne, illetve a csomagtartóba a cuccaink 3 felnőttre alig fértek be, mert az alapterület nagy, de magassága nincs a leívelő tető miatt, SUV ebből a szempontból jobb. Cserébe rettentő halk és az ergocomfort ülések tényleg jók. -
Ck.
addikt
válasz tibbike01 #16047 üzenetére
Melyik Lexushoz volt szerencséd élőben, ami ennyire alulmarad egy arteonnal szemben? A motort és váltót tekintve kár egy lapon említeni megbízhatóságban és kiforrottságban a két autót. Eleve nem is egy karosszéria kategória kettő.
Miért nem nézel meg akkor egy pár éves ES 300h-t inkább?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Google Chromecast topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- NBA és kosárlabda topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- GTA VI
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Xiaomi Elektromos Fogkefe ,ingyen foxpost!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Delonghi Magnifica ESAM 3000 AKCIÓ -15%
- LEGRAND NWS01-EC Netatmo okos időjárás állomás eladó Új!!