-
Fototrend
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Aktív témák
-
Kocsó
aktív tag
válasz
kenwood
#137965
üzenetére
Szia!
Nekem ugyanez volt a hibajelenség! Koax, 500/20 net "régit, fehér, UPC-s modem", saját ASUS wifi router.
Hibajelenség, kb 2 hónapja kezdődött, wifis eszközökön (mobil, laptop) weboldalak megnyitása tetű lassú volt, ping-ek az esetek 95%-ában 8-20 között volt de sokszor előfordult, hogy válasz sem érkezett 6-8 pingre majd egyszer csak 500 majd 200 és utána megint beállt a 8-20 közötti értékre. Mértem már minden IP vel és mindig ez volt. Ezzel párhuzamosan pl speedtest app hol azt írta, hogy instabil a kapcsolatom, hol csomó ideig kereste azt hogy egyáltalán ki a szolgáltatóm utána meg csomó ideig kereste a teszt szervert. De ha minden össze állt nála, akkor lemérte és kidobta hogy 4-500/20. De 5 esetből 3* nem tudta lemérni.
Azt hittem hogy az ASUS router-em adta meg magát, úgyhogy kivettem a hálózatból és modemet kezdtem használni. Kiderült, hogy nem is a saját routerem a sz@r hanem már a modemnél is ugyanezek a hibák.
Ekkor hívtam fel a 1270-et. Elmondtam, hogy se wifin se kábelen nem jó a szolgáltatás.
Távolról rá nézett, nem "látott" hibát.
Mondtam neki hogy márpedig én tapasztalom és régen ilyen nem volt, pedig már kb 15 éve vagyok náluk folyamatosan.
Kértem eszköz cserét de azt mondta hogy nem az az első lépés, de küld egy "szakít".
Másnap reggel ki is jött, rá nézett és kérdés nélkül azzal kezdte, hogy lecserélte a régi fehér UPC-s kábel modemet, ellenőrizte a kötést, mert megy a tv-be is egy Koax. Biztonság kedvéért cserélte, felregisztrálta a központban az új eszközt, és csodák csodája minden érték, sebesség, ping helyre állt. Azaz 10-20 közé beállt, speedtest egyből, mindig mért, mobil app ok egyből betöltöttek stb.
Volt öröm és sok sok köszönöm. Elment.
Eltelt kb 3 nap, minden jó volt.
WiFi menüben át állítottam az SSID t és jelszót a régi ASUS-os beállításra mert az összes eszközöm (okos konnektorok, webkamera, wifis blitzwolf infra vezérlő, xiaomi okos hangszóró) arra volt fel konfigolva.
Jó volt minden kb 2 napig
Majd újra előjött a régi hiba.
Na újra 1270, újra kiküldtek egy másik "szakít".
Kijött, látta, hogy a ping-ek tényleg sz@rok. Meséltem neki, hogy egy darabig jó volt. Először a torrent-re fogta, aztán a "kínai" wifis eszközeimre, végül a központban kikapcsoltatta a modemen az ipv4-et és csak az ipv6 maradt. Ezzel a hiba megszűnt.
Azóta jó, de azóta nem engedtem fel a wifire semmit csak a mobilom és a laptopom (oneplus 12, hp elitebook, Dell 5482).
Így már egy hete jó, de tervezem lassan vissza tenni az ASUS-om és egyenként vissza engedem az eszközeim, hogy rá jöjjek esetleg melyik okozhatta...
Bocs a hosszú leírás miatt de a szenvedésem is kb ilyen hosszú volt mire jó lett.... -
afarsang
újonc
válasz
kenwood
#137965
üzenetére
Nekem ugyanez volt... saját routerrel a szolgáltatói eszköz mögött... többször cserélték a modemet, fehér connectboxról fekete CBN-re, aztán egy másik fekete CBN-re, semmi változás...
A jelszintek rendben voltak, a szerelő 4-5x volt nálam egy hónapon belül.
Végül a megoldás az lett, hogy váltottam a GBit-es csomagra és amióta az Arris Modem van (500as nethez azt nem adnak), azóta (2024 január) megszűnt minden probléma -
Adams84
aktív tag
válasz
kenwood
#137965
üzenetére
Amennyiben a jelszintek nem megfelelőek, azt látják a modem adataiból az ügyfélszolgálaton (te sajnos nem látod a modem kezelőfelületén belül). Ha már régen beszéltél velük, érdemes lehet felhívni őket és bejelenteni a hibát (1270-es számon), hogy nézzenek rá a modemre.
Általános megoldásként írtam, hogy vegyél saját routert, mivel a fórumban már sokszor elhangzott, hogy aki elégedetlen a Vodafone router képességeivel (hibáival), az leginkább saját routerrel tudja orvosolni.
Bár nem írtad le, de gondolom, a kábeles kapcsolatra (LAN) vonatkozik a panaszod (hiszen a szolgáltatói modem wifi kapcsolatára senki sem vállal felelősséget, támogatást).
Még egy tipp: a Vodafone modem nem szereti a túlterhelést (pl. rengeteg szálon futó torrent), így mindenképp érdemes kikapcsolni az ilyen jellegű zavaró tényezőket., valamint a különböző tűzfalak, vírusirtók is bezavarhatnak

-
kabelmania27
félisten
-
válasz
kenwood
#136275
üzenetére
Amikor előjön a probléma a hálózathoz csatlakoztatott minden eszközön furcsán, hektikusan működik a netelérés.
pl. megnyitnál egy weblapot de lassan vagy részlegesen töltődik be, ráfrissítesz akkor betöltődik rendesen. Tehát netelérés van de olyan mintha ennek a modemnek a szoftvere egy idő után besokallna, túlterhelődne. Most hogy rákerestem találtam is elég sok panaszt erre a modem típusra.Amint megtörténik a modem reset és újrakapcsolódik a modem a hálózathoz, minden eszközön megszűnik azonnal a probléma.
-
Toth_Jani
őstag
válasz
kenwood
#133342
üzenetére
Mivel sok eszköz van ami nem feltétlen a router közelében van, (pl kazán, légkondi) ezért a 2,4-en is fog maradni, hiszen nagyobb a hatótávolság.
Viszont örvendetes hogy néhány gyártó eszközét már nem zavarja az 5 Ghz, megtalálja a saját frekvenciáját beállításkor is.
Filmet én közönséges háló kábellel streamelek, a csatlakozóm csak 100-as de a 4K Dolby Vision filmek is akadás nélkül mennek. -
válasz
kenwood
#133342
üzenetére
A modemen semmit, kép alapján mindkét frekvencia engedélyezve van. A következő "Biztonság" menüpontban nézd meg, hogy mi a WiFi hálózati név (SSID) az 5GHz mellett és arra csatlakozz a TV-vel és a mobillal. Ha esetleg mindkét frekvenciának ugyanaz a neve, akkor nevezd át őket beszédesebbre (pl.: home_2.4 és home_5), akkor tudod, hogy az ötös az 5GHz.
-
ledgeri
nagyúr
válasz
kenwood
#133342
üzenetére
Bocs, de kérdés nemigen volt jelezve. (ezzel illik: ? )
A "kérdésnek" konkrét alanya nem volt (x eszkoz említése), emellett vágy kifejeződést sem tapasztaltam az 5GHz irányába.
Annyi infót hordoz a hsz, hogy:
- csináltál valamit
- ez ezen van, azok azon
- kell-e csinálni valamit
- ez ált be magától.
Ha volt korábbi hsz az ügyben még az sem volt említve, és nem arra megy válaszként az aktuális.Rosszul feltett segítség-kérésre ne várj poroblémát pontosan megoldó választ!
-
-
simkoG
csendes tag
válasz
kenwood
#131867
üzenetére
Hasonló probléma miatt már vagy 5x volt itt nálam "teknikus" kolléga, aki amikor ideér, széttárja a kezét, hogy "nem tudja mi a probléma". Utolsó szerelő megemlített egy ilyet, hogy "miért van 10 gigabites" eszköz csatlakoztva a modemre? (nincs, csak 2...). Húzzam ki a TPLINKET (gigabites router), és használjam csak a DOCSIS-t mindenre, hátha megjavul. Következő 2-3 nap tesztje az lesz, hogy az egész házba végighúzom a DOCSIS-ből a kábelt, és próbáljuk. Rohadt frusztráló, home office miatt....
-
kabelmania27
félisten
válasz
kenwood
#131871
üzenetére
Milyen osztó van bekötve a modem előtt?
Előfordul, hogy fw frissítéskor átáll a cb ipv6 módba.
Amennyiben a modem oldalán nem találod a modem üzemmódot 1270-es számon kapcsoltasd ki az ipv6-ot, utána nézd meg modem üzemmódban javul-e a helyzet, ilyenkor három vezetékes eszköz kap ip címet. Amennyiben stabilabb a kapcsolat és szükséged van vezetékes átvitelre illetve több mint három eszközt használsz vegyél gigabites routert. -
SzGee
aktív tag
válasz
kenwood
#131867
üzenetére
Nálam is rendszeres volt az ilyen, kijött egy fószer, betett egy csillapítót, utána pár napig ok, most megint gyakorlatilag egy hete szar, tegnap egész nap használhatatlan volt, este 21-re javult meg magától, már a reset sem segített a jelszint itt sem volt kiugróan rossz
Mobilról már inkább a mobilnetet használom, annyira szar itthon a net
Ma éppen még működik (kop-kop-kop), kérdés meddig?
Helyileg merre vagy? Én Bp 17. ker -
-
boborján2
senior tag
válasz
kenwood
#128887
üzenetére
Nekem a telekomos ipv6 címmel az xbox store volt nagyon lassú, szóval ott sem kerek valami.
Kikapcsoltattam és megjavult.
Ahogy írták itt, voda vario nettel meg alapból nem is lesz.Más téma.....
Tegnap megrendeltem , ki is fizettem a "kauciót".
Bekötésre valami 10-11 napot foglalt a voda oldala.
Ez valós lehet , vagy elképzelhető ,hogy hamarabb megtörténik a bekötés (hgw csere)?Illetve a voda azt mondta amíg élő telekom net+tv van, nem fog működni a voda. Mikor kell a t -t lemondanom ,hogy a voda cucc elinduljon elsőre?
-
válasz
kenwood
#125452
üzenetére
Én ezt az oldaltöltési problémát már hetek óta tapasztalom több különböző helyen (7., 13., 14. kerület), van ahol még a régi fehér UPC modem van, van ahol új Vodás, van ahol saját router van rákötve, tök mindegy.
Szerintem a Voda már lesz...ja az egészet, legyen majd az új tulaj gondja... -
Beniii06
addikt
válasz
kenwood
#89496
üzenetére
"Mit jelent az, hogy terhelesnek jo "
Azt hogy elindítod a speedtested, megynitod a feladkezelőt és nézed a hálózati forgalmat vagy ha olyan routered van, ami ki tudja írni a sebességet, akkor az.
"Ez igy ertelmetlen. a Speedtest.net oldalt rengetegen ismerik,es hiteles forrasnak tartjak., "
Inkább az az értelmetlen, hogy megvan az embereknek a sebessége és nem örülnek neki/nem használják ki(amíg van). Másnál szolgáltatás sincs jelenleg.
Az egy dolog, hogy ismert az oldal, de közel sem hivatalos. Mindegyik szolgáltató a hatóság által működtetett szelessav.net et fogadja el hibabejelentés alapjául, pont azért mert az utóbbi időben(kb félév) a speedtest egyre gyakrabban hülyeségeket ír ki + jobban böngészőfüggő stb.Nem azt jelenti, hogy nem kell használni, sőt az a jobb ha több oldalon is teszteled, de ilyen esetben te is meggyőződhettél róla, hogyha a P2P és a szelessav is hozza az elméleti maximumot, csak a speedtest nem, akkor ki lehet a hunyó.

-
-
anglergab
addikt
válasz
kenwood
#87149
üzenetére
Simán lehet hogy több magyar szerverről buffereli a videót, mire kapcsolt volna a következőre, egy USA IP-hez nem tudott kapcsolódni, így nem tudta lekérni a következő magyar szerver IP-jét.
Ugyanez igaz lehet a Vodafone TV-re. Tehát ha "nincs net", akkor is lehetséges hogy megy még az IPTV. -
válasz
kenwood
#86299
üzenetére
Kipróbáltam korábban, az első connect box esetén egy teljesen más routerem volt, ott is ugyanez a jelenség jött elő, még 2017-ben. Router módban és modem módban is. 3 hónapig szívtam vele, dolgozni nem tudtam, ezért kaptam 3 havi kötbért. Abból cseréltem az asus-ra a TP-Linket és kaptam a Cisco EPC392-t, utána 3 év hibamentesen.
Akkoriban a szerelő mondott valamit, hogy melyik jel rossz kifele, de az volt a válasz, hogy az egész utcát érinti és nem fogják cserélni. Pár napig minden rendben volt, úgy gondoltam, hogy 3 év alatt, a csatorna korszerűsítéssel együtt csináltak valamit, de nem.
Ez home office-ban elég érdekes. Tudom, hogy sokakat nem érint, de ahogy többen is írták van olyan érték ami még jónak számít, de esetenként a CB túlterhelődését okozza. Szomszédom is ugyanezzel küszködött. (Külön családi ház mindkettő).
Most pl nincs semmi gond, pedig torrentek seedben vannak, némi feltöltés (200KB) is van....
-
MadMancs
veterán
válasz
kenwood
#86347
üzenetére
Senki nem mondta egy szóval se hogy CB-n nem lehet akár külön külön is átírni SSID-t.
És nem mindenre modemcsere a megoldás, csak vannak bizonyos SPECIÁLIS esetek amikor nincs más megoldás.
De ha annyira bántjuk a lelkivilágod akkor tessék kattintani.
Előre is köszönjük.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
kenwood
#86325
üzenetére
Sikerült elkapni, de rossz a módszer, amit javasolsz. Elképzelhető, hogy pl a játék beállításával vannak gondok vagy az engine-el van valami, ami ezt a hibát lehetővé teszi bizonyos körülmények között, és CB ide vagy oda mindenképp rossz lesz. Win10 nem fog rákerülni amúgy egyik gépemre se soha, de van natív Linuxos változata is a játéknak, úgyhogy ez nem gond. Kipróbálom majd a natív Linuxos változatot alapbeállításokkal, esetleg csak néhány fontos beállítást módosítva egy full másik gépen, és ha úgy sem jó, akkor biztosan nem a kliens gépen van a probléma, hanem valahol a hálózaton vagy a szerveren. Utána kipróbálom, hogy mi van, ha a CB-t direktbe a bejövő vezetékre kötöm mindenféle elosztó nélkül, hogy kizárjam az itthoni kábelezést, mint hibaforrást. Utána meg megnézem modem mode-ban is, hogy kizárjam a router részét. Ha úgy is rossz, akkor ki lehet próbálni másik modemmel. Ha tényleg 2 pénzből megoldható, akkor meg is teszem. Ha másik modemmel is rossz, akkor vagy a külső kábelezés vagy valami a UPC hálózatában rossz, vagy a szerver. Évekkel ezelőtt teszteltem több eltérő szerverrel is, és mindegyik ugyanúgy rossz volt, de ki fogom próbálni megint. Illetve megnézem, hogy localhoston mi a helyzet, ha indítok saját szervert. Van valami anticheat program ami szolgáltatásként fut a játék mellett, és akár még az is okozhatja. Mindez rohadt sok idő. Általában érezni a hitbox helyzetén, ha jelentkezik a probléma, de ahhoz, hogy látványosan kijöjjön, pl eltűnjenek emberek, ahhoz akár órákat is játszani kell vele. Nekem meg nincs időm arra, hogy egy teljes napot végigjátsszak ezt debuggolva. Igazából mióta legutóbb írtam, azóta a játék közelébe se mentem, mert van fontosabb dolgom. Irtam is, hogy ez inkább hobbi dolog, gyakorlati haszna az én esetemben kevés van jelenleg, mert nincs időm játszani. Inkább csak szakmai kíváncsiság meg dac, ami miatt 10 év után is meg akarom oldani.
-
MadMancs
veterán
válasz
kenwood
#86314
üzenetére
Ott a pont. Lehet. Viszont aki szeretné és feláldoz rá 1 doboz cigi vagy 3 üveg sör árát az addig is normális eszközt használ. Nekem speciel nincs bajom CB vel. Nem játszok online, nem nézegetem admin guit torrent közben, stb Teljesen átlagos felhasználás mellett nekem olymindegy hogy puma vagy tigris esetleg kutya van benne, működik oszt' jóvan. Viszont láthatód vannak speciálisabb esetek, amikoris mégha 2 hónapra is, de normálisan tudják használni. Ha meg évekre pláne öröm.
-
MadMancs
veterán
válasz
kenwood
#86312
üzenetére
Ez is igaz. De 99% hogy nem fogják meglépni. Mi értelme lenne? Úgyis csak UPC által adott és jóváhagyott eszközt tudsz visszaregisztrálni. Nekik meg aztán olymindegy hogy csak 300mbitet tudsz használni ag 500ból ba egyszer 500at fizetsz. Profitorientált cég, nem fog egy fillért se költeni olyan hálózat módosításra aminek gyakorlatilag értelme sincs.
-
MadMancs
veterán
válasz
kenwood
#86310
üzenetére
Ebben igazad van. De évek óta működik a trükk, és amíg ED 3.0 hálózat van valószínűleg működni is fog. Hisz előfizetéshez az a HGW van rendelve amit hozzá regisztrálsz. Kitiltani a hálózatról meg nem tudják őket hisz rengeteg eszköz van kint efiknél hivatalosan is.
Akinek fontos a stabilitás annak meg megér 2000Ft ot hogy kipróbálja a lehetőséget. -
anglergab
addikt
válasz
kenwood
#86291
üzenetére
Így van, valószínűleg nem a CB a hiba oka.
Nagyon gyakran rögtön a CB van gyanúsítva...
"Mert a CB Puma bugos, tehát minden hibát az okoz."
A koax hálózatot, túlterhelést, saját eszközöket (router, PC), esetlegesen a wifit mint hibaforrást először ki kellene zárni. Tudom, ez nem egyszerű.
Illetve mivel szolgáltatói eszköz, sajnos nem áll rendelkezésre részletes log a CB-ről, ami segíthetné a hibaelhárítást. -
inf3rno
nagyúr
válasz
kenwood
#86193
üzenetére
Ezt szerintem a telefonnak kellene eldönteni, nem a cbnek, hogy mire csatlakozik rá és hogyan. Ha a router-ről akarod kényszeríteni, akkor talán úgy lehetne megcsinálni, hogy a vendég hálózat 2.4 a másik meg 5ghz, de nem tudom, hogy lehet e eltérőre állítani a kettőt. Én mindenesetre inkább azt javaslom, hogy androidon keresztül keress valami megoldást, pl: [link] De lehet, hogy külön program telepítése nélkül is ott lesz már a hálózati beállítások között.
-
#75501312
törölt tag
válasz
kenwood
#85741
üzenetére
Nem szeretném biztosra.
Volt már tapasztalatom még nagyon régen a UPC tányéros tévével. Viszont tévét tuti lemondom, de szeretnék mindenképp legalább HBO-t eredeti sugárzásban, így ahhoz lehet meg tányér kell. 
De még keresem a megoldásokat, hogy lehetne otthon igazi moziélmény, vannak más opciók is úgy tűnik.(#85742) Drughi
Ott van az ajánlatok alatt a Vodabox Megrendelem gomb, vidd rá az egeret, ott kiírja, hogy milyen számot hívj ha már meglévő ügyfél vagy.
0680 985 303 -
#07746304
törölt tag
válasz
kenwood
#85723
üzenetére
Nos nekem nincs TV a saját szobámban, így érthető módon, fontos számomra, hogy egy szolgáltatónak legyen normális applikációja. Ezen a téren sem állok rosszul, mert Berettyóújfaluban is maradt egy lakásom, így onnan van TV GO-m (de azt csak akkor használom, ha valamiért nem megy a Horizon GO), de ha TV Stream, akkor nálam a sorrend:
1. Horizon Go
2. TV GO
Amikor nem nézek TV-t és ez a sűrűbb, akkor meg az1.HBO GO (Itt jegyezném meg, hogy 1490 Ft-ba kerül nekem a Vodafone-nál, még közvetlenül az HBO-tól 500-zal lenne drágább)
Magával a Vodafone TV és telefon szolgáltatással nincs semmilyen problémám. Viszont mert sokat töltök felfele Youtube-ra, nem mindegy, hogy bár szinte mindig megvan legalább az US irány a 22 mbps-mal, hogy 22 vagy 300...
A letöltési sebesség meg ritkán éri el az 500-at. Most majd lehet, hogy javul, mert sokan átmennek, és átmentek a DIGI-hez.
Na meg ugye a Telekom is jön.Idén 4 éve, hogy Inviteltől dobbantottam a UPC-hez. Érdekes módon Berettyóújfaluban, mindig megvolt a letöltési sebesség is (240- es Internet roppant kedvező áron), meg a feltöltési is.
Itt majd azon megy a sakkozás, hogy a Telefont csak a Vodafone tudja e majd nyújtani (mert jelenleg ez a helyzet, Nonstop L-hez hasonlót tudtommal a DIGI nem nyújt, Telekom optika meg még csak a környező utcákban van)
Aztán ott van még a koronavírus is, mert - én is arra számítok amit írtál, hogy vissza fog térni - ha véletlen nem lesz "időrés" akkor ide nem jön be senki addig idegen ember, ameddig nem biztonságos a helyzet. De úgy gondolom, hogy több hullámos a dolog, és két hullám között, be lehet szorítani a dolgot. Példának okáért, ha a Vodafone-nál nem jár le a hűségem még, de van egy jó nagy szünet, akkor nem fogok hezitálni gyorsan behúzatom az optikát.
Ha viszont nem lesz szünet, és eljön a hűségidő vége, nem fogok hosszabbítani 1 évvel... kibekkelem. Előbb utóbb mindennek vége van, még a világháborúnak is vége lett, meg a spanyolnáthának is.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
kenwood
#85546
üzenetére
Digiseknél is vannak ilyen tüskék, úgyhogy részben lehet szerver hiba, vagy valahol nem sikerül továbbítani az adatot ezekhez a szerverekhez:

Azért náluk jóval ritkább, mint nálam. Én szinte állandóan kapom őket. Ha ugyanezt produkálja a másik gépem holnap, akkor utána megnézem helyi hálón is a két gép között websocket szerverrel. Régebben is akartam, csak nem volt rá időm, nem mai probléma. Utána még felteszek egyet Herokura is. Aztán meglátjuk, hogy mi van.
-
tomp
félisten
-
inf3rno
nagyúr
válasz
kenwood
#85484
üzenetére
Ez nekem magyarázná, hogy miért van 300-as pingem pár másodpercenként. [link] Mondjuk okozhatja más is. A napokban megnézem egy másik géppel is, játékot, mindent, hogy kizárjam az itthoni hardver hibát. Utána már csak a CB marad és a kinti kábelezés, az meg már a UPC dolga.
-
MadMancs
veterán
válasz
kenwood
#85509
üzenetére
Nem igaz. Ha a szerződésben philips box és cisco modem van, és elállás miatt ez a szerződés lép újra érvénybe akkor kutya kötelességük ugyanazt az eszközt adni. Nem cserélgethetik csak úgy. Ennyi erővel mindenkitől beszedhetnék most a philips, cisco, és pace boxokat hogy horiborzalmat adjanak helyette.
-
zolee001
őstag
válasz
kenwood
#85504
üzenetére
Nem érted, az átlaguser,böngészés,faszbuk,torrent istvánok ,letöltések webröl ,szóval náluk nem számottetvö a hibajelenség mert nem veszik észre,piilantara megugrik a ping,pufferel a video stb
A skype hiba régebben fordult elö,gondolom tákoltak a doboz firmwarején és maga a skype is modosult
A hang/video kérdésnek a hibához semmi köze
Sajnálatos modon én már nem rendelkezem fehér csodadobozzal ,azt sem tudom mi van helyette mert 2x láttam,minden gondom megszünt,a többi helyen cégeknél pedig 1 hivás az upc-nek hogy csere ,a válasz nemleges volt igy repült az upc mint szolgáltató -
zolee001
őstag
válasz
kenwood
#85484
üzenetére
Keresd ki,egy, forumtárs csinált anno egy igen profi tesztet videokkal stb
Saját tapasztalataim is voltak,kb 1.5 évig voltam CB tulajdonos,ezalatt ha jól tippelek 10-13 db CB egységet "fogyasztottam el majd egy helyen engedélyezték a modem downgradetHa a cikk valótlan lenne akkor nem perelnék (azóta már jóval többen) az ISP-ket valamint precedens is lett azóta ugyanis az ISP átháritotta a "gyártóra a felelöséget ellenben a biróság kimondta,hogy a user az ISP-vel van szerzödésben és semmi köze ,hogy milyen kütyük vannak a dobozban amit az ISP ad
Az egyik probléma (a sok közül) az udp csomagokkal volt ,hogy nem birt vele a szerencsétlenje és pár percre lenullázódott az internet,én nem játszom hanem munkára használom az internetet
Nem adok tippet de pár "hasznos" progi született 1.0 szintü pistikéknek (értsd áldozat ip cime beir majd egy ok gomb megnyomása) amivel visszarepithetted a usert a 90 es évek betárcsázos élményébe,kis udp csomagokat ráengedted az áldozatra és nála lehalt a "csodabox" vele együtt a netSzemélyszerint örülök hogy több ezer orát letoltál azzal a nemtom mivel és elégedett vagy a szolgáltatással,maradjon is igy
-
inf3rno
nagyúr
válasz
kenwood
#85414
üzenetére
Nem tartom relevansnak a tesztet,foleg jatek kozben nem ahol,szinte minden ip alapu,ami meg nem ott cachebol megy a dns.
Ja, én is így gondoltam, hogy nincs értelme állítgatni, mert kizárt, hogy ez okozza.
Takolj,ganyolj nyugodtan,de ha a hiba bejelentese elott jossz ide,es nem utana,akkor ne szamits tul sok jora.
Látom valami komolyan kiverte a biztosítékot nálad.

Ha a maszkos,kesztyus szerelot nem akarod beengedni,akkor az ablakot se nyisd ki, mivel ott joval nagyobb veszely fenyeget.
3 napot elel barmilyen targyon ez a fos, igy siman befujja a szel is amikor szelloztetsz.Szerintem jobb, ha nem adsz tanácsot vírus témában, mert láthatóan nem értesz hozzá...
-
-
modi
tag
válasz
kenwood
#85338
üzenetére
A router fogyasztása alacsony.
Több áramot elszorunk máshol.
Elég csak az eszközök készenléti üzemódjaira gondolni...
Ez nem szempont szerintem.
De pl. A saját routeren, tudok csoportokat készíteni külön a gyerek külön a többi eszközre, és korlátozni, hogy mit tud elérni...
Van a CB-n is gyerekvédelem csak nem konfigolható olyan mértékben mint ami nekünk van Router.
Szerintem minden gyereket nevelőnek ez fontos és alap -
gduck
addikt
válasz
kenwood
#85332
üzenetére
Ha az átlag usert érdekelné a biztonság, akkor rakna saját routert és nem egy szolgáltató által menedzselt eszközre bízná a belső hálózata biztonságát!
A saját routert jobban naprakészen lehet tartani és sokkal több funkciót tudsz rajta használni.
De igazad van, egy átlag usert ez egyáltalán nem érdekli

-
Beniii06
addikt
válasz
kenwood
#85349
üzenetére
Nem kell elhiggyen semmit sem a szolgáltató, majd kijön a technikusuk, rámér ő is és látja a konkrét értéket, DE ha akkor nem jelentkezik a probléma, csak később 1-2 napon belül akkor a hibajegy újranyittatásának van alapja, ha lezárnák, illetve aki kimegy, annak is megmutatod az eredményeket, hogy melyik időszakban van a probléma, ez nekik is segítség a probléma elhárításában és ha így is lezárnák a hibát, akkor fordulhatnál nmhh stb megfelelő helyekre és ott sem bemondásra fogod mondani, hogy "nincs meg a sebesség", hanem lesz kézzel fogható eredmények sorozata a kezedben.

-
kezo0
addikt
válasz
kenwood
#85332
üzenetére
Bár a kérdés megfogalmazásának módja azt sejteti, hogy úgysem tudlak meggyőzni, mivel kialakult véleményed van ebben IS, azért leírok pár indokot.

Pl. a szolgáltató nem lát bele közvetlenül a belső hálózatodba, mert a saját routered egy plusz védelmi vonalat képez a WAN és a belső hálód között.
Vagy pl. fix IP-címet tudsz kiosztani az eszközeidnek, ami néha igen hasznos, sőt, egyes eszközök normális működéséhez elengedhetetlen. Vagy pl. be tudsz állítani QoS-t, azaz a rendelkezésre álló sávszélesség felhasználását/kiosztását priorizálhatod az eszközeid között.
Továbbá egy saját router szerencsés esetben sokkal gyakrabban kap biztonsági (és egyéb) frissítéseket, mint a szolgáltató HGW-je. (Mióta is van ugyanaz a fw a Connect Boxokon?)
Remélem, nem azzal fogsz válaszolni, hogy ezek egyike sem érinti az ún. "átlag usert".
De egyébként is: tessék megnézni a Compal menüjét, és összehasonlítani egy normálisabb SoHo router menüjével - a különbség önmagáért beszél. -
ztsoft
őstag
válasz
kenwood
#84806
üzenetére
Ezt nem tudom, meg nem is érdekel, csak tudassák az előfizetőkkel.
(#84807) zolee001
A 25-ös portot meg is értem lakossági előfizetésnél. Ne tudjon a user levelet küldeni a saját gépéről, csak a webes felületen, vagy a UPC SMTP szerverén keresztül, így meg tudják akadályozni a tömeges spam küldést.
(#84808) kenwood
Ahogy a videóban is elhangzott, a váci szolgáltató (legyen az bármelyik) nem tilt semmit. Az ügyfélre bízza a biztonsági kérdések megoldását. Persze, ha valami beüt, akkor az ügyfelet lehet hibáztatni érte (gondolom, nem feleslegesen alkalmaznak a videóban szereplő úriemberhez hasonló szakembereket). Én ezt tartom elfogadhatónak céges előfizetésnél. A lakossági az más tészta, nem lehet mindenki IT-s szaki.
-
zolee001
őstag
válasz
kenwood
#84806
üzenetére
Nem teljesen,dokumentálva vagyon (eldugott modon) ,hogy ne tudjon a user mail servert,dns servert üzemeltetni otthon
Business elöfizuknál elvileg nincsenek tiltva
Probléma megoldása? 1 db port vagyon nyitva server oldalon,mégpedig a 443 és azon közlekedik vpn,web,rdp,mail meg ami szükséges és a server belülröl majd forwardolja magának ahova kell -
ztsoft
őstag
válasz
kenwood
#84804
üzenetére
Azt, hogy még a céges előfizetésen is alkalmaznak port tiltást (nem csak a 25-öst). Gondolom ezt nem kötik az előfizető orrára (ahogy a videóban is látható, a 25-ösről tudott, de a többiről nem).
Azt nem értem, hogy miért jó az, ha szívatják az előfizetőket. Miért nem lehet az ilyen információkat elérhetővé tenni az ügyfeleknek (főleg a cégeknek). Sunyi módon kell ezt kezelni?
Ezek után simán elhiszem, hogy egyes forgalmakat korlátoznak, lassítanak (elég sok bejegyzés van itt is, hogy bizonyos szolgáltatások lassúak).
-
snyper990
őstag
válasz
kenwood
#84761
üzenetére
Köszönöm mindenkinek az infókat!
(#84761) kenwood Egyrészt nem saját tulajdonú az eszköz, így nem különösebben érdekel, ha tönkremegy emiatt. Bár szerintem elhanyagolható az a plusz elhasználódás, amivel az áramtalanítgatás jár. Sőt, bírnia kell; ha emiatt megy tönkre, az tervezési hiba eredménye, onnantól pedig a dolog a szolgáltató ügye a gyártóval.
Másrészt ha gondolod adok elérhetőséget apámhoz, próbáld meg meggyőzni...
(#84762) Beniii06 Igazából a TV eléggé ki van maxolva, így a MyUPC-ben felajánlott csomagokban csak a net sebessége a különbség, meg 500 Ft. A helyzetet az is bonyolítja, hogy ha hozzájön az 500-as nettel rendelt csomagokhoz hirdetett 3 hónapig 50% csomagár kedvezmény, akkor olcsóbbra jön ki az egész a nagyobb nettel... Lényegében csak spórolási céllal vállalnának hűségidőt, de most elbizonytalanodtam, hogy felhívjam-e egyáltalán az ügyfélszolgálatot. Kicsit ciki lenne, ha a vége az lenne, hogy inkább hagyjuk az egészet és maradjon minden így

De mindegy is, majd hétfőn telefonálok, aztán kiderül, hogy mit lehet/érdemes tenni.
Köszönöm még egyszer a segítséget! Szép napot mindenkinek! -
gduck
addikt
válasz
kenwood
#84745
üzenetére
"Van nehany extrem eset, ahol nincs meg a garantalt max."
Ez a mondat nagyon nem igaz!
Nem véletlenül van garantált minimum, a szolgáltató se hülye 
Amúgy nem mindenki lakik Budapesten! Nálam pl. alapból csak 15/3 freki van. De nálad se hiszem, hogy ha a node-on levő összes előfizető elkezdené torrenttel terhelni a hálózatot, akkor neked megmaradna az 500-as sebesség!

-
MadMancs
veterán
válasz
kenwood
#84575
üzenetére
Arrol beszélek. Itt azt akarják bizonygatni hogy ha nem jó net akkor DVB-C se lesz jó úgyhogy mindegy hogy DVB-C vagy IP jön a TV. Erre írtam hogy ez nem igaz. 2 hete volt pl hogy a fejállomás gyengélkedett, nem volt megfelelő a jelszint a teljes körzetben ( 1221 elismerte, rajta voltak a dolgon). Míg CB hanyattvágta magát nem egyszer addig TV köszönte, de jól volt. Ez nem egyedi hiba, hanem tény hogy DVB-C sokkal hibatűrőbb mint IPTV.
-
gduck
addikt
válasz
kenwood
#84539
üzenetére
"Az, hogy tobben beszeltek hulyeseget, meg nem jelenti azt, hogy igazatok van."
Leírok pár dolgot, hátha így egyértelműbb lesz a dolog, hogy nem az IP alapú TV-zés és nem a VodafoneTV box ellen "kampányolok"
Én anno 2009-ben csatlakoztam a digitális TV nézéshez, egy PHILIPS szolgáltatói box segítségével. Akkoriban még a FULLHD képre is rácsodálkozott a szerelő! Ez a box akkor, a maga 3db tunerével volt a csúcs készülék a UPC-nél. Párhuzamosan akár 3 felvétel is mehetett, ez nálam főleg az olimpiák alatt volt nagyon hasznos.
Később tátott szájjal olvastam az infókat, a SAMSUNG 6 tuneres HORIZON boxáról, ami sajnos soha nem jutott el hozzánk. Kaptunk helyette egy Kaon "csodát", amire rárakták az eredeti Horizon szoftveréhez nagyon hasonló szoftvert. Erről a boxról már sokszor leírtam a véleményemet, most nem fogom tovább szapulni

És akkor el is érkeztünk a jelenbe. Még most is boldog tulajdonosa vagyok, a szerintem még így 11 évesen is a UPC legjobb beltérijének. (Ez picit elszomorító, ha belegondolsz, hogy 11 év alatt nem akadt "legyőzőre"). A gond csak annyi vele, hogy lassan "haldoklik"! Már nem működik az előlapi kijelzője, az optikai kimenete halott, néha lefagy és a kártya már picit meg van barnulva/égve. De még működik!
Na és akkor végre megérkeztünk a VodafoneTV boxhoz, ami IP alapon megy. Most nem írok az egyéb problémákról, amikkel eddig szembesültem, kizárólag a DVB-C vs IP-re fókuszálnék. És azt is hagyjuk figyelmen kívül, hogy van-e DVB-C ha nincs NET és fordítva!
Ugyanis a tegnapi nap nagyon jó példa erre! A NET és a DVB-C adás is tökéletes volt! A PHILIPS beltérin ment az adás, ment a visszajátszás, meg tudtam nézni a felvételeimet, stb. MINDEZT PROBLÉMA MENTESEN! Ellenben a VodafoneTV boxxal, aminél sok csatornánál nem ment a megállítás/visszatekerés, felvételeimet egyáltalán nem tudtam megnézni. Felvételre kattintva úgy eldobta a box a hálózatot, hogy utána azt se érzékelte, hogy kábel van beledugva, áramtalanítás kellett neki, stb. Egyszerűen kínszenvedés volt a tegnapi nap! Félreértés ne essék, nem akarom ezt a tegnapi hibát általánosítani, ezt az egészet még teszt időszaknak fogom fel!És csak ennyit szeretnék veled megértetni
Egyszerűen minél több összetevő kell valaminek a működéséhez, annál több hiba fordulhat elő! Szóval továbbra is fenntartom azon álláspontomat, hogy az IP sérülékenyebb, és jobban ki vagyunk szolgáltatva ezzel a szerver alapú mentéssel! Hiába megy neked 99.99999%-ban a UPC NET kapcsolatod, ha egy szerverrel vagy valahol a szerverhez vezető kapcsolatban gond van! -
kezo0
addikt
válasz
kenwood
#84535
üzenetére
1. Szerintem nem teljesen stimmel ez a matek, de hagyjuk. Többen is megírtuk neked, hogy ha nincs net, attól még lehet tévé, ezzel pedig megcáfoltuk az eredeti állításodat.
2. Nem írtam olyat, hogy ragaszkodom a DVB-C-hez, mindössze rámutattam az IP-alapú tévézés egyik árnyoldalára, ami számomra nem szimpatikus.
3. A vigyorgó szmájlit tartogasd másnak. Mondjuk olyannak, akivel szemben igazad van. Vagy várj csak, inkább annak se. Mert tiszteletlen. Ez egy vitafórum, és én pl. akkor sem nevetlek ki, ha nincs igazad – pl. most sem.
-
gduck
addikt
válasz
kenwood
#84470
üzenetére
Ahogy már többen is írták, nagyon nem ezek a tapasztalatok
Ráadásul nem biztos, hogy IP kapcsolatnál is a UPC hálózatán belül maradsz, így a hibalehetőségek száma is több.Most is szerettem volna egy az filmet az elejétől megnézni és a "kiszolgálóhoz való csatlakozás sikertelen..." üzenet fogadott. Remélem kinövi ezeket a gyerekbetegségeket, mert jelenleg ez nagyon teszt üzemmódnak néz ni

UI: a gyereksarok nektek se működik? (sárga gomb)
-
kezo0
addikt
válasz
kenwood
#84470
üzenetére
"Ha nincs net, akkor az esetek 99%-ban kabeltv sincs" - ez egyáltalán nem igaz, nálam számtalanszor előfordult, hogy nem volt net (közben a Connect Box led-je akár órákon át is villogott, jelezve, hogy nem áll fel a kapcsolat), de a DVB-C tévészolgáltatás simán működött. Olyanra viszont nem nagyon tudok visszaemlékezni, hogy nem mentek a tévéadások, de közben volt internet-elérés.
Ráadásul a távoli szerveren történő műsorrögzítés miatt a "rögzített" műsorok visszanézhetősége is ki lesz most már téve az internet-szolgáltatás működésének. A mostani felvevős, belső HDD-re rögzítő boxon legalább a felvett műsorokat meg lehet nézni, amikor nem megy a DVB-C adás. -
cof
veterán
válasz
kenwood
#84470
üzenetére
Nem nagyon függ össze a kettő. Nálunk többször volt olyan, hogy internet nincs TV meg van. Ez fordítva nem igaz, ha TV nem volt akkor internet sem. Aztán van olyan is akinek csak TV előfizetése van.
Meg ez a felhőbe mentés téma sem tetszik, hogy tőlük függök vissza tudom-e nézni amit felvettem.
Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Alphine Green 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3745
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPad Pro 13 2024 M4 16GB/2TB WiFi tablet garanciával hibátlan működéssel
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- Apple iPhone 14 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 15 Pro Max / 256GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia / 98% akku
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő








