Új hozzászólás Aktív témák
-
Crus
őstag
Jó vicc. Nem a vezeték, nem vezeték itt a gond, hanem a PS5 teljesítménye, ami a 4k 60-ra se nagyon képes, vagy szenved vele. Cirka 10.3 TFLOPS VR-hoz? Hááááááááát.... az ugye megvan, hogy ez csak erős kompromisszumokkal fog menni? Sokan fognak megint a kezdeti nagy lelkesedés után apróra feltolni porosodó PSVR 2-ket...
De a cikkre is: A wireless VR-hoz alapkövetelmény egy jobb Wifi6-os router, ami nem éppen minden háztartásban alapértelmezett, cserébe drága. Majd idővel az lesz, ha tömegtermékké válik, de még nagyon nem az.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
gab1ka
aktív tag
Miért kellene router a PS5 és a szemüveg közé? Ez PSVR a playstation saját szemüvege, ott a wifi 6 a gépben..Az első generációs vr is működött ötöd TFLOPS-al, alacsonyabb felbontáson. Ez miért ne működne ugyanúgy csak mindenben kicsit fejlettebben? Totál értelmetlen megállapítások..
-
Crus
őstag
Mert az osztott üzemmód problémás. Nem véletlenül nem erőlteti a Sony se.
Működött ja... végül is a Trabi is elvitt 30 éve A-ból B-be, csak hát mondjuk ki: szar volt.Ha VR-oztál valaha, már rég rájöttél, hogy a sok Hz, nagy felbontás a kulcsa az egésznek és ebben a PS5 borzalmasan alulteljesít. Kár, hogy ennyire laikus vagy a témában :-(
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
L.Edit
tag
Ha kritikán alulian gyenge lenne a VR teljesítménye, akkor sem szeretnének ezt még késéssel, inkonzisztenciával, megbízhatatlansággal megfűszerezve eladni mint "működö" terméket. Vedd figyelembe, hogy a célközönség nem ért hozzá semennyire, és nem fog tudni megtalálni és megoldani semmilyen felmerülő problémát. Nekik sokkal egyszerűb bedugni a kábel két végét, és azt kicseréltetni a userrel ha kiesnek képkockák.
Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.
-
Crus
őstag
Próbálj ki egy 3080TI-nal, 32 GB rammal, NVMe SSD-vel, 12 th Ci7-tel szerelt PC-n egy VR-t. Mindegy mit... Index, HTC, Meta Quest 2, lényegtelen. Na... egy ilyen gép több, mint 3x nagyobb grafikus teljesítménnyel bír és még itt is kell kompromisszumot kötni és még egy ilyen vassal sincs lehengerlő látvány... sőt.
Erre jön a PSVR 2 a naaaagy számokkal, mint a 2.000x2.040-es szemenkénti felbontás, meg a kamu 120 Hz belengetése. Ez pont akkora kamu, mint a PS5 dobozán a NYÓCKÁ' :-D Akkor lesz ott 120 Hz, amikor valami 2 pálcás random indie-t elindítasz.
A PS5 hardvere mellett örülhetünk, ha tudni fog 90 Hz-et úgy, hogy textúrák, effektek, élsimítás szépen le lesz véve a béka segge alá és gyanítom lesz majd "játék" ott a dinamikus felbontással is keményen, ahogy erős a gyanúm, hogy az a 90 Hz néha 80 vagy 72 lesz :-/
Erősen az az érzésem, hogy a PSVR 2 már inkább a PS5 Pro-hoz passzol majd.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
Ezt nem is vitatom. A jelenlegi összes VR-ra igaz, hogy a wireless megoldások nem igazán jók, kompromisszumosak, nem elég stabilak, a kábelesek sebbességet csak a legoptimálisabb körülmények között hozzák, akkor se stabilan és ilyen sok Gbps adatátvitelnél a wifi modulok kb. ráfőnek a PCB-re.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
veterán
Az ugye megvan itt a nagy fröcsögés mellett, hogy a konzol egy pöppet más mint egy pc, amire nem lehet célhardverre optimalizálni hanem keresztül kell menni x rétegen. Van igazság abban amit mondasz de a teljes igazságtól mint Makó Jeruzsálemtől.
Nézd meg a PSVR1-et! Ott is működött most meg itt van egy 5-6x erősebb vas. Ezen miért nem működne sokkal jobban?Cikkhez: A vezeték nélküliséggel az aksi súlya és üzemideje is nagy probléma. Elég sokat használtam hololens2-t mostanában és bár igaz, hogy azon egy komplett OS fut de nem nagyon bírt ki 30 percnél többet egy töltéssel...
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Crus
őstag
Nagyon más tényleg, mert a PS5 dobozára rája' van írva: 8k, PC-re ezt kevesen merik ilyen pofátlanul meglépni, persze a nevetséges, kínai, alis 40 ezres romokon kívül. Megnéztem a PSVR 1-et (volt vagy 2 évig, abból majdnem ennyi ideig lepte is a por), egy rakás szar volt Day1 meg Day 400 is.
Mire gondolsz a sokkal jobb alatt? Mert pont arról regélek, hogy PC-n a milliós hardverrel se elég jó, akkor mit is akarunk ezzel? Szenvedni?
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
quest2 teljesen jol mukodik wireless modban
PCn jatekra jelenleg ket ajanlott headset van, a Quest2 es kizarolag szimulatorozni a Reverb G2. elobbi azert, mert wireless, es immerziora az dobja a legtobbet. a G2nek meg messze a legnagyobb a felbontasa.
itt a baj valoszinuleg az, hogy wired headseteknel nem kell aku, szoval kb teljesen at kene dolgozni hozza a designt, egyebkent nem lesz kenyelmes.
#8adamssss: hololens dev modban kb egy orat kibirt amikor legutobb neztem, de tenyleg tolteni kellett sokat.
Quest2 kb 3-4 orat bir, az mar eleg.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Foglalt név
addikt
A Quest 3 éves, nagyon nem vagyok egy Zuckerberg fan, de a folytonos fejlesztéseknek hála tökéletesen használható a vezetékesmentes mód (is). Szerintem messze ez a legnagyobb minőségi ugrás szemben látószöggel, felbontással. A kötetlen mozgásnak hála sokkal előbb hiszi el az agyad, hogy nem ott vagy ahol. Ha jó a tartalom, akkor még a saját HW-es low poly verzió is élvezhető.
Mivel a szemüveg elég fejnehéz volt, kapott hátra egy külsőakksit, amivel az üzemidő sem probléma. -
Crus
őstag
Vajon milyen paraméterekkel...
Mert kábelesen sokkal jobban ki lehet használni, ott cirka 3.2 Gbps is átszalad normális Type C-vel.Ez a gondom a PSVR 2-vel is, hogy papíron minden nagyon bíztató, de a gyakorlatban meg a 10.3 TFLOPS elég sokat enged sejtetni arról, hogy mire is számítunk.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
válasz Foglalt név #11 üzenetére
Még ez a minőség se túl acélos... a sweet spot nem túl tág, wireless módban meg elég hamar elérhető az a határ, amitől szétcsúszik vagy akad/belassul a kép. (Először router gondra gyanakodtunk, de egy rakással ki lett próbálva, legutóbb egy AX-essel. Pedig papíron egy AC-s routerrel is szakítani kéne 1 méterre a routertől :-/ )
A gyári pántja meg horror, vegyél hozzá Elite-et... pff.Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
válasz hombre[EU] #16 üzenetére
A HL Alyx az legend kategória... a létező legjobb VR cím, bármikor eladja a hangulat, az interaktivitás, meg a jól átgondolt húzások sokasága. (Nyilván én is toltam.) De tedd a szíved a kezedre és mond azt, hogy csodálatos volt amit láttál a szemüvegben... A VR-t eleinte jól elviszi maga az élmény, de aztán eltelik pár hét, hónap és az ember megkönnyebbül, ha végre leveheti a fejéről és nézheti a 4k OLED-et, ahol a sweet spot az úgy mind az 55, meg 65" és nem csak pár centi, ami körül elmosódás és homály vár.
A másik ami aggályos, az pont amit felemlítettél: a Sony és a VR játékok készítése. HL Alyx kaliberekre lenne szükség, helyette amik kinéznek, azok meg se közelítik azt... persze ez így volt a PSVR 1 esetében is, ahol a létezése alatt volt rá 5 valóban ütős cím, de azok is az elviselhetőség határán táncoló küllemmel.
(Tökre megértem, hogy aki előrendelte a cuccot negyedmilkáért annak, fájó lehet a valóság megpiszkálása... )Na de sebaj, majd nézzük meg az aprót a debütálás után pár hónappal
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
veterán
A PS dobozára azért van ráírva, hogy 8K mert hardveresen és szoftveresen is tudja. Ha 8k tévére kötöd a menü 8k-ban renderelődik, a 8K filmet lejátsza, sőt még játék is van ami natív 8k-ban fut így ezen kár lovagolni mert ezek tények.
Sokkal jobb lesz a PSVR1-hez képest.
Btw pont az ilyen Te félék miatt ülnénk még mindig a fán és járnánk lóháton mert az első autó nyilván rosszabb volt mint a négylábú.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
hombre[EU]
veterán
-
BusinessGuy
senior tag
Nyomod a marhaságot...Igen a ps5 gyenge ha vr-ról van szó. Viszont van egy dolog amiben a psvr a többi elött volt az pedig a NULLA screendooreffekt ami még a q2-t es g2-t is igaz alig de kísérti. Volt mindkettő most 3080-al elötte 2080-al hajtottam. A psvr halála a felbontás volt és a nyalókás gagyi irányítás volt. Ezt mind kiküszöbölték, kap a gép egy jóval magasabb felbontást és rendes irányítást. Ha ezzel a felbontással is sde mentesen oleddel hozzák amit kell akkor lazán egy jó élmény lesz. Ha nem is openworld játékokra mert arra brutálisabb felbontás és hw kéne, de egy Hl Alyx szint menni fog rajta amut a 2080 is megoldott amitől a ps5 nincs messze. Lehengerlő látvány vr-ban maxiélménnyel még vagy egy évtized. De a psvr2 latmzán a piac egyik kegjjobbja lehet addig. Meglátjuk.
-
#72042496
törölt tag
Nem, szoftveresen nem tud 8K-t a PS5. Szerintem a menüt se jeleníti úgy meg, filmek és játék pedig biztos nem megy ki 8K-ban, decemberben írt erről a Flatpanels.
***
Épp a Switch példája mutatta meg, hogy a teraflopsokon túl is van élet. A VR2 is működhet ha sikeresen megszólítják vele a felhasználóikat, majd kiderül. (Engem személy szerint elég hidegen hagy a termék, meg általában a VR.)
[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
Azért van ráírva, mint amiért a kínai 70 dolláros szemetekre is. Tudja? Tudja. De hogy :-D
Nem tud sokkal jobb lenni, mert rom alatta a hardver. Tegyél fel a fejedre egy PCVR-t, azok sem elég jók, pedig ott aztán alá lehet tolni brutál hardvert. Na most ezekkel szemben képzeld el a PS5 hardverével kiszenvedett VR-t... a számokat nem lehet meg... megszabni.Az "én félém" már réges-rég túllépett a 10 TFLOPS-os kínlódáson, a barlangban, amit már te féléddel szemben elhagytunk pedig beköpték a PS5-öt a legyek, másra nem nagyon alkalmas amúgy se. A hunok nyilain kívül, már csak az elvakult fanboyoktól mentsem meg a sors
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
válasz hombre[EU] #19 üzenetére
Ha van rá minőségi content, akkor simán lehet arra is használni, hogy napi 1-2 órát használod.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
Felesleges. Majd rájössz mi az élesben. A gond vele az, hogy amikor nézel egy képet, akkor ha jó a szemed nem csak egy keskeny csőben levő éles kép a fontos, hanem a körülötte lévő textúrák se szerencsés ha alacsonyabb felbontáson renderelve kerülnek eléd. A monitorod rég kidobtad volna, ha csak pont ott éles és nagyobb felbontású a kép ahol nézel. Baromira fontos, hogy körülötte is tisztességes képminőséget kapj.
Persze annyi embernek szét van már cseszve a szeme, hogy ja... hajrá foveated rendering
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
válasz BusinessGuy #20 üzenetére
Vagy te nyomod... de durván: Az erdeti PSVR csupán csak 960 x 1080-as felbontással bírt, ez pedig sokak számára előhozta a screen door effect-et. Ja, hogy te nem láttad... nekem meg szétverte a szemem, ahogy a net látó felének dettó.
Vitán felül áll, hogy ezen a PSVR 2 drasztikusan javítani fog, hiszen több, mint 4m pixelt fog prezentálni szemenként. Már csak egy 4090 kéne alá
Az Alyx felemlítése mindig jó, mert az egy valódi VR játék, az összes többi csak köszönhet neki. Megint fisemfos VR címek hadával fog a Sony kábítani, mint az előd kapcsán, vagy végre lesznek tényleg ilyen szintű AAA címek? Tippelek: Nem lesznek. A termék teljes életútja alatt össze lehet tenni a balt meg a jobbot, ha lesz rá 5 ütősnek mondható cím, amiből 4 lesz PC-n, csak szebb és jobb köntösben.
De ja, kiderül... mindenesetre óvatosan szaladnék a shopokba negyedmilkát kiadni valamire, ami hozzá van láncolva egy elavult hardverhez. Sajnos.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
veterán
-
Crus
őstag
Egyrészt egészen biztosan nem vagyunk barátok, személyeskedő arcokra a kutyának nincs szüksége... másrészt te jöttél itt azzal, hogy az "én félém" le van maradva... erre kiderült, hogy cirka 4x gyorsabb hw alól VR-ozok, mint te. Szakadok
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
blountex
senior tag
Crusnak bizonyos szempontból igaza van.
Nem elég erősek még a VRhez a mai hardverek legalábbis kompromisszum nélkül, akárcsak ha az RayTracing nézzük.
Első genhez képest egy színtet léptünk itt is előre, ezt akárhogy is nézzük csak pozitív dolog.
Mivel továbbra is velünk van ez az eszköz és nem mondtak le a gyártók a fejlesztésről, így egyértelmű, hogy lesz jövője. Még nem mindenki elégedett a minőséggel, játékokkal, de ha folyamatosan fejlesztik egy idő után eljön az áttörés.
Ugyan ez igaz a hardverekre és a korai 3D játékokra. -
opr
veterán
En erre azt mondom, hogy bar teljes mertekben biztos vagyok benne, hogy Crus jobban tudja, mint az a sok ezer mernok, orvos es kutato, akik dolgoztak ezen, illetve olyan melysegu tudasa van, hogy bar eloben meg nem latta, egyszeruen jobban tudja, mint azok, akik mar kiprobalhattak, es termeszetesen igaza is van, azert lehet megis jo otlet megvarni, mit tud a cucc, milyen grafikaval, es mennyire hulyeseg az a foveated rendering.
Lattunk mar ennel furcsabb dolgokat tortenni is a tech vilagaban, na.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Crus
őstag
Az a gond, hogy sokan totálisan abban a tévhitben élnek, hogy a PSVR 2 majd olyan látványt rak le eléjük, hogy a fal adja a másikat, mivel - gondolják - jóval komolyabb hardverről működik (cirka 2.5x több TFLOPS craft), és maga a HMD is komolyabb (cirka 4x több MP). De ez egy súlyos tévedés. Ez VR.
Ezért mondtam, hogy negyedmilka elköltse előtt próbáljanak ki PCVR headseteket, van erre lehetőség ezer helyen, ahol alá van tolva ~40 TFLOPS és ott is döbbenjenek le azon, hogy irgalmatlanul, qrvára messze van ez még attól, mint amit elképzelnek! Mert sokan teljesen abban az alternatív valóságban élnek, hogy nagyjából azt fogják majd látni a PSVR 2 lencséin keresztül, mint amit a 4k OLED HDR kijelzőjükön. Hát rohadtul nem.
Ha a natív összhatásról kellene írnom azt mondanám, hogy egy 1 millás konfig hozza valahol látványban azt a szintet a HMD-n belül, amit egy ócska TN paneles 720p monitorral látsz 2 méterről. És akkor még nagyon jószívű voltam...
Igen, az élmény adja el... de meddig? Eljön pár hét vagy hónap után a pillanat, amikor alig várod, hogy levedd a HMD-t és ránézz a "jó öreg" 4k displayedre. Na pontosan ezért porosodott a PSVR anno tömegeknél és ez ezúttal se lesz másképp, mert csodák még mindig nincsenek és az emberek ha választhatnak a szebbet és jobbat választják a napi szórakozásra! Kegyetlen sokat kell még a VR-nak fejlődnie, bőven van hova. Nem azt mondom, hogy gyerekcipőben jár, de ez kb. a gyerek 2. lépése...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
A VR-nak megvan a maga ipari és tech felhasználási módja, de ott se a látványról szól a történet, mer' hát az erősen szolid... olyan amilyen, itt tart a techno, mocsok messze van ez még attól, amit ma a pár 100k-s displayeden otthon látsz.
A gyártóknak meg nyilván az az érdekük, hogy neked eladják majd a 3. és a 4. HMD-t is. Ettől még qrvára nem kell elvakult fanboyként viselkedni, hanem objektíven, realistán kell szemlélni... vagy ne adja ég, kipróbálni komolyabb VR setupokat és ráébredni, hogy mit is akarsz ettől az egésztől.
Ettől függetlenül nekem is van, most éppen egy MQ2-t hajtok a PS5 hw-nél "pöttyet" komolyabb hardver alól, de abszolút eseti a cucc használata, akkor széles igazán a mosoly, ha leveszem és a nagy displayt bámulom... Próbáltam a komolyabbakat is, csodák ott sincsenek!
A foveated render meg pontosan arról szól, hogy oldjuk meg 10.3 TFLOPS-ból a VR kérdéskört. Egy trükk, amivel nem kell totálisan rommá terhelni szerencsétlen PS5 GPU-t. Nem először nyúl a Sony ilyenekhez, amikor kevés a craft: lsd. anno a checkerboard rendering... Ezeket a kényszer szüli! Ha nem lenne hw limit, nem kéne semmiféle foveated.
[ Szerkesztve ]
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
opr
veterán
"Ha nem lenne hw limit, nem kéne semmiféle foveated."
Ez egy olyan szinten gyonyoru megallapitas, hogy be kene keretezni. Azt hiszem, ez egy megfelelo pont arra, hogy befejezzuk az eszmecseret."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
BusinessGuy
senior tag
Na itt jön elő az amikor egyetlen mondattal elárulod hogy úgy fröcsögsz hogy közöd sincs a témához. Tudod nincs olyan hogy előhozza a screendooreffektet valakinél valakinél meg nem pláne nem a felbontásból eredően. A psvr a kijelzőtechnikának köszönhetően volt szinte SDE mentes mivel egy pixelhez 3 subpixel tartozott szemben a többi 2 subpixeles megoldással a "nagyoknál" emiatt a kép a szemenként jóval magasabb felbontással bíró Vive-hoz vagy akár questekhez képest is jóval kevésbé volt SDE-s...
Kár is rád időt pazarolni a továbbiakban mert ebböl rögtön lejött hogy tapasztalat és tudás nélkül a levegőbe beszélsz sületlenségeket...[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
válasz BusinessGuy #37 üzenetére
"Szinte"... szakadok :-D
"Probably the biggest change between the PSVR and PSVR 2 is the screen upgrade. The original PSVR had a pretty low resolution screen with just 960 x 1080 per eye. This led to the dreaded “screen door effect” where you can see the gap between pixels. This somewhat takes you out of the virtual world and makes immersion more difficult."
Vót'? Vót. Nem láttad? Nem láttad. Vak vagy? Nem az én dolgom eldönteni én csak tippelek: Ja.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Sutikonzol
friss újonc
válasz hombre[EU] #19 üzenetére
Tokeletesen egyetertek, elo is rendeltem a psvr2-t, talalkozunk a "robotdinok" melletti susnyasban
-
BusinessGuy
senior tag
Az idézeted: Ezt irja egy cikkiró akinek feltételezhetően a büdös életbe nem volt PSVR a fején, ahogy neked se de változatlanul immár durván besülve tolod tovább fullba amit nem kéne...Tehát még egyszer, miközben a felbontása a psvr-nak alacsony volt addig az SDE gyakorlatilag szinte (igen szinte, ha lenne egy csepp közöd a témához tudnád hogy miért szinte de ismeret nélkül szakadj) nulla volt a többi fejeshez képest a 3 subpixel miatt. Még a jóval durvább felbontással biró quest 2-n és g2-n is érzékelhetőbb az SDE de te lovagolj azon a marhaságon hogy az SDE volt a psvr baja és most is kevés lesz...
Megkockáztatom hogy a hardveres ismereteit VR játékokkal kapcsolatos sületlenségeid alapján jóesetben Mobil Vr ami valaha a fejedre került, minden más infó maximum hirekből cikkekből származik mint tudás - na ez meg is látszik. Különben tudnád mi volt a psvr valódi gyengesége - nem tudod, tudnád hogy milyen hardver kellhet egy jobb vr játékhoz - nem tudod, tudnád hogy bizony van bőven komoly VR játék az Alyx-en túl is csakhát nem Half Life igy nincs is ekkora hir értéke - ezt sem tudod. Tehát marad az hogy te tulajdonképpen zéró tapasztalattal, netről összeollózott tudással próbálod itt osztani az észt miközben kvázi minden második mondatod egy jókora öngól ami rávilágit mennyire nem vagy képben az egész témakörrel. Vajon ez trollkodás, vagy csak emberi butaság?Addig is egy cikk csak neked ami igy kezd: "PlayStation VR: why there's no screen-door effect"
[link][ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
válasz BusinessGuy #40 üzenetére
Bla-bla... beégtél. Megesik.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc