Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viktoár

    addikt

    palfitom és Puculo, az agyatlan játékosokat már megszoktam, nincs ellenszer. :D És igen, nélkülük nem lennének jó vagy igázan epic körök.

    Azonban mégjobb körök lennének ha azt a részt kihagynánk a játékból amikor az eszetleneje kiáll a fedezék mögül és az istennek sem tudja a fél csapat beütni vagy eltalálni. Hiába tudod mit kell csinálni és pontosan hogyan ha nem találod el, vagy lepattansz egy "megynert" szituációban. Vagy flenkelsz egy táras tankkal, 4 lövés, 1 mellé, 2 lepattan, 1 sebez. Hurrá 1600 dmg helyett 400 aztán bő fél percig állszl letolt gatyával. :C

    Vagy a szokásos, könnyűtankkal arty lepattint majd kapáslövésből kicsap 1000 hp-ról. :C Nem a pirosokkal van baj hanem az RNG mértékével. Jelenleg ez a legnagyobb rákfenéje a játéknak. Ha egy kicsit kiszámíthatóbb lenne....... :)) Hiába ülsz több hp-s tankban, az 1vs1 mindig lutri. A másik az alfa sebzés. Hányszor fordult elő hogy az 1 lövéses ellenfelet csak 2-3-ból sikerült garázsba küldeni? :N

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz kchryss #180092 üzenetére

    Ne haragudj, már régen jártam erre. ;) Kiment a fejemből hogy csak dicsérni szabad a játékot. :R

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz kchryss #180094 üzenetére

    Naponta? :C 4 hónapja nem is játszottam és nem is írtam a topikba. Most feltelepítettem és szomorúan vettem észre hogy semmilyen pozitív változás nem történt. :( Nyílván nem is fog történni, de te nem unod hogy a "pénzedért" folyamatosan ugyanazt a szart akarják lenyomni a torkodon? :F (klóntankok, bugok, stb..)

    A sok event, jutalom meg bónusz miatt (csak hogy játsz) már elértéktelenedett az egész játék. 2 hét alatt kihúzol egy ágat, majd végre megvan a 10-es tank és szemebesülsz azzal ténnyel hogy kalap szar. Miért? Mert 2-3 hetente jönnek az új túltolt tankok amit vagy végig cumizol egy maraton keretében vagy fizetsz érte mint a katonatiszt. Pár évvel ezelőtt még mekkora királyság volt ha volt 1 Maus-od vagy akár több tizes tankod! :K Járt érte az elismerés és irigykedtek hogy de jó neked megvan 1-1 top tank. .Most mondj egy olyan tankot aminek van "értéke" ? Mindenféle homályos elmének ott figyel a 10-es tank mert nem tart semmiből kihúzni. Hála a sok "kedveskedésnek". :U

    A 200.000 játékosból mennyi az aki érti és játsza is a játékot? :)) Most mondasz egy kis százalékot de a fennmaradó többség csak rontja a játékélményt.

    Én meguntam ezt az egyhelyben toporgást a wg részéről és ha ez jelenti a kiégést akkor igen, kiégtem. ;)

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz kchryss #180096 üzenetére

    Én elfogadom a véleményed és örülök hogy vannak játékosok akiknek így megfelel ahogy van. Érvek és ellenérvek, nem valószínű hogy sikerül közös nevezőre jutni. Te azt nézed mi a jó vagy "új" a játékban, én pedig azt miért nem lehet a több éve ismert hibákkal foglalkozni, javítani és a játékélményt segítő megoldásokat keresni?

    Vegyük a tier 8-at. Szinte játszhatatlan a folyamatos 9-10 miatt. Stock tankkal még saját tierjében is idegölő, mondjuk ez rendben, van benne kihívás. :K

    Tier 8:

    Könnyű tank: 16 ebből 10 prémium
    Közepes tanak: 49 ebből 37 prémium
    Nehéz tank: 49 ebből 34 prémium
    Tankvadász: 26 ebből 14 prémium

    összesen: 140 ebből 95 prémium

    Csak én gondolom úgy hogy nem kell több prémium tank? :D Már annyi van hogy mindegy milyet találnak ki az hajazni fog egy másikra. Ahhoz hogy eladható legyen valamiben túl kell tolni...... később jön a ninja nerf.....

    A frontline tényleg jó. :K

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz phoenix1989 #180348 üzenetére

    Ezen az "úton" már én is végigmentem itt a topikban. Ugyanezek a válaszok (semmitmondó mellébeszélések) voltak az én kérdéseimre is. Egyezik a véleményünk, csak az az elfogadott és írkál(hat) ide akinek összejön 1-1 jó kör és milyen fasza a játék. :C Ha valami hibádzik benne az csak is te hibád lehet. :K

    Vannak akik birkamód elfogadják amit a pénzükért eléjük tesznek és vannak akik nemtetszésüket fejezik ki.
    Szerintem te is hagyd őket a kis álomvilágukban játszadozni. Ha előfordul hogy a lövések többsége odamegy ahova célzol és összejön egy ász kör akkor rakd be ide és lépj tovább. Persze ettől nem leszel se több se kevesebb de legalább igyekszel hogy elfogadjon a topik közössége. :DDD

    Remélem nem veszik sértésnek (miért is vennék hiszen überkirály a program) de itt pontosan olyan a közösség mint amilyen maga a játék. :C

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz h1mpi #180371 üzenetére

    Ha teszek be ász kört akkor jobb ember leszek vagy csak szeretnéd rá kiverni? :DDD Ezt is írtam előzőleg, hogyha valaki nem tesz be ász kört akkor egy béna senkinek nézik.. :Ezzel megint csak engem igazoltál. :R

    Attól hogy nem fosom tele a topikot képekkel még akadnak megsüvegelendő köreim. ;)

    "Érdekes engem nem manipulál a WG... nem is értem, biztos valami kivételezett vagyok ;] "

    Őszintén remélem hogy amikor megszűnik a játék vagy végleg abbahagyod, még mindig ebben a hitben fogsz élni. :R

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Ami a jutalom ládákban van, Pl: célmegjelölő vagy hatodik érzék lépesség azt hogyan lehet felhasználni? :F

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Hm... még mindig van aki szerint nincs lezsírozott meccs?

    A lövés pillanata full beszűkült célzókörrel....

    ....... és a nagy bumm!

    Ja mégsem! :F 15-4 -re kikaptunk.

    kchryss: Köszi. :R

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz kchryss #180809 üzenetére

    Semmi manipuláció nincs benne :N . Nem is ezt írtam hanem hogy le volt zsírozva a meccs. Jöttek a nem átütő és a kritikus 0 dmg-s találatok. Ez csak hab a tortán. Ezek a meccsek azok amik szándékosan bukóra vannak kihegyezve. Elvégre az 50% -ot tartani kell. ;)

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Nem tudom ti hogy vagytok vele de nálam iszonyú agyatlan csapattársak vannak. :DDD A nehéztankok hátul kempelnek vagy megindul a leming vonat. A felderítők a nehzek mögött bújkálnak, medek td-t játszanak... mi van most hétvégén? :F Egyszerűen senki sem foglalkozik azzal hogy mi vel mit kellene csinálni és hova kellene beállni.

    T95-tel játszok, sokszor egyedül tartom a heavy oldalt amíg a lemingek lenyomják vagy elbukják a másik oldalt. :N

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Siralmas csatákat vívok de van jó oldala is. Több damázs jut nekem amíg bekerítenek. :DDD

    Nem is emlékszem mikor működött így utoljára a T95 páncélja és lövege együtt. :C

    Külön öröm hogy meglett a T 55A 15-ös td küldije.

    A legérdekesebb hogy a SU-130PM-be kimaxoltam az RNG-t. :Y 750-es alfával számolva +25% az 937,5

    A 938 pedig egészen pontosan +25,06666666666667% :C

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz jr1994 #181082 üzenetére

    A klános nyomikat persze hogy szidja. Olyanok mint a klán nélküli nyomik csak ők klánban vannak. :DDD

    Az más kérdés hogy nem minden klános nyomi. ;)

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Ezt most nem értem. :F

    Miért számolta kiválósággal való teljesítésnek ezt a bukó csatát? Első csatám a 7-es küldetés alatt úgyhogy előző csaták kizárva. :U

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz kchryss #181088 üzenetére

    Ahh... köszi. Akkor kiírhatná úgy az alap xp-t hogy összesítve a medálokkal együtt. :) T95 a kedvenc tankom, ezzel jól megy a kihívásos rész is. :R

    4 csatából 3 sikerült kiválósggal. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Én is azt hittem hogy kilőtte az enemy ezért nem értettem hogy mi a sportszerűtlen? Természetesen a magyarázat helyett megint jött a burkolt "hülyézés" amire ugrott a többi seggnyaló hiéna. :DDD

    Nem engem minősít, nem is veszem magamra. :R Attól hogy valamiben nem egyezik a véleményünk (wg-s konteók) még nem kell minden kérdésre ugrani és ledegradálni.

    Gondoltam berakok és fajin kis csata összesítőt de megint csak a köpködés megy így inkább nem teszem. :N

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz kchryss #181158 üzenetére

    Nincs probléma. Természetesen aki öngyilkos lesz a játékban az megérdemelne egy hetes bant. :K
    Nem is értem hogy minek játszik az ilyen. Ez olyan mintha a sakkban felborítanám a táblát mikor már látom hogy 1 lépés és mattot kapok. Szerintem az egojuk nem bírja elviselni hogy kilövik őket.

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz kchryss #181169 üzenetére

    Tegnap volt egy csatám tier 9-ben és 7 játékos végzett 0 sebzéssel. :C 2 perces bukó volt a javából. :DDD

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Egy jó ideje nem merészkedtem le t5-be így a porlepte kis amx elc-t kivetem egy körre, érje a huzat.

    Mi a pitsa van itt? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz e-newsee #181247 üzenetére

    Jah tényleg, nem is néztem. Rohadtul nem érdekelnek a kerekes "tankok". Egy nagy barom volt aki kitalálta.

    Eltalálod aztán robog tovább 60-al csak megsérült egy kerék. :C

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Elnézést mindenkitől a hosszú írásért de ha linkelem akkor nem biztos hogy elolvassa. :)

    phoenix1989:

    PÁNCÉLÁTÜTÉSI MECHANIKA
    Pontosan célozni és eltalálni az ellenséges tankot az egyik leghatásosabb módszer az ellenség sebzésére és megsemmisítésére. Sajnos azonban ez nem elég. Ha eltaláltad az ellenséget, akkor a szerver kiszámítja:

    hogy hol találtad el pontosan,
    milyen szögben csapódott be a lövedék,
    mi a célpont effektív páncélvastagsága,
    és végül azt, hogy sikerült-e átütnie az ellenséges tankot a lövedékednek.

    Becsapódási szög
    A lövedékek becsapódási szöge fontos tényező a páncélátütés során. Az ideális becsapódási szög merőleges a páncélzatra. A valós becsapódási szög a merőlegestől való eltérés. Ehhez a szerver figyelembe veszi a lövedék ballisztikus pályáját, ami főleg az önjáró lövegeknél lehet fontos.

    Ha a lövedék egy külső modult talál el (pl.: lánctalp, toronygyűrű) akkor a becsapódási szögnek nincs jelentősége. Ez alól kivételt képez a tank lövege.

    A lövedékek normalizációja

    A páncéltörő és keménymagvas lőszerek becsapódási szöge normalizálva van, vagyis a merőlegeshez igazítódik a becsapódás pontjában. Alap páncéltörő lőszerek esetén ez az érték 4°.

    Üreges páncél esetén a becsapódás során normalizálódik a lövedék, majd ezen a pályán halad tovább, hogyha sikeresen átüti a külső páncélréteget. Ha ezután eltalálja a páncéltestet, akkor ott is megtörténik a normalizáció és a megmaradó átütési erőt leellenőrzi a szerver, hogy a lövedék sikeresen át tudja-e ütni a páncéltestet.

    A 8.6-os verzió óta a keménymagvas lőszerek normalizációja 2°. Ez az érték konstans, nem véletlenszerű.

    A kumulatív és repeszromboló lőszerek becsapódási szöge egyáltalán nincs normalizálva. A becsapódási szöget csak az effektív páncélvastagság kiszámítása során használja a szerver.

    Lepattanó lövedék

    Ha a páncéltörő vagy keménymagvas lövedék becsapódási szöge több mint 70° (kumulatívnál 85°), akkor a lövedék automatikusan lepattan sebzés okozása nélkül. Üreges páncélról is lepattanhat a lövedék, vagy akár az üreges páncél alatti páncéltestről is. Mint azt említettük már, a külső moduloknál nem számít a becsapódási szög, kivéve a lövegcsőnél, tehát arról le lehet pattanni.

    Terepről, objektumokról és kilőtt tankokról nem lehet lepattanni.

    Overmatch

    Ha a páncéltörő vagy keménymagvas lőszer kalibere több mint kétszerese a páncéllemez névleges vastagságának (pl.: egy 130 mm átmérőjű lövedék becsapódik egy 60 mm vastag páncéllemezbe), akkor a lövedék normalizációja a következőképpen alakul: alap normalizáció * 1,4 * a lövedék átmérője / névleges páncélvastagság. Azt ne felejtsd el, hogy a lövedék ettől függetlenül még képes lepattanni a páncélzatról, ha a becsapódási szöge nagyobb, mint 70°.

    Ha a páncéltörő vagy keménymagvas lőszer kalibere több mint háromszorosa a páncéllemez névleges vastagságának (pl.: egy 130 mm átmérűjő lövedék becsapódik egy 40 mm vastag páncéllemezbe), akkor a lövedék mindenképpen átüt, becsapódási szögtől függetlenül. A fentebb említett megnövelt normalizáció itt is érvényes.

    A repeszromboló és kumulatív lőszerekre nem vonatkozik az overmatch szabály.

    Effektív páncélvastagság

    A tankod változó vastagságú páncéllemezekkel van felszerelve. A játék csak a 3 fő páncéllemez névleges vastagságát adja meg a statisztikákban. A játékban ennél részletesebben le vannak modellezve a tankok. A tanks.gg weboldal és a játékban található páncélátütési indikátor segít felfedezni a tankok részletes páncélzatát.

    A névleges páncélvastagság csak az a minimális páncélvastagság, amit a lövedéknek át kell ütnie. Ha a becsapódási szög nem 0°, azaz nem merőlegesen csapódik be a lövedék a páncéllemezbe, a lemez effektív páncélvastagsága több lesz, mint a névleges vastagság:

    Az effektív páncélvastagságot a következőképpen lehet kiszámolni: A névleges páncélvastagságot el kell osztani a normalizált becsapódási szög koszinuszával.

    Az alábbi táblázatban látható, hogy mennyivel nő meg a páncéllemez effektív vastagsága a becsapódási szög növekedésével:

    Becsapódási szög Effektív páncélvastagság
    0° 100%
    10° 101,54%
    20° 106,42%
    30° 115,47%
    40° 130,54%
    50° 155,57%
    60° 200%
    70° 292,38%
    >70° Lepattanás
    Ahogy láthatod, az effektív páncélvastagság exponenciálisan növekszik. A 60°-ban becsapódó lövedék számára a páncéllemez effektíven kétszer olyan vastag, 70°-on pedig majdnem háromszorosa. Mint azt már fentebb említettük, 70° felett a páncéltörő és keménymagvas lőszerek lepattannak (kivéve a 3 kaliberes szabály esetén).

    A 8.9-es verzió óta a kumulatív lőszer automatikus lepattanó szöge 85° felett van. A páncélátütés megmarad lepattanás után is. Ez vonatkozik az ellenfeleidre is, így fontold meg, hogy hol lövöd meg őket. A becsapódási szög minimális csökkentése is exponenciálisan lecsökkenti az effektív páncélvastagságot, és az eddig átüthetetlennek tartott tankból könnyen lehet préda. Ezért is érdemes egy tankra két oldalról támadni, egyszerre csak egy oldalon tudja növelni a páncélzatát (ha téged támadnak két oldalról, miközben egy jól páncélozott tankban vagy, akkor érdemes az egyik ellenfél számára megnövelni az effektív páncélodat és a másikra tüzet nyitnod).

    Páncélátütés RNG
    A lövedékek kijelzett páncélátütési értékei átlagos értékek. A valódi átütési értékek véletlenszerűek és az átlagérték ±25%-os szórásában vannak. A pontos érték kiszámítása becsapódáskor történik, minden egyes kilőtt lövedék számára külön-külön.

    Páncélátütés csökkenése a távolság növekedésével
    Mivel a valóságban a megtett távolsággal csökken a kilőtt lövedék sebessége, a játék ezt egy lineáris átütéscsökkenéssel modellezi le attól függően, hogy milyen lövedéket használ a játékos:

    A páncéltörő lövedékek kismértékű átütés csökkenést szenvednek el
    A keménymagvas lövedékek általában nagy mértékű csökkenést szenvednek el (kivéve azok a lövedékék, amik az alapértelmezettek, például a tier X-es közepes tankok nagy részén)
    A repeszromboló, HESH és kumulatív lőszerek átütése nem csökken a megtett távolsággal
    A garázsban kiírt átlagos átütési érték a 0-100 méteres távolságra vonatkozik, mert ezen a távon még nincs csökkenés. Részletesebb páncélátütés-csökkenési adatokat a lőszer adatlapján lehet olvasni.

    Dupla átütés
    A lövedék folytathatja röppályáját az első becsapódás után, vagy a tankon kívül egy lepattanás után, vagy a tankon belül az üreges páncél/páncéllemez/külső modul sikeres átütése után. A lövedék az első becsapódás után az űrméretének tízszeresével megegyező távolságra repül (pl.: egy 100 mm-es lövedék 1 métert tehet meg maximum). A lövedék visszamaradó páncélátütési képessége az alap páncélátütési érték megszorozva a ±25%-os RNG-vel, mínusz a már átütött páncéllemez(ek) effektív vastagsága. A belső moduloknak és a legénységnek nincs páncélzata, így azokat mindig eltalálja a lőszer, ha van még valamennyi átütési ereje.

    A 9.3-as verzió óta a lövedék lepattanhat egy tankról és egy másik tankot is eltalálhat szerencsés esetben.

    SEBZÉSI MECHANIKA
    Ha a lövedék átütötte a célpont páncélzatát, még nincs vége a kalandjainak. Automatikusan nem fog az ellenség sebzést elszenvedni. A sebzés mértéke attól függ, hogy milyen a lövedék pályája és hogy a célpont milyen részeit találja el. Egy lövedék valóban keresztülmehet egy tankon úgy, hogy nem okoz neki semmilyen sebzést.

    A lövedék sebzése
    Minden lövedéknek megvan a maga sebzéspotenciálja. A játékmechanika különbséget tesz a páncélzat sebzése (tank életerő) és a modul/legénységi tag sebzése között, de a statisztikákban csak a páncélzat sebzése jelenik meg. A modul/legénységi tag sebzése külön létezik és nem látható a játékban.

    A modul/legénységi tag sebzése külön van kiegyensúlyozva minden lövedék számára, általánosságban a kisebb szintű ágyúk több kritikus sebzést tudnak kiosztani, mint páncélzat sebzést, a nagyobb szintű ágyúkra pedig ennek fordítottja igaz. Ez azért van, mert az alacsonyabb szintű tankokon jóval több életereje van a moduloknak, mint amennyi életerőpontja van maguknak a tankoknak.

    Sebzés RNG

    Mint ahogy az átütés, úgy a sebzési értékek is a kijelzett átlagérték ±25%-os szórásában vannak, a lövedék típusától függetlenül. A lövedék tulajdonságaiban látható a minimális és maximális sebzési érték. Ezek az értékek a legközelebbi egész értékre vannak kerekítve, csata közben pedig a pontos érték egészre levágott része jelenik meg. A valóságban mindkét statisztika pontatlan, a szerver a pontos értékekkel dolgozik.

    Páncélzat sebzése

    Minden járműnek van egy életereje, ami a garázsban is látható. A csata elején minden tanknak 100%-os az életereje, mert javítatlan tankkal nem lehet bemenni csatába. Minden egyes alkalom során, amikor a tank páncélzat sérülést szenved el, csökken az életerőpontja. Ha ez 0-ra csökken, a tank megsemmisül. Egy életerő csík jelzi ki a csatában a visszamaradó életerőpontjait a tankoknak.

    Az üreges páncélzat egy speciális típusú páncél, aminek a célja, hogy módosítsa a becsapódó lövedék pályáját és megvédje a tankot a repeszromboló lövedékek robbanási sugarától. Az üreges páncél egy különálló modul a tank páncéltestétől. Ha csak az üreges páncél sérül meg, akkor a tank életerőpontjai nem csökkennek.

    Páncéltörő, keménymagvas és kumulatív lőszerek

    Ezek a lövedékek csak akkor sebeznek, ha átütik a célpont páncélzatát. Ha a lövedék átütötte a páncélzatot, akkor az RNG által módosított átlagsebzést elszenvedi a célpont. Más nem befolyásolja a sebzés mértékét (pl.: épp átütötted a páncéllemezt vs. simán átütötted azt).

    Repeszromboló lövedékek

    Itt a helyzet jóval komplikáltabb, mert mind az átütő, mind a nem átütő, sőt a célt tévesztő lövedékek is okozhatnak sebzést.

    Ha ez a lövedéktípus átüti a páncélzatot, akkor minden ugyanúgy zajlik, mint a többi lövedéknél. Az átlagsebzést osztja ki, módosítva az RNG ±25%-ával. Mivel ez a lövedék felrobban ha átütötte a páncélzatot, a robbanási sugárban tartózkodó összes modul és legénységi tag szenvedhet kritikus találatot.

    Mivel a legtöbb repeszromboló lövedék átütése alacsony, ha nem óvatosan célzol, és nem találsz el egy vékony páncélzatú részt a célponton, akkor nem fogod tudni azt átütni ezzel a lőszerrel és a lövedék a páncéltesten kívül robban fel a becsapódás helyén. Ez arra az esetre is érvényes, amikor a lövedék üreges páncélzatot talál el, ilyenkor a lövedék még a páncéltest elérése előtt felrobban. A harmadik eset, ha nem találod el a célpontot, de a lövedék robbanósugara eléri a tankot. Az összes ilyen esetben, amikor a lövedék nem üti át a páncéllemezt az alábbi képlettel számolja ki a sebzést a szerver:

    Jegyzetek:

    actualDamage: A valódi sebzés a számítás után (ha 0 vagy negatív, akkor nincs sebzés).
    nominalDamage: A lövedék névleges sebzése.
    ImpactDistance: A becsapódás távolsága a páncéllemeztől (a számítás mindig a támadó számára legkedvezőbb esetet számítja).
    SlapshRadius: A lövedék robbanási hatósugara.
    nominalArmorThickness: Az eltalált páncélzat vastagsága (a számítás mindig a támadó számára legkedvezőbb esetet számítja).
    SpallCoefficient: Ez az érték 1,2, 1,25, 1,3, vagy 1,5, ha a tankra fel van szerelve a repeszpáncél, amúgy ez egyenlő 1-gyel.
    Ha meg lett határozva a becsapódás pontos helye és a sebzés pontos értéke is ki lett számítva, akkor végre sebezhet is a lövedék. A belső modulok sebzése a normális szabályok szerint történik, kivéve az alábbi korlátozásokat:

    Ha a lövedék a páncéltesten robbant fel, akkor a robbanás lökéshullámát egy 45°-os tölcsérrel szimulálja a játék. Ez a tölcsér a normalizált becsapódási vektoron van, hossza megegyezik a lövedék átmérőjének tízszeresével. A belső modulok sebzése csak ezen a területen belül lehetséges.
    Ha a lövedék a tankon kívül robbant fel és csak a lövedék robbanósugara találta el a tankot, akkor a lökéshullám nem tud betörni a tankba. Emiatt a belső modulok nem sérülhetnek meg egy ilyen lövéstől.
    Ha a lökéshullám először egy üreges páncélzatot talál el, akkor a fenti számítást a páncéltest lemezén még egyszer ki kell számítani a megmaradt sebzéspotenciállal, aminek a végeredménye általában 0, vagyis nincs elszenvedett sebzés.

    Modul és legénységi tagok sebzése

    Mint azt már említettük, nem csak a tank páncélzatát lehet sebezni, hanem a moduljait és legénységét is. A páncélzat és a modul/legénység sebzése külön dolog. Ez azt jelenti, hogy egy modul eltalálása csak a modulra van hatással, a tank életerőpontjaira nem, pont úgy, mint amikor a tank páncélzatának sebzése nincs hatással a modulokra. Ettől függetlenül egy lövedék sebezheti a tankot és a modulokat is, mert páncélátütés után a tankban továbbrepül a lövedék.

    Ahogy magának a tanknak, úgy a moduloknak és a legénységnek is vannak saját életerőpontjai. Csata során csak egy leegyszerűsített kijelzést látsz a modulok és a legénységi tagok életerejéről. Ezek a következőek:

    Alapértelmezett szín: Van elég HP-ja a moduloknak és legénységnek, hogy rendesen működjenek.

    Sárga: Ez azt jelenti, hogy a modul jelentős sebzést szenvedett el (≥50%), de még működőképes. A legénységi tagoknak nincs sárga állapota.

    Lánctalp: Nincs negatív hatás.
    Periszkóp: Nincs negatív hatás.
    Üzemanyagtartály: A következő lövések nagyobb eséllyel gyújthatják ki a tankot.
    Torony: 50%-kal lassabb toronyforgatási sebesség.
    Löveg: 50%-kal megnő a szórás és 50%-kal csökken a pontosság.
    Motor: 50%-kal lecsökken a motor teljesítménye.
    Lőszerrekesz: 50%-kal megnő az újratöltési idő.
    Piros: Ez azt jelenti, hogy a legénységi tagot kilőtték/a modul elromlott teljesen. A legénységi tagokat csak fogyócikk felhasználásával lehet meggyógyítani, a modulokat viszont automatikusan "sárga" állapotukba javítja a legénység, teljesen csak fogyóeszközzel lehet ezeket is megjavítani.

    Lánctalp: A tank mozgásképtelen.
    Periszkóp: A maximális felderítési távolság 85%-kal csökken.
    Üzemanyagtartály: A tank kigyullad.
    Torony: A torony beragad.
    Löveg: A löveg nem tud lőni, és vertikálisan sem lehet mozgatni.
    Motor: A motor teljesítménye 0-ra esik. Lejtőn lefele vagy a megmaradt lendülettel még tud mozogni a tank. Nagy valószínűséggel ki is gyullad a tank.
    Lőszerrekesz: A jármű felrobban, kivéve, ha már egyáltalán nincs lőszer a tankban (a betöltött utolsó lövedék is számít!).
    Minden modul és legénységi tag állapotváltozását egy szöveges üzenet jelzi.

    Mentődobás

    Ha egy modult vagy legénységi tagot eltalálnak, akkor nem feltétlenül szenved el sebzést. Ehelyett a legtöbb modulnak vagy egy specifikus esélye arra, hogy ne sérüljön meg. Ezt nevezik mentődobásnak. Az alap sérülési esélyek az alábbiak:

    Lánctalp: 100%
    Motor: 45%
    Üzemanyagtartály: 45%
    Periszkóp: 45%
    Rádió: 45%
    Torony: 45%
    Löveg: 33%
    Lőszerrekesz: 27%
    Minden legénységi tagnak ugyanakkora az esélye a sérülésre:

    A legénységi tag sérülési esélye páncéltörő/keménymagvas/kumulatív lőszerrel: 33%
    A legénységi tag sérülési esélye (belső) robbanás által: 10%
    Az összes alap esély megháromszorozható a Halálos szem perkkel, ha páncéltörő/keménymagvas/kumulatív lőszerrel tüzel a tank.

    Más nem befolyásolja ezeket az esélyeket. A szállított lőszer mennyisége sem befolyásolja a lőszerrekesz sebzését.

    A teljes legénység meghal

    Ha a tank összes legénységi tagja meghal, a tank működésképtelen lesz. A fogyócikkeket sem lehet felhasználni, mert nincs aki felhasználná őket. A tankot megsemmisítettnek veszi a játék attól függetlenül, hogy ott marad a csatamezőn a megmaradt életerőpontjaival.

    A lőszerrekesz felrobbanása

    Ha a lőszerrekesz életerőpontja lecsökken 0-ra, akkor az felrobban, megsemmisítve a tankot és a legénységet. Az egyetlen kivétel, amikor a lőszerrekesz teljesen üres (a betöltött utolsó lövedék is számít!). A lőszerrekesz életerőpontjait a Vizes lőszerrekesz felszereléssel és a töltő Biztonságos elhelyezés perkjével növelheted meg.

    Tűz sebzés

    Két módon gyújthatsz fel egy tankot:

    Ha a tank üzemanyagtartályának életerőpontja eléri a 0-t.
    Minden egyes motortalálat kigyújthatja a tankot. Ez az esély a motortól függ. A váltómű is a motorhoz tartozik, de ennek a sebzése nem okoz tüzet.
    Ha a tank kigyullad, akkor folyamatosan sebzi a modulokat, legénységet és a tank életerőpontjait is. A pontos mennyiség a tanktól függ, de nem található meg a játékban. A tűz időtartama szintén függ a tank típusától, a legénység tűzoltó képességétől, attól, hogy a sofőrön rajta van-e a Megelőző karbantartás perk, és hogy használsz-e automata tűzoltókészüléket. A tüzet manuálisan is el lehet oltani az olcsóbb tűzoltókészülékkel. Mindegy milyen gyors a reakcióidőd, vagy használsz-e automata tűzoltókészüléket, a tűz egyszer mindenképpen sebezni fog!

    Ütközési sebzés
    Sebezheted a célpontod ütközéssel is. Az ütközés egy robbanást szimulál az ütközés pontjában. A robbanás erőssége az ütközés kinetikus energiájától függ (0,5 * kombinált tömeg * relatív sebesség2). Ez azt jelenti, hogy minél nehezebb a két ütköző jármű és minél gyorsabban történik az ütközés, annál erősebb lesz a robbanás.

    Az ütközés sebzéspotenciálját a két tank tömegének arányában osztja el a rendszer, például ha a te tankod 75 tonnát nyom, a leütközött célpontod pedig 25 tonnát, akkor az ütközés által létrehozott robbanás sebzésének csak a 25%-át fogod elszenvedni, a többi a másik tankot illeti.

    A pontos sebzésszámítás ugyanúgy működik, mint a repeszromboló lövedékeknél és itt is érvényes a repeszpáncél által nyújtott védelem. Ha a sofőrön rajta van az Irányított ütközés, akkor még jobban lehet növelni az ellenség által elszenvedett sebzést.

    Ha téged akar valaki leütközni, akkor érdemes tolatni, ezáltal lecsökkenteni az effektív becsapódási sebességet és az ellenfél felé fordítani a legvastagabb páncélzatod.

    0 sebzésű találatok
    A legtöbbször ezek a nem megfelelő vizuális és audio visszajelzéseknek köszönhetőek, amik miatt a játékosok nem tudják eldönteni, hogy mi is történt a lövedékkel. A külső modulokról vagy üreges páncélzatról lepattanó lövedékeket nehéz a játékosoknak beazonosítani és ezeknél megvan arra az esély, hogy ne okozzunk vizuális sérülést az ellenséges járműveknek.

    Mindenki szembetalálkozhat a 0 sebzésű lövedékekkel, de a fenti mechanikák áttanulmányozásával és megértésével le lehet csökkenteni a gyakoriságukat. Igaz van RNG a játékban, de a lövéseid mindig a célzókörön belül szállnak, tehát úgy célozz, hogy a legnagyobb esélye legyen a lövedékednek a sebzésre.

    Szellemlövedékek
    Ezeknek két változata van:

    Az egyik, amikor a játékosok szerint eltűnik a lövedék a lövegcsövet elhagyva. Ez annak köszönhető, hogy a játékos nem veszi észre a nyomjelző effektjét. Ha visszanézi a visszajátszást egy másik szögből, akkor egyből látható lesz a lövedék nyomjelzője.
    A másik változata a nagy lagnak köszönhető, ami miatt a kliens nem feltétlenül azt mutatja, ami a szerveren valóban történik.
    Sebzés/lövés, Sebzés/perc
    A tankok tűzerejét meghatározó leggyakoribb mértékegység a sebzés/lövés (alfa) és sebzés/perc (DPM).

    Az alfasebzés azt jelenti, hogy a játékos mekkora sebzés kiosztására számíthat egy lövéssel, azaz mennyi sebzést vihet be a minimális idő alatt a jármű, amíg ki van téve az ellenséges lövedékek számára. Általánosságban a nagy sebzésű tankoknak hosszú az újratöltési ideje, míg a kis sebzésű tankok gyorsabban töltenek.

    A sebzés/perc (DPM) egy folyamatos sebzést jelent 1 percen keresztül, és ez az alfa ellentettje is, mert itt azt nézik, hogy mennyi sebzést adhat le a tank egy maximális időtartam alatt, amíg ki van téve az ellenséges lövedékek számára. Az általános sebzés/percet a löveg átlagsebzésével és újratöltési idejével számolják.

    A nagy alfájú tankoknak alacsonyabb a DPM értéke, mint a kisebb alfájú tankoknak, emiatt másféle játékstílust követel meg a két járműfajta.

    Egy alternatív mértékegység az "előnyös" DPM, amikor úgy számolják ki egy tank DPM-jét, hogy az első lövedék már alapból be van töltve a tankba. Ez a számítás jobban leírja a WOT-ban található összetűzések menetét, mert a harcok nem a csata legelején kezdődnek el. Ha így számoljuk a DPM-et, akkor a nagy alfájú tankok lesznek előnyben.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Hát ez baromi jó. :DDD

    Steppes-en mentem T95-tel a heavy dühöngőbe, jött velem a t69 és az M103. Az összes többi leming elment a base felé. Kisebb-nagyobb veszteséggel hárman legyűrtük az ellenfél zömét, míg a lemingek azért harcoltak hogy a maradék ellenfél ne foglaljon be.

    Csata után ezt az üzenetet kapom a T-10-től:

    Most ezt miért? :F A pálya két különböző részén játszottunk és csata alatt sem beszéltünk. :U

    Biztos sérelmezte hogy a t95-tel nem mentem foglalni..... még most is nyomnám "W"-t. :DDD

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Vannak érdekes játékosok. :) Mikor engem felhúz a játék, (már egyre kevesebbszer) akkor én is ráírok 1-2 emberre hogy játszon másssal de nyílván nem azokra akik 2-3k sebzéssel és killel zárják a csatát.

    Tudom hogy nem leszek vagyok népszerű, de a holnapi leárazásban megveszem a 9-es amcsi artyt. Az egyik nagy vágyam a conqueror gc mellett amitől még sok százezer xp választ el. :DDD

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Ismeri valaki ezt a nyomit? Csak a klánját járatja le.

    Úgy kezdte a meccset hogy a saját csapattársát (O-Ho -t) 2x meglőtte mert egy 1500 csatás tomato. Az visszalőtt és utánna azzal foglalkozott hogy akadályozza az O-Ho-t. Közben szitkozódott a cseten hogy mindig vereség a vége mert tomato a team.

    Nem vagyok rá büszke de visszafordultam és pontott tettem a végére. :( Egyébként 15:6-ra megnyertük. :)

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Amíg asszony nézte az exatlon-t, sikerült befejezni a maratont. :DDD

    Egy kicsit hanyagolom a játékot mert sokat mentem a t95-tel. Szeretem de elég volt na.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz kchryss #181411 üzenetére

    Köszi szépen. :R Ezer éve megvan a T110E3 de félek hogy csalódás lesz a t95 után. Legénységem sincs hozzá de most hogy sikerült a ts5-öt megszerezni lehet hogy képzek bele.

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz Atti777 #181413 üzenetére

    Köszi. :R

    Nem tudom mennyi csata kellett hozzá mert nem számolom vagy írom a statisztikát. Játszok amikor van kedvem és időm a család mellett.

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Leginkább délutántól tudtam leülni kisebb megszakításokkal késő estig.

    Ja várj, megnéztem a replayek számát ami 5.-étől lett mentve. 310 db van de ebben vannak low tier (6-os alatti) csaták is amik nem számítanak bele. Azt ne kérd hogy mazsolázzam ki melyik számított. Volt szakasz amit kiválósággal sikerült megcsinálni. Azzal sok meccset és időt lehet spórolni.

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz ooloo #181419 üzenetére

    Bevallom férfiasan az utolsó szakaszt esélyem sem volt kitünteséssel megcsinálni. :B Talán 3-4 alkalommal lettem a legjobb, viszont az 50 csatás rész gyerekjáték. Nekem mint átlagos játékosnak ~52 csatából sikerült hozni az 50-et. Ez nem azt jelenti hogy ügyes vagyok hanem hogy ennyi agyhalott van a játékban. :DDD

    Egyébként az utolsó 2 szakasz szerintem egyértelműen a sok csatára lett kihegyezve. Legalábbis nekem nagyon távolinak tűnt a kiválósággal való teljesítés.

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Nálam nem nagyon vált be az 5x -ös szorzó. :DDD 7 vereség zsinórban mire az első tankot sikerült leszorzózni. Remélem a folytatás másképpen alakul, mára elég volt ennyi 4:15-ös bukta. :DDD

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz #77646080 #181513 üzenetére

    Legalább neked sikerül kihasználni a bónuszt. Na megveszem a 9-es amcsi artyt, dögöljön meg a szomszéd tehene is. ;]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz Hafy75 #181660 üzenetére

    Hát ez LOL. :C A magyarázatra én is kiváncsi vagyok. (egy konteó hívő :DDD )

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz Barret001 #181721 üzenetére

    Mai játék előrejelzés Barret001 fórumtársunk számára:

    :DDD :DDD :DDD :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz Puculo #181724 üzenetére

    Én a T95-ön a szupernehéz repeszpáncélt használom, szerintem az egyik legjobb felszerelés az ilyen stílusú tankokra. Az összes He és Hesh köpködő más célpontot fog lőni az első lövés után. Az fv td 3-400-nál többet nem lő belém az arty és type 5 még annyit sem. A kábitás is minimális.

    Tehát szerintem legyen a repeszpáncél az optika helyett és inkább mást cserlj le ha mondjuk optikát is szeretnél használni. Amúgy venti, töltésgyorsító és repeszpáncél kombóval játszom a T95-öt és lehet menni előre. Persze ésszel de top tierként "megállíthatatlan" dög.

    Az e3-ról nem tudok véleményt mondani, most képzem bele a legényeket. Szerintem ugyanez a stílus, sőt szemből még brutálisabbnak tűnik mint a T95.

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Most nem kötekedésképpen inkább érdekességnek gondolom.

    Egész meccsen ilyen alacsony rollokat kaptam. Konkrétan a T49-nek 379 hp-ja volt és "véletlenül" csak 370-et dobott az rng. ;) A 400-as alfa egy rossz vicc. :U

    A végén szinte mindenkinek 100 alatt volt a hp-ja így boríítékolható hogyha nem ilyen rollokat kapok/kapunk akkor nyerünk. Döntetlen lett, 1-1 játékos maradt életben.

    Gyönyörűen látszódik hogy ilyenkor működik a balansz. Félreértés ne essék nem konteózni akarok, Mindenki tudja hogy van egy ilyen balansznak nevezett "hátráltatás" , csupán ennek bizonyítéka az alábbi csata. :K

    A kérdés hogy miért kell ez a játékba? Egy átlagos játékos mit profitál belőle? És a WG? Miért fontos hogy a játékosok győzelmi arányát 40-60% között tartsák ilyen és hasonló trükökkel? :F

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz ollie #181731 üzenetére

    :DDD ;)

    Hát igen, ezt is rá lehet fogni. Az első lövés a T32-be 370 és a másodikkal tudtam kilőni a megmaradt 79 hp-t. Ha összeadod akkor kijön hogy 449 hp-ja volt. Ezt szebb napokon simán egy lövésssel megoldja az rng. Erre nem lehet alapozni, rendben van ilyen.

    Aztán ott van a T49 379 hp-ról sem tudtam kivágni mert 370-et dobott. Ezt már tényleg ferde szemmel néztem de legyen peches vagyok lenyelem. Viszont hogy 7 lövésből 6 bőven az alfa alatt van és egyet kegyeskedett fölé rollolni kemény +4-el hát az már elég gyanús. :DDD

    Majd berakok arról is egy képet amikor 7 lövésből 6-ot minimum 430-440 közé rollol. ;] ;)

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Folytatódik a balansz. :C

    560-as alfával......

    Tudom, tudom semmi érdekes szimplán csak rng. :DDD De ennyi is elég hogy bukó legyen egy meccs.

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz Barret001 #181841 üzenetére

    Nálam 15-ből 3 nyerő... :C Szerintem mára ennyi, látszik hogy tavaszi szünet van. :DDD

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Öcsém új accot szeretne kezdeni a wot-ban. Van most valami toborzós program vagy valami meghívásos cucc amiből profitálhatok a későbbiekben?

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz Dr.Én #181870 üzenetére

    Miért nem nyomtad le ha már bent voltál a csatába? Tudom hogy idegörlő a frontline, én csak egyszer játszottam de nem jött be. Pedig nem lenne rossz csak sokan nem értik hogy mi a lényege. Egy kicsit más mint a random.

    Azzal hogy kiléptél biztos hogy nem voltál hasznára a "csapatnak". :)

    Tegnap randomban le akartam szorzózni az egyik 8-as artyt. Mannerheim-vonal, oldalanként 3 arty és az első tank amit spotoltak a nehéztank oldalon a kanyarban egy obj907 volt. Megkínáltuk mind a 3-an hiszen eleve oda fókuszáltunk. A hp-ja kb felét elnvesztette, abban pillanatban megfordult és egyenesen belement a vízbe megfulladni. :DDD Értem én k.rva anyánkat meg rákosodjunk el de ezzel mit ért el a csapata szemszögéből nézve? Biztos berágott hogy így kezdődött a csata de akinek ilyen tankja van az ismerhetné a pályát és figyelhetné hogy milyen a csapatösszeállítás. Ennek tudatában öngyilkosság volt a kanyarból kiyolózni.

    De ha még "hibázott" is, tudott volna sebezni fél hp-val is ha visszavonul fedezékbe. Szóval Dr.Én, nem feladni, harcolni amíg van hp és élő legénységi tag a tankban. :K

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Ma beléptem, játszottam 2 csatát. Mindkét csata 15:4 -es bukó és szinte az összes lövést misselte az rng. :C
    Ilyenkor kell kilépni és hagyni a francba ezt bugos szart. :DDD

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Majd holnap meglátjuk mit dob a gép. :) Bár a ünnepi készülődés miatt lehet hogy be sem lépek.

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    Megvagyunk az ünnepi előkészületekkel, így botor módon leültem legalább 1-2 tankot leszorzózni. :)

    Azonban valami nem stimmel nálam a játékkal. A csata alatt egyszercsak az egekbe ugrik a ping és játszhatatlan kb 1-2 percig majd utánna megint jó. Ezt minden csatában eljátsza.

    Eddig jól működött a játék. Megpróbáltam modok nélkül de ugyanaz. Letöröltem, újból felraktam és szintén zenész. Inviteles vagyok, másnál nincs ilyesmi gubanc?

    Nem tudom mi történhetett vele egyik napról a másikra. :F

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz KISDUCK #182055 üzenetére

    Nekem felugrik 3-400 -ra is és akkor kakukk a csatának. Nem tudom hol keressem a hibát.

    Az oprendszerben, gépemben, szolgáltatónál, wot szervernél... :F

    Üdv:Viktor

  • Viktoár

    addikt

    válasz Dr.Én #182058 üzenetére

    Bízom benne hogy átmeneti probléma. Eddig soha nem volt gond vele, pedig tizenX éve invitelesek vagyunk.

    Üdv:Viktor

Új hozzászólás Aktív témák