-
Fototrend
Ez a topik a World of Warcraft világát érintő kérdésekkel, történetekkel és beszámolókkal foglalkozik.
►Hivatalos rendszerkövetelmények WoW-hoz◄
►Blizzard által támogatott videokártyák listája◄
Prohardveres, Blizzard in game Community
WoW Token goldárfolyama
Új hozzászólás Aktív témák
-
DrGonzo22
őstag
Sziasztok,
magyar wowkártya játékosoktól lootkártyák eladóak:
Nightsaber Cub -> online petet ad (a most megjelent, legújabb kiegészítőből való)
Landro's XT -> online petet ad
Landro's Lichling -> online petet ad
Paint Bomb -> játékostársra dobható festékbombaTermészetesen egyik sincs lekaparva. Részletekért keress privátban, a többieknek is vannak eladó lootjaik, ha egy konkrét dolog érdekel, kérdezz rá, lehet, hogy valakinek megvan.
Jó játékot mindenkinek
-
DrGonzo22
őstag
A dual talent is el lesz törölve, mivel ugyanúgy (ingyen) lehet majd retalentolni, mint most glyph-ot váltani.
[ Szerkesztve ]
-
DrGonzo22
őstag
válasz Khelben #39584 üzenetére
Már egyszer írtam, de leírom még egyszer, az új talent rendszerrel eltűnik a Dual Talent is, mivel az egész mechanizmus fog megváltozni. Hét darab kattintás lesz egy retalent lvl90-en, és teljesen ingyenes lesz, ugyanúgy, mint most a Glyph-ok cseréje. Egy retalent (beleszámolva a 6-tizenvalahány közötti aktív spell action barra való kirakását) legfeljebb 1-2 percig fog tartani. Új key-t nem kell bindelni, mert eleve az előző build megüresedett helyeire rakja az ember a skilleket.
Más: akik azon sírtak, hogy egyformákká válnak a karakterek az új talent system miatt gondálják át újra a dolgot, mert valamit nagyon félreértettek. lvl10-en kiválasztható a 3 ág közül az egyik, ez a döntés hozza magával az egyelőre nem ismert számú skillt, áganként mindig ugyanazokat - ma ugye az a helyzet, hogy van 3 build és kész. De a jövőben erre jön még rá 6 plusz választás, ami a 3 alap buildtől független folyamat, és mind a 6 alkalommal 3 különböző skill közül tudunk választani, ráadásul ezen választások függetlenek egymástól. Ez pedig lényegesen nagyobb diverzitást eredményez, sőt megkockáztatom, hogy ezentúl adott bossfightra kell majd talentolni minden egyes karaktert. Mivel egy retalent rendkívül gyors, és ingyenes folyamat lesz a jövőben ezért ez egy elég játékos barát elképzelés.
[ Szerkesztve ]
-
DrGonzo22
őstag
válasz DebilEvil #39594 üzenetére
Nem kell semmiféle trainer:
"As a result, talents can be changed out when switching specs, as well as when running dungeons, raids, and battlegrounds."
"Similar to current functionality, talents selections will be finalized by clicking "Learn" at the bottom of the talent pane; however, a big benefit of removing talent points is that it allows us to let players "re-talent" with more flexibility. Even after players have activated their talents, they won't be completely locked into their choices as they are now. If at any point a player feels that another talent may be more appropriate or fun, he or she can simply select that talent from their tree and click "Learn" again. This can be done on a talent-by-talent basis or, if the situation demands it, all talents can be changed out at once."
Viszont tényleg nem lesz teljesen ingyenes: "While re-talenting will most likely be disabled during combat and will incur a small fee (either in the form of gold or a reagent)"
Egyébként szerintem jó lenne szétválasztani a Spec váltást (3 ág), és a talentek kezelését (6x3 skill kiválasztása). Ahogy most átolvastam sajnos ez utóbbiért is fizetni kell, de gondolom jelképes összeget kérnek majd.
[ Szerkesztve ]
-
DrGonzo22
őstag
Van valami adat arról, hogy mennyire esett visza az EU előfizetők száma? Vagy, hogy az egyes realmek populációja hogyan alakult az elmúlt évek alatt.
-
DrGonzo22
őstag
válasz lumpen_stex #39622 üzenetére
Köszi, közben találtam egy elvileg friss adatot 1,7 mill EU 2 mill US aktív lvl10+ karakter az elmúlt egy hónap belogolási adatai alapján. Feltételezve, hogy vannak altok elég komolyan viszaesett az előfizetők száma.
-
DrGonzo22
őstag
-
DrGonzo22
őstag
válasz visitor1002 #39768 üzenetére
Szerintem, ha személyesen veszed át, akkor nem kell sok mindentől tartanod, mert lesz egy közvetlen benyomásod az illetőről, fogod tudni a pontos nevét, címét, telefonszámát. Igaz én eladtam az accountomat 2 éve, nem pedig vettem, de még ha akartam volna se tudtam volna visszalopni, mert úgyis egy valós konfliktushoz vezetett volna...
Ettől függetlenül lebeszélnélek az account vásárlásáról. Illegális. Semmiből nem áll felszintezni egy karaktert. Van egy nagyon pici esély arra, hogy visszalopja az accountot, utána neked kellene felkeresni, hogy ez azért nem egy állapot... Felesleges pénzkidobás a "sima" úthoz képest. Ha nem tudsz egy karaktert felgearezni arra, amire használni akarod magadtól, akkor hiába veszel egy elvileg készet, úgyse fogsz vele semmire se menni - a srác, aki megvette tőlem az accountot 2 hónapig wowozott, azóta frozen... Pedig a realm legjobban gearezett mage volt az enyém, a legjobb raidguildben, magas ranggal, kiterjedt szociális hálózattal. Sőt azt is elintéztem neki, hogy maradhatott a guildben, csak a cl rangot vették el, de ugyanúgy levitték raidekre. Azt mondta tapasztalt wow játékos (valóban játszott már pár évet sámán mainnel, közepes progressű guildekben), mégsem sikerült felvennie a ritmust, egy hónap után kitették, utána szépen végigbukdácsolt a realm többi raidguildjén, végül otthagyta a játékot... Erre kár volt felárat fizetnie a kész karakterért, mert ami nem megy önerőből nem fog menni "segítséggel" sem. Az nem úgy van hogy veszek egy top pve karaktert, és akkor attól rögtön pro raider is leszek, ha nem sikerült önerőből eljutni egy szintre, akkor azt fenntartani sem fog sikerülni... Pvp-re dettó ugyanez áll. Pláne igaz ez arra, aki úgy hiszi, hogy a "sok idő" létrehozni egy kívánt karaktert, de ha van már neki egy ilyen, akkor azt fenntartani nem nagy ügy, nem kell hozzá sokat játszani... Valójában a szintetartás ugyanakkora feladat, ha nem nagyobb, mint a felkészítés. Semmivel sem kisebb ügy egy fix raid spotot fenntartani egy top raidguildben (kék guildek wowprogressen), mint bekerülni oda. Időben még többet is megkövetel, mert teszem azt egy középiskolás bejut a nyári szünet alatt, mert van rá elég ideje, de mi lesz vele iskolaidőben? Ki fogják rakni - nem mellesleg ezért sem szoktak 20 év alattiakat felvenni a jobb guildek...
-
DrGonzo22
őstag
válasz Naveno #39779 üzenetére
Ha valamit magas színvonalon akarsz űzni, az sok energia/idő befektetését követeli meg. Az összes wow játékos kevesebb, mint egy százaléka van kék szintű guildben, az itteni fórumból, ha jól tudom még egy, szintén ex-játékos volt huzamosabb ideig ilyen guildben.
Egyébként pedig igen, abban az időben erre fókuszáltam leginkább az egyetem mellett, ez vitte el a szabadidőm legnagyobb részét. Az ezt megelőző években hosszútávfutással foglalkoztam, napi 15 kilométerrel edzettem, de nem sikerült elérnem a kívánt célt, 4 és fél perc környékén leragadtam. Mindennel együtt az is simán elvitt napi 3 órát. A két hobbi között nem látok értékbeli különbséget, mégis nagyon más a társadalmi megítélésük... Munka nélkül pedig nincs siker, semmiben, nem csak a wow esetében.
-
DrGonzo22
őstag
Nem kell messzire menni példáért, elég csak megnézni milyen egy átlag reakció (pl. a hsz, amire reagáltam) arra, ha valakiről kiderül, hogy időt, energiát nem sajnálva wowozott/wowozik életének egy szakaszában. (Jézusom; de jó, hogy én nem; szomorú smile, 3 negatív jelző egy 1,5 soros kommentben...) Ehhez képest, ha megtudja rólam valaki, hogy napi szinten 15 km-t futottam 4:30-as km idővel, meg, hogy futottam félmaratont, akkor csak csupa pozitív visszajelzést kapok. (Nekem is el kellene kezdeni valamit sportolni, stb.)
Pedig a két (vagy akármilyen más) hobbi között szerintem semmi értelme ilyen értékbeli különbségeket tenni. Mindegyik a szabadidő eltöltésére szolgál, van aki inkább kihívásokat keres, van aki puszta szórakozást, van aki pihentető dolgokat, van aki szociális kapcsolatokat építő hobbit választ, van aki a magányos tevékenységeket szereti. A lényeg, hogy az adott illetőnek megfeleljen, teljesen kár egy ilyen dologra, mint a hobbi valamiféle objektív mércét felállítani, hogy ezek a jó és hasznos hobbik, a többi meg az ördögtől való. Én például a kihívást jelentő, egyedül is végezhető tevékenységeket kedvelem, szeretem megélni a képességeim korlátait, feszegetni azokat, legyen ez egy pc játék, sport, vagy akármi más. És általában szeretek versengeni is, de csak olyan területeken, ahol felkészültnek érzem magam. Nem tudom például átérezni, hogy egyesek hogyan képesek az idejük nagy részét egy kutyára fordítani, vagy, hogy mi ebben a jó, de ettől még nem fogom lenézni őket, vagy a saját szabadidős tevékenységeimet objektíve "értelmesebbnek" tekinteni. Érdekes módon, ha valakiről kiderül, hogy a wow a hobbija, akkor a bevett társadalmi reakció a szörnyűlködés, elborzadás, kérdezem én, milyen alapon? Miért kevésbé abszurd dolog, hogy valaki napi 2 órát vesződik egy kutyával? Ez utóbbit olyan természetesnek vesszük, mint azt, hogy szoktunk kenyeret enni, sőt kutyatartásra rá is nevelnek nagyon sok gyereket, holott semmivel sem értelmesebb, hasznosabb... mint a wow, vagy bármi egyéb. -
DrGonzo22
őstag
válasz Lirion #39792 üzenetére
Ha eredményt is akar az ember, akkor a futás már nem az egészségről szól. Edzések fájdalomcsillapítókkal a (nálam sajnos igen gyakori) csonthártyagyulládás miatt, koffeintabletták, gyakori hasmenés. Az egész étkezés alárendelése az edzéseknek, a kórosnak tűnő soványság - bár ez manapság bizonyos körökben divatos (180cm mellé 56kg voltam), stb.
Ennél jóval egészségesebb életforma volt, amikor wowoztam (és persze mellette megmaradt a sport is, csak szolidabb kiadásban).Egyébként a wow is nevelhet kitartásra, felelősségre, önérvényesítésre, csapatban való együttműködésre, stb. A wowban ugyanis valódi emberekkel lehet megélni elég sokféle helyzetet, amiből sokat is lehet tanulni. Kutyatartásból szerintem nem sok szociális tapasztalatot tud leszűrni egy gyerek, nem válik az épülésére.
Más: "ha a karaktereddel nem foglalkozol, lényegében nem történik semmi" - csak annyi, hogy elavul, elveszíti a kapcsolatait, lemarad, röviden használhatatlanná válik. Ha ezek nem következmények, akkor nem tudom mi az - értsd a játék kontextusán belül maradva.
-
DrGonzo22
őstag
Mi lett a 7. szülnapi ajándék?
-
DrGonzo22
őstag
Amelyik content lejárt, annak vége. Ez egy dinamikus játék, ami állandó változásban van. 4 évvel ezelőtti raideket nem lehet ma játszani. Ennek rengeteg oka van: nincs rá ember, azóta totál más lett minden (talent, skillek, stb.), ráadásul a BC-t a végén agyonnerfelték, tehát akik az utolsó fél évben, még lvl70-en végigmentek az összes BC-s raiden, azok sem azt raidelték végig, mint amit mi. Vagy ott van példának okáért Oculusban Eregos, az a fight már nem is hasonlít az eredetire, de ez már senkit nem is érdekel, mert nem jár oda a kutya sem, és pont azért nerfelték szénné wotlk közepe-vége felé, hogy azoknak is meglegyen az 5 achievement, akiknek előtte nem sikerült (itt azért megemlítendő, hogy a content elején is nagyon könnyű 3 achivementet megcsinálni eregoson egy bug miatt, viszont a bug javítása után, és a nerf előtt kemény kihívás volt). De millió példát lehetne hozni. Általában igaz, hogy a játék (raidek) az aktuális, és az azt közvetlenül megelőző contenten élvezhető, de ahogy megy fel az ilvl az előző content hc módjai is egyre inkább farmolássá válnak. Egy content végén pedig már csak az aktuális content marad élvezhető. A játék alapvető félreértése, ha valaki "ki akarja játszani" az elavult dolgokat. Ilyen egyszerűen nincs, le lehet ugarani oda egy mountért, ach pontért, stb. de élvezni nem lehet. Mindig az aktuális raidre kell fókuszálni, arra van minden optimalizálva, az nyújt minőségi játékélményt. Aki nem játszott egy adott contenttel az végleg lemaradt róla, és nem fogja tudni "bepótolni", mert az, ami akkor volt már nem létezik, megváltozott a gear, a talentek, a skillek, enchantok, sok esetben maga a raid is, nincs rá ember, stb. Kb. olyan, mintha valaki át akarná élni milyen lehet elsőként Holdra lépni, lehetetlen, mert már valaki járt ott, még ha építene is egy ugyanolyan űrhajót, az sem lenne ugyanaz, például nem néznék tömegek a tvben, nem kerülne be a történelemkönyvekbe, stb. De itt még rázósabb a helyzet, mert a példánál maradva a BC-s raidek olyan mértékben lettek átalakítva (megkönnyítve), mitha időközben valaki a Holdat 2/3 H-F távolsággal közelebb húzta volna, vagy negyedelte volna a szökési sebességet, stb. Erre jön még rá, hogy változtak a talentek, addonok! (talán ez az egyik legfontosabb különbség) stb. kicsit olyan mintha holdkompot felturbózták volna.
Egy szóval lehetetlen ma ugyanazt játszani, mint 3-4 éve.
-
DrGonzo22
őstag
válasz Vyndree #40068 üzenetére
Nem tudom a F1 milyen sebességgel változik, de az 50-es évek versenyei már biztosan eléggé elütnek a maiaktól. Amit a fórumban érdeklődő srác akart, az valami olyasmi, hogy vesz egy F1 jegyet, és azt várja, hogy egy 50-es évekbeli versenyre fog beülni. Ilyen pedig nincs.
-
DrGonzo22
őstag
válasz lumpen_stex #40071 üzenetére
Sylvanason is volt 60-as guild, aztán kirepült alóluk naxx és leálltak...
-
DrGonzo22
őstag
válasz Lirion #40083 üzenetére
Ezt senki nem is vitatta, csak itt nem erről volt szó, hanem arról, hogy két lvlupper azt tervezi, hogy megállítják az xp-t lvl70-en, keresnek egy lvl70-esekből álló társaságot, és végigmennek a teljes BC contenten (majd, ha ezzel végeztek a wotlk-on), úgy, hogy egyetlen wotlk item, 70+ karakter... sem lesz köztük. Erre mondtam, hogy ezt gyakorlatilag lehetetlen megvalósítani, illetve, hogy a játék azóta nagyon megváltozott, még ha talál is rá 23-40 közötti embert (nem fog), akkor sem tudja a 4 évvel ezelőtti játékot játszani, mert az már megszűnt létezni cirka 3 éve. Bármilyen szólózást, stb. eleve kizártak, ők ugyanazt a BC-t és ugyanúgy szeretnék végigjátszani, ami anno lement, és amiről ők lemaradtak. De olvasd vissza az eredeti hozzászólásukat.
-
DrGonzo22
őstag
válasz dave93 #40117 üzenetére
Töröld le az alapjátékot, a teljes wow mappát minden tartalmával, és indítsd el a weblapról a telepítőt. Így végeredményben kevesebb helyet fog foglalni a játék, mivel a régi világot már nem fogja feleslegesen tárolni, kb. 10giga hely spórolható így, nekem "csak" 20 gigát foglal a játék a régi 30 gigával szemben.
Ja és időben sem jársz rosszul, mert ami most fent van nálad, annak a nagy része helyett úgyis újat fog letölteni, tehát nulláról telepíteni nem lesz hosszabb, mint a vanilláról patchelni.
[ Szerkesztve ]
-
DrGonzo22
őstag
Én csak azt nem értem, hogy itt van ez a sok kiváló, már-már paranormális képességű magyar wow játékos, akik már nem is tudnak content harmadik napján raidezni, mert mindennel végeztek, de vajon mi halandók miért nem látjuk őket wowprogressen sehol... Kérdezem, hogyan lehetséges ez? A fórumokban leírtak alapján igazi wow nagyhatalom vagyunk, akikhez képest a Method, Paragon, Inner Santum, Ensidia, vagy bármi hasonló guild csak szánalmas próbálkozás. Persze értem én, hogy a magyar wow játékosok annyira jók, hogy nem is kell nekik guild, mert mifelénk pugban/lfr-ben készülnek a world 1st hc bosskillek, és content harmadik napjától szegényeknek nem marad más, mint a malmozás SW/Org főterén. Mégis fiúk nem ártana ezeket a killeket jelenteni egy wowprogress-szerű weblap felé, mert mi, átlagos, mezei magyar wow játékosok igenis büszkék vagyunk rátok, nem is kicsit. Hadd lássa az egész világ miféle profizmus van ebben az országban! Vagy Ti afféle titkos társaság vagytok, és ezért nem szerepeltek egyetlen listán sem? Végül is a Delta Force, az SAS, vagy a CIA is szigorú titoktartás mellett működik, nem csodálkoznék, ha itt is hasonló indokok lennének a háttérben, mert az ilyen teljesítményt eredményező módszereket valóban titokban is kell tartani.
-
DrGonzo22
őstag
Egyszerűen arról van szó, hogy sosem raideztetek wotlk előtt (azt nem tekintem raidezésnek, hogy a bc bossokat a nefpatch után befarmoltátok - kb. könnyebb volt, mint a wotlk normal szintje), és azt sem tudjátok miről beszéltek, de úgy gondoljátok a régi raid rendszer fórumokon való visszasírása vagány dolog...
Akik régen BC alatt is progresseltek (nem akkor kezdtek karát clearezni, ssc első 4 bosst ölni, amikor a "normális guildek" bt-ben illidant öltek...) azok érdekes módon másképp emlékeznek. Én például emlékszem olyan dolgokra, mint sh res gear farmolása mother sh-ra, 5 órás wipefest ili councilon, stb. Ha most ehhez képest neked az okoz gondot, hogy max. 5-6 alkalommal (és nem 15, mint amit írsz) meg kell ölnöd egy bosst a hc encounter előtt normalban is, akkor vagy nagyon lement az ingerküszöböd, vagy burkoltan beismered, hogy BC alatt nulla közöd volt a raidezéshez... Mert ha azt a békát egyszer lenyelted, akkor ez fel sem kellene, hogy tűnjön. Ha neked 5-10 kill után egy boss megunt kategória, akkor kíváncsi lennék mit szólnál 50-150 wipehoz egy kill előtt? + az utána következő farmoláshoz/dailyzéshez, hogy ki tudd fizetni a repairt...
A wotlk óta a hc (vagy ulduar hard mode) szintje kb. megegyezik a BC progress szintjével, de gyakran progress -1 szinten van (pl.: TK FL-t nem számolva, BT, sőt nagy általánosságban minden BC-s raid endbossa). Ha most nem vagytok hc szinten, akkor az azt jelenti, hogy régen, bc alatt NEM IS RAIDEZHETTETEK VOLNA!!! (vagy legfeljebb karát, egy évvel megjelenés után egyes bossokat a kezdő contentből, endbossokat pedig szigorúan csak a nagy nerfpatch után) magyarul haszonélvezői vagytok a skálázott raid nehézségnek, mert így hozzáfértek a raidekhez, és tudtok játszani.
Inkább örülni kellene annak, hogy a most már három nehézségi szint következtében a játékosok legnagyobb része az igényeinek megfelelő raideken vehet részt! Sőt még több nehézségi szint kellene, ezek szerint pl. igény lenne egy normal és hc közöttire is. Ehelyett visszasítok egy sokkal primitívebb rendszert, amiben a játékosok 98-99%-a csak negyed/fél/egy éves késésben látta a raideket 40-60%-os mélységig. Már azt a viselkedést sem tudtam soha megérteni, akik hozzám hasonlóan progress raiderek voltak BC alatt, és azon sírtak wotlk idején, hogy jajj "minden paraszt" bejut a raidekbe, látja a bossokat, eltűnt a különbség, nem tudok a saját tökéletességemben úgy pöffeszkedni dalaran főterén, mint ahogy azt shc-ben tettem, mert már mindenkin uaz a ruha van... Egyrészt ezek az emberek rosszindulatúak voltak, mit fájt az nekik, hogy mások is elkezdhetnek valami hasonlót játszani, mint amit ő játszott eddig (aktuális sztori raidezést), másrészt baromság is, mert progress hc/hard modeot wotlk-ban sem csinálták többen, mint bc alatt a progress normalt... Elég csak azt megnézni, hogy egy alone/1/2/3light in the darkness, hogyan skálázta be a guildeket... De ez még hagyján, mert wotlkban már valóban nem világított 10 kilométerről a hc raider, és sokan nem is látták a különbséget epic/epic, ach/ach között, és ezért bizonyos személyiségű embereknek betett, hogy puszta ránézésre nem ordít róluk a raidprogressük, de olyan emberektől hallani, hogy rossz a raid rendszer, akik a régi miatt nem is tudtak raidezni az egyenesen nevetséges.
-
DrGonzo22
őstag
-
DrGonzo22
őstag
Nem azt akartam mondani, hogy bárki is noob lenne a fórumról (egyébként szerintem a raidezés nem is annyira skill függő, mint sokan gondolják, főleg motiváltság, jó helyzetfelismerés, némi józan ész, türelem, együttműködési készségés és sajnos nagyon sok idő kell hozzá, de talán a legrosszabb, hogy egy kötött életformát jelent, az esti, délutáni raidek miatt kicsit olyan, mint egy szakkör, vagy egyesületi sport). Csak szerintem ilyen téren a játék egyértelműen jobb lett, és ezt érzelemmentesen kéne tudni kezelni. Nekem is a legjobb élményeim/emlékeim BC (ill. részben wotlk) idejéből vannak, de attól még kár lenne tagadni, hogy technikailag sokat fejlődött minden, köztük a nehézségi szint skálázása is.
Egyébként is millió oka lehet annka, ha valaki nem tud a legnehezebb szinten raidezni - időhiány, alulmotiváltság, stb. Az új rendszer segítségével viszont továbbra is minőségi játékhoz jut, tudja követni a sztorit... (Az más kérdés, hogy nekem egy jó ideje már nem jön be a játék - meguntam a mechanizmusát + számomra wotlk óta érdektelenné vált a sztori is - és csak fél szemmel követem a dolgokat, ismerősökön keresztül nézek bele raidekbe, de tagadhatatlan, hogy sok minden ma sokkal profibban van megoldva, mint anno. Pandaria már egy egészen más téma, az lehet, hogy újra beszippant, első olyan kiegészítő lesz, ami nem a w3 lore-jából él, de mégis ígéretes. A ráncfelvarrós, világpusztítós, de számomra semmiről sem szóló cata után végre valamibe igazán bele lehet mélyedni. Bár a játék alapmechanizmusa nem fog változni, ezért szinte kizárt, hogy nagy energiát fektessek a pandari raidekbe, jó lesz tingli-tangli szinten követni a történéseket, sok frozen hónappal, de majd meglátjuk.)
-
DrGonzo22
őstag
válasz Lirion #40215 üzenetére
Ezzel egyet is értek, de attól, hogy egy pár alaklommal megöli az ember normálban az adott bosst, még nem lesz hc módban unalmas, eleve vltozni fog a fight, jönnek a wipeok stb. Szerintem a normal killek csak bemutatják az adott bosst, az igazi kihívás a hc kill, vagy ulduarban a hard mode, ahol még alaposabban változott az adott fight. És ez a rendszer jobb, mint amikor úgy kellett megismerni egy adott bosst, hogy rögtön a teljes nehézségű bossnak estünk neki. Érdekesebb normál módban fight közben tanulni, mint 5 oldalas guideokat olvasni, persze nem kikerülhető ma sem a guide, de más a szerepe, ma már a nagyon alap dolgok lejönnek a normal raidből, a guide csak a finomításhoz kell, normalra pedig elég egy ismertető leírás is.
Szerintem a normal mód leginkább az első pár "bosspuhatolódzó" wipeot váltotta ki, és azok nem is voltak sem szórakoztatóak, sem kihívást jelentőek. Egyszerűen arra kellettek, hogy az olvasottakat átöntsük a gyakorlatba - persze nem minden bossnál volt ilyen jelenség, de azért akadt. Ennél jobb elgondolás a pár normal mód kill, mert ezektől még a hc bossfight ugyanúgy tele lesz wipe-al de pont a minőségi wipeok/tryok maradnak meg.
[ Szerkesztve ]
-
DrGonzo22
őstag
válasz H.O.D. #40221 üzenetére
Nekem az ilyen jellegű negatív tapasztalatok kimaradtak, mert csak guilddel raideztem. Egyszer indítottam egy ToC félpugot, mert nagyon uborkaszezon volt, elég gyorsan végig is ment, mert 10-en voltunk a guildből, de olyan játékosokat láttunk, hogy majdnem összecsináltuk magunkat a röhögéstől ts-en. Ez így egyszer viccnek jó volt, de ezt rendszeresen nem bírtam volna csinálni, főleg ha nincs guild mag benne. Szólunk, hogy fussanak, mert charge-ol Icehowl, erre ketten odafutnak elé... ezek alapján képzelem mi mehetett Thaddiuson, ami talán még kevésbé önmagától értetődő fight is bár azért az is elég egyértelmű.
A másik hely, ahol néha leültem a döbbenettől az régi Eregos fight volt Oculusban. Daily-t mindig kora reggel csináltuk testvéremmel, egy olasz barátunkkal a guildből, és két random emberrel, ez így ment éveken át. Oculusban mindig kérdezték, hogy hogyan kell megcsinálni a különböző voidokat a sárkányhoz, mondtam, hogy nem nagy ügy, van rá macrom, ami névreszólóan kiírja, ki, mikor, mit castoljon, és ennyi, ha van kedvük elvisszük az 5 dps sárkányt, és megöljük úgy. Eredmény: totál káosz, annyit képtelen egy átlag, daily hc-ba járó wow játékos megcsinálni, hogy kövessen egy 2 gombos dps rotát, és időben leállítsa a bosst, mielőtt az kicastolja az addjait. És mindezt úgy, hogy a macro automatikusan, valós időben (1 seccel korábban), név szerint figyelmezteti egy raid warning formájában (tehát hanggal is, és középre pirossal kiírt hatalmas méretű üzenettel), hogy pl: "Galarion cast Time Stop now", stb. minden spellre, és minden playerre. Képtelenek igazodni, lemaradnak, elnyomják más helyett, felborítják a dps rotációt, de a legdurvább, hogy megölik magukat az orbokon (magyarul olyan hibát is csinálnak, ami a szimpla bosskillnél is elfogadhatatlan), és mindezt úgy, hogy 3 másik játékos ad egy alap "vázat", amihez már csak igazodni kell...
Szóval a wow játékosok nagyobbik része nem tudna végigvinni egy supermariot. A legtöbb hc/hard mode/régi bosshoz bőven elég egy normális pc játékos skill, nem mondom, hogy nem kell skill, meg, hogy nem jön rosszul, de nem ez a döntő dolog. Progress szakaszban viszont nagyon sokat számít a kreativitás, és az egyéni, az aktuális szituációra való hirtelen ötletek. Például testvérem dps dk-jával magára húzott egy rakás addot, amikor meghalt a maintank, a boss 1%-on volt, ő jó messzire elfutott az addokat elhúzva, persze idővel meghalt, de a bosst előbb szétlőtte a dps, minthogy az addot visszaértek volna, így pedig maradt annyi idő, ami alatt be lehetett vinni a dmget. Ezek a gyors reakciók, meglátások nem tanulhatóak, és sok esetben több ész kell hozzájuk, mint skill, meg persze nagy fokú határozottság, és egy jó team, aki le tudja reagálni a szokványostól való eltérést. Érdemes például megnézni az egyik method videót, Sco maintankja meghal, és pár másodperc alatt majdnem a teljes raid összeomlik, aztán Dreamer beaggrozik jó messziről a mage-ével, és maga felé fordítja a bosst, kimentve a többi tagot, egy warlockkal kiteolják az 1%-on lévő bosst, úgy hogy nagyon közel tartják az aggrot, és amikor az egyikhez közel ér a boss, a másik átveszi az aggrot, a rajtuk kívül harmadikként még életben lévő healer is dps-re kapcsol rögtön, aztán a mage hibázik, és meghal, a wlock aggrot felez, és ugyanezt elkezdik játszani a pappal, közben pedig a boss meghal a dotoktól. Az ennyire kicentizett killekhez persze már sok skill is kell, de itt is az ész/kommunikáció/rögtönzés dominál. Amúgy a pve kulcsa szerintem a jó pozicionálás, azt kell nagyon megtanulni, gombokat nyomogatni nem nagy ügy, de átlátni, hogy hova kéne állni, mi fog változni az már érdekes. A jó pve játékost az különbözteti meg leginkább a gyengétől, hogy jól tud mozogni, látja előre, hogy hova kéne elmozogni (és most nem olyan alap dolgokra gondolok, mint, hogy kiáll a tűzből), hogy egy fix pozíciót tart a bosshoz, és a többiekhez képest. A pozíció a fix, de ezért sokat kell(het) mozogni, sajnos a gyenge pve játékosnak a karaktere van fix helyen (lecövekel, és egyhelyből lődöz), miközben a pozíciója tőle messzire került, mert ő nem mozgott.
-
DrGonzo22
őstag
válasz Bencus88 #40414 üzenetére
Legjobb tierjei mindig is a druidáknak voltak szerintem. T1/2/5/6 T8(10) ezeket mind kifarmolnám, most úgyis könnyű rá raidet találni. Nekem amúgy a T8(10) tetszik legjobban.
Warlocknak voltak még jó setjei, szegény mage-em pedig mindig ocsmányul nézett ki, T1 óta nem kaptak rendes tiert (T7 10 fős nézett ki jól, de az semeddig nem tartott, 25-ös színezése pedig elég ronda volt)...
-
DrGonzo22
őstag
válasz Bencus88 #40416 üzenetére
Én eltettem minden olyan cuccot, ami tetszett, így most, ha játszanék még, semmi dolgom nem lenne, csak a bankból kéne őket kiszedni. Régen is volt mindig city gearem, annyira utáltam a mage seteket... T1-ből megvolt mind a három színvariáns, főleg azokat hordtam jól kinéző offhand, vagy wand kíséretében. Meg volt pár minimál setem is ruha + cipő. Egy nagyon jól kinéző set pl. Robe of evocation + bracer + Talisman of Nightbane + Knitted Sandals Pillanatok alatt beszerezhető, és mégis kinéz benne valahogy egy caster. Vagy Warlock T5 chest+cipő+kesztyű+ valami mutatós wand/offhand.
A druida setek nagy előnye, hogy mindkét nemnek jók, pl. az a low lvl set azért csak női karaktereken mutat jól.
-
DrGonzo22
őstag
válasz H.O.D. #40418 üzenetére
A T7-ből a 25 fős eléggé hasonlóra lett színezve (kék volt a T3 ez meg lilás).
Amúgy, ha ez ingame is így fog kinézni (plusz tudva, hogy az összes régi fajt is a pandák grafikai szintjére fogják húzni), akkor elég sokat fognak szépülni a karaktereink
Kicsit más, de érdemes megnézni milyen szépen van egyik-másik set megrajzolva a tcg kártyákon: egyik kedvenc lock setem Boros-Szikszai rajzon. BE warlock T1-ben. Elképsztően jól kinéző King Ymiron. Ha ilyen szinten nézne ki egy warrior/dk ingame, akkor indítanék egyet. Ahogy látom official weblapra is elkezdték feltenni a régi TCG setek képeit. Mondjuk jó lenne, ha a karakterek elérnék a vrykul, új faction leaderek... grafikai szintjét. Azért egy KY ingame szint már fényévekre van egy játékosok által kreált warriortól.
-
DrGonzo22
őstag
válasz #57919488 #40532 üzenetére
Azokban a "régi időkben" (BC utolsó 3/4-ed éve) a mage+rogue kombó olyan iszonyat op volt, hogy még nekem is egész jó ratingem volt, pedig tradicionálisan szar vagyok/utálom pvpben... csak hát akkor még viszonylag új volt az aréna és nem akartam kihagyni, ezért néha játszottam. Emlékszem pve/pvp vegyes gearben úgy vertem meg a mage-emmel a legtöbb aréna geares meele classt, hogy rám se tudtak ütni. Pedig jó szar pvp játékos voltam, mage mirrorok 80%-át buktam (jóval) rosszabb gearű emberek ellen is... Az öcsém friss 70-es warlockja kék-zöld stamina gearben megvert duelben, úgy, hogy rajtam T6 volt, és némi aréna gear a resil miatt, szóval hidd el, azokat a meele karaktereket véletlenül sem skillből győztem le a duelek során, hanem a rettenetes kő-papír-olló effektus miatt.
-
DrGonzo22
őstag
-
DrGonzo22
őstag
Jó nagy uborkaszezon lehet ingame
-
DrGonzo22
őstag
Ígérték, hogy a régi fajok grafikája is kap egy ráncfelvarrást, és olyan szinten kidolgozott lesz, mint a pandáknál. Ebből, ha jól látom bétás hírek/screenek alapján nem lett semmi Tényleg letettek róla, vagy csak még nem került be, esetleg késni fog?
-
DrGonzo22
őstag
Ez a hú de könnyű lett a wow duma számomra akkor lesz majd meggyőző, ha az illető linkeli is a karakterét, és az wowprogress lila guildben lesz. Na neki el fogom hinni, hogy ennyire megváltozott a játék (2,5 éve kiszálltam). De ilyen zöld guildekből észt osztó emberek szavára továbbra sem tudok adni...
Szerintem sokkal inkább arról van szó, hogy a content maga egy lebutított szinten bárki számára végigjátszható, és egyesek fejében megtörténik az a súlyos képzavar, hogy lfr/normal módban végigvitt raid = hc 25 clear összes achievementtel.
-
DrGonzo22
őstag
válasz ígyvanferi #43001 üzenetére
Azzal a contenttel kapcsolatban nyilván csak az ő szavuk ér bármit is, mivel csak ők kerülnek vele kapcsolatba. (És ebbe még az is beleszámít, hogy ezek a top guildek "alulgearezve" mennek neki az időtényező miatt, szóval még egy 2 hónappal későbbi hc kill sem ugyanaz, mint amit ezek az emberek játszanak, bár itt már nagy a hasonlóság.)
Ha valaki túl könnyűnek érzi a normal szintet, akkor ahelyett, hogy panaszkodik, váltson guildet, és kezdjen el hc módban raidelni, mert valószínűleg őt az fogja lekötni. Ennyire egyszerű a megoldás.
"szóval csak a TOP 25 guild tagjainak a szava ér valamit, a többi 9,8 millió ember le van sz@rva" - ebből a megállapításodból pedig megint csak a felesleges sértődöttség/frusztráltság, és a contentek összekeverése érződik ki.
"régebben kicsit nehézkesebb volt a játék, minden nehezebben volt elérhető, most pl. már bárki láthatja az end bossokat is" - nem volt régebben nehezebb, sőt az újabb raidek hc módban szerintem nehezebbek, mint a régi, vagy kb. ugyanaz. Egyszerűen arról van szó, hogy behoztak egy (most már 2) olyan új nehézségi szintet, amit sokkal több ember képes teljesíteni. Nincs ezzel semmi gond, sőt kifejezetten jó dolog - lehetne belőni még egy szintet normal és hc közé is - a gond azzal van, amikor valaki összemossa ezeket a dolgokat. És az a megállapítás sem stimmel, hogy "minden nehezebben volt elérhető", mert bizonyos dolgok ma is pont ugyanolyan nehezen érhetőek el - pl. bizonyos (tényleg számító) achievementek, hc killek... megint csak a dolgok keverése, lehet x-nek 7000 pont ach-je, de semmit nem ér az egész, míg top játékosok elvannak 2-3000 ach-el, csak nézd meg mi van meg nekik- az az 1%, ami ma is éppoly kevesek számára elérhető, mint anno volt.
Az pedig végképp nevetséges, hogy egyesek tényleg mindent mindennel képesek összekeverni. Felhoznak olyan dolgokat, hogy régen milyen "nehéz" volt a wow, attól, hogy sokat kellett bizonyos dolgokat farmolni, miközben maga a fight egy vicc dolog volt összetettségben a maihoz képest (magyarul nem skill, hanem segg kellett a dolgokhoz). És akkor ezen siránkoznak. A dolgok pont, hogy jó irányba mentek, kevesebb farmolás, de skillesebb "aktív játék".
-
DrGonzo22
őstag
-
DrGonzo22
őstag
válasz Cathfaern #43010 üzenetére
Egyébként én azt nem értem, hogy a PC elé beülve és egy játékot játszva miért akarják tömegek elhitetni magukkal, hogy amit ott művelnek, az világszínvonal. Mert itt tulajdonképpen erről van szó, ezért mossák el a határokat. Az élet semelyik másik terültén nem tapasztaltam még ezt, valahogy ott meg szokott maradni a józan realitásérzék. De persze a fórumokon is mindenki professzor, és mindenhez ért; úgy látszik pc előtt az emberek hajlamosak supermannek képzelni magukat.
És a wow még ilyen szempontból jobb is. A legdurvább a helyzet a W3, LoL és egyéb dota klónok, fps-ek, online TCG-k... esetén. Nem tudom miért nem lehet elismerni, hogy vannak, akik jobbak az adott dologban. Kikapnak, és kilépnek, hogy "f*cking lucker"... Engem megver valaki, beírom, hogy gg, vagy gratulálok neki, nyilván nem azért nyert, mert szerencséje volt, hanem azért, mert jobb volt nálam. (vagy akkor sem fogok elkezdeni őrjöngeni, ha tényleg valami más okból kapok ki egy gyengébb ellenféltől, pl. megzavar egy légy, stb.) És ez a jelenség egyre tömegesebb, gyakoribb. 10 éve futok, és hiába tudtam, hogy az emberek 97%-ánál jobban tudok futni (hogy a legtöbben azokat a távokat le se tudnák futni nemhogy időeredményeket nézni), de mindig ott volt az a "maradék" 3%, akiknek meg én nem értem a nyomába sem, sőt az igazi határ pont ott húzódott a magamfajta c kategóriás sportoló, és az a-b kategória között. Egy átlag pc játékos pedig nemhogy a 90%-nál nem jobb, de gyakran az alsó 30-40-ben van, de olyan hozzáállással, mintha valami világszám dolgot művelne. Elképesztő milyen komolyan képesek egyesek venni magukat az abszolút semmire is.
-
DrGonzo22
őstag
válasz Cathfaern #43014 üzenetére
Igen ez is egy komoly tényező, amit írtál. Sőt szerintem az általános elégedetlenség egy másik nagy oka az unalmassá váló játékmechanizmus (én is ezért hagytam abba, sőt én meguntam a pc játékokat úgy ámblokk). Ugyanakkor nagyon nehéz valami újat kitalálni, majd akkor lesz megint egy érdekesebb korszak, ha eltűnik ez az ülve egerezés (pl. kinect), akkor sok újfajta játék fog megjelenni, és lehet megint érdemes lesz játszani. Persze mindig van egy generáció, akinek az ezer éves dolgok is újak lesznek, nyilvánvaló okokból.
A játékoknak változniuk kell, és teljesen értelmetlen visszasírni a "régi szép időket".
-
DrGonzo22
őstag
válasz echterion #43024 üzenetére
Ott, ahol véget ér a játék által felkínált összes lehetséges content - wow esetében ez a hc raidek, és az azokhoz kötődő achievementek. Ha ezek megvannak, utána már nincs több tartalom, mindenképpen ismételned kell valamit, ha továbbra is játszani akarsz. Amíg a játékod nem ismétlés, addig még nem érted az end contentet, azaz a végső tartalmat. Csodálom, hogy egy ennyire nyilvánvaló fogalom egyeseknek gondokat okozhat...
Új hozzászólás Aktív témák
● Tört (tehát nem hivatalos Blizzard) szerverekkel nem foglalkozunk! Ne is próbálkozz!
● Ha új játékos vagy mindenképp ajánljuk, hogy egyszer fusd át a téma összefoglalót.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest