Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
Kis segítség kellene.
Féktávjaim nagyon hosszúak. Versenyeken mindig félek, hogy telibevágnak hátulról miatta. GT3-as 911-essel megyek, másokat elnézve ugyanazzal a kocsival érezhetően rövidebb féktávokat tudnak venni.
Eddig az az alap aggressive setup-ban megadott 2-es brake pad-del mentem. 4-es brake pad-et felrakva javul a helyzet, rövidebbeket tudok fékezni, viszont versenyen 4-essel 4-5 körig jó vagyok, utána elszáll a fékhatás és 6-8-10s-sel lasabb köridőket tudok menni és esek vissza a francba, miközben szép zöldnek mutatja a fékek hőmérsékletét.
Szóval van valami alap guideline, hogy milyen brake pad-hoz mekkora fékhűtő kell (esetleg ez-e a gond nálam) és úgy egyáltalán mivel tudom lecsökkenteni a féktávjaimat? Pl. monzában nekem már a 150-es tábla előtt jóval a fékre kell lépnem (270km/h), míg mások 150-esnél kezdenek fékezni.
Féktávo kezdésekor beleugrok a fékbe, megvan a 100% fékerő, de ha picit később kezdek fékezni, már lecsúszok, nem tudom bevenni a kanyart. ABS 1-3-ig próbáltam.
Xar a beállításom, setup-om vagy/és xar a féktechnikám? Mondjatok valamit.
-
ferensz
senior tag
Itt van egy leiras ami elmagyarazza a kulonbsegeket a brake padok kozott.
Roviden a lenyeg:
1. edzes, kvali, sprint versenyekre ajanljak, 3 orat birnak ki kb.
2. hosszabb versenyekre ajanljak, 12 orat kibirnak, ha ugyes az ember egy 24 oras versenyt is ki lehet huzni veluk
3. hideg korulmenyek kozott is jol modulalhato fek, extrem hosszu endurance versenyekre vagy nedves korulmenyek koze ajanljak
4. teszt fekbetetek, iszonyatosan fogynak, nagyon jol fognak, ugyesebbek sprint versenyekre hasznalhatjak, de a fo celja a teszteles, nagyon hamar elkopnak igy gyakorolhato vele a verseny kesoi szakasza"jah, mert a többi nyelvben a for nem for, hanem kapswagenschmetterling"
-
Géjza
őstag
Igen, T-LCM-em van. Leglágyabb rugók vannak benne, megnézem majd, hogy mennyire van belőve. Úgy emlékszem 20-30kg fékerő körül van beállítva, mert nincs cockpitem, forgószékből tolom, amit egy vastagabb szőnyeg fog meg, nem engedi hátramozdulni. Nem annyira ideális, emiatt is van alapból lágyabbra hangolva. Átnyálazom a beállításait.
Pl monza célegyenes végén te hogy fékezel? Beleugrasz az elején és lassan csökkented a fékerőt? ABS-t mennyin használod?
-
fatal`
titán
Én még nagyon kezdő vagyok (20 órám van a játékban és 15 óra DR2 tapasztalaton kívül semmi szimulátoros tapasztalatom nincs), de Monzában az első kanyar féktávja nem 160m? Az összes leírásban így van, én ott szoktam fékezni, bár egyelőre elég lassú vagyok. De youtube hotlap videókban sem nagyon láttam még 150-es féktávot. Ha 150-nél fékezek, akkor az már késő.
-
v2
senior tag
Szerintem az ACC fék szimuláció alapvetően nem jó. Nem tudom elmondani mi a rossz, de valami nem kerek. Van egy pont ami a legnagyobb fékhatást produkálja, azt kell megtalálni. Én egy squash labdát raktam a pedál alá ez segít kontrolálni. Vagy még azt is kipróbálhatod, hogy a pedál taposóra tegyél polifoamot két rétegben.
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
GalaHU
őstag
-
tusi_
addikt
Nem szabad csutkara fekezni, ABS ne lepjen mukodesbe (treshold braking). Probalj meg jatszani a fekpedallal. Ha rezgosod van, akkor amikor elkezd rezegni, akkor engedj vissza 1-2 mm-t aztan mehet megint kicsit lejjeb, megint vissza. Kanyar elott ovatosan, lassan engedd fel a pedalt es kezdj el rafordulni a kanyarra ugy, hogy a fek meg nagyon kicsit nyomva van (trail Braking)
En a Porsche Cup-al kezdek a 150-es elott fekezni, pedig az 28o felett van es kb patko fekjei vannak egy GT3 hoz kepest. Erzssel, ez a lenyeg. Es mindig egyenes vonalban, hogy egyenlo legyen a kereken a suly/tomeg.!eat, sleep, play, replay
-
Géjza
őstag
Köszi a tippeket, tanácsokat mindenkinek. Remélem hamarosan rohamtempóban rövidülnek a féktávjaim (és javulnak a köridőim).
Ezt néztem épp: [link]
Ami meglepő, hogy mennyire hátra van tolva a BB, 2-es pad-dal megy és 150-es táblánál ugrik bele a fékbe és mégis elfordul, nem csúszik túl. Agyig nyomja a féket (ABS villog végig), akkor kezdi felengedni, mikor már lelassult és befordul. Elmondásotok alapján ő sem tökéletesen csinálja. De mégis 150-esnél fékez és mégis be tud fordulni. Setupját majd kipróbálom.
Ha van egy jó példaértű videótok (jobb, mint a linkelt), akkor pls dobjátok ide be. Ideális a monza + porsche gt3 duó lenne (monzában hamar jön a nagy féktáv, így ha nem sikerül, nem akkora időveszteség újrapróbálni, begyakorolni).
-
tusi_
addikt
Nezzel Eamon Murphy, Tortellini, vagy Nils Naoujoks videokat. Azok olyan mely fektavot vesznek, hogy beszaras, megis befordulnak.
Ha kanyar elott agyig nyomod a feket, akkor nagyon beterhel az eleje es rossz az aero is, mert a kocsi eleje leul a porba, alulkormanyzott leszel. Az utolso par meteren mar LASSAN engedni kell fel feket - ha gyorsan csinalod, akkor tul gyors lesz a weight transfer elolrol hatulra - es lassan elkezdeni bekanyarodni.
Monza T1 amugy is szopos kanyar, midcorneren nagyon beul kell maradni es hirtelen beforditani az autot, hogy mennel hamarabb gazra allhass.En Nils vezeteset szeretem, o nagyon keves segitseggel - ertsd TC/ABS - megy, en is ezt preferalom.
eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
@Gejza
Ez ugyan csak en vagyok, de nezd a T1 befordulas elott hogy csokken a fekero. ABS-t sajnos replayben nem latni, csak eloben, de nagyjabol csak neha villan be.Ha porscheval mesz, akkor a fekerot hatrebb kell tolni, mivel hatul van a motor es nagyobb a suly, meg kell fekezni a hatuljat is. Kozepmotorosoknal mehet kicsit elorebb, mondjuk 58, orrmotorosnal en 60 felett hasznalom, de sokan hasznaljak ezeknel is 58 korul. (Noname Jardier gyerek pl )
eat, sleep, play, replay
-
Géjza
őstag
Igen, ez a bajom, hogy későn akarok fékezni, beleállok, de csak nem akar befordulni. Azt én is tapasztaltam, hogyha elkezdem felengedni a féket nem ilyen satuzós nagy féktávokon, akkor könnyebben befordul. De egyelőre nehezen írom felül a berögzött rossz technikát a nagy féktávokon.
-
tusi_
addikt
Mivel WJL 2020-as fizikaval ment a videon, amit linkeltel, az enyem meg a 2019, kiprobaltam, milyen a 2020-as. Ugyanaz a homerseklet, nalam 20 fok, nala 18, rgo motorero folenye volt
Azt azert hozzateszem, hogy en a Lexussal mentem mostanaban, bar mar vagy 1 hete nem jatszom egyaltalan a jatekkal, behalozott a mafia Fel masodperc van meg benne, de a 2 Lesmoban, meg az Ascari elso reszeben overdriveolok, maskepp megy be a Lexi a kanyarba, Porka sokkal idegesebb.
Probald ki az en setupom. A porkanak jo, ha hatul nagyobb az ARB, mert farnehez es igy jobban osszetrtja a hatso tengelyt, viszont nagyon gyorsan, atmenet nelkul megy vegbe a weight transfer es kevesebb idod van reagalni.
eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
Azert egy japan 5,4-es V8 szivo ellen semmi eselye a Porkanak.
Ez agressiv setup, kene finomitgatni rajta.eat, sleep, play, replay
-
Géjza
őstag
Lexust én is szeretem, jó, stabil gép.
Amúgy a hátrébb tolt BB-vel (52-53%) most már 150-esnél fékezve szépen megáll az autó és be is fordul. Úgy néz ki a túlságosan előretolt BB miatt nem bírt megállni és kellett hosszabb féktávokat vennem.
Jópár kört ABS nélkül mentem, hogy érezzem, hogy hol, meddig, mennyire lehet nyomni a féket mielőtt blokkolna. Féktávokon nem a jobb alsó sarkot bámulom főleg, hogy mikor villog az ABS (majd próbálok erre is figyelni), ABS nélkül egyből jelzi, mikor átmész a határon és blokkolni kezdenek a kerék.
Köszi a a videókat, szuperek!
Amúgy a default aggressive setup-ok autóspecifikusak?
-
Géjza
őstag
Magamnak megválaszolom:
"Amúgy a default aggressive setup-ok autóspecifikusak?" -> igen azok.De akkor nem értem, hogy miért 58% benne a BB, ami látszólag eléggé rossz érték a porkához. Eddig az volt a mondás, hogy a default aggressive setup az elég jó, max pár tized lehet benne. Porsche-ra ez látszólag nem teljesen igaz.
-
tusi_
addikt
En azert nem szeretem mas setupjat hasznalni, mert teljesen vezetes stilus fuggo. Allitolag Amir Hosseini setupjaval csak Amir Hosseini gyors, mindenki mas szenved vele.
Az agressiv egy jo kiindulasi pont. Menni kell vele par kort es aztan magadhoz igazitani. A setup nem feltetlenul az autot teszi gyorsabba - azt is - de foleg neked teszi az autot vezethetove, hogy megbizz benne es merjed bevallalni a kanyarokat.
Ha leulteted a porba az autot, azzal no a leszorito ero, rgo gyorsabb lehetsz vele, de vannak negativ hatasai is. Nils tanacsara most en is leultetem az auto segget es ezzel megtalaltam azt a vmit, ami eddig hianyzott, de mit csinalok a Radillonban Spa-ban, vagy Silverstoneban, ahol nem tudom leultetni, mert az elso fucsomonal felkoppan az alja?
Sajnos en nem vagyok egy setup guru, mennel tobbet allitok az auton, annal szarabb lesz. Megyek mondjuk 3 ora gyakorlast, a vegen jobb vagyok fel seccel, mint az elejen, elmentem a setupot. 2 nap mulva megint megyek a palyan es vezethetelen szarnak tunik, visszarakom az agressivat es gyorsabb vagyok vele. Ez azert van, mert a 3 ora alatt hiaba lett rosszabb az auto, annyira rahangolodtal a palyara, hogy jobban veszed a kanyarokat, jobbak a fektavjaid, te meg azt hiszed, hogy a setup jo. De amint kiesel a ritmusbol jossz ra, hogy nem a setup volt jo, hanem te lettel gyorsabb, mert sokat gyakoroltal.
Egy agressiv es egy nagyon jo, neked passzolo setup kozott szerintem max fel sec a kulonbseg. En minimalis atalakitsokat csinalok es inkabb probalom raszoktatni magam az auto viselkedesere.
A 150-es fektavra vonatkozolag. Egyebkent nem az a fontos, hogy mennel kesobb fekezz. A fontos az, hogy ugy fekezz, hogy aztan a kijaratod legyen jo! A "slow in fast out" elvet kell kovetni. Ha nagyon keson fekezel es rosz ivben mesz ra a kanyarra, akkor kompromittalod a kijaratodat. Pl Monza T1, vagy a T2 asszem Roggia a neve. Ott direkt ugy kell az elso kanyart venni, hogy belulmaradj es kibeba..ott gyorsan atforditsd az autot a masik iranyba, hogy mehess a gazra fullban. Ehhez egyenesbe szedett kormany kell. Ebben az esetben viszont a kanyar csucspontjan lassabb leszel, mintha lenduletbol vagodnal a kanyarba, viszont nagyobb az exit sebesseged es az egyenes vegen is gyorsabb leszel.
Ez meg nem megy nekem, mindig kicsit korabban lepek a gazra es az auto alulkormanyzott lesz exiten, tolja az elejet. (a kocsi hatradol, eleje megemelkedik es csokken a tapadas az elso kerekeken)
gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni
szerk: Porka 58 BB. Mert lehet, hogy a Setup versenyhez keszult, ahol sok nyal van a tankban, rgo nehezebb az eleje (elol van a tank). Ahogy fogy a nyal a gepbol, tedd hatrebb a BB-t
[ Szerkesztve ]
eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
Eskudj!! Fizetos? Ha nem, akkor tudnal adni egyet tesztre?
Fingom sincs, mit kell allitani mihez. Erzem, hogy mi nem tetszik, de nem tudom, mit, hova kellene allaitani. Raadasul minden, minedennel összefugg. Ha leulteted az autot, akkor csokkenteni kene a cambert, meg a toe-t, de mennyire? Merre? Hova?
eat, sleep, play, replay
-
Yahhher
aktív tag
Szia.
Az mitől lehet, hogy (mivel itt megy a Monza vs. 911 téma, ezért én is mentem megint párat itt) nem gyorsít annyira nálam az első sikán után úgy, mint a te videódon? Ecu map7-esen van. Ha jól vettem ki ebben a legagresszívebb a gázadás a Porsche esetében. Mégsem.
Ma csinálok videót, 11 után - este - nem volt kedvem már ezzel sz@rakodni..Üdv B.
[ Szerkesztve ]
-
tusi_
addikt
válasz Yahhher #2277 üzenetére
Halli
8 as a legerosebb beallitas, 7 kicsivel alatta van. Az is quali MAP, de nem az agressiv, hanem vmi linearisabb throttle MAP.
Esetleg azt nezd meg, hogy megy-e a TC. Ha sargan villog kigyorsitasnal a gazpedal grafikon, akkor az azt jelenti, hogy vag, nem megy a teljes kakao a kerekre.
Esetleg a Differencial preloadot nezd még meg, asszem nalam 110-s, de nem eskuszom meg ra.eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
Porsche 991 GT3-R & Porsche 991ii GT3-R (EVO)
1-9 maps.
1 normal power&consumption least progressive throttle map
2 normal power&consumption progressive throttle map
3 normal power&consumption aggressive throttle map
4 normal power&consumption linear throttle map
5 Qual power, high consumption, least progressive throttle map
6 Qual power, high consumption, progressive throttle map
7 Qual power, high consumption, aggressive throttle map
8 Qual power, high consumption, linear throttle map
9 Low power, low consumption, progressive throttle map
10 Pace Car very slow map and low consumption for Pace Car situationsszerk: akkor fa..got irtam, mert a 7 a baszo beallitas es a 8 a linearis.
[ Szerkesztve ]
eat, sleep, play, replay
-
Géjza
őstag
Nem az a célom, hogy 100-asnál elkezdve fékezve is be tudjak valahogy fordulni, de aztán meg ne tudjak megfelelően kigyorsítani. Csak az a szembeötlő különbség volt nekem, hogy nekem muszáj vastagon a 150-es tábla elött elkezdenem fékezni, hogy egyáltalán be tudjam venni valahogy, míg a többiek mindig a nyakamra estek.
Most 150-es körül fékezve kb ugyanúgy meg tudom csinálni a sikánt, mint előtte.
Setuppal én is így vagyok. Másoké általában nem jön be, legalábbis valószínű jó sokat kellene menni vele, hogy alkalmazkodni tudjak hozzá és gyorsabb legyek vele.
-
tusi_
addikt
válasz Yahhher #2282 üzenetére
Jaja. Nem tudom sajnos. Aris azt mondta, hogy a 8as a legdurvabb, ami kell a qualira. Mivel o beszelget a csapatokkal es fejlesztgeti a fizikat, gondoltam csak ert hozza
En versenyen 4-5 kozott valtogatok, de sajnos nem sok ertelme van. Tudsz annyit tankolni, hogy a kotelezo stintek vegen meg van par lityi a tankban. Ha lennenek hosszab stintek, akkor erdemes lenne , sot kotelezo jatszani vele. Meg akkor mar inkabb Bentley, legnagyobb tank legkissebb fogyasztas
eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
Szerintem ez mar tehetseg kerdese, amivel o meg van aldva. De sok gyakorlassal meg lehet kozeliteni. Ha fel secre kerulsz hozza, az mar nagy eredmeny. Fel masodperc az A ligaban rettento sok, soxor 32-en vannak 1 secen belul. De nem ebbol elunk, szoval van ido....
eat, sleep, play, replay
-
tusi_
addikt
Sokat szamit a verzio is. A regi setupom az 1.5.x ACC hoz meg 2-es ARB elol, 4-es hatul volt a Porkahoz. Most elol 3, hatul 2. Kivancsi vagyok, mit valtozik, ha 30 kort mesz egy gumival, a vegen katasztrofa lehet. Majd nyomok 1 3 oras versenyt es tesztelem. Az kb 33 kor egy gumin.
De azt meg kell mondanom, hogy majushoz kepest sokkal jobban viselkedik a 911, siman lehet az ascariban kerelvetozni, nem buntet. Akkor magasabb autoval siman mentel a susnyasba, ha csak a fuvallata elert a kerekvetonek.
eat, sleep, play, replay
-
Yahhher
aktív tag
Sima practice, asszem 28 fok. Csak arra voltam kiváncsi, hogy miért nem megy olyan jól az autó. De jól megy.
Ascari tényleg jobb lett a porscheval, de szerintem mindenhol jobb lett a 911. Vagyis jobban vezethető, de én nem vagyok mérce, csak szeretek menni. Meg egyébként is a Lexus a favorit.Üdv B.
[ Szerkesztve ]
-
tusi_
addikt
válasz Yahhher #2298 üzenetére
Ha 28 a levego es kb 36 az aszfalt, akkor kb fel secet vesztesz koronkent a hideg idohoz kepest. Motor is gyengebb, foleg a porsche, ami egy "kis" szivo motor.
Probald meg ugy, hogy 20 fok levego es 25 aszfalt. Annal hovosebb aszfalt nem jo, nem melexik fel a gumi.eat, sleep, play, replay
-
v2
senior tag
Üdv. Az mitől lehet, hogy a tükör fps állításra nem változik, és a minőség is állandó hiába állítom bárhova. olyan mint ha beragadt volna valahol. Szaggat nagyon, de ha a tükröt kilövőm akkor jó lesz. A múlt héten még rendben volt. mid- 20 fps- low. Reverb G1 60fps és éles kép. Most váltottam G2-re és ezzel egy időben jött az nvidia driver. Azóta nem jó.
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- 3D nyomtatás
- A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Direct One (műholdas és online TV)
- Dragon Age: Origins
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest