Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Az a 497Km szimpi. Kérdés, hogy mennyi ebben a realitás. Ezek az 5 -ös űrhajók nem 130 -cal szoktak menni a német pályákon. Ha a villanyossal az 500 -hoz klíma nélkül, a kamionok mögött kell vitorlázni, azzal sztem bukik az "azonos vezetési élmény".
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"10 év múlva CSAK villany lesz"
Varázsgömb?
Fontos az optimizmus. De, honnan lesz villany? Már jelenleg is az a helyzet, hogy autó van, villany nincs. Idézet a cikkből:
"szokás szerint a gyártó a 10% és 80% közötti töltési idővel büszkélkedik, ez 30 percet jelent, ha a töltőoszlop is partner (egyelőre itthon ilyenből nincs sok)."Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
No, igen. Az enyém 1700Kg. Hét ülés, 2 tonna vontatási súly, 130Km/h -nál több, mint 1000Km -es hatótáv. Mindezt 8 évesen, három milláért. Egy mostani EV 2,4 tonnával sem tudja ezt. Nem csoda, ha kényszeríteni kell rá az embereket. De, ez nem fejlődés. A lovaskocsikat nem korlátozták azért, hogy az emberek Ford T modellt vegyenek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A lovasszekérrel van egy ugyanolyan probléma, mint az autókkal. Túl sok helyet foglalnak, nem segítenek a dugókon, zsúfoltságon, parkolási problémákon. Szvsz. városi használatra roller, bringa, robogó, közösségi közlekedés. Városon kívül meg tulképp mindegy, hiszen az EV is csak annyit javít a helyzeten, hogy városon kívül szennyezi a levegőt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az egyre szigorúbb kibocsátási normák ellehetetlenítik a benzines, dízel autókat, miközben Euro 4 fölött elenyésző a károsanyag kibocsátási nyereség. Ez az összes belső égésűt sújtja, használati módtól függetlenül. Sztem ez erőltetés. A probléma lokális (értsd: városok), ezért lokálisan kéne szabályozni. Globálisan az EV sem olyan környezetkímélő, mint lokálisan.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A levegő tisztulását más módon is el lehetne érni. Sztem Budapest az egyetlen EU -s főváros, aminek nincs legalább egy teljes körgyűrűje.
Fejleszteni kéne a közösségi és mikromobilitási közlekedési lehetőségeket és korlátozni a magáncélú autóközlekedést. Pl. hétköznapokon, napközben dugódíj.
Magáncélú villanyautót pedig csak oszlopról, jövedéki adóval, vagy sziget üzemről engednék tölteni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én nem állok be a sorba, mert bringával, rollerrel, motorral közlekedek a városban. Attól, hogy vkinek dízel autója van, még lehet zöld. Miattam nem kell elektromos hálózatot fejleszteni. Ha a villanyautósok miatt kell, akkor ők fizessék a költségeit! Ja, klíma sincs a lakásban. Mi lesz a jövedéki adóval és az abból fizetett fejlesztésekkel?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Úgy tudom, hogy a szolgáltatók nem lelkesednek a nappal kapott áramért. A szomszédok pedig csak úgy tudják közvetlenül elhasználni, ha közvetlenül rácsatlakoznak.
A motorom benzines, de nem áll dugóban. Amúgy szívesen járnék villanyos robogóval. Az lenne az ideális. Ezeknek a töltéséhez elég a jelenlegi hálózati kapacitás.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nos, a cél az kéne legyen, hogy téged is rákényszerítsenek az autómentes közlekedésre. Ha mondjuk százezer Ft lenne a dugódíj, akkor neked sem lenne olyan fontos saját autóval orvoshoz menned.
Az autósok által fizetett milyen adóból? Ezekből mit fizet a villanyautós? Pont arról írtam korábban, hogy azokat az adókat (pl. jövedéki) a villanyautósoknak is fizetniük kéne, hiszen ugyanazokat az utakat használják.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, a városok légszennyezése lokális probléma, amit lokálisan kell kezelni. Ha Te 30 Km -t mész vidéken villanyautóval, attól Budapesten nem lesz tisztább a levegő. Tovább árnyalja a szitut, ha szenet kell égetni a villanyautóhoz szükséges áram előállítására.
A gyereknevelés nemtom hogy jön ide, de ha már itt tartunk, az is lokális érdek, ami ellenkezik a globális érdekkel. Mihez van szükség 8 milliárd egyedre a bolygón? A fajfenntartáshoz biztosan nem. Ráadásul ott ösztönzik, ahol egy gyerek felcseperedése magas öko lábnyommal jár. Ez nem éppen ződ.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A baj az, hogy az elenyésző károsanyag csökkenés érdekében hozott korlátozások ellehetetlenítik a benzines, dízel fejlesztést. Nézd meg, hogy milyen motorokat raknak a mostani autókba! Kis köbcenti, kevés henger, turbó. Ha most veszel egy használt vasat, az még lehet autó párszázezerig. 2035 -ben, ugyanennyi idősben már csak ilyen fostalicskák lesznek, amik 100 ezer után kifinganak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ez nem lenne probléma. Nekem az autó ecccerű közlekedőedény. Tök mindegy, hogy mi hajcsa, csak megfeleljen az elvárásaimnak. Sajnos, pont ezzel van a baj. Az őskövület dízel tudja, amit elvárok tőle, de modern elektromosban nem tudok ilyenről. Hogy lehet az, hogy az őskövület jobb menetparaméterekkel rendelkezik, mint a modern elektromosok? Ebben én nem látom az előrelépést.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz SkyLine3000 #85 üzenetére
Nem értem, hogy milyen táborokra gondolsz. Sztem senki sincs az elektromos autózás ellen. Felőlem fluxuskondenzátor is működtetheti az autómat, csak azonos árban, azonos menettulajdonságokkal rendelkezzen, mint most a dízelem. Ha emellett zéró a károsanyag kibocsátása, az fejlődés és örömmel átülök egy ilyen verdába (feltéve, hogy nem kell hozzá minden város mellé két-három szénerőmű). De, ahogy írod, ez a technológia még úgy is messze van ettől, hogy béklyót raknak a benzin/dízel fejlesztésekre. Értem én, hogy az EV a jövő, de miért nem lehet megvárni a váltással, amíg jelen lesz?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz SkyLine3000 #90 üzenetére
Hasonló a szitu. Azért van dízelem, mert külföldön melózok és azzal megyek ki. Erre jelenleg nincs EV alternatíva. Ha lesz, akkor majd azzal fogok kijárni. De, ahogy Te is írod, utazóautónak még nem alkalmas az EV. Épp ezért nem tartom reálisnak az ilyen 5 -ös méretű EV -ket, batár terepjáró űrhajókat. Túl nagyok, nehezek, nagy energiaigényűek. Főleg ide, Európába. Ez, így minden, csak nem ződ. Sztem is az EV -k a városi/rövid távú közlekedésben domborítanak. Ezért városi kisautókat kéne gyártani, ilyen batárok helyett. Attól, hogy vki EV -t vesz, még nem lesz ződ.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz SkyLine3000 #92 üzenetére
Ez világos. De, induljunk ki az én példámból! 8 évesen vettem az autómat. 2.0 DCI, 150 LE, 200e Km. Ez fiatalabb, mint a hazai átlag 15 év. Nemrég rákerestem a Dacia Jogger -re. 7 személyes, egyféle motorral rendelhető: 1000ccm, 3henger, benzin, turbó. Kollégám vett egy Toyota Proace -t. Kisbusz méret, 1,2 benzin, turbó. Mi lesz ezekből nyolc év és 200e Km múlva? Az az EV is most új, amit 8 évesen tudok majd megvenni. Ha most nincs olyan, ami azt tudja, amit a 8 éves dízelem, akkor nem lesz akkor sem, amikor nyolc év múlva lecserélném a mostanit, ami egyébként akkor itthon átlagos korúnak fog számítani. Szép jövőkép.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz SkyLine3000 #94 üzenetére
Lehet, de nem azok, amiket akkor meg tudunk majd venni. Azokat kb. most gyártják és azokból sem ez a BMW 5 -ös űrhajó kategória lesz a mi autónk. Mutass most egy reális EV családi kombit! Ezekkel az emissziós normákkal egy űrt képeznek az avulási láncban, ami akkor is probléma lesz, ha nem omlik össze az EV jövőkép.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Szted ez egy családi kombi? Néztél róla teszteket? Műszakilag visszalépés az MG4 -hez képest. Kisebb akku, gyengébb motor, rövidebb hatótáv. Hogy miért? Mert az MG4 egy EV alap, míg az MG5 nem az. Ez meglátszik a belső téren is. A rosszabb elhelyezésű akkupakk miatt szűk lett a hátsó utastér. Az MG4 alapjaiból kellett volna kombit csinálni. Meg aztán ez tulképp nem is angol és ahogy a kínai helyzet fokozódik, úgy lesz egyre bizonytalanabb a sorsa. Bár, tekintettel az EV -khez szükséges nyersanyagokra, sztem az egész technológia jövőjére rányomhatja a bélyegét a Kinával kapcsolatos politikai helyzet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nekem ugyan nincs gyerekem, de a családosoktól azt hallom, hogy gyerek szempontból az igazi királyság a hátsó tolóajtó, ami nem épp a SUV kategóriára jellemző. Sajnos, az én egyterűm sem tolóajtós és főfalusiként ennek érzem is a hátrányát.
Ezek a SUV -ok városban talán praktikusak, de nagy a légellenállásuk, amire az EV -k sokkal érzékenyebbek, mint a dízelek. Az enyém is magas, többet fogyaszt pályán, mint egy hasonló műszaki tartalmú kombi. De, a 100 -as tempóhoz tartozó 1300Km körüli hatótáv 130 -nál csak 1200 -ra csökken, míg egy EV -nél ez a csökkenés sokkal nagyobb arányú. Pl. Nissan e-NV200. Alapból sem tud sokat, max. 250Km. Tempónál ez akár 100Km -re is csökkenhet, ami kevesebb mint a fele az 250 -nek.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #103 üzenetére
A mondat így hangzott:
"Mutass most egy reális EV családi kombit!"
Kombinak kombi. Kb. mint az Alfa 156. Az is addig kombi, amíg nem kell bele pakolni. Ráadásul ez is csak 400Km -t tud és gyanítom, hogy nem autópálya tempóban.Szóval, akkor sebesség sincs, mert minek rohanni. Megőszülnék, mire Ulmból hazaérnék 90 -nel.
Örülök, hogy ilyen optimista vagy Kínával kapcsolatban, de sztem nagy összeget nem mernél rátenni, hogy ezt megússzuk fájdalmas bojkott nélkül.
Ami az igényeket illeti, kb. ez az egyetlen kombi EV. Mondhatnánk erre is, hogy azért, mert nincs rá igény. Közben meg nem tudnak belőle eleget gyártani, csak ígérgeti az MG, hogy utóléri magát.
Szvsz. reális áron lenne igény egy olyan EV kombira, amibe kényelmesen befér 4 felnőtt plusz csomagok, 130 -as utazóval elmegy legalább 800Km -t, két tonna alatt van az önsúlya és el tud húzni legalább egy közepes lakókocsit.
Őskövület dízelből ilyet gyakran látok az utakon.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #108 üzenetére
Úgy írod, mintha az igényeimet vmi fantasy -ből szedtem volna, miközben ilyen autóm van és pontosan arra használom, amire való. Havonta egyszer, reggel hétkor veszem fel a kollégákat Budaörsön és du. 2-3 között szoktunk kiérni Ulm -ba. Két hét múlva hazafelé ugyanez. Az nem éppen 80 -as tempó, hanem GPS 130. Ha az EV jobb, mint az őskövület dízel, akkor hogy lehet, hogy még ezeket a paramétereket sem tudja?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #113 üzenetére
Te nem olvasol? Minden amortizálódik, egy idő után cserélni kell. Az autó is ilyen. Ha a mostani autómból tudnék venni újabbat, kevésbé használtat, akkor lennék elégedett. De, ilyen nem lesz. A probléma az, hogy mivel a változás nem természetes, hanem kierőszakolt, az EV -k még nem tudják ezeket a paramétereket, a dízeleket pedig már megfojtották a károsanyag kibocsátási korlátozások. Írtam korábban, hogy egy szakadék keletkezett az avulási láncban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #115 üzenetére
Ezt csak a fejlődésre reagálva írtam. Ha a régi technológia többre képes, mint az új, az nem fejlődés. Mint írtam, az autók légszennyezése alapjában véve lokális probléma, amit lokálisan kéne kezelni. Euro 4 fölött, súlyos megkötések árán, minimálisan csökken a károsanyag kibocsátás. Ennek nem látom értelmét. 2Km -re lakom a BAH -tól. Dugó előtt indulok, hajnalban érkezem. A munkahelyemig egyetlen városba sem hajtok be. Ott leállítom az autót, majd két hét múlva ugyanez vissza. Mennyit szennyezek városban? Ha hétköznap napközben behajtok a városba, akkor mérjenek rám egy kalap dugódíjat! De, egyébként miért kell engem korlátozni?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #121 üzenetére
Nem olyan egyszerű ez. Ha nincs alternatíva, csak tiltás, az nem megoldás. Előbb az autómentes közlekedés lehetőségeit kell megteremteni. Másrészt ez ploitikai kérdés is. Nem véletlenül nem bolygatják. Technikailag a dugódíj bevezethető lenne. Az sem lenne jó, ha hirtelen nőne az EV -k száma, mert a tömeges töltéshez nincs megfelelő infrastruktúra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #123 üzenetére
Akkumulátorgyárról mi a véleményed? Az is felfújt lufi, alufólia-sapkások tiltakoznak, mert valójában nincs környezetterhelése?
Amúgy a dugódíj sok városban működik és csak az összegén múlik a visszatartó ereje. Ráadásul a bevételből lehetne fejleszteni a közösségi közlekedést (ha nem lopják el).
Az pedig csak ábránd, hogy az állam benyeli a jövedéki adóbevétel csökkenését. Ha azt kiterjesztik a villanyautósokra, az meg fogja dobni az üzemeltetési költségeket. Szvsz. addig jó a villanyautó, amíg relatíve kevés van belőle.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #126 üzenetére
De, akkor vajon hogyan gondolkodnak az "okosok"? Ha kaja nélkül két hétig bírjuk, víz nélkül két napig, levegő nélkül meg két percig, akkor a levegőn kell javítani a többi rovására? Ha nincs víz, akkor kaja sem lesz és nem csak ott, ahol az akkugyár van, mert lejjebb sem fognak tudni öntözni. A fényevés nem tápláló. Az alacsony vízhozam a víz hőmérsékletére is hatással van. Tavaly nyáron emiatt már riadót fújtak Pakson, pedig akkor még nem volt akkugyár. Ha nincs Paks, akkor áram sem lesz a villanyautók akkuinak töltéséhez.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #128 üzenetére
Nem vagy képes belátni, hogy az EV -nek is jelentős a környezetterhelése, annak ellenére, hogy az akkumulátorgyár szted is probléma.
"Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak."Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Írtam már, hogy én egyáltalán nem ragaszkodok a dízelhez. Sztem ezzel eléggé kompromisszumképes vagyok. Annyira, hogy nekem nem kell semmilyen szankció ahhoz, hogy amikor csak lehet, akkor autó helyett rollert, bringát, motort használjak a városban. 40 éve motorozok, imádom. Viszont, az autó van értem és nem fordítva. Kéthetente két-három kollégámmal időre ki kell érnem Németországba. Nem turistáskodok, hanem délután ötkor tovább kell indulnom egy kamionnal. Plusz pénzért néha bevállalok egy trélerezést hazafelé. Ez a valóság. Ebből mit tudnék engedni, hogy EV -t használhassak?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én egy Baseus BA01 -et használok a kamionban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A transzmitterekkel az a baj, hogy szabványban van korlátozva a teljesítményük. Országúton rendszeresen elnyomják a rádióadók. Egy fokkal jobb az olyan transzmitter, aminek van egy antenna in és out csatlakozója és így közvetlenül a fejegység antenna bemenetére küldi a jelet. Ha jól emlékszem, akkor van rajta egy kapcsoló, ami megszakítja a kütyü antenna bemenetét, így a rádióadók nem tudják elnyomni a transzmitter jelét.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen