Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz Fritz Teufel #11 üzenetére
10-20%al olcsóbbak, mint a versenytársak. Azért a "dömpingár" kifejezést én túlzásnak érzem.
Az autók pedig borzasztó drágák lettek. Nyugat-európai léptékkel is nagyon drágák.
Ez amúgy meg is látszik a darabszámokon.
2017-ben az EU-ban 14.9 millió autót gyártottak. Tavaly 10.9 milliót.
2017-ben Németországban 3.4 millió autót vettek. Tavaly 2.6 milliót.Sorolhatnám, a lényeg ugyanaz, a magas infláció, a magas kamatok, és az autóárak pár év alatti 30-40%os növekedése megtette a hatását.
-
cucka
addikt
Ez. És az, hogy az államok sportot űznek abból, hogy a hivatalos inflációs adat jobb képet fessen, mint a valódi, átlag emberek által a mindennapokban érzékelt infláció.
(Az európai központi bank meg mesterségesen alacsonyan tartja a kamatszintet. Ez nem jó dolog, ha megemelnék, akkor meg az nem lenne jó dolog, igazi lose-lose szituáció) -
cucka
addikt
Menj fel a használtautóra és nézegess új autókat, szólj ha találtál olyat, ahol nem engedtek 1-2 milliót a listaárból.
Vagy kapcsold ki az adblockert, nálam minden második hirdetés valamilyen autómárka raktáron lévő kedvezményes autóiról szól. Most ahogy írom ezt, a hozzászólás fölött a toyota hirdeti a CHR-t akár 1M kedvezménnyel. Előtte a ssangyong hirdette, hogy vegyél akciósan készletről autót. de kb. minden márka leárazással hirdet mindenhol.Már nincs covid és autóhiány, amikor sorban állás volt az autókért.
Most az van, hogy a valaha átlagos 8 milliós családi/céges autó 12 millióba kerül, és vehetsz fel rá hitelt 10% THM-re. Aztán csodálkozik mindenki, hogy nem tapossák le egymást a vevők.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Szerintem nem néz ki annyira rosszul. Nem európai dizájn, az tény.
A beltere kifejezetten ötletes, szépek az ülések, és nem féltek a színektől, mint az európai gyártók. Ránézésre beleülve nem érzed azt, hogy egy sötét konzervdobozban ülsz.Ami még tetszik benne, hogy lényegében egy kisméretű egyterű. Ezek olyan 15 éve voltak népszerűek (Renault Modus, Kia Venga, ilyenek), és szerintem méltatlanul alulértékelt kategória volt.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Ha nézegeted még, az összes Nio tudja az 5 csillagot.
Az új MG modelleknél van egy mutatóba 4 csillaggal, a többi 5 csillagos.Szóval jó eséllyel a többi BYD modell is tudni fogja az 5 csillagot.
A kínaiak se hülyék, tudják, hogy az európai piacon enélkül nem rúgnak labdába. És ahogy látjuk, képesek is olyan terméket gyártani, ami tudja az 5 csillagos euro ncap tesztet.Ezeknél az új modelleknél lehet aggódni a szervizháttéren, alkatrész elérhetőségen, vagy a tartósságon. De a passzív biztonság az úgy tűnik, hogy nem lesz probléma ezekkel.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Én abban sem vagyok biztos, hogy masszív veszteséggel árulják az autóikat.
Nyilván van egy beruházási költség (új modellek fejlesztése, piac kiépítése), amit elszámolhatsz veszteségnek.Azt a kritikát nem érzem korrektnek, hogy államilag tolják a saját autóiparukat. Minden ország államilag tolja a saját autóiparát. A németek is, az amerikaiak is.
Az egy állam alapvető feladata és kötelessége, hogy segítse a saját gazdaságát, tolja a saját gazdasági szereplői szekerét, képviselje az érdekeiket más gazdasági szereplőkkel szemben.
-
cucka
addikt
Az állam és a gazdasági szereplők mindig össze voltak fonódva. A gazdasági szereplők termelik meg azt a pénzt, amiből az állam működik. És az állam feladata a saját gazdasági szereplőinek védelme, érdekeik képviselete.
Mindig is így volt, és most is így van, mindenhol a világon.
-
cucka
addikt
Összekevered a célt és az eszközt.
A cél nem az üzleti környezet megteremtése, vagy a szabad piac fenntartása. Ezek eszközök. A cél mindig az, hogy a helyi vállakozások prosperáljanak.A szabad piac nem egy természetes adottság, mint a napsütés, az meg lett teremtve, érdekek mentén.
Autóiparban példa a közelmúltból az amerikai kormány bejelentése, hogy külföldön készült elektomos autóra nem fognak adókedvezményt adni. Hasonló megfontolásból amerikában már nagyon régóta 25% büntetővám van a külföldi teherautókra.
Szóval a piac védelme az egy gazdasági kérdés, nem egy erkölcsi. Nem az a baj a kínai autókkal, hogy a kínai állam támogatása tisztességtelen, hanem hogy tönkrevágják az itteni autóipart. Amikor Angela Merkel idejött tárgyalni Orbánnal a német autóipart érintő törvényekről, az tiszességes volt? Kit érdekel?
Nem te vagy az első ezekkel a naiv, elképzelt, tankönyvi szabad piaci ábrándokkal. Sajnos van olyan, hogy valóság, aminek köze nincs ehhez.
Jelenleg a nagyhatalmak versenyhelyzetben vannak a befolyási zónákért, nyersanyagokért, épp íródik át a világrend. És hát úgy tűnik, hogy európaiként a f*sz rossz végén állunk, amin sürgősen változtatni kéne. Kenhetjük a hajunkra, hogy bezzeg mi tisztességesek vagyunk, meg itt szabad piac van, ezek lózungok.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz nevemfel #127 üzenetére
Branding. Az olcsó műbőrt valahogy el kell adni drágán, hát így.
Az alcantara ugyanez. Stílusos olaszos név, mint ha valami nemes alapanyag lenne. Közben meg egy japán vegyipari cég találmánya, poliészterből készül, és egy olcsó alternatívája a drága velúr bőrnek.
De ugyanígy kitalálták azt is, hogy a vezeték nélküli töltő egy prémium extra legyen az autókban. Egy tekercs és egy két filléres vezérlő elektronika van benne.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz nevemfel #133 üzenetére
Tudtommal drágább Mercedes-ekhez még van valódi bőrkárpit, de ott is extra pénzért. Bentley meg hasonló überdrága autóknál szintén van.
De itt sem mindegy, hogy a nagyon drága valódi bőrből készült kárpitról van szó, vagy a bőrdarálékből készültről. Utóbbi az, amit normál halandók számára elérhető autókban "bőrkárpit" néven kaptál.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Donki Hóte #142 üzenetére
Hát nagyon örülnék, ha így lenne. Csak sajnos nincs így.
A Daewoo Racer egy Kadett E volt. Egy majdnem 10 éves európai tömegautó, aminek az volt az előnye, hogy olcsó.
Nade megnézed ezeket a BYD-kat, mondd már, mi az, amiben 10 évvel le vannak maradva egy Renault-tól, Opeltől, vagy akár egy VW-től?
Saját dizájnok, saját fejlesztés, versenyképes felszereltség. Ezek nem az európa által 10 éve levetett modellek olcsó pénzért.Ezért ennyire forró téma a kínai autó európában. Mert az a műszaki előny, ami a 90-es években az európai gyártóknál megvolt, az elpárolgott.
Mondj már egy jó érvet, hogy egy BYD helyett mi az a különleges műszaki technológiai előny, ami miatt inkább vennék VW-t vagy Peugeot-t 2-3-4 millióval több pénzért? -
cucka
addikt
válasz viharhozo #169 üzenetére
Nyilván Magyarországra gondolsz. Hát nagyon nagy bajban leszünk.
Ne érts félre, én nem örülök annak, hogy a kínai autóipar betette a lábát Európába. Ez nekünk nem jó hír - nekünk magyaroknak sem, és nekünk európaiaknak sem.
Ugyanakkor ne hazudjuk be magunknak azt, hogy ezek olcsó kínai vackok, meg hogy ott tartanak, ahol a koreaiak a 90-es évek első felében. Az a szomorú helyzet, hogy rohadtul nincs így.
És attól tartok, hogy ez egy olyan helyzet, amit a jelenlegi, elképesztően silány szellemi és politikai képességű európai politikai elit egyszerűen nem lesz képes megoldani. Ők azok, akik az elmúlt 10-15 évben a tevékeny részesei voltak annak, hogy ilyen helyzet előálljon.És nagyon örülnék neki, ha kiderülne, hogy rosszul látom a helyzetet és nincs igazam.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz viharhozo #179 üzenetére
Nagyon nagy jelentősége van, hogy milyen képességű az európai politikai elit. És ami mostanában nekünk jutott, azok stratégiai vízió nélküli eldobhatós bürokraták.
Azt tétlenül nézni két évtizedig, hogy az egész európai autóipar kínától függjön.
A stratégiai döntés a zöld energiára átállásról, amiből egyenesen következik az energiárak növekedése és a deindusztrializáció.
A stratégiai döntés, hogy európa ne legyen semmilyen szinten sem katonai nagyhatalom.
Az orosz háborúval kapcsolatos döntés, hogy lemondunk az olcsó orosz energiáról és nyersanyagról.
A stratégiai döntés, hogy az EU bővítését takaréklángra teszik, a lehetséges új, védett piacok nem lettek az EU részei.
A vak hit abban, hogy a globalizáció örökké fog tartani, és hogy a globális ellátási láncok örökké fenn fognak maradni.Ezek egyesével mind megmagyarázható, logikus döntések voltak. De összességében azt mutatják, hogy teljességgel hiányzik a stratégiai időtávban való gondolkodás és cselekvés képessége.
* kifelejtettem a legkézenfekvőbbet, azt a döntést, hogy európa autóiparát rendeleti úton átállítják az akkumulátoros elektromos autókra.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz mrlujoak #187 üzenetére
Azért nyílik az oldallégzsák, mert a való életben nagyon ritka a tökéletesen merőleges, 100%-os átfedéses ütközés. Általában fellép valamilyen oldalirányú erő, tehát fennáll a veszély, hogy lefejeld a b oszlopot, kiüsd a fejeddel az oldalablakot, vagy összefejeljetek az utassal.
Szóval nincs ezzel probléma szerintem. Amúgy is, ekkora ütközésnél egy modern autó gazdasági totálkáros lesz, függetlenül attól, hogy kinyílt-e az oldallégzsák vagy sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sorozatok
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- HP Pavilion 27-ca2006nb - ÚJ - 27" All-IN-ONE PC - i5-13400T, 16GB, 1TB SSD, QHD 2k, 350nit
- Dell Optiplex 7070 SFF:Kis tervező/gamer PC:i7 9700, 32GB RAM, 512GB SSD,Quadro P1000,4xmDP+HDMI,Win
- Dell Latitude 7400 - i5 8365u/8GB/256GB Nvme SSD/Windows 11
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
- Delta 3400RPM 113CFM Ventilátor 12cm / 500+ Raktáron
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen