Új hozzászólás Aktív témák
-
FőDudu
addikt
válasz Samott #45046 üzenetére
'Az is kiderült, hogy az ID3 nem kap vonóhorgot, nem tud majd vontatni – ez Nyugat Európa és Skandinávia egyes részeni komoly vásárlói igény szokott lenni. Sőt, az autó teteje nem lesz alkalmas biciklik szállítására. Rendelhető extra lesz ugyan a hátsó bicikliszállító kiegészítő, de a panorámatetővel ez nem kombinálható.'
Na, igy mar nem is kell
Se vonohorog, se ketzonas klima, se bicikli szallitas.
Es csak 4 szemelyes lesz az ertelmes meretu akkuval felszerelt verzio.Hat hogy lesz ebbol csaladi turaauto?
Se utanfuto, se bicikli, de meg egy kurva 'koporso' sem fer a tetejere.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
újonc
válasz Samott #45046 üzenetére
Ezek a cikkek most eléggé ráálltak a VW ekézésére, amit részben nem is csodálok, mivel a dízeles mókájuk után van nyomás rajtuk. Ettől függetlenül nem érdemes leragadni egy bevezető modell első lépéseinél.
Ha visszamegyünk időben, akkor hogyan ment a Tesla Roadster a kezdetekben? Milyen problémák voltak vele? Mennyire hamar is adták ki az eredeti elképzelésekkel szemben? Ott is ment az ekézés elég szépen.
A Tesla akkor kezdett el gyártani és autót tervezni. A VW már egy ideje tervez ugyan autót, meg gyárt is. De egy BEV gyakorlatilag felfogható teljesen új autónak és nem csak a tophatre gondolok most. Alapjaiban más az egész filozófia, a hajtáslánc jellege és a magasfeszültségű akksi miatt ez egy paradigmaváltás. A platformok között nincs átjárás. Hiába csináltál előtte akár 100 évig ICE kocsikat, csak a magasfeszültségű vonatkozás és a szoftverben rejlő kihívások miatt minimális az áthallás az ICE-kocsik vezérlése és a BEV-ek között. Semmi nem úgy működik rajta. A biztonsági követelmények alapjaiban különböznek BEV esetén. Szerintem itt a fórumon ez kábé kitárgyalhatatlanul komplex kérdés, de az elektromos architektúra annyira más egy BEV esetén, hogy a szoftveres gondok abszolút várhatóak ilyenkor.
Az egy másik kérdés, hogy ezt miként kezelik és mire a vevőhöz kerül a dolog mennyire érett és biztonságos kalibráció megy ki.
Ismét túl mély téma lenne és az IP miatt nem is igazán átlátható külsősöknek. De nagyon jól emlékszem, amikor Model S és Model 3 esetében kielemeztem a korai vevőhöz kiadott kocsik szoftveres és hardveres jellemzőit és megállapítottam, hogy ez gyakorlatilag egy C-sample szintű prototípus amit pénzért eladnak. És azt is kitárgyaltuk, hogy a „loss of life or limb” mennyire nem tréfás kategória az FMEA-ban. Ez az amivel abszolút nem lehetne hazardírozni, de van aki megteszi. És van aki nem.
Nem tisztem a VW-t védeni, nincs semmiféle érdekeltségem ott. És a Teslát sem érdekem fikázni. De sokszor teljesen mellőzik a cikkek a dolgok hátterét és olyasmikről írnak, amiről igazából fogalmuk sincsen.
Továbbra is fenntartom, hogy nemsokára jön a VW-től és a német prémium triótól márkánként kábé 25-30 modell és majd akkor nézzünk újra rá a témára. Addig a Tesla sem fog pihenni, de pár szereplő helyett lesz hamarosan közel 100 kocsi, ami nagyon meg fogja változtatni a piacot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Építő/felújító topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kompakt vízhűtés
- Windows 11
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- iPhone 15 Pro Max kerestetik
- ASUS ROG Strix G15 G512LI-AL003 (15,6" 144Hz, I5 10300H, 16gb ram, GTX1650TI 4GB, 512gb SSD)
- PNY RTX 3090 24GB GDDR6X XLR8 Eladó! 199.000.-
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P15 Szép Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 16/512 QUADRO T1000 4GB
- Surface Pro 9 i5-1235U 16GB/1TB 2027.01 Alza garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen