Új hozzászólás Aktív témák

  • Elmör

    senior tag

    válasz gaga1 #31786 üzenetére

    Szia! Ritkán nézek bele a topikba, de most láttam volt ilyen kérdés, hogy turbosítás vagy sem meg hogy mennyire megbízható. Erre leginkább úgy lehetne szvsz válaszolni, hogy miből mit szeretnél, mert ha a gyári 160 lóerős 1.6vti-ből szeretnél kihozni 260 lóerőt az ugyanannyira nem lesz megbízható szívóban sem, ahogy turbosban sem, így azt a részét, hogy valakinek csinálnak a 160-ból 185 lovas húzott,pörgős szívó vti-t meg van egy másik ami nem annyira megbízható, de 200 lóerő felett van bőven dolgot nem is feszegetném. Logikus, hogy sajnos nem lesz olyan megbízható, hétköznapi használatra max akkor ajánlható ha van szerelési tudás hozzá és alkatrész, de ha sietsz valahová akkor még így sem fogsz odaérni ha szétesik a wastegate és be kell tenni másikat. Eleve több alkatrész kerül be a motortérbe amik nagyobb nyomatéknak és lóerőnek vannak kitéve néha (nekem sem akkor szokott szétmenni valami amikor egyenletesen megyek 120-al, töltés nélkül) és általában mindenki az olcsóbbal kezdi, ami még inkább nem bírja, amire tökéletes példa a féltengelyem, minél olcsóbb volt annál kevesebbet bírt. Ha az elmúlt közel 5 évet nézem amikor feltöltött Civiccel közlekedtem akkor aranyszabály: olajcsere minél hamarabb (max 5000km), ha gyanús hangot ad valami vagy valamelyik műszer olyat mutat akkor ott geb@sz lesz, képzeletben már pöröghetnek a 10ezerek :DDD , de legalábbis fejfájás már borítékolható, ha fontos, hogy messzire, időben odaérj akkor másik autóval kell indulni és végül: minden indítás előtt motorháztető alá benézni. Mondjuk lekopogom idén a hibalistán egyelőre csak 1 húzós dolog volt, a váltójavítás, meg attól még használható is volt a kocsi, csak zavart, hogy 2-esből 3-asba 5000 fölött nem tudtam gyorsan beváltani (na meg az ITR váltó ami bent van se volt mostanában felújítva, tehát közel 18 éves alkatrészekről beszélünk, na most fel lett szépen újítva). Az apróságok inkább csak fejfájdítóak, mint pl a kipuffhő érzékelőm kicsúszott, kellett hozzá torks kulcs és magam visszatettem a leömlőbe, arra a 4 km-re meg ott picit kifújt, bajt nem okozott, illetve 1 olajcsövem a kartervisszafolyónál elkezdett csepegtetni, ezt viszont nem tudom hogyan oldjuk meg, mert már a sokadik cső ami ezt csinálja, se Botinál, se a Hondaheartclubnál nem került fel eddig még olyan ami ne tenné, igaz az olajnívón ez nem látszik meg, csak nehogy egyszer lerepedjen teljesen a cső.
    Akinek ez a szereléses, tuningolós dolog a szerelme annak hiába is magyaráznád, hogy csak a pénzt viszi és mostanra már vehetett volna egy sokkal újabb Bubu STi-t ami azért csak 4X4, igaz annál se borítékolható, hogy ha az ember keni a száját akkor sokáig jó lesz minden. A lényeg az, hogy mindig van valami, most ugyan nem motor gondom van, hanem kaszni, a hátsó lökősnél ahol a sárpofozó lenne, a 2013-as fényezés lekopott, gondolom követ kapott, 2014-ben újra le lett fényezve, de idén már ismét így néz ki, lehet megpróbálom inkább levágni azt a részt vagy lefóliáztatni.
    Amit pedig végre idén sikerült elérni, az igazából már tavaly meg lehetett volna, ha a programozás nem csúszik: 1.1bar, 324ló (gyári duplája), 1/4-es időm még nincs, de ha 0.6-on tudott tavaly 13.4-et akkor talán most 12.8-12.9 meg lesz utcai setuppal. Még lenne rajta pár igazítanivaló, főleg a kipuffhangot érintve, mert hosszabb távon szét megy a fejem, meg kellene vennem azt a kapcsolható szelepes megoldást amikor 2 rendszer van feltéve a kocsi alá és bentről kapcsolod, hogy a downpipe után merre menjen a gáz.
    Mérésről videó: [link]

    RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

Új hozzászólás Aktív témák