Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • orbano

    félisten

    válasz kisfurko #2 üzenetére

    hat ha mar c, akkor inkabb c++, de a komolyabbak mar c#-ban fejlesztenek... en is most keszitem elso progimat c#-ba, egy konyvelo progit (megbizasra), aztan johet a sajat project, egy 3d-s motor. bazi jo dolog ez a c#, nagyon idotallo dolgokat lehet vele irni... :o

    A vér nem válik VAZZE!™

  • orbano

    félisten

    válasz kisfurko #66 üzenetére

    Figyelj. Nem tudom hány 3D-s programot írtál eddig, de van egy ismerősöm, aki elég sokat, ráadásul ebből él, még egy openGL könyvbe is bekerültek a cuccai. A C++-t a dinamikus templatek szintjéig keni-vágja, a 3d-s programozásból is mindent tud amit egy mai kártyából ki lehet hozni. És mit ad Isten? Áttért C#-ra, mert az jobb. Én valahogy neki (és a saját tapasztalataimnak) jobban hiszek, mint a Te előítéleteidnek...

    A vér nem válik VAZZE!™

  • orbano

    félisten

    válasz kisfurko #66 üzenetére

    Hidd el ugyanolyan gyorsra meg lehet írni, viszont pluszba még kényelmes a fejlesztés, és biztonságok a program... Nem attól lesz jó egy AI, vagy egy Fizika, hogy mennyire tweakeled szét a kódot. Ez igazából semmit nem számít, mert csak egy ici pici konstans a műveletigény meghatározásánál. A lényeg az algoritmusokon és az adatszerkezeteken van.
    Ja és nem teljesen interpretált nyelv a C#, mivel a már lefordított modulok nem fordulnak le újtra. Tehát mondjuk az AI hívások másodszorra már a memóriából hívódnak, nem kell őket újra lefordítani...

    Ja és nagyon időtállónak néz ki ez a .NET. A M$ ezzek kivételesen komolyat alkotott. Nem véletlenül implementálják mindenféle platformokra :o

    [Szerkesztve]

    A vér nem válik VAZZE!™

  • seaky77

    tag

    válasz kisfurko #69 üzenetére

    Sziasztok,

    Ha most elszakadunk kicsit a játékprogramozástól!!!

    A C# előnye a C-vel szemben teljesen egyértelmű, gondolom a C++-al szeretted volna összehasonlítani.

    A C# előnye a C++ hoz képest:
    - Letisztultabb a nyelvezete (nagyobb projekteknél ez hatalmas előny). Ha dolgoztatok már 10fő feletti projekten tudjátok ez mit jelent. Sajnos a CPP minnél tömörebb irásmódra öszpontosít illetve a mértéktelen DEFINE-olás, egyszerűen áttekinthetetlenné teszi a kódot. Nembeszélve a .h include ról ami megöli a fejlesztés sebességet (erről késöbb...)
    Kb 3 évet fejlesztettem aktívan BC++-ben tudom mit jelent ha át kell venned más ember munkáját.Tanácsadóként feladat függő, hogy milyen nyelvet ajánlok adott fejlesztéshez, de valahogy a C++ mindig utolsónak marad.

    - A memóriakezelés teljes problémáját leveszi a fejlesztőről (vannak hátrányai de ez mind orvosolható összeségében nagy előny) Egy túlcímzés nem feltétlen jelenti a process teljes összeomlását (C++ gyakorlatilag igen amit az operációs rendszernek kell takarítania) stb... Azzal meg ne jöjjön nekem senki, hogy ez ellen lehet védekezni meg úgy kell megírni a kódot meg stb... (ha kell megmagyarázom mire gondolok)

    - One pass compile, ez milliókat sporolhat egy adott fejlesztésnél (ezt komolyan mondom)
    Volt olyan fejlesztésem ami alatt 300MB!!!!!!!!!!!!!!! source volt! A fordítási idő 40-80 perc volt. Vezető fejlesztőként napi 2 build-et engedéjeztem! (Bár #pragma ill. header cache-ekkel tudtunk javítani a helyzeten de...) Ezt azt hiszem nem kell tovább ecsetelnem.
    - A .NET framework még nem az igazi, a Java JRE 1 sem volt az elején hatékony. De ez az operációs rendszer fizikai felépítéséből is adódik a Vista-ban ilyen probléma nem lesz (rémélem:) )!
    Viszont ez is orvosolható és ez csak programozástechnika. Álltalában azok a programok futnak lassan amit C szemléletű programozók irtak. Vagy csak egyszerűen ''portoltak'' C#ba mondván legyen modern.

    Sajnos vagy nem sajnos a C# szemléletváltást igényel minden C programozónak tudom ezt nehéz megszokni. De ez a jövő...

    Az meg ha valaki nem veszi tudomásul hogy az idő bizonyos nyelvek felett eljár azt nagyon sajnálom jelenlegi munkahelyemen sok ember volt aki igy vélekedett :

    - ''én bizony meg nem tanulom azt a gusztustalan jáávááát'' (hozzáteszem ma már nem dolgoznak itt)

    Akárki akármit mond ma a C#, C++.NET és a Java/J2EE ből lehet megélni. (Tudom mivel az elmúlt időszakban kb 30 interview-n voltam) Aki csak hobbiszinten programozgat otthon magának annak meg oly mindegy neeem?

    A JAVA-ról:
    - Profi szinten (azaz ebből éltem és itt a profi szó nem a ''mindentudóra'' utal) X86/ASM Object Pascal(Delphi) C/C++ (BC), Java/J2EE, RPG IV stb nyelveken programoztam. Úgyhogy nem tekinthettek elfogultnak! De el kell mondjam amióta JAVA ban programozom megtértem. És a környezetemben bárkit megtérítek... És ha hiszitek ha nem, performance-ban is odaver egy tisztán C++ programnak (ami mondjuk nem használ extra dolgokat pl: DirectX, Open GL)

    Játékprogramozásról:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

    Mivel e topic témája a játékprogramozás itt jelenleg a C/C++ nem véletlenül a leghatékonyabb nyelv. Egy game engine nem feltétlen Intel/X86 platformra készül ezért C/C++ a jelenlegi egyetlen alternatíva hisz a nyelv elterjedsége miatt, akár PS2 akár DreamCast akár Linux akár OSX re stb elérhető s igy projekt szinten igen-igen hatékony mivel nem kell a fejlesztőknek az adott rendszer recode részével foglalkozni. Ebben a kontextuaban a C/C++ megint nem hasonlítható össze a C# mivel az PLATFORMFÜGGŐ.
    A C/C++ vs Java összehasonlítás megint nem jöhet szóba ezen a szintem mivel a Java alapvetően Web alkalmazásokhoz készült bár mára már B2B defacto szabvánnyá vált.Gyakorlatilag alacsony szintű elérést nem támogat.

    Na mostmár abbahagyom


    UI:
    kisfurko ez a levél nem neked szól. Bocs hogy rád kattintottam csak gondoltam leírom a én tapasztalataimat. Remélem senkit nem bántottam meg vele.

    Köszi hogy elolvastatok...

    Üdv,
    S



    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák