Aktív témák
-
Dr4ut
csendes tag
E remek topik témája a magyar OKTV versenyek 2004\2005 egyik pitiáner feladatának alapos boncolgatása. Szigorúan 18 éven felülieknek!
A feladat:
Egy elektronikus levelezőtársaságnak 2004 tagja van. Közülük néhányan személyesen is ismerik egymást (az ismeretség kölcsönös). Bizonyítsa be, hogy a 2004 tag két csoportba osztható úgy, hogy a csoportokon belüli személyes ismeretségek számának összege nem több, mint a két csoport tagjai közötti ismeretségek száma!
A tanárok szerint egyszerű gráfelméleti izé......
Nos vállalkózókedvű hősök; egy egyszerű diák kéri oldjátok meg ezta a példát mert nagyon izgat a válasz!a világon 10 féle ember él: aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem.
-
Supr@
senior tag
remek kis példa, na ugorjatok neki matek-zsenik
-
Dr4ut
csendes tag
akit érdekel a többi feladat annak felrakhatok még pár csemegét!
De az OKTV.hu honlapon is találtok időtöltést unalmas óráitokra....a világon 10 féle ember él: aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem.
-
gLes
őstag
Ez gondolom nem a gimnáziumi (ha jól tom mindenütt ugyanazt írják, csak más kategóriát szakközépben meg mittomén milyen hc-matekiskolákban ), ma végigseggeltem rajta 5 órát, de egy feladatra se tuttam épkézláb megoldást Csak abban reménykedem (és az om.hu-n lévő próbafeladatok alapján nem hiába), hogy a kétszintű emelt ehhez képest piskóta lesz De vazz...a '95-ös példasorban, amit gyakorlásképp csináltunk meg, olyan csel vót, amit a tanár is a megoldásokból nézett ki...hogyan jössz rá arra magadtól, hogy az egészet 4-gyel kell beszorozni? Onnantól már egyértelmű az egész
[Szerkesztve] -
Dr4ut
csendes tag
jól látod ez a szakközepes! Elvileg ez volt az utolsó példa.
a világon 10 féle ember él: aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem.
-
Dr4ut
csendes tag
Amugy nekem is.....
a világon 10 féle ember él: aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem.
-
Protezis
őstag
Kész van. Remélem jó.
1. csoportban n db ember van, 2-ban 2004-n.
1. csoportban a maximális ismerettségek száma n alatt a 2.
2-ban (2004-n) alatt a 2.
Össz ismerettség: 2004 alatt a 2.
n!/(2*(n-2)!) + (2004-n)!/2*(2004-n-2)! <= 2004!/2*2002!
((n-2)*(n-1))/2 + ((2004-n-1)*(2004-n))/2 <= 2003*1002
ebből kijön egy másodfokú egyenlet:
n^2 - 2005*n + 1 <= 0
Ha ezt megoldod, akkor 0<n1<1, illetve 2004<n2
De nem tudsz se 2004-nél többembert rakni egy csoportba, se 1-nél kevesebbet.
Remélem jól számoltam, és remélem nem írtam el semmit. Semmi gráf nem kell, ismétléses kombinációkkal dolgoztam.https://hardverapro.hu/apro/unifi_u6-lr_u6-lite_uap-ac-pro_4xuf-rj45-10g_22_pa/hsz_1-50.html
-
aXXXe
csendes tag
teljes párosítást kell ráhúzni.
Aztán rá a tutte-tétel és kész is -
Protezis
őstag
Na. A végét rontottam el. Mivel ez egy másodfokú egyenlőtlenség. Ha 0<n<2004 akkor az egyenlőtlenség teljesül. Többet már nem írok, mert csak belebonyolódom.
Tehát n bármennyi lehet, az egyenlőtlenség OK.
[Szerkesztve]https://hardverapro.hu/apro/unifi_u6-lr_u6-lite_uap-ac-pro_4xuf-rj45-10g_22_pa/hsz_1-50.html
-
Aloki
tag
Sajnos nem jó a megoldásod, mert az egyenlőtlenség jobb oldalán az összes ismeretséget írtad fel, holott a 2 csoport közöttit kellett volna felírni :
Helyesen:
1. csop. max. ismeretség : n*(n-1)
2. csop. max. ismeretség : (2004-n)*(2003-n)
A két csop. között (2004-n)*(n)
Ebből átalakítva:
3*n^2-3*2004*n-2004*2003>=0
Diszkriminánst elég felírni:
D=9*2004^2-12*2003*2004 => (kerekítéssel) 9*2004^2-12*2004^2=D<0
Tehát az egyenlőtlenség mindig teljesül. -
Aloki
tag
Itt egy cseppet nehezebb, de sokkal rövidebb feladat (megoldásilag):
Van egy 3x3 as bűvös négyzetünk, mindegyik kis négyzetbe beírunk egy tetszőleges természetes számot, ezek után a köv. algoritmust követjük:
az egyes kis négyzetekkel (kn) szomszédos kis négyzetek értékeit összeadjuk. Ezt minden kis négyzetre elvégezzük, majd beírjuk az értékeket. Ez egy lépés.
Tehát például a számológépek elrendezéseivel :
1.kn= 2.kn +4.kn;
8.kn= 9.kn +7.kn + 5.kn
5.kn= 2.kn + 4.kn + 6.kn + 8.kn
stb.
a.) Lehetséges-e hogy csak páratlan számot kapjunk minden kn-be
b.) Maximum, hány lépést kell kivárnunk míg mindenhol csak páros szám lesz?
Ennek a feladatnak a megoldásával jutottam az OKTV tovább csak azért, hogy a sok kocka között gigantikusat égjek a döntőben -
Protezis
őstag
''Bár így utólag elgondolkodva lehet nem is azt számoltam, amit kellett volna ''
Na igen, utólag gondoltam arra, hogy nem is jót számoltam. Hát igen.
Kösz a helyreigazítást.
Ja, és gratulahttps://hardverapro.hu/apro/unifi_u6-lr_u6-lite_uap-ac-pro_4xuf-rj45-10g_22_pa/hsz_1-50.html
-
eXodus
őstag
Szerintem ezek is jó feladatok (bár nem matek)
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
Cathfaern
nagyúr
Eddig ez a kedvencem:
''Egy igen gyorsan forgó, gömb alakú, légkör nélküli bolygón állva köveket hajigálunk függõlegesen felfelé.''
Mindig is szerettem az életszerű példákat
Egyébként az az első nagyon durva Mert a többi legalább csak ''sima'' fizikai példák paraméterekkel, de itt egy fénykép és kész -
_az
senior tag
hát ez kész, én életemben nem tanultam még ilyen gráfos dolgot, pedig 5-ösre érettségiztem, 1 éven belül meg matek szigorlat van tervben... basszus miféle gané suliba jártam... középiskolai oktatás SZÁKSZ
az
-
Dr4ut
csendes tag
Köszi minedkinek a segítséget! -Remélem igazad lesz mert; ha berakják at éretségibe akkor nekem satupad.....
[Szerkesztve]a világon 10 féle ember él: aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem.
-
Dr4ut
csendes tag
THX
Most fogam magam összecinálni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Csak nem kéne!a világon 10 féle ember él: aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem.
-
khalox
őstag
Kár lenne pont a gráfok miatt...
A feladatok nagy része az érettségiben az I-es szériából van (amire 'csak' válaszolni kell. Vagy rajzolni... csak le bírsz rajzolni mondjuk síkba 5 focicsapatot meg, hogy mit játszottak egymással... mindezt élekkel meg pontokkal...) Szal pite. -
pitom
tag
Tudnátok egy kicsit segíteni ebben:?
1. Egy háromszög oldalai: a, a gyök2, a gyök3. Határozza meg a háromszög legnagyobb szögét!
2. Mennyi a valószínűsége annak, hogy egy szabályos játékkockát többször feldobva, a második dobásnál kapunk először hatost?
3. Adott 4 számkártya: a, a, b, b, ahol a és b rögzített egymástól és nullától különböző két számjegy.
A. Hányféle négyjegyű szám állítható elő ezekből?
B. Melyik a legnagyobb az a) -beli számok közül, ha a > b?
C. Bizonyítsa be, hogy a legnagyobb és legkisebb így előállítható négyjegyű szám különbsége osztható kilenccel!
D. Hogyan kell megválasztani a-t és b-t, hogy ez a különbség 18-cal is osztható legyen!
Előre is köszi!! Segítsetek PLEASE"Az APT rendszer roppant hatékony, percek alatt romba lehet dönteni vele egy működő számítógépet..." : Pere László
-
AMD Power
titán
Szívből utálom a matekot!
-
AMD Power
titán
válasz Triangulum #36 üzenetére
Sohase a matekkal hanem inkább velem illetve a matekhoz való hozzálásommal volt a probléma!
-
AMD Power
titán
válasz Triangulum #38 üzenetére
Én már nem fogom az tuti!
-
pitom
tag
válasz Joe_Black7 #34 üzenetére
Köszi szépen...
"Az APT rendszer roppant hatékony, percek alatt romba lehet dönteni vele egy működő számítógépet..." : Pere László
-
pitom
tag
Segítenétek megint egy picit?? Gyólenne
1.
Síkon áll egy 61,5 m magas torony. A sík egy A ill. B pontjában méréseket végzünk egy 1,5 m magasra felszerelt teodolittal. A torony teteje 8 fok 12 perc ill. 6 fok 42 perc emelkedési szögben látszik. Tudjuk még, hogy ATB szög 62 fok, ahol T a torony talppontja. Mekkora az AB távolság?
2.
Egy osztályban matekból 4 jeles, 9 közepes, és 7 elégséges dolgozat született, 2 tanuló írt elégtelen dolgozatot.
A. hányan írtak 4-es dolgozatot, ha tudjuk, hogy az osztály átlaga 3,15-nél nagyobb, de 3,20 nál kisebb, és a leggyakoribb dolgozat 3-mas?
B. A dolgozat írásakor a két legjobb tanuló versenyen vett részt, mások nem hiányoztak, mennyi lett volna a dolgozatok átlaga, ha feltételezzük, hogy a versenyzők jeles dolgozatot írtak volna?
[Szerkesztve]"Az APT rendszer roppant hatékony, percek alatt romba lehet dönteni vele egy működő számítógépet..." : Pere László
-
SPDeluxe1.0
aktív tag
Ugyan nekünk a fizika érettségi tárgy volt,de ezeknek a feladatoknak csak az alapjait sajátítottuk el max,,őszintén,az ilyenek megoldásához milyen előképzettség kell?Már ezek a srácok se gyengék,hogy ilyeneket összeállítsanak.Ennyire kemény lenne az egyetemi szintű oktatás,vagy ez még nem is a legdurvább??Némelyik feladatsort elolvasva még értelmezni sem tudtam.)
"oh no the devil has a code for god mode!!!"
-
lenox
veterán
Sztem erre a feladatra mindannyian rossz megoldast adtatok, mert abbol indultatok ki, hogy ha n es 2004-n tagot rakunk a csoportokra, akkor a maximalis ismeretsegek a csoportokon belul hogy viszonyulnak a maximalis ismerettseghez a csoportok kozott, holott nem errol van szo, hanem egy adott ismerettsegi matrix eseten a csoporton beluli ismerettsegek osszege kisebb vagy egyenlo legyen a ket csoport kozottinel. Szal pl. n=2 eseten az elso csoportban legyen 2 ember, akik ismerik egymast, es senki mas nem ismeri egymast, akkor ugye az elso csoportban a szemelyes ismerettsegek szama 1, a masikban 0, a csoport kozti 0, vagyis n=2-r van olyan felosztas, ami nem jo. A feladat pont az, hogy bizonyitani kell, hogy letezik jo felosztas.
Megoldas teljes indukcioval (a tagok szamara).
t=2 eseten egyik tag egyik csoport, masik tag masik csoport. Ha ismerik egymast, akkor 0+0<=1 igaz, ha nem ismerik, akkor 0+0<=0 igaz.
tegyuk fel, hogy t=k-ra igaz, bizonyitsuk t=k+1-re.
Mivel t=k-ra igaz, ezert az elso k tagot osszuk jol szet, akkor a1+a2<=b (ahol a1 az elso csoport belso ismerettsegei, a2 a masodike, b pedig a csoportok kozotti ismertseg).
Most legyen c1 a k+1. tagot az elso csoportbol ismerok szama, c2 pedig a k+1. tagot a masodik csoportbol ismerok szama.
Ha c1<=c2, akkor tegyuk a k+1. tagot az elso csoportba, egyebkent pedig a masodikba, es ez jo felosztas lesz, mivel ha c1<=c2, akkor (a1+c1)+a2<=b+c2 (mivel a1+a2<=b), ha viszont c1>c2, akkor a1+(a2+c2)<=b+c1 (hiszen a1+a2<=b).
Igy bizonyitottuk, hogy k+1-re is van jo felosztas, kovetkezeskeppen minden 2-nel nem kisebb egeszre is van jo felosztas, igy 2004-re is.
Ez ugye a feladat altalanositasanak (2004 helyett n>=2-re) megoldasa...
Ha van kerdes, vagy valaki hibat lat a fentiben, irjatok... -
Grass
aktív tag
Függvény elemzése:
fx = x3(x a harmadikon) - 12x + 1
Kérdések:
-Értelmezési tartomány
-Értékkészlet
-Zérushely
-Paritás
-Szélsőérték
-Inflekciós pont
-Hogyan viselkedik a függvény minusz és plusz végtelenben."Ne vedd készpénznek mások gondolatait" - Good Will Hunting
-
Grass
aktív tag
fel
"Ne vedd készpénznek mások gondolatait" - Good Will Hunting
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen