Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Jack Hunter #27 üzenetére

    Mondjuk erre a célra optimálisak az öntöltő hybridek. Városban a megtett út 80-85%-át tisztán elektromosan tudja hozni, fogyasztása minimális (~3,7-4,5l), és a Budapest táblát is el lehet hagyni vele, ahol szintén nem ugrik meg jelentősen a fogyasztás (5-6l), a hatótáv pedig 7-800km.

    Egy ideje bizonyít már a technológia, egyelőre szerintem még ezek a valós alternatívák 2024-ben. Nem tartom lehetetlennek, hogy az elektromos autózás mindenkinek alternatíva lehet idővel, de az még nagyon nem most van. Ezzel nem vitatom azt, hogy valakinek már most is tökéletes, de szerintem ez még jócskán nem a többség.

    Az pedig továbbra is kérdés, hogy ha 2035-től tényleg már csak elektromos autókat lehet forgalomba helyezni az EU-n belül, akkor azt a brutális energiamennyiséget honnan a francból fogják előállítani, mert szerintem fognak felvetődni kérdések, és akkor a töltőhálózatról még szót sem ejtettünk.

  • mad823

    őstag

    válasz Jack Hunter #27 üzenetére

    Abban egyetértek, hogy logikátlannak tűnik egy másfél-kéttonnás autóval cipelni a 80 kilós testünket. Azonban jelenleg az akksi technika itt tart. Az is tény, hogy nem lehet végtelen sokszor újratölteni egy akksit, de igencsak fejlődnek az akku technológiák, rohamos a javulás újratölthetőség szempontjából. Én nem mernék ma tippelni arra, hogy ténylegesen hány töltést vagy kilométert tud egy akksi. Ami nagyon nem mindegy, hogy hogyan töltöd. Pont emiatt van viszont ma még létjogosultsága a nagyobb akksinak városban is, hiszen ha mondjuk egy kis akksit heti kétszer kell töltened, egy nagyot meg kéthetente, akkor nyilvánvaló, hogy melyik fogja tovább bírni hosszútávon.

Új hozzászólás Aktív témák