Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
válasz Döglött Róka #15 üzenetére
De neki nem 21°C kell, hanem a leghidegebb (ami egyébként egészen brutál). Ilyen szempontból (neki) gyakorlatilag mindegy, hogy manuális vagy digitális. És nem a digitális ellen van, csak azt mondja, hogy nem adna ki érte plusz pénzt.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Háátt... azért az autópályán <300 km hatótáv nyáron elég vékonyka, de a 400 se brutál sok. 600-ra már azt mondanám, hogy so-so, pláne ha télen is tudna belőle legalább 550-et (de nem fog). Kicsi az akkuja, ráadásul a nagyobb akku NMC-s, olyat már inkább nem vennék.
Nekem ráadásul az összes műanyag bazárinak hat, aminek nem örülök. Ráadásul kombinak se olyan brutál nagy, egy jó 10, de akár 20 centivel lehetne nagyobb - és az nyugodtan mehetne akár egy az egyben a puttonyba. Összességében azért nem rossz autó ennyi pénzért, de akkor már inkább vennék helyette valami mást - jobbat - használtan, akár ettől kevesebbért. Tegyük hozzá, (full) elektromos kombik nincsenek, szóval a maga nemében ez talán vagy unikornis, vagy pedig majdnem az.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Nem voltam benne teljesen biztos, hogy van-e másik. Valószínűleg van még több is, csak nem (annyira) közismertek. Ami szomorú, hogy nem igazán vannak.
De az i5-öt inkább ne keverjük ide, egészen más kategória. 29 milláról indul, de az M60 xDrive-os alapváltozata már 41 millió. És az még közel sem a vége. Sikerült felkonfigurálnom 54 millióra:
Abból majdnem 5 (öt) db MG5-öt veszel. És hiába M modell alapból 41 milláért, de még csak egy csöves kormányfűtés sem fért bele (az alig egy százas - 115k konkrétan). Fényezés 838k, felni 938k (télikerék szett 1,6 milla!), bőr ülés 842k (41 milláért szövetet kapsz az M-es bömösbe ), karbon csík belül 153k, kívül 440k, vonóhorog 460k, panorámatető 624k, sportfutómű 1,57 milla, hővédő üveg hátra (néhány 100 Ft anyagköltségű fólia) 203k, napfényvédő roló ugyanoda 115k. 5 év szerviz 1,22 milla - mondjuk ez utóbbi valószínűleg nagyon megéri. Tegyük hozzá, érdemes lenne ahhoz tudni a kisbetűs részeket, mert jó eséllyel nagyon könnyen fizetőssé válhat minden javítás az 5 éven belül is.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Vedd úgy, hogy 2 naponta mindenképp töltened kell. Ha nem töltöd sok pénzért sokáig vagy otthon, jóval kevesebb pénzért nagyon sokáig, akkor biza' NEM mész vele sehova. És nem tudsz elmenni a legközelebbi trafóházhoz egy kanna elektronért.
#40: Bocs, az vegán bőr. Szerintem amúgy viszonylag ritka, hogy valaki a szövetet preferálja, de persze nem érthetetlen. Kevésbé rohad bele az ember, bár valószínűleg egy perforált bőr és az üléshűtés ezt megoldja, sőt. (Már amíg működik persze.)
#43: Tulajdonképp erről van szó. Meg baromi jól hangzik az, hogy lesz otthon 2000 töltési ciklusos 40 kWh-s akkum, de nem lesz. Ki és hogy fogja azt beépíteni?? Mert tutira mindenki a mi érdekünket fogja nézni. És aligha lesznek majd adott autókhoz "custom built" akkuk, vagy majd max. meghekkelheted a gyári szoftvert, hogy egyáltalán hajlandó legyen fogadni bármilyen third party megoldást, még akkor is, ha az amúgy az gyakorlatilag ugyanaz is, mint a gyári. Reménykedni lehet persze, csak szerintem felesleges.
#45: Meglátjuk majd azt. Egy darabig még tudnak a pufferből gazdálkodni, addig látszólag nulla, vagy legalábbis minimális a degradáció. Ami egyébként valószínűleg ~~80-85% körül fog brutál mód beindulni, vagy amikor elérik a gyártói specifikációban lévő értékeket. Mert minden nagyon el lesz használódva, és kb. egyszerre döglik be minden. De az is lehet, hogy nem így lesz, sőt inkább az a valószínűbb. Jobb lenne, ha tovább/jobban bírnák. Egyelőre azért elég jók a tapasztalatok, remélhetőleg ez a jövőben se fog nagyon romlani.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Ha itt is, ott is tudod tölteni, és amúgy (soha) nem mész vele hosszabb távokat, akkor arany élet. Minden másra ott a kommentem vége.
"A legnagyobb hátul ütoje hogy, hogy fogja pótolni a költségvetés a kiesett adót. Ha napelem van megadóztatják? Km után fizetek X adót?"
Nagyjából így, szép sorban. Az nem kérdés, hogy így LESZ-e (mert így "KELL" lennie sajnos; súlyos 10, de talán inkább 100 milliárdok kieséséről beszélnénk), hanem az, hogy mikor. Talán 10 év múlva, amikor már valóban elég sok elektromos autó (és még több napelem) lesz. De még az is lehet, hogy előbb; a magyar kormány érzékenyebb a költségkiesésekre, pláne a szabadság elleni szabadságharcunk közepette.
#48: Többnyire igen, sajnos. De van, ahol ennek nincs alternatívája. Pl. Teslák. (Mondjuk azok nem is "rendes" bőrülések, csak olyanok.)
#49: Hátul valóban elég ritka, hogy legyen ülésfűtés, a hűtés meg még attól is ritkább. A Tesláknál azt hiszem van ez is, az is, de kb. bárhol máshol ez még akár 20-25 milla felett is sok 100 ezres extra lenne.
#50: Ez mind oké így ebben a formában. Leginkább épp ezek miatt éri meg EV-t venni (mert hogy nem a "tankolás" miatt, az is biztos). Rétegprobléma, és engem ugyan (sajnos) többnyire kevésbé is érint - még -, de amúgy a legfőbb problémám nekem pont az az EV-kkel, hogy hosszabb távokra, meg nem autópályán gyakorlatilag NEM lehet velük menni. Nyugat-Európába autópályán oké, de bármilyen más esetben már hatalmas szívás tud lenni. Ingázásra meg városi közlekedésre kiváló.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz Döglött Róka #58 üzenetére
Leginkább azért, mert azok a politikusok NEM foglalkoznak vele, nem tesznek ellene semmit. Úgy meg nehéz megfékezni.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Az EV-knek igazából semmi sem a jó barátja. Bocs, egy lejtős, rekuperációs városi út kellemes melegben igen. Más viszont nem. De nem azt írtam, hogy az autópálya a barátja lenne, hanem azt próbáltam - volna - kifejezni, hogy ha tölteni akarod, akkor autópálya mellett tudod gyorsan (pl. Superchargeren), és ráadásul nagy - akár több 10 km-es - kitérő nélkül megtenni azt. Amint viszont elhagyod a civilizáció legmagasabb fokát, onnantól könnyen szívássá válhat az egész elektromos autósdi.
Mert tök jó, ha pl. a Balkánon szlalomozol a hegyekben, aztán viszont kell tenned egy 80 km-es kitérőt (40-40 oda-vissza), hogy ne 12-16 óráig kelljen töltened a következő útig a szállásodon az autót hosszabbítóról, illegálban. És ehhez el kell indulnod legalább 30, de akár 40%-os akksival, nehogy az legyen a vége, hogy ott nincs hely, vagy nem is működik a töltő, és tovább kelljen menned még 5-10-20 km-rel, hogy aztán végül majd a mobilodról kelljen feltöltened inverz töltéssel.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz IgnisFatuus #72 üzenetére
Vóv, nem is rossz! Utánanézek, mert első körben egész tetszetős. Köszi!
Szerk.: Jobbnak tűnt elsőre, mint amilyen. Tetszeni persze tetszik, de nagyjából 17-21 millióba kerül, ami azért már egyáltalán nem kevés pénz. És csak 54 kWh akku, az szerintem 300 km ha van nyáron. Azért kipróbálnám persze, de erre tutira nem cserélném le rá a régi csöves kombimat.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz IgnisFatuus #74 üzenetére
Nem lenne az rossz... csakazár. Használtan persze nem kizárt, hogy talán beleférne talán 1-2 év múlva.
Ez amúgy egy megdöbbentően jó adatbázis. Még korábban találtam, bár akkor akku szerint sorbarendezve nézegettem az autókat. De nagyon jól lehet szűrni benne bármire. Mint ahogy az a linknél is látszik, ott pl. épp kombikra is.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
A szarrá veri az talán költői túlzás, de egyelőre valamivel jobbak. De ezen könnyen lehet változtatni. Leginkább amúgy nem is annyira a cw a meghatározó - bár baromi fontos! -, hanem hogy mekkora akkukapacitást milyen tömeg és tölthetőség mellett tudnak belepakolni. Mert ha a Teslákhoz képest beléjük menne +20-30 kWh akkumulátpr -100 kg tömeg mellett, és 0 lenne a felára (hát persze... ), akkor pont senkit se érdekelne, hogy a fogyasztás a normálisabb, élhetőbb forma miatt mondjuk +2-4 kWh/100 km (mert hatótávban még mindig ugyanott vagy, ha nem előrébb, mint a Teslák).
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Attól függ, hogy mi számít "nagy névnek". A BYD rengeteg autót ad el, és ha nem is prémium kategória, de azért elég jó. Egy Suzukinál vagy Dacianál egyértelműen jobb. Amik persze nem nagy nevek, de legalább ismertek (itthon).
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Azzal teljesen egyetértek, hogy itthonra, de egyébként is a kisebb ÉS olcsóbb, gazdaságosabb autókra lenne baromi nagy szükség. Annyi, hogy nálunk nagy a család , szóval vagy lesz egy Atto-ja a 8 hónapos kisfiamnak is, vagy max. összeheggesztünk 2 Sealt.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz IgnisFatuus #104 üzenetére
Köszi, néztem azt is. Nem rossz az se. Na egy attól 15-25 centivel nagyobb, 7 személyes autó kellene igazán.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.
- ÚJ Bontatlan iPad Pro M2 2022 11 12,9", Wi-Fi és 5g cellular 128--512GB DEÁK TÉRNÉL Azonnal Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- iPhone 13 128GB Voda beszámítOK!
- BONTATLAN Új Iphone 14 PRO MAX 128-512GB Független 1év GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 12 64-128GB 1év hivatalos APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL ÁTVEHETŐ.
- BONTATLAN Új Iphone SE 2022 64-256GB Gyári Független 1 év Apple Garanci DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ