Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • k1csi

    senior tag

    válasz sideburns #15241 üzenetére

    Bár a Pana LX7 sok szempontból dicséretes csúcskompakt (ekv. 24mm, fényerős optika, multi-aspect szenzor, panás gyors/megbízható fókusz), eseményfotózásra nem biztos, hogy a legjobb.
    Egy jobb külső vaku pl. aránytalanul nagy lesz hozzá.

    Nem mellékesen az obi fényerejénél figyelembe kell venni a szenzor méretét (és a pixelekét is).
    Bár az objektívek fényereje egy geometriai reláció (legalábbis fotós objektívek esetén) nagyon jól arányosítható a szenzor adott felületére adott idő alatt beső fotonok számával. A nagyobb szenzor azt jelenti, hogy adott idő alatt több foton esik be a teljes szenzor felületére, azaz több információból lehet összerakni a képet (bár négyzetmilliméterre nézve ugyanolyan fényerős obinál kb. ugyanannyi foton esik be).

    A Wiki szenzorokat taglaló cikkében ez a szenzorméretből adódó különbség egy oszlopban van összefoglalva: Stops (Area).
    Ez full frame szenzorhoz viszonyítva adja meg az eltérést. Pl. az LX7 (Oly XZ-2 stb) 1/1.7" szenzorok esetén ez -4.32 fényérték. Nikon (Pentax, Sony stb.) APS-C esetén pedig -1.23 fényérték. Azaz az 1/1.7" kompaktok kb. 3 fényérték hátrányban vannak a Nikon (stb) APS-C-vel szemben (azonos technológiát feltételezve, azonos fényerős objektívvel, teljes szenzorra nézve).
    A kevesebb pixel/szenzor azt jelenti, hogy nagyobbak lehetnek a pixelek azaz adott idő előtt több fényt gyűjtenek be ami jobb jel/zaj arányt eredményez. Azaz ilyen szempontból az LX7 előnyben van és azonos fényerős obinál már csak kb. 2.5 Fé a hátránya a kevesebb pixel miatt (azaz a kevesebb néha jobb).

    Ha a Nikon DSLR-t nézzük fix fényerős f/2.8-as zoommal akkor az LX7 induló fényeréhez képest (24mm-en) rendszerszinten már csak kb. 1/2 fényértékre esik a DSLR előnye. Viszont eseményfotózásnál nem kizárólag nagylátószöget szokás használni azaz átlagban inkább csak 1 Fé optikailag az LX7 előnye azaz a Nikon DSLR átlagosan kb. 1.5 Fé előnyben van (f/2.8 zoommal). Azt a kérdező tudná eldönteni, hogy neki mi elég/mi elfogadható.

    Viszont cserélhető obis rendszernél ott van, hogy ha kell fel tudsz rakni egy 1.8-as fixet is ha mégse elég, a kompaktot meg úgy ahogy van bukod. Azaz itt célszerű lenne még vétel előtt találni valakit, hogy meggyőződjön a kérdező, hogy tényleg elfogadható-e neki a kompakt.

    Az LX7 nagy előnyei a zsebrerakhatóság (számomra a leglényegesebb amiért egyáltalán megfontolnám) és az egész jó fényerő nagylátó részen. Viszont egy koncert/rendezvény stb. esetén miért lenne szempont pl. a zsebrerakhatóság (ami amúgy is bukik a külső vaku miatt) ha a kérdező végzi a dokumentációt?
    Ha a DSLR túl nagy még mindig ott van a m43 pl. még mindig elég apró fixekkel.
    Persze megint a keret határait feszegetve. De pl. Pana G5 a kitzoommal (kb. 155k) kb. ott van mint az LX7 (nagyobb szenzor, de fényerőtlenebb obi) és ha kevés a fényerő akkor még mindig lehet bővíteni fixel.

    Azaz vsz. nem cserélhető obis cucc annak lehet jó aki pontosan tudja mi kell neki/mit várhat el. Nekem a kérdező nem úgy tűnik.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák