Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wa2x_

    veterán

    válasz xXxian #18185 üzenetére

    "Sajnos néhány kompromisszumot is kötnünk kell videofelvételkor. Egyrészt a hang terén, mely mono, és külső sztereó mikrofon csatlakoztatása sem lehetséges. Másrészt a folyamatos AF hiánya miatt. Videó módban is kontraszt alapú rendszert használ a készülék, de a felvétel megkezdése után csak az AF.S mód működik a hátsó AF gomb lenyomásakor. Sebessége és pontossága azonban kiábrándító. Sokkal lassabb mint normál élőkép módban. Szerencsére kézi élességállításra akár közben is átkapcsolhatunk, és a szemünkre hagyatkozva finomíthatunk rajta.

    Felvétel alatt folyamatosan működik a fénymérés, így a készülék mindig korrigálja a kép világosságát, de ezt magunk is megtehetjük +/-2 Fé tartományon belül. A videó menüben programautomatika, rekesz előválasztás és teljes manuális mód is választható, de csak névleg, ugyanis az utóbbi kettőnél csak a felvétel megkezdése előtt állítható a rekeszérték, közben már nem." - pixinfo.com

    [ Szerkesztve ]

    ..: Old Honda's never die - they just get faster :..

  • k1csi

    senior tag

    válasz xXxian #18185 üzenetére

    Canon esetén nincs gyárilag peaking. SD kártyáról betölthető firmwarekegészítő (magyarán hack) Magic Lantern tudja. Én annyira nem tartom jónak, mert van egy kis fáziskésése. Viszont van kép a képben belenagyítás felvétel alatt is (szintén ML). Ez szerintem brutáljó. Viszont ettől még mindig nem lesz camcorder a DSLR, álványról tervezett/tervezhető felvételekhez jó (azaz DSLR filmezésre).

    Követő videó 70D-vel van (erre nincs ML, nem tudni mikor lesz, ha egyáltalán), még mindig nem camcorder, de azt legjobban közelíti. Sajnos igazán jó fényerős STM (stepping motor) zoommal lenne, az meg még nincs. Canonról többet megtudhatsz a Canon topikokban.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz xXxian #18185 üzenetére

    Nem kötelező manuálisan fókuszálni videózás közben, hanem erősen ajánlott. Használhatod az AF-et is, de azzal pont olyan lesz a felvételed, mintha egy olcsó kézikamerával készült volna. Nagyon olcsóval.

    A Pentax egyike azoknak a gyártóknak, mely csak alibiből rak videófelvételt a gépeibe, csak azért, hogy legyen, mert a piac megköveteli. De vannak még ilyenek, mint mondjuk az Olympus vagy a Fujifilm. Ők mind a lehető legjobb fénykép minőségre és fényképezési élményre koncentrálnak és nem a videósok igényei szerint terveznek.

    Ha videózni akarsz, akkor:

    Canon: Ők voltak az elsők akik sikerre vitték a DSLR videózást (pedig a Nikon adta ki az első videós DSLR-t a D90-et, de az nem lett sikeres ezen a téren). A kezdetek óta azonban nem igen változott a formula, nem nagyon kerültek be új funkciók. Teljesen manuális vezérlést kapsz, de nincs focus peaking, zebra, élő hisztogram meg ilyesmi gyárilag. A Magic Lantern firmware (amit nem kell a kamerára telepíteni, hanem a memóriakártyáról töltődik be) viszont nagyon keményen felokosítja a videózást (sőt a fotózást is). Belépőtől a nagy gépekig nagyjából ugyan azt kapod.

    Sony: Ez a gyártó próbál a legjobban arra koncentrálni, hogy ne csak a videó minősége legyen jó, de már gyárilag a lehető legtöbb funkciót belepréselje. Teljesen manuális vezérlést és focus peakinget is kapsz, ráadásul utóbbiból a legjobb minőségűt a piacon, kellően érzékeny és jól paraméterezhető. Belépőtől a nagy gépekig nagyjából ugyan azt kapod. A NEX-ek esetén viszont túlmelegedési gondok vannak a régebbi típusoknál (például a népszerű NEX-5N-nél vagy a NEX-7-nél is), ami gyártótól függetlenül minden gépet érint, mert míg a rendes mozikamerák szenzorai mögé léghűtést tesznek, addig a DSLR, MILC, SLT gépeket nem így tervezik. Azért ez nem olyan vészes, még a nagyobb DSLR-ek esetén is megeshet, hogy ha már 7-8 perce forog a kamera, akkor egyszerűen leáll a felvétel, talán a gép is kikapcsol.

    Panasonic: A Pana nagyon rámegy arra, hogy gyárilag a lehető legjobb minőséget hozza ki. A videók részletgazdagsága bámulatos (ezt a Canon csak RAW videó mellett produkálja, ha egyáltalán...), a bitráta extrém. Igazán jó kis videós gépeket készít, DE! Az itt leírtak főleg csak a drágább GH sorozatra igazak, ott nagyon rámegy a kiváló videóra, míg az alacsonyabb szinteken kisebb-nagyobb megkötésekkel él.

    Nikon: Nagyjából azt tudja, mint a Canon DSLR-ek Magic Lantern nélkül. Nem is nagyon van rá "okosító firmware", szóval van egy viszonylag jó minőségű H.264 videód, mikrofon bemeneted aztán viszlát. A Canon-ok alapvetően jobb minőségű tömörített videót köpnek ki, de drasztikus különbség nincs. Fapados, de azért jó, csak arra kell figyelni, hogy normális videó csak az újabb modellekben van (D3200, D5200, D7100, D800, D4 és újabb).

    Azért ez sem szentírás, az egyes modellek eltérhetnek a leírtaktól, de nagy általánosságban ezekre a márkákra ez igaz. Akinek fontos a jó videó, az ne vegyen Pentaxot, Olympust meg Fujifilmet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák