-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ottkar
addikt
Nem állítom 100%-al hogy fénymérő billentyű az amit a P30T-n látni lehet az is hogy mélységéleségszemlélő. Nem különbözik kívülről.Voltak régen olyan gépek amik nem gombnyomásra mértek fényt hanem egy billentyűvel be lehetett ugrasztani a blendét akkor kapcsolódott ba a mérés. A helyes értéket a keresőben +- diódák mutatták vagy mutatós Deprez műszer. Pld a Prakticák voltak ilyenek.De minden cég készített mérőbillentyűs gépet.
Az én 1989-es gépemben a keresőben már minden adat világító betűkkel számokkal látszik. És ennek a prizma tetején status LCD-je is van.[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
A K-m-ben ugyanaz a szenzor van, ami a K10D-ben is. Ha új gépet akarsz venni a Pentaxtól, szerintem várj a K-x-re, a K-x 12MP-es CMOS-e érezhetően jobb szenzor, mint a 10MP-es CCD, ami a K10D-ben és a K-m-ben van. Egyébként a K10D-t nem a jobb képminősége, hanem a jóval jobb, gyorsabb kezelhetősége (két vezérlőtárcsa, rengeteg gomb, így rengeteg vázról elérhető beállítási lehetőség) és masszívabb, komolyabb váza (nagyobb, időjárásálló, jóval nagyobb keresővel) emeli a K-m felé. Ezekben természetesen a K-x-nél is jobb.
-
Szten Márs
nagyúr
Nem. A téralakító hatás - mennyire nyújtja meg, nyomja össze stb - a látószögtől függ, a látószöget pedig nem a gyújtótávolság határozza meg egymagában, hanem a gyújtótávolság és a szenzorméret együtt. A kettőt pedig a 35mm ekvivalens, vagy más nevén kisfilm ekvivalens gyújtótáv fogalma egyesíti.
Magyarán egy 50mm-es objektív 1,5x-ös croppos gépen 75mm kisfilm-ekvivalens lesz, és ez azt jelenti, hogy ugyanolyan látószöget, perspektívát, térformáló hatást, és egyebeket biztosít, mintha egy 75mm-es objektívet tekertünk volna kisfilmes gépre, nem pedig olyat, mintha 50-est tekertünk volna rá.
-
nord_
veterán
Hát ezt nem értem, akkor miért árulnak 50-es nagy fényerejű digitális objektíveket?
Mert van, aki még filmes gépet használ, meg olyan is van, aki fullframe digitálist. ;)A filmes korszakban ez a portréobjektívet jelentette
Nem! Az ötvenes az alapobi, a portréobik pedig 85mm-től kezdődtek. -
Szten Márs
nagyúr
Portréra, ahogy az előttem szóló is mondta, általában 85-ösöket, vagy annál is nagyobb gyújtótávú obit használtak mindig is. Most, a digitális korszakban az 50-135 (dúrván 75-200mm ekvivalens) szerintem a legjobb a portréra. Nem lesz benne semmi mű az égvilágon, pont megfelelő perspektívát fog nyújtani, nem kell tőle félni.
50mm-es nagy fényerejű objektíveket meg azért gyártanak digitálisra is, mert a 75mm-hez közeli ekvivalens gyújtótávval is lehet sok mindent kezdeni, én is rengeteget használom ezt a gyújtótávot és szeretem is. Persze, van akinek nem fekszik, az nem vesz ilyen obit, ilyen egyszerű.
-
-
TeeJay
félisten
na most lenne nekem egy kérdésem az utóbbi pár tucat HSZ-t olvasva
ha én veszek egy Nikon D90 vázat, és ha portrézni szeretnék majd vele (csajoknak sok sok fotó, félakt/akt) akkor melyik objektívet célszerű beszerezni erre a feladatra?
én sok helyen úgy olvastam hogy 50mm a legjobb de most belezavarodtam hogy az 50-es fixre gondolnak ami 75mm lenne azon a vázon vagy a 35mm-es fixre utaltak ami 50mm körül lenne?Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/