-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #76706 üzenetére
Annyibol mar nezelodhetsz megbizhato Japan/Olasz vasak kozott hasznaltan
Akar Aprilia SR,Yamaha Aerox Yamaha Jog RR, BWS, Kymco Super 9, stb. csak igy hirtelen par ami beugrott, a forma/meret alapjan, mert ahogy latom a nagykereku Liberty/Scarabeo vonal nem nagyon jon be(pedig abbol is lehet szepeket ennyiert talalni). -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #76712 üzenetére
Még egy gyors: igazából mit kell nézni ezeken? (nekem - elnézést - eddig totál szürke zóna volt ez az 50ccm-es kategória, gondolnám, hogyha nem valami 14 éves 'táki-mester' hajtotta, akkor talán jó lehet)
Találtam is egy ilyet, ez tetszik:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/aerox/yamaha_aerox-15428904#adatlapContainer
(és nem kell érte 220 km-t sem utazni, lévén, hogy pesten lakom) -
Topikgazda
válasz FeniX- #76713 üzenetére
Szerintem nézd meg. A fényezése az már tuti, hogy nem gyári. Mondjuk ez a gyár-nem gyári dolog is nézőpont kérdése szerintem (most nem pont a fényezésről beszélek). Lehet egy tök gyári motor is ótvar állapotban, és lehet olyan is amin pl sok mindent kicseréltek már, de azt mind igényesen kivitelezve és jó cuccokkal helyettesítve. Tehát az én szemeben a robogónál ez a gyári vagy nem gyári dolog már rég elveszett. A fényezést csak megjegyeztem, hogy az már nem gyári.
Ami sokkal inkább fura számomra, hogy valamiért ár alatt van a többi aerox-hoz képest, pláne, hogy ráadásul Pesten van...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #76825 üzenetére
A szijat sajnos nem tudod leszedni anelkul, hogy a variatort ne szedned le
Ha nincs is legkulcs, akkor veszel egy olcso olajszuro leszedot [link]
A lemezszalagot betekered szigeteloszalaggal hogy ne sertse meg a variator lapatjait.
Ezzel ovatosan a kulso tarcsara annyira ra tudsz fogni, hogy lelazitsd illetve meghuzd majd az anyat.A lenyeg, hogy elotte nezd meg mekkora a variator kulso tarcsad atmeroje es annak megfelelo meretu olajszuro leszedot vegyel.
Vagy ha nagyon nem megy, akkor segithetek utvecsavarozoval lecserelni
-
SoulReaver
veterán
válasz FeniX- #76835 üzenetére
" nem hiszek, hogy egy 50-est szénné kell moddolni, hogy menjen 70-et. Nem arra találták ki."
Nagy tévedésben vagy. Alapból mennek 70km/h -val. A 100ccm aerox ugyan akkora testű, mint az 50ccm, annak sem 70km/h a vége. A kis robogók, pici kerékkel már más kérdés. Azok már veszélyesebbek. Egy jó 70ccm robogó tud annyit kb, mint egy 125ccm. Városban dinamikusabb, ha előzni kell, nem szakad meg szegény.Én csak emiatt tuningoltam az enyémet. Városban nem szeretek tötyögni. Utálom, ha nem halad a forgalom.
-
Tothgera30
Ármester
válasz FeniX- #76838 üzenetére
...az legalább nem volt 2ütemű, hogy büdös legyen... - Álljunk meg egy szóra. Mitől büdös? Mert normális ásványi, fél-szintetikus vagy szintetikus minőségi olajjal biztosan nem büdös. Már többféle eper illatú olaj is van (ínyenceknek). Másrészt annyira nem zavarhat senkit, mrt normálisan beállított karburátorral, esetleg injektorral, melegen nem szabad (láthatóan) füstölnie, hidegen is csak míg a szívató működik, és picit meg nem melegszik a blokk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #76838 üzenetére
Autózok és robogózok is Budapesten. A 2T szaga nem zavar, mert tudom, ez ilyen. Ellenben a minden színben füstölő benzines, dízeles autók már zavarnak, mert tudom, hogy lehetne másként is, ha figyelmesebb, igényesebb gazdája lenne a kocsinak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #76851 üzenetére
..Visszatérve a robeszra, szerintem ma-holnap kiveszem az első villákat és elviszem szervizbe, vagy legalábbis megnézem, hogy mitől szorulhat. Ott helyben nem látni semmi furcsát rajta. (berágódást a krómszáron vagy ilyesmi)
Addig úgysem tudok vele menni a kőbányain, ahol 3 méterenként van egy keresztirányú borda az úton.
[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
válasz FeniX- #76857 üzenetére
Nem, direkt gyorsítgattam és motorfékkel lassítottam, így megéreztem volna ha ismét szorulni kezd. Nem szorult be mégegyszer.
Azthittem valami túlnyomás van benne és nem teljesen kicsavarva, csak annyira hogy megmozdul a teteje és ki tudjon jönni a fölös levegő vagy cucc.Ja
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz FeniX- #76874 üzenetére
Emlékeim szerint kettő olyannal is találkoztam szerelés közben, hogy az egyik szárban volt a rugó, ez csak zsirozva volt, és csak a másik szár tartalmazott olajat ami a lengéscsillapításért felelt. Ilyen volt a saját is amit anno az asszonynak raktam össze.
Szerk: kinézetre kívülről semmi különbség nincs a két szár között.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz FeniX- #76876 üzenetére
Hát, ha hiszed ha nem én egyszer pont a szimering miatt nem tudtam megcsinálni egy ilyen telót. De még a szerelő ismerőseim sem. Mint mondtam tök érdekes, hogy ezek a bws-ek jó pár fajta telóval jöttek ki. Kívülről sokszor nehéz különbséget tenni közöttük, sokszor egészen minimális eltérések vannak csak. Tehát volt nálam egyszer egy olyan bws, hogy sehonnan sem lehetett hozzá szimeringet rendelni. Bármilyen hihetetlen, de tényleg ez volt. Vagy öten kutakodtunk mindenhol (ide értve a kínai oldalakat is) de sehol sem lehetett találni. Teljesen belepasszoló nem volt. Tudom hogy hülyén hangzik, de ez volt. Azt kiderítette az egyik cimborám, hogy ezeket a bizonyos szárakat amibe nem találtunk szimeringet, anno az olaszok még valami downhill kerékpárba is szerelték. Ezt amúgy más forrás is megerősíttet nekem. De ugye ez több mint 20 éve volt, és azóta teljesen megszűntek, kivonták őket. Amúgy jó eséllyel abba a bws-be nem is az volt a gyári teló, hanem utólag rakhatták bele. Na mindegy, kuka lett.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #76913 üzenetére
Henger/dugo szokott hamarabb kopni, fotengely boven kibir tobb szett cseret is ha minden normalisan mukodik.
Konkret szamot nehez mondani, mert blokkja valogatja, de volt 18 ezret meg 25 ezret futott blokk is, amit en bontottam meg eloszor es csak henger+dugo csere kellett neki, mehetett tovabb.Ha jo minosegu a hengerszett(nem top minosegure gondolok), akkor boven tul van az is a 10-15 ezren.
Meg azert az is sokat szamit, milyen a gyari henger vas/alu, nicasilos, sima, plusz viz vagy leghuteses a blokk.Amugy ha jol megnezi az ember a gyari service manualt, akkor azokban azert vannak olyan gyari eloirasok, ahol eloirjak, hogy pl 8000km-enkent gyurut kell cserelni(van ahol semmit nem irnak rola, csak merest/ellenorzest)
Vannak ezekben mas erdekes dolgok is, pl vegattetel olajcsere 10e km vagy 2 evente, stb amit kb nagyon ritkan csinalnak meg.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #77048 üzenetére
Jo lenne tudni, hogy konkretan mi a gond a BWS villajaval. Gorbe-e a becsuszoszar, ki van-e kopva a persely(gondolom, amiatt szorulhat/"esik szet" berugozaskor). Bar ha nem akar vele foglalkozni senki, akkor mindegy is
Ha nem lehet hozza kapni felujito keszletet, akkor en a kovetkezot csinalnam: lemernek mindent a teleszkopon(teljes hossza, becsuszoszar atmeroje, kerektengely atmero, feknyereg rogzito csavarok tavolsaga egymastol, illetve a kerektengelytol es a teloszar szeletol, stb).
Ez alapjan megneznem, hogy melyik Yamaha az, amivel rokonsagban van es beleraknam annak a telojat.
Mert ebbol is volt 26mm-es meg 30mm-es atmeroju is(meg kitudja meg a koztes meretet )Mivel ahogy korabban beszeltuk, BWS/Zuma/Booster neven millio verzioban letezett ennek elso teleszkop variacio, ennek ellenere en talaltam olyat, hogy bizonyos BWS modell elso teloja kompletten megegyzezik az Aerox bizonyos evjaratu modelljevel(talan 2001-2007).
Aztan meg a multkor, hogy utananeztem, talatam utangyartott tuning teleszkopot (talan taiwani) ami Booster, BWS, Jog, Aprio, Neos-hoz egyarant jo volt.Ha ez utobbi tipusu, akkor kb 30-32k-bol van egy vadiuj kopmlett elso teleszkopszarad.
Szoval abbol indulnek ki, hogy vajon mivel tudom osszehazasitani. A kormanycsapagy meg nem egy hatalmas tetel, ha ki van szedve a villaszar, akkor akar csapagyboltban is nezhetsz hozza cuccot.
Tamas9x: nem eppen optimalis Kicsit sokat kap meg.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #79879 üzenetére
kiskosztümös nő, rövidpólós/flip-flop papucsos idióta - amíg nem esik el, addig mindegy, mit visel. Közlekedjen mindenki előzékenyen, körültekintően, útviszonyoknak megfelelően és akkor nem esik el senki.
Zoli bácsi: kevés a mentősofőr, a felszerelt jármű meg nehezebb, mint 3,5 t. Próbálnak könnyíteni az adminisztratív terheken.
Az szerintem viccesebb, hogy B-s jogsival 4,25 t-ig lehet vezetni elektromos kistehert csak azért, mert az akku súlya holt teherként a hasznos teher rovására ment a 3,5 t keretben. Ez viszont már tisztán pénzért módosult.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Pfiucska
aktív tag
válasz FeniX- #79877 üzenetére
Hozzatennem olvastam + hallottam videkrol pozitiv tapasztalatokat ahol nem a lehuzas a cel es ilyen 50-60k korul megallt nekik. De itt bp kornyeken en nem ajanlom a b125-t, ennyi pénzből megcsinalhattam volna az A2-t.. sot az ido is eleg lett volna. (2,5honap)
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #79885 üzenetére
Az meg egy külön téma lehetne, de nem fogok rant-elni ezen a szülinapos szerdán, hogy a másik ilyen téma a motorosok integetése egymás közt, amitől agylázat kapok. Lábbal, mint a kutyák, mikor a fát megjelölik, meg 1-2 ujjal a fékkar 'mögül', és nekem akkor azt kéne figyelni? Kösz, nem. Nem integetek senkinek. Benzinkúton max egy 'helló' és kész.
-
Topikgazda
válasz FeniX- #79886 üzenetére
Ezt már kifejtettem valamikor tavasszal én is itt hosszabban, hogy mi a véleményem erről az integetésről meg magáról a nagy motoros összetartozásról.
Vizsga: Unokaöcsém 2016-ban rakta le az A korlátlant. Nem egész 2 hónap alatt megvolt, és 98 ezer volt a vége. A Fővárosiaknak már akkor hihetetlen volt ez az összeg és idő amikor ezt leírtam talán itt. Az oktató megmondta (aki maga volt az iskolavezető is) kerek-perec, hogy rajta nem fog múlni, akár heti 2-3 alkalommal is mehet majd vezetni. És ha nem balf@szoskodik, akkor az összeg sem fog változni. Így is lett. Annak idején én is hozzájártam A korlátlanra, és nálam is hasonló idő alatt megvolt.
Mindig ámulok azon, hogy Budapesten és annak közvetlen vonzáskörzetében milyen nehezen és drágán mennek a dolgok. Pedig én sem falun lakom, itt Esztergom környéke azért igencsak iparosodott résznek számít országos szinten is, tehát pl a lakosság létszáma sem nevezhető gyérnek. Persze nyilvánvaló, hogy így is más világ mint a főváros.
De itt nálunk azért úgy érzem, hogy jobban mennek az ilyen dolgok.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz FeniX- #79890 üzenetére
Pedig ez a motorok (legyen az robogó vagy bármi) kb 90%-nál így működik. Talán a régi Jog meg hasonló robogókan kellett ezzel bajlódni. Meg persze a szoci váltós motorok is ilyenek voltak pl. Honda Dio AF18-as is még ilyen volt emlékeim szerint, de pl az AF27-28-nál már ott volt a gomb középen, pedig már ezek is 25 éves motorok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz FeniX- #79896 üzenetére
Sokan vannak így. Láttam olyat, hogy oktatás közben a tanulómotor elé kilépett egy gyalogos, az meg hirtelen behúzta az első féket ijedtében, és már ment is ki az eleje. Az oktatónak kellett kiszállni segíteni neki, mert egyedül nem tudta felállítani a banditot. Volt vagy 60 kiló a gyerek, annak a motornak a tömege meg olyan 230 környékén van szárazon.
Egyébként én egy csajjal voltam végig amikor jártam oktatásra, de ő tudott motorozni, ügyes volt. Ismertem a bátyját és az apját is, motoros család. A csaj még terepmotorozott is régebben mint én.
Egyébként megmondjam, hogy mi a durva? Az, hogy A korlátlanra ha betöltötted a kötelező életkort és alkalmasságin megfeleltél, akkor úgy is mehetsz, hogy semmilyen más jogosítványod nem volt előtte! Tehát semmihez nincs kötve, az sem baj ha előtte egyáltalán nem vettél rész forgalomban, ergo még B kategóriás jogosítványod sincs. Döbbenet! Ezt még anno az A kategóriánál az oktatóm mesélte, hogy mennek hozzájuk úgy emberek, hogy semmilyen jogsijuk nincs. A törvény megengedi. Én 2010 környékén jártam amikor ez volt, de szerintem ezen nem változtattak azóta sem. Ez egy rohadt veszélyes üzem így szerintem. Eleve már a motorozás is az ha azt nézzük, ehhez hozzájön hogy még tanuló vagy amiben benne van, hogy teljesen új egy ekkora gép neked (tehát soha sem mentél még semmilyen nagymotorral), pluszban ott van még az is ha még egy B-s jogsid sincs. Tehát tételezzük fel, hogy az egyénnek nem csak egyszerűen nincs személyautóra jogsija, hanem valóban nem vett még rész semmilyen formában közúti közlekedésben (jogosítvány nélkül sem). Tehát fingja sincs semmiről. És ugye itt teljesen magadra vagy utalva, nem ül melletted az oktató aki vészhelyzetben közbe tudna avatkozni.
Számomra ez nonszensz. Ha gondolja valaki, akkor nézzen utána nyugodtan, én nem tettem, de szerintem ez a mai napig így van, hogy a jelenlegi törvény ezt megengedi.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #80001 üzenetére
Én azt mondom, hogy akinek van tárolási helye és nem lyukas a zsebe, annál nem lehet szezon végén alkudni. Aki eladni akarja, annál szezon elején, közepén is lehet alkudni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #79999 üzenetére
Kitolódik az árazás. De csak az mert a kereslet erősen csökken. Ezt viszont nehezen követi a belátás szakasza. December/január környékén van a legmélyebben, akkor érdemes venni. Márciustól már emelkedik. 2 évig csináltam egy 45 ezer fős adok-veszek robogós csoportot.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80043 üzenetére
Persze Egyelore megvarom, hogy nagyjabol az elso 1000km meglegyen, mert addig szerintem tul sokmindent nem lehet rola irni. Azon kivul, hogy nagyon ugy nez ki nagy gondom nem lesz vele.
Nagyjabol kitapasztaltam, hogy hogy erdemes kezelni, ha dinamikusan akar menni vele az ember es igy azt kell hogy mondjam nem is annyira szornyu a teljesitmenye.
A hatso fek nyikorog, de mivel meg szinte a tarcsan se latszodik kopas, igy megvarom hogy bekopjon. Nagy jelentoseget nem tulajdonitok neki, EBC betet az elozo motorokon volt hogy 7-800km-ig nyikorgott, mire normalisan bekopott.Lancnak kellene utanahuzni, mert az erzodik hogy laza egy picit(akkor se volt eppen tul feszes mikor elhoztam).
A csavarok kozul egyik se akart fellazulni, bar lataszik, hogy erre odafigyeltek, mert minden egyes csavarfej meg van jelolve(ahogy szoktuk lehuzas utan).A mostanaban rengeteg eso utan 1-2 helyen a hatso lengokarnal ures csavarfuratnal rozsdas levet lattam lecsorogni, de miutan letoroltem/megpucoltam, nem latszodott semmi. Se csupasz fem, se rozsda, se semmi, szoval passz honnan jott.
Ezt majd figyelem, aztan ahol kell, ott lekezelem kis ecsettel, alapozo+festekkel.A 125-os robogoikat nem kovettem annyira, annyit viszont hallottam, hogy a PCX koppintas (talan Cityblade) az nagyon jol sikerult. Egyeduli hatranya, hogy leghuteses, emiatt gyengebb teljesitmenyu mint a Honda. Viszont futomuben, komfortban, stb egy teljesen vallalhato robogo.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80049 üzenetére
Talan 3 vagy 4 het volt, mert pont akkor volt mikor a Mozaik utcat "rendbevagtak", aztan hirtelen egyik vizsgaallomasra se tudtak 2 heten belul idopontot foglalni a forgalombahelyezeshez.
Gyakorlatilag a vam/regado/meg egyeb papirozas megvolt 2 nap alatt, a muszakira kellett sokat varni, de ahogy olvasgattam motoros topicban, videken volt aki rosszabbul jart, mert neki meg tovabb tartott juliusban a forgalombahelyezes uj motornal.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #80060 üzenetére
Á, bocsánat, nem bírom (nevet), ez a bácsi (63) is visszahívott és kérdezés nélkül mondja nekem, hogy az előbb nem tudtam beszélni, mert mellettem ült a kollégám, de most hallgassa meg a hangját a motornak: és ezzel se szó, se beszéd, odatartotta a mocihoz a telót és elkezdte brümmögtetni. Nyílvánvalóan, a telefonon tökéletesen hallható volt a japán technika.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!