Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Hali! Tanácsot szeretnék kérni a tapasztaltabb fórumtársaktól. Robogót szeretnék venni, de tanácstalan vagyok. Simson, MZ-ETZ pár darab megfordult a kezem közt valamikor, de (szerintem) elmúlt az idejük. Jelenleg újrakezdtem a horgászást, és a lakóhelyemtől 15-20 km-re lévő folyókra szeretnék eljutni. Jelenleg autóval járok, de ha leírnám mennyit eszik a benzines Ignis-em, el sem hinnétek... Szóval nekiálltam robogókat nézegetni, fórumokat olvasni. Helyben van bolt ami Lineát árul, utánaolvastam: Ne. Kymco-t ajánlottak a gyakorikédésen több érdeklődőnek. Néztem használt motorokat, egy ismerős olaszból hord be gépeket. Feltűnt, hogy mindegyik órájában 8-12ezer km van. Egy kifakult, ránézésre jól lestrapált Kymco Agility-re mondtak (csak nekem) 160 ezres árat. Nem kellett. Nekiláttam kínait nézegetni, a közelben (Celldömölk) van egy kereskedő, van nála Motowell, Kymco, Keeway, elmentem személyesen. Volt pár új, és több használt masina. Volt egy használt Agility, de kiderült, hogy nem férek el rajta. Illetve elférek, de a kormány nem fordul a térdeimtől. 194cm vagyok, és 125 kg. Egy Keeway Goccia felé terelt a tulaj, hogy bevált és jó. Tényleg elférek rajta, csak az ára több, mint amit rászántam.... Egy Motowell yoyo is volt ott újszerű, 2500km-rel, de nem fértem rajta el.
    Akik ismerik a típusokat, segíthetnétek, mit keressek, mi lenne jó nekem. Igények:
    Szezonálisan horgászni járni, napi max 50km. Diszperzites vödör beférjen a lábam közé :) és én is elférjek rajta. Eredetileg újban gondolkodtam 250e. ft körül, ennyiért van Keeway és Motowell. Eredetileg 4T fele hajlok, strapabírónak mondják őket. Nem akarok száguldozni, 40-45 km/h utazósebesség megfelel. Korlátlan A jogsi van, de úgy gondolom az igényeimnek megfelel egy kis robogó is.
    Szerintetek..? Végül is ráérek, már úgysem robogóznák, de ilyenkor olcsóbbak lesznek a kétkerekűek, és télen az új gépeket is akciózzák, tehát vásárolni ősszel-télen kellene..:)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Hali! Robogót szeretnék vásárolni, tegnap megnéztem Sopronban egy bolt(Egümotors) használt és új kínálatát, és elkeseredtem. Annyit "tudtam" az után olvasásból, hogy kínait ne, Kymco kellene. Sajnos nem találtam motort, aminek az az oka, hogy 194cm vagyok, és egyik motor sem volt jó méret, egyszerűen a Kymco Agility kormánya beleakad a térdembe, pedig volt 2e. km-t futott használt.
    Egy robogó felelt meg határesetként, a Keway Goccia nagykerekű robogója, viszont 365e. forint, és nem volt hozzá "kedvem" :) ha értitek mire gondolok, és ugye kínai.
    Egyik kollégának van egy öreg Piaggio Typhon-ja, kipróbáltam, elfértem rajta. Nekiálltam ezt a típust keresni, van egy srác aki olaszból hoz be robogókat, van nála egy 2006-os Typhon, 180-ra tartja, 5ezer km-rel. Sajnos nem hiszem el a kilómétert, jól megy de látszik hogy volt nyúzva.
    Terepgumis, tetszene, de nem merek belevágni.
    Horgászni járni kellene a robogó, kritérium hogy elférjen a térdem, meg egy diszperzites vödör a lábam között. Kényelmesen menjen 40-45-el, kinőttem a száguldásból, 47 éves vagyok....
    Dillemmázok, szeretnék segítséget kérni tőletek:
    - Megvegyem ezt a Piaggiot helyben, új akkuval, szervizelné később a srác...Félek hogy sok a km benne!
    - Vegyek egy új Gocciát, leteszem a 200-at amit rászántam, aztán fél év alatt letörlesztem. Kínai, ez zavar.
    - Találtam egy idős bácsinál 1100km-t futott Aprillia Scarabeot, 2006-os, garázsban takargatták, 250e. 2t. Sajnos nem fér el a diszperzites vödör rajta....
    - Várjak, hátha lesz valami megérő....? Ahogy látom, pár típus van csak amit megvehetek, fel is soroltam amit találtam.
    Horgászni kéne moci, sokat mennék földúton. Azért robogó, mert pakolható kell hogy legyen. Nagymotor is lehet, 30 éves az "A" jogsim. Keretem 200, max 250e. Esetleg kis hitelt felvennék újhoz. Volt pár MZ-m, nem szerelgetni akarok, közlekedni.
    Ha tudtok okosságot mondani, várnám, mert el is hoznám azt a Piaggiot, de piszkálja a csőrömet az új Goccia is. :R

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz perge666 #68345 üzenetére

    Pedig a Simson a szocializmus legbeváltabb gépe volt....Mondom ezt úgy, hogy nekem volt 3 db, mindegyiket zsírújjan vettem. Az utólsót 60ezer km-.el adtam el, bontatlan blokkal, hozta a 60-as végsebességet, nem csörgött, talán megszakítót, gyertyát, gumikat kellett cserélni, még a lánc is gyári lehetett. Karburátor tisztításon kívül más javítás nem volt.
    Az ETZ-k 20e. km után már csörögtek, sokat 30e. km-nél furatni kellett. A régi TS MZ-k jobban bírták, ismerősnél van egy évtizedek óta félreállított, 4 sebességes 250-es 200e. km-el, bontatlan blokkal! Sajnos a 6V-os rendszer volt a gyenge pontjuk, amikor kötelező lett a nappali világítás, ezt nem nagyon bírták. Simson elment akku nélkül is, index nem volt, meg parkolófény. A 20 éve eladott S51B gépem rendszámosra volt vizsgáztatva, 2 személlyel nyélgázon volt hajtva, 60e. km-nél levettem a hengert róla. Hengerben kopás nem volt, főtengely nem kottyant..kapott alapméretű gyűrűket, és úgy gondoltam nekem már nem kell, ezért eladtam...Sajnos! :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Jó is hogy erre jöttem, azért kukkantottam be a topikba, mert akarok egy robogót venni, vagy valami motorfélét, pecázni járáshoz. Éppen elkezdtem a simsonokat is nézegetni, de ha ilyen katasztrofális minőségűeket árulnak, akkor inkább kihagyom, pláne ha alkatrész sincs.
    Tavaly tavasszal már nekiugrottam a robogóvásárlásnak, egy Soproni kereskedésben (Egümotors) találtam kedvemre való gépeket, pár ezret futott négyütemű Kymco-k voltak, sajnos nem bírtam elfordítani a kormányt a térdemtől, közel 2m vagyok, nem volt megfelelő méretű gép.... Nézegettem a környéken használtakat, sokan hoznak be az isten tudja honnét robogókat, egy srácnál néztem vagy tízet, érdekes módon mindegyikbe nyolcezer km volt. Egy Piaggio Typhon meg is tetszett, elfértem rajta a yeti testemmel, de kolléga lebeszélt hogy ne adjak érte 200e. forintot, sok egy tízenegykét éves ki tudja mennyit futott gépért. Aztán gondolkodtam új kínain, a Keeway Goccia tetszett is volna, de azt hiszem itt is olvasgattam, hogy kínai nem ajánlott. Nézegetem a hirdetéseket, hátha belefutok valamibe.... Valami idős papa félreállított robogójába....Vettem már MZ-t 1300km-el szőrös gyári gumikkal anno,hagyatékból, szóval tudom hogy bele lehet futni.
    Nem akarok venni tuningolt, vagy 125/50-est, van korlátlan jogsim, az sem baj ha rendszámos, egy 125-ös könnyebben elviszi a súlyomat (130kg) plusz horgászcucc.Úgyhogy nézelődöm, várok, kocsim van, nem sürgős.... :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Helló! Kis segítséget szeretnék kérni. :) Jártan itt valamikor 1 éve, típust kérdeztem, mit nézzek. Nem találtam kedvemre valót azóta sem.... Az a helyzet, hogy magasak az igények, jó állapotú mocit keresek. Horgászni járni, meg városi futkosónak kéne, tehát nagykerekű, a diszperzites vödör beférjen a lábam közé, meg elhordja a 125kg súlyomat, 194cm-el. Nagyjából Piaggio Liberty, Aprillia Scarabeo, Piaggio Typhoon vonalon nézegettem. Vagy széthajtott tuningolt felújított, vagy visszatekert "import" robogó, ez volt a két fajta amivel találkoztam. 50 évesen nem sportkipufogó meg 70-es henger kell, hanem egy megbízható, kisfogyasztású lehetőleg 4T robogó, amivel elpöföghetek a 15km-re lévő folyóra, fele utat kavicsos tagúton, ahol úgy sem lehet hajtani.... Szóval 1-2 éve nézelődöm, tökörészek, de már én meguntam. Körülnéztem a neten, találtam egy oldalt, a webrobogó-t, legolcsóbbnak tűnik, ingyenes házhozszállítás, és hitel. Mondom letenném azt a 250-300eft-ot amit használtra szántam, a maradékot meg 6 hónap alatt lepengetem....Aztán új gépem van. Asszony is támogatta, azt mondja most vegyem, télen olcsóbb (Legalábbis így logikus.)
    Kinézettek:
    [link] [link] [link] [link]
    Szerintetek? :)
    Kymco az ára miatt szimpatikus, Libertyből van 2T, és 4T, nem tudom melyik lenne jobb.....4T fele hajlok, korszerűbb, csendesebb.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Köszönöm! Van korlátlan A jogsim, (anno MZ-ket kergettem), de amire használnám a motort, megfelelőbbnek gondolom a kismotort. (nincs műszakiztatás, átiratás..)
    A diszperzitesvödör láb között ötletet kollégámtól vettem, neki volt egy ezer éves Typhoon-ja, még Putch emblémával, neki elfért, úgy járt pecázni.
    Egyébként legtöbb motor tényleg ott vérzett el amikor próbáltam, hogy nem tudtam kanyarodni, nekiütődott a térdemnek a kormány. A Typhoon-t már tudtam kormányozni, kollégáét próbáltam. (Csak szó nélkül eladta 60e ft-ért, nem szólt nekem)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz macilaci78 #72105 üzenetére

    Köszi! Igen, a Liberty is benne van a nézettek közt. A webrobogó nevű céggel van valakinek tapasztalata? Kb 80-100e. ft-al olcsóbb egy (új) robogó mint máshol, ingyenes beüzemelés, kiszállítás, és még további engedményt sugall a weboldal (kérjek ajánlatot). Mivel Magyarországon vagyunk, keresem hogy hol az átb...ás
    Motowell, Keeway továbbra is felejtős? Mindegyikből van nagykerekű, Liberty-re hajazó. Motowellről azt hallottam, magyarországi szerelés, kínai alkatrészekből.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz sityupityu #72113 üzenetére

    "200-250 környékén azért ki lehet fogni ilyenekből nagyon jót is, amik nincsenek szanaszét gányolva..."
    Pontosan ilyet kerestem sporttárs...... Eredménytelenül. Van egy srác itt Kapuváron, aki motorokat hoz be, szervizel, elad, csereberél....Körülnéztem nála. az összes olaszból behozott robogó állapottól független 6-8e. km-rel az órájában várja a gazdáját. Hát én ezekért nem adok kétszázat. (Tudom nem sokat ér). A másik a hirdetések, általában felnövő kamaszok, hirdetések kulcsszavai, amik után nem is érdekel: "50-esként használt" "frissen felújított" "70-es hengerrel" "sport kipufogóval"
    Vettem régen idős bácsitól MZ-t, 900km-rel. Robogóban ilyen nincs, legalábbis nem találok, ezért kacsingatok az új fele. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Helló!
    Jártam itt régebben, horgászni járni keretem robogót. Nagy kerekűt, nem kínait ajánlottatok. Nézegetem egy ideje a hirdetéseket Múlt héten belefutottam egy Piaggio Liberty hirdetésbe, garantált 3800km-el, 1999-es. Svájci papírokkal, idén januárban még svájcban volt, 71'-es születésű tulaj. Én Győrben vettem, sajnos elkapkodtam...... 140-ért vettem, a motorja mint a doxa, pöccre indul, csendes, viszi a bojler testemet (130kg). szóval motorikusan jó. Idomok festegetettek, javítottak, de ezzel nem foglalkoztam, mert azt mondták a kavicsos utakon előbb-utóbb elcsúszok. Gumik újszerűek, fékek is jók. Elvittem ma szerelőhöz, mondom nézzen rá. Sajnos rossz hírei voltak, a motor karambolos, rugózáskor az első kerék hozzáér az idomhoz, illetve a kormánycsapágy is kuka, hangos. Az első kerék kb 5cm-rel van hátrébb csúszva.. Kb 50ezret mondott a javításra a szerelő. Felhívtam az előző tulajt, hebegett, nem tudott a hibáról, egy olyan embertől vette aki svájcból behozta, szervizelte és eladta, és állítólag nem tetszett neki (ezt a motor megnézésekor is elmondta), ezért adta tovább. Most megegyeztünk, holnap 40ezret visszautal nekem (így 100e. be van)
    Kérdéseim:
    -Mennyire lesz jó egy ilyen javítás után a futómű? Tudtommal visszahúzzák eredeti helyzetbe. Érdemes javíttatni, vagy adjam el, természetesen a hibával hirdetve, olcsón (Mondjuk 100-ért hirdetve) én meg keressek másikat?

    - A lámpa sötétben sz.rt sem ér.....Mint egy gyertya annyit világít, mondta a szerelőm, hogy ez ilyen típus. Nincs valami megoldás?

    - Speckó szintetikus 2T olaj kell neki, vagy jó ami a kerti gépekhez van itthon, MOL-os Arol 2T olaj...?



  • Zoli bácsi

    őstag

    Köszi a tippeket, nekem kiesett egy negyedszázad a motorozásból, kb. 23 éve eladtam egy TS 125 MZ-t, azóta motorom nem volt, robogóm meg pláne, soha. :)
    Annyi még, hogy ez a srác, aki megnézte nekem, és javítaná, olyannal is foglalkozik, hogy kintről behoz motorokat, rendberakja, és eladja. Na, azt mondja, hogy kavicsos útra jobb választás lehet egy kisebb, de szélesebb kerekű robogó. Konkrétan egy Piaggio NRG (Remélem jól írom a típust) volt nála, vízhűtéses, 2 tárcsafék, új ballonos gumikkal....Mentem vele egy kört, príma csendes a motor (tudom, mert vízhűtés) és így kényelmesebbnek, puhábbnak tűnt a rugózása mint a Liberty-é.
    Bár bennem is felmerült a kérdés, mi a f....nak nekem 50 évesen sportrobogó, de nagyobb a lábtér mint a Liberty-n, elférne a diszperzites vödör (Horgászatra kell). És azt mondja a szerelő, hogy az NRG-n valami zsíros első teló van, jobban bírja a földutat.
    Szóval azon agyalok, hogy meghirdetem így a hibájával a Liberty-t, szerintem 90-100-ért elmenne, aki megcsinálja magának annak megérné, én meg vennék egy másikat. Hálistennek átiratás nincs, könnyen variál az ember.
    Csak abba segítsetek, hogy a Hanság kavicsos-földes útjain bóklászni egy nagyobb de keskeny kerék, vagy egy kisebb de széles gumi lenne jobb? :)

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli bácsi

    őstag

    Köszönöm a segítségteket! :R

    Azért vettem autót is újat (2004-ben Ignist) mert előtte 3x lettem átbaszva, rommá tört autót vettem. Jelenleg is hajlottam új robogóra, de mindenki azt mondta, hogy pecázni járni fölösleges, idő kérdése és elcsúszok vele, és törik. Egy új Piaggio kb. 600e. forint, ezt azért sajnálnám megfektetni na......
    Motowell, Keeway is nézegetve lett, de amit olvastam (Főleg Motowell-ről).......Ááááá....
    Keeway-ból még volt nagykerekű, 4T, a Goccia, az tetszett, 365e újonnan, de kifutott, nem látom, ahogy olvasgatok, kutakodok, az lett a véleményem hogy a Keeway ami sokat javult, és megvehető, de úgy látom inkább a nagymotorok fele fejlesztenek.
    Itt helyben (Kapuvári vagyok) is árulnak új robogót, valami Lineákat. Kollégám fiának volt, örültek neki, kétszer. Mikor megvették, és amikor eladták....:)
    Miért nincs M.O.-on robogógyártás? :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Hali! Múltkor már írtam, ráfáztam a robogó vásárlással (Karambolost vettem). Mivel azért használható, öntöttem bele benzint, és elindultam egy körre.
    2T Piaggio Liberty.
    Első hibajelenség az volt, hogyha gázt húztam, torpant, ledadogott. Ha visszaengedtem a gázt, és újra ráhúztam, akkor húzott rendesen. Ezután egyre kevésbé vette a gázt, kb 30km/h sebességgel indultam hazafele, ha nagyobb gázt adtam fulladozni kezdett, volt hogy megindult, majd megint fulladozott. Alapjárat is alacsony lett, egyszer ilyenkor le is állt, és nem akart elindulni. Már az aksit leszívta az indítózás, szerencse berúgókar is van, nagy nehezen elindult, és lassan hazapöfögtem.
    Állványon elindítva és gázt húzva is fullad, ledadog.
    Kérdések:
    Mi baja lehet? Simsonos, MZ-s múltam alapján karburátor problémára gyanakodnék, ami nem fér bele a logikámmal, hogy az alapjárat is szarakodik, ez szoci motoroknál külön fúvóka volt.

    Mivel marhára elment a kedvem az egésztől, semmit el nem hallgatva (Elsőkerék 5cm-el hátrább van, valami karburátor dugulás lehet), amúgy jó mtrorral, jó fékek, szinte új gumik...Eladható lenne, mennyit érne?
    Köszi!

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz siti #73219 üzenetére

    Köszi! Nekem is gyanús, hogy alapjárat is erőtlen....
    Jól átbaxtak! Leszervizelt Piaggio Liberty garantált 3800km-el, 145e. ft...szólt a hirdetés.
    Most meg baxom ki....

  • Zoli bácsi

    őstag

    Sziasztok! Elvitték a Libertymet, amit pár hete karambolosan vettem, aztán motorikusan is behalt. Utánfutón vitték el, 55 ért. Én buktam 45ezret, de nyugodtan alszom.......
    Na, de a lényeg, aki megvette, a fiával vásárol fel hibás robogókat, javítás után eladja. Most vett magának egy Kymco-t, amivel eddig dolgozni járt, 2 éve, egy Piaggio Typhoon, azt árulja. Azt mondja 2 éve vette, akkor átnézte, azóta melóba járt vele.
    Odaadná a Liberty-m árába, 55-ért. Kopott, karcos, mint ami használva van, de a legnagyobb gondom, hogy elég lusta. Nem gyorsul úgy, mint az enyém, de fülre nem is pörög annyira, mintha végig kevesebb fordulaton menne. De lazán, erőlködés nélkül ment alattam (130kg) utazóban 50-et.
    Hátsó gumi hamarosan cserés, első telók kissé olajosak...És elég erős hangja van, nem tudom milyen kipufodó van rajt, lehet gyári......
    Egy bicikli ára, tudom, de nem hoztam el..... Pedig lehet hogy pecázni járni ez kellene, tényleg ütni-vágni való......
    [link]
    Szerintetek..? Amúgy már újban gondolkodtam, de szólt a faszi hogy árulja, tegnap megnéztem, itt van 20km-re......
    Szerintetek?

  • Zoli bácsi

    őstag

    Annyira tele van már a.......szóval a micsodám, egy ideje hirdetéseket nézegetek, aztán jól át lettem baxva amit vettem.....Mindenhol a kint ledobott szemeteket árulják, és már azt várom mikor jön szembe a hirdetések közt egy Honda Gold Wing 1800/50 kismotorként használt...... ;]
    Mondtam a 'zasszonnak, egyik nap felugrunk Érdre, van ott ez a Webrobogó. Leteszek 300e.ft-ot (Ennyit szánok használtra max), aztán 10x30e ft hitelre hozunk egy ilyet [link]
    Engem 15-20 évig kiszolgál szerintem. 20 év múlva majdnem 70 éves leszek, akkor meg úgyis tolószékre cserélem. ;]
    Szerintetek pecázni járni jó lenne? Vagy kár újat venni?

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Chereiose #73364 üzenetére

    Köszi!
    Azért akarok elmenni úgyis, körülnézni vásárlás előtt. Amúgy számomra azért érdekesek, mert annak ellenére hogy ezerrel tolják a reklámot, mailemre nem válaszoltak (december óta).
    Én is nézegettem a Motowell-t, mert magyar, meg olcsóbb. Hát, iszonyat rossz véleményeket hallottam, olvastam, meg ha megnézed a hivatalos Motowell oldalt, a legolcsóbb robogójuk 407e. ft....Illetve izé, az pár napja volt, már feljebb mentek az árak: [link]
    Lehet rosszul gondolkodok, de én oda jutottam, hogy egy jó állapotú, fiatal robesz 250-300e. körül van. Ezt leteszem, a maradékot meg mondjuk 12x30e. ft hitelbe letörlesztjük. Az a havi 30-as szinte eltűnik a kiadások közt..... Aztán új robesz lesz, és nem kínai.
    Aztán még meglátom mi lesz. Egy robeszt sajnálok hogy nem vettem meg. Itt Csornán egy idős bácsi hirdetett egy 8 éves Aprillia Scarabeot, 2T, garázsban takargatva 1800km-el, gyári szőrös gumikkal. 240-ért nem hoztam el, mert kicsi a lábtér, nem fér el a diiszperzitesvödör (Horgászni járni kell). Azt el kellett volna hozni. Ezt az állapotot keresem...Meg az idős bácsit :) azóta is...De ritka, mint a fehér Zorro....

  • Zoli bácsi

    őstag

    Hali! Egy rendszámos (125 ccm) robogóhoz milyen kötelező tartozékok vannak?
    Jó pár éve nem volt motorom, úgy gondolom az elsősegély készlet kötelező, ha jól értelmezem akkor a tartalék égőkészlet már nem kell, legalábbis autóhoz már nem kérik.
    Elsősegélykészletből gyári kell, vagy elég ha összerakok kötszert egy csomagba? ("mentős" vagyok)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Köszi a múltkori, kötelező tartozékos válaszokat! :)
    Megint bajban vagyok...A nemrég házhoz szállított robogóm (Liberty 125, 2019) gyári hátsó dobozában nem fér el a meglévő sisakom. Elég nagy sisak kell, meg a meglévő zárt sisakomon van ilyen légterelő szerű dudor, valószínű ennyi a bibi, kb 2cm rés van hogy nem tudom a dobozt bezárni.
    Nézegettem, legolcsóbbak ezek a nyitott sisakok, aminek nincs áll része. Sosem volt ilyenem, mindig zárt sisak volt (anno Kiskőrösi..Gondolom sokaknak mond még valamit).
    Ha megnézem a meglévő méretét, lehet netről rendelni, egyeznek a méretek?
    Jó lehet ilyen nyitott sisak robogóhoz? Vagy mit ajánlotok, ami olcsó? Lényeg hogy elférjen a gyári Piaggio dobozban.

    Csak jó időben használnám, igazából ötvenes gépet akartam, de nem került sokkal többe a 125-ös, azért lett, jobban elbírja a 125kilómat. Meg ugye van "A" jogsi 32 éve... ;) Elég ha annyit tud vígan pöfögve, mint egy jó ötvenes üveghangon, szerintem 80-nál többet sosem megyek vele. :) Kinőttem a száguldásból, beleléptem az ötödik X-be.... Futkosni, pecázni járni vettem a gépet, meg ugye akinek volt motorja, az mindig vágyik egy kétkerekűre, akkor is ha robogó! :B :K

  • Zoli bácsi

    őstag

    Nekem a fűnyíróba sosem volt gond a benzinnel, november elején-közepén elteszem, márciusban pöccre indul mindig.. 1 év alatt biztos lenne gond ezzel az alkoholos benzinnel, de szerintem 3 hónapot tuti kibír.
    Most azt csináltam, hogy a vadiúj robogómat amit most vettem, meg a fűnyírót is úgy tettem el télire, hogy 100-as, prémium benzinnel töltöttem fullra a tartályokat. A benzinkutas javasolta, mert üzemanyag adalékot kerestem.
    Amúgy amint írtam, eddig a 95-ös üzemanyaggal sem volt sosem gond, a pár téli hónapot mindig kibírta.
    Régen évekig tároltam benzint hordókban, persze az más világ volt. A hazánkban ideiglenesen állomásozó szovjet csapatok némi alkoholért cserébe szívesen eladták a teherautókból leszívott üzemanyagot. Igaz, jobbára a kétütemű járművek tudták elpöfögtetni, de szinte ingyen volt, és évekig elállt 200l-es hordókba.... ;)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Találtam egy direkt Liberty-s fórumot az Indexen, ott kérdeztem, de nem nagyon pörög a fórum. Bevágnám ide is amit ott kérdeztem, úgy látom elég jó itt a társaság.. Hátha valamelyik kérdésemre tudtok válaszolni. Magyarán arra keresek választ, hogy töltésen horgászni járásra mennyire használható ez a motor? Ami régebben volt 2T 50-es, az jobb oldalt ülés alól szívott, talán kevésbé poros levegőt.:) Egyik sporttárs egy 4T 50-es Lineát használ, azt mondja minden peca után légszűrőt tisztít. Mondjuk az szerintem szivacs, enyém meg papír szűrős. Szerk: Ja, egy vadiúj, 2019-es Liberty-ről lenne szó, amivel most ismerkedek.
    Szóval:
    "Hali!
    Abban tudnátok segíteni, hogy egy Iget 125-ös Liberty honnét szívja a levegőt..? Mármint persze megvan a légszűrőház, abból egy gumicső megy előre fele, és mintha a vázat alkotó csőbe lenne csatlakoztatva. Aztán innét nem bírom megtalálni, honnét szív. A burkolatot nem akarom levenni, mert nincs ilyen csavarhúzóm, ami passzolna a csavarokhoz. Azért keresem csak honnét szív, hogy mennyire alkalmas poros úton való közlekedésre. Múltkori, felhasználói útmutatós kérdésemre szerintem már tudom a választ, nincs még magyar nyelvű belőle. Megkerestem a neten az angolt, aztán kivágás/beillesztés módszerrel webfordítóval megnéztem, amire kíváncsi voltam.
    Úristen, 10e. km-es olajcsere periódus? Ez a gyári előírás.... Ezen megdöbbentem, szerintem ezt felezem. :)
    Ami kérdés még felmerült: A kormányt nem lehet feljebb tenni? 194cm vagyok, kanyarodáskor beakad a lábamba. Ez még azért használható, az eddig próbált robogók még kisebbek voltak. Azért pár centi sokat segítene."

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz nyogo83 #76091 üzenetére

    :R
    Köszönöm szépen, kutakodtam a neten, valami ilyesmi képet kerestem (Csak nem találtam). Akkor ha jól gondolom, jól használható lesz a gép poros úton, mert nem a kerék mellől szív levegőt. Ezért is robogót választottam, praktikus, és a hajtás burkolt helyen megy, úgy gondoltam egy láncot előbb tönkre tesz a por. Lehet a lánccsere olcsóbb mint a szíj meg görgők, de ha a lánc kenőanyagokat, meg a takarítást is beszámolom, nem egyértelmű a helyzet..
    Az a helyzet, hogy voltam motor kereskedésben (Sopron, Egümotors) mikor használt robogókat néztem. Ajánlottak Japánból hozott Yamahát, típust már nem tudom, direkt mondták hogy pecások viszik. Azt abszolút nem tudtam kormányozni, ahogy egy 2300km-t futott gyári állapotban lévő Kymco Agility is ezen vérzett el. Ami használható volt, az a Piaggio Typhon, volt is most újonnan 2T (700e.) Mindent összevetve mégis a Liberty-t vettem, mert 125-ös, 4T, és nagykerekű. Azért tudom vezetni, akkora kanyarban meg, ahol hozzáér a kormány a combomhoz, úgyis leteszi az ember a lábát. :)
    Már csak annyi kérdésem lenne, jól gondolom ugye, hogy a gyári 10e. km-es olajcserét érdemes 4-5e. km-enként megejteni? Meglepődtem hogy olajszűrő is van, mint az autókon, rátekerhető, de attól még elrugaszkodott dolognak tartom ezt az intervallumot. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli bácsi

    őstag

    Köszönöm mindenkinek! :R
    Ja, és még egy kérdés, ami felmerült.....
    Érdemes oldalkitámasztót tenni rá? Meglepődtem hogy gyárilag nincs, viszont a középállvány úgy van kialakítva, hogy rálépve a végére kis erővel fel lehet húzni a robogót.
    Ezen gondolkodom, meg egy USB töltőn, bár utóbbit egy Power bank-al ki tudom váltani.
    Aztán most már tényleg minden kérdésemre kaptam választ. :) Sok ez a kérdés ahhoz képest, hogy 10km-t mentem a robogóval.... :DDD Pár hete hozták, egyet kerültem vele míg jó idő volt, aztán akku ki, gumik lekenve glicerines vízzel, és letakarva áll a garázsba...Márciusig. Bár mostanában az még téli hónap.
    Apropó, glicerin! Hátha valakinek tudok én is hasznosat mondani. Évek óta úgy csinálom, hogy az asszonnyal hozatok a gyógyszertárból glicerint. Ezt meghigítom kevés vízzel, és egy csepp permetezéshez használt tapadásfokozót adok hozzá. Most már szépen elegyedik a glicerin, évek óta így kenem az autó, a hűtő, a műanyagablakok gumitömítéseit, ecsettel. Látszólag ér annyit mint a gyári gumiápolók. Illetve élénken él az emlékezetemben, hogy kb 30 éve tél előtt szilikon spray-vel jó alaposan lefújkáltam a TS 125 MZ gumijait. Aztán mivel pár hét múlva lett szinte 20 fok, elővettem. Az első kanyarban hatalmasat taknyoltam, kicsúszott a gumi...Szóval szilikont hanyagolom. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz CartmanLand0 #76099 üzenetére

    Ülésnek körömkefével mennék neki, szerintem kárt nem tenne. Mosószeres, enyhe fertőtlenítős vízzel, mert szabadban akár algásodhatott is.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Múltkor már írtam, ne agyaljatok a benzinen, felesleges. Évek óta úgy teszem el a fűnyírót, hogy teletöltöm, október végén, majd elteszem. Március végén április elején pöccre indul. Tavaly az 5L-es benzineskannába maradt benzin, direkt meghagytam, ősztől tavaszig állt, sőt még nyáron vettem, következő tavasszal megnéztem, semmi baja nem volt. Az autómon nincs is téli gumi, nem is nagyon (száraz úttal, plusz fokban pár km. max) használom télen, garázsban áll. 16 éves, soha semmi gond nem volt, teletankolva áll.
    Hozzáteszem ezek még a max 5% etanollal kevert benzinnel szerzett tapasztalatok, de szerintem az a pár százalék alkohol nem sokat jelent.
    Amikor kérdeztem a benzinkutast, van-e valami adalék (mégiscsak...) téli tároláshoz, azt mondta nem kell adalék, tankoljak 100-as üzemanyagot, az eláll. Ez MOL kútnál volt, aztán nem tudom van-e még náluk 100-as nafta. Másik kútra járok, melóhelyen kaptam olyan kártyát, hogy 10ft/l kedvezményt kapok.
    Olajcseréhez: Az én új 125-ös Libertymnél a gyári olajcsereperiódus 10e km! Nem tudom, felezzem, vagy harmadoljam..... :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    Régen teleket végigmotoroztam, no nem szórakozásból, hanem mert nem volt autó jogsim, és motorral (Simson, később MZ) jártam dolgozni, meg koslatott az ember a p..a után. ;] Persze nem ilyen telek voltak (80'-as években), hófúvásokon motoroztam keresztül.
    Mondták az akkori "öregek", hogy ennek böjtje lesz, majd 40 évesen fájni fog a térdem. Nem lett igazuk! (Már 35 évesen is fájt...) A héten járok fizikóra, árammal kezelgetik a térdem, egész jó...Ja, nem eresztem hosszú lére, vigyázzatok az ízületeitekre, mert fiatalon nem foglalkozik az ember ilyesmivel, később meg nem nagyon lehet helyrehozni a dolgokat.
    Ja, amit kérdezni szeretnék. Mostanában járok erre fele, egy 125-ös Liberty-t vettem ősz végén, majd idén szeretnék párszor pöfögni vele. Sajnos a régi sisakom nem fér bele a robogó dobozába. De ahogy körülnéztem, amekkora fejem van, nem is találok ilyen sisakot. Hogy ha robogóval megyek, és ne kelljen a sisakot cipelni, azon gondolkodom, hogy venni kéne ilyen kerékpár lezáró kábelt, és azzal hozzá tudom majd zárni a motor valamelyik alkatrészéhez. Vagy ti hogy oldjátok meg? :F

  • Zoli bácsi

    őstag

    Én az autó belső világításait cseréltem LED-re, volt hogy nem rendesen tettem be a kocsiajtót a garázsba beállva, majd' 1 nap után jöttem rá, a műanyag búra majdnem megolvadt a 10w-os szofita izzó körül. Viszont az első helyzetjelzőben is kicseréltem az izzókat LED-re, erős kékes fénye lett. Műszakin átment a kocsi, utána kérdeztem a szerelőt (ismerem amúgy) hogy észrevette-e. Mondja hogy látta, de minek szóljon, ha vizsgára kicserélteti, utána úgyis vissza rakom.... Na, de a lényeg! Pár hónap alatt kettő LED izzó ment ki, villogni kezdett az egyik a helyzetjelzőbe, az egyik belső világítás meg fullra meghalt, mindegyik T5 foglalat volt. Egy olyan autóról beszélünk, ahol 16 évesen cseréltem először izzót, azért mert egy őz miatt összetört a lámpa.
    Szóval a helyzetjelzőbe gyári hagyományos izzót tettem, a belső világítás szofitája maradt LED egyedül. Olcsó, autósboltba vett (500ft?) izzókról beszélek, a drágábbak lehet jobban bírják, én nem kísérletezek többet velük..... :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Bocs hogy bele vau-vau akku dolgokba.. :)
    Régen amikor nem zárt akkumulátorok voltak, a kollégáimmal ezt az akkuvit nevű szert használtuk, úgy látom most is kapható. Beleöntöttük az akkumulátorba, pezsgés kezdődött, (Állítólag szulfátokat oldotta), töltőre tettük, és egy nap töltés után visszaszereltük az autóba az akkut. Persze levett kupakkal töltöttük.
    Ért valamit a szer, mert emlékeim szerint a dinamós 6V-os Trabant akkumulátorai 5-6 évig elmentek, a mostani generátoros Suzukimban 3 évente cserélek akkut. :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz KTMHobby3 #76653 üzenetére

    Pontosan erre a következtetésre jutottam. Kocsiba is magyar akkut vettem. A robogóm (Zsír új Liberty 125, 12V 6AH) akkuja majd nem tudom mennyit bír a szezonális használattal. Régen a 6V-os MZ-k akkuja jó ha 2 évet bírt, 60W-os dinamójuk volt, és betette nekik a kaput mikor kötelezővé tették a nappali világítást, igazából sosem tudtam jól beállítani azt a mechanikus fesszabályzót. Simson annyiból volt jobb, hogy ott tekercsről ment a gyújtás meg a világítás, csak az indexnek, dudának, parkolófénynek kellett akku. De legtöbbet akku nélkül használtuk, MZ sajnos nem ment akku nélkül. Mielőtt valami szakértő mondaná hogy a gyújtáskulcs bizonyos állásán be lehetett tolni az MZ-t elvileg....Ezt tudom, de sosem sikerült. :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz d@vee #76668 üzenetére

    95...? Gyári? GPS-el mérve..? :U :U
    Én is nézegettem őket, újonnan is, végül a Liberty győzött a nagy kerekek, meg 4 ütem miatt. Kollégámnak volt, gyári állapotú, szerintem max 70 körül mehetnek GPS szerint.
    Az én 125-ös Libertym nem tud ennyit szerintem..... (4T, 11LE, rendszámos) ;]

  • Zoli bácsi

    őstag

    Hali! Tegnap elővettem az új gépsárkányt(Liberty 125 Iget), tiszta tavaszi idő volt. 3 hónapja állt teletankolva, leszedtem róla a ponyvát akksit bele és go! 40km-t mentem, már 50km van az órába. Annyit észrevettem, hogy az első pár km alatt nagyon erős motorfék volt, már jobban kigurul ha leveszem a gázt. Nyoma maradt a párszázezer km-t váltós motoron vezetésnek, sokszor kuplungolni akarok. :B Szépen öregurasan járatom, hetvennel szépen elpöfög, hetven fölé nem is akartam húzni, de el nézegettem, aztán azt vettem észre hogy már nyolcvannal megyek.....
    Úgy döntöttem már nem szedem ki az aksit, elvileg közel a tavasz. Van immobiliser a robogómba, erre kerestem volna adatot mennyi a fogyasztása, de semmit nem találok. Van valakinek tapasztalata, mennyire szívja az akkut ez a szerkezet? Autóban nem észrevehető, de abban 10x ekkora akku kapacitás van. Kersgéltem a neten, de semmit nem találtam. Ha pár hét alatt leszívja az aksit, akkor inkább leveszem a sarut, vagy teszek be áramtalanító kapcsolót. Felesleges dolognak tartom ezt az immobilisert, bőven elég a kormányzár, szerintem. :K

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz nyogo83 #76776 üzenetére

    :R Köszönöm a kimerítő választ, akkor nyugodtan hagyom benne az akkut. :K

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz fradi81 #76786 üzenetére

    Hali, fogalmam sincs, 50km-t futott. Mikor meghozták, novemberben, felöntöttem benzinnel mentem 10km-t,és elraktam, tegnap vettem elő. 50km után egy csík tűnt el.
    Amúgy így hogy mondod.... mikor hozták gyári újan, üreset jelzett a tank, én is kb. 4l anyagot öntöttem bele saccra, és tele lett. (5l-es kannából jól megsaccolható).
    Ha gondolod majd később írok tapasztalatot, de míg nem ismerem, nem merem fullra kifogyasztani. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz yuing #77845 üzenetére

    Én is gondolkodtam, 125-ös kategóriában, hogy "klasszikus" vagy robogó.

    Klasszikus gép előnyei:
    - Kevesebb energiát emészt fel a lánchajtás, ergo minimálisan gyorsabb és takarékosabb.
    - Úgy néz ki mint egy motor.. :)

    Robogó előnyei:
    - Városban azért kényelmes a CVT
    - Nem kell a láncot ápolgatni
    - Ülés alatti tároló (Enyémen gyárilag + hátsó doboz)
    - Kényelmesebb felpattanni rá
    - Lábaknak szél víz és kosz elleni védelem
    - Kisebb táskát a lábak közé is be lehet tenni.

    Kisebb hezitálás után..Mert azért kacsintgattam nagyvasak fele is, de nem akartam motoros ruhát, meg asszony azt mondta öregek és kényelmesek vagyunk (Lóf..zt. 50 éves kamasz vagyok!) úgyis kocsival megyünk kirándulni... Szóval egy 125-ös Liberty lett, újonnan. Felmerült az 50-es Liberty vagy egyéb robogó, futkosni, de asszony szerint a bojler testemet (125-130 kg, ) nem bírná nagyon el az 50 4T.
    Plusz költségben a 125-ös Liberty egy 100-assal került többe mint az ötvenes, ezenfelül plusz egy százas, mire műszakiztatva regadózva névreírva átvehettem. Ez új motorra vonatkozik persze. Amúgy plusz költség a műszaki vizsga (4évre adták újonnan) és valami nevetséges összegű kötelező biztosítás.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz nyogo83 #78105 üzenetére

    Liberty 125-öm van, 194 cm magas vagyok...130kg..Nekem is félő volt hogy bajban leszek a vezetéssel, a kormány beleért kanyarodáskor a combomba. Pár km összeszokás után nagyobb kanyarnál kissé kifordítom a térdem, észre sem veszem, automatikus, megszoktam...Szóval semmi hiba, lazán vezethető, kis megszokást igényel. Imádom hogy nem "ordít" mint az 50-es 2t robogók, szinte pöfögve, kis gázzal indul. Váltós 125-ös motorhoz képest lomhának éreztem, a váltós ugye ugrott 1. 2. fokozatban. De rendőrlámpánál indulva nem tartom fel a forgalmat, 50-ig 60-ig nem nagyon gyorsul le autó, aztán nem is húzom neki, 200km van benne. :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    Hali! Olvasgatom a fórumot mióta megvan a 125-ös Liberty-m, sok dolgot tanul az ember...Ez az első robogóm, Simson, MZ volt régen, tanulgatom a dolgokat, nekem főleg a CVT váltó ami új. Na de azért írok hogy valamit kérdezzek. :) Beszereztem ma pár biztosítékot, ha valamelyik kimegy, legalább azt ki tudjam cserélni. Aztán el gondolkodtam, hogy régen a mocikhoz gyárilag járt szerszámkészlet, de úgy nézem ez már nem divat. Igazából a motor kézikönyvét megnézve az látszik, hogy az első idom alatt is van egy biztosítéktábla, amihez szerszám kell, csavarhúzó. Azon gondolkodtam, egy minimál szerszámkészletet össze kéne rakni egy dobozba, csavarhúzók, gyertyakulcs...stb, elférne még az ülés alatt. Másik oldalról meg egy vadi új mocinál szükség van erre..?
    Gondoltam megkérdezem, van szerszám nálatok, ha igen mi az amire szükség lehet ..?
    :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Most hogy erről beszéltek (2T olaj).
    A vadiúj, 4T Liberty benzinjébe is öntöttem minimális (1:150- 1:200) 2T MOL szintetikus olajat. Régen valahol olvastam hogy bejáratás idejére nem hátrány. Mondjuk az 1989-ben megjött Lada 2105 bejáratását végeztem így, az első két tankba tettem 2T olajat. Aztán most eszembe jutott, hogy azért azóta nagyon más a technika. Elvileg a katalizátort nem bánthatja, mert 2T mocik is katalizátorosak, és gondolom ekkora mennyiségben kokszolni sem fog. Maximum felesleges.... Mi a véleményetek? :U

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz macilaci78 #79490 üzenetére

    Én is kipróbáltam a Super Soco-t, nekem marha kényelmetlen volt, nekem túlságosan hátul volt a lábtartó, szerintem hamar összekapta volna a görcs a combizmomat.... Amúgy én is 194 cm vagyok, meg 130 kg...
    De a motor alig akart elindulni velem, Érden a Webrobogó (Meg rosseb tudja milyen neveken hirdet még) boltban adták oda, kis emelkedő volt a bolt oldalánál, hát lábbal löktem mint a babettát, hogy elinduljon. Elég harmatosan ment, azt mondták azért, mert 33%-on van az akku. nekem ennyi elég is volt. Tudom hogy ez a jövő, de én kivárok hogy mi lesz....Akkumulátoroknál várok valami fejlődést.... Addig meg elhoztam egy 125-ös Liberty-t.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz lajo #79646 üzenetére

    Én Piaggio Liberty 125-öst járatok be. Fülre a 70 km/h jó neki, annyival hajtom, bár ha elfeledkezem hamar belenyal a nyolcvanba. Hoszabb úton megállnék, de eddig max 25km-t mentem egyvégtében. Indulás előtt picit ketyegtetem, míg nem üzemmeleg, óvatosan gyorsítgatok. Szerintem ennyi, meg ugye 1000km-nél olajcsere, ami fontos. (Gondolom más típusnál is, Piaggio-nál előírás)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Járattam be pár gépet életemben, volt több Simson, MZ, ETZ, Lada2105, Suzuki Swift, Ignis... Igazából a gyári motornál soha nem volt probléma, kis odafigyelés, óvatosabb hajtás, és kész. A probléma a fúrt motoroknál volt, nem tudom ma milyen a technika, nekem fúrtak (30 éve) MZ-t, trabantot..de az mindig problémásabb volt. Vagy szorult, és melegedett, vagy csörgött zörgött, menni nem akart..vagy úgy együtt minden.... Fúrt, felújított motor nekem soha meg sem közelítette a gyárit, persze 2T gépekről beszélek.
    2T és 4T motorokat is mindig úgy járattam, hogy óvatosan az első 500km-en, aztán fokozatosan terhelni. 2T motornál 1:33 keverék, 4T motornál meg mindig öntöttem kevés 2T olajat a benzinhez, kb 1:200 arányban, ezt valahol régen olvastam hogy hasznos, még a Liberty is kapott minimális szintetikus 2t olajat a benzinjéhez, első két tankhoz. Valószínű semmi jelentősége, de nekem bevált így. A mostani kocsim, egy Suzuki Ignis, újonnan vettem. Kollégának ugyanolyan évjáratú Ignise volt, nem járatta, újonnan is kapta az ívet. Mikor enyémet vezette, meglepődött, hogy nyomatékosabb, jobban húz. Vagy 10 éve volt egy újonnan vett Honda CBF 125-öm, 1200km-el adtam el kihasználatlanság miatt másfél évesen.... Az is jobban ment, mint a Honda márkakereskedés teszt motorja, amit nem hiszem hogy járattak..... :U
    Lényeg a lényeg, szerintem minimális odafigyelést megér az a járatás, én úgy gondolom a mostani motoroknál is van jelentősége, ha nem is sok. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz nyogo83 #79691 üzenetére

    Várom a tapasztalataidat. Én is nézegettem, marha jól néz ki....Meg egy 400-as hosszú löketű Benelli-t [link] is nézegettem...Meg sok mindent nézegettem.... Villanyos Socco-t ki is próbáltam. Aztán beleért az ujjam a bilibe..Akarom mondani azt mondta az asszony, vegyek egy robogót...Az olyan nagypapás.. (Nem vagyok még, de bőven lehetnék) Egy 125-ös Liberty-t vettem, de előfordul hogy elkap egyszer a szent buzgalom, és lecserélem váltós motorra. Vagy veszek mellé egyet.... :K

  • Zoli bácsi

    őstag

    Toltam egy kis kilómétert a Liberátorba, 200km-es körön voltam. Bakonybélbe mentem (Kapuvárról). Reggel elindultam, még pulcsiba. Kb 40km után álltam meg először pihenni, még hűs volt. Felmentem a Kőris hegyre is, meg se álltam felfele, igaz max 40-50 km/h-val tudtam menni, 13km volt az út a faluból Pattogott a kipufogó, gondolkodtam lehet meg kellett volna állni pihenni. Megnéztem a kilátót, aztán hazafele indultam. Reggel lefele még 70-el mentem, aztán láttam hogy már megvan a 400km a gépbe, hazafele már meghúztam 80-ig, úgy tűnik már a szél sem fogja meg annyira. Hazafele azért 25-30km-enként megálltam pihenni, kánikula lett. Pontosan 200km-t mentem, tele tankkal indultam, az utólsó 15km-en már világított az üres jelző....szokni kell a kicsi tankot. Ezer éve nem voltam motorral túrázni, jól esett. Azon agyaltam hazafele, hogyan adjam be a sárkánynak, hogy mégiscsak kéne egy nagymotor nekünk..... ;)


  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Zoli bácsi #79747 üzenetére

    Pontosan 200km-re 4,64 l benzint tudtam tankolni. Felmentem a Kőris hegyre, 130kg vagyok, a mai körrel van 460km a motorban..Elégedett vagyok. :K

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Rivaul #79794 üzenetére

    Azám, meg a kombinátfogó.... :D
    Mióta a LIDL-be járunk vásárolni, így az évek alatt megnőtt a szerszámok száma. Persze én motort nem szerelek, de amúgy képes vagyok bármit szétszedni, horgászorsó, búvárszivattyú..Stb. Néha még összerakni is sikerül. ;]
    Persze egy Simson, vagy MZ karburátort most is lazán szétdobnák, meg dogattyút is tudnék cserélni bennük, de a mostani technikához már nem nyúlok hozzá.
    Éppen minap jutott eszembe, hogy ahányszor a seregbe szétszedtük meg kipucoltuk az AMD-t (Valami magyar gyártású Kalasnyikov klón), ha így 30 év után a kezembe adnák, mennyi idő alatt kapnám szét...... :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz yuing #79805 üzenetére

    125-ös kevés egy kamion előzéséhez, még ha jól fel is gyorsulsz, a kamion mögül kiérve megkapod a szelet.... Nekem is 125-ösöm van, nem országútra való a kamionok közé, na.
    Én a helyedben megnézném a Suzuki GW 250 Inazumát, pár hete még találtam beragadt vadi újat leakciózva. Több mint a kereted, de én inkább vennék kis hitellel újat, mint egy bizonytalan előéletű lerúgottat. Ha az új árának 2/3.-a zsebben van. KTM is akciózott, egy 200-as Duke sem lehet rossz. HAsznált 1-2 évesek is vannak ezekből.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz energy4ever #79810 üzenetére

    Nekem egy Piaggio Liberty 125-ös van. Újan vettem, nincs egy éves. Én is használtakat nézegettem, vettem is használtat, aztán kiderült hogy el van menve a váz... (Eladtam alkatrésznek) Robogóból nagyjából két fajta volt, a kintről behozott visszatekert órás, meg a kamasz által lerúgott sportkipufogós, ilyen-olyan hengerszettel..stb. 50 évesen már nem száguldozni, meg menőzni akar az ember, hanem gond nélkül pöfögni. Ezért lett új.
    Persze nekem is piszkálja a csőrömet egy nagyobb gép, amivel a sárkánnyal leugorhatnánk a Balcsira nyáron....De egyenlőre azt mondja ha ketten megyünk, akkor autó, tető van a fejünk felett. Lehet egyszer becserélem valami nagyobbra, ráfizetéssel, megér egy nap ajtócsapkodást. ;]
    Egy 200-250 ccm elég lenne szerintem, két személlyel menjen utazóba 100-at, hogy a kamionokat ne tartsa föl az ember.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Nekem sokkal fontosabb egy gépnél az utazósebesség, mint a végsebesség. Tehát egy olyan sebesség, amit a motor kényelmesen, erőlködés nélkül kis fogyasztással elmegy.
    Én úgy számoltam, hogy egy 50-es robogó 60-70 km/h max sebességre képes, ezt egy 125-ös kényelmesen alaphangon utazóba hozza, akár kisebb fogyasztással. Ez a gyakorlatban is így van. Úgy gondolom, egy 125-ös 4T gépnek azért sok a 140km/h sebesség. Tudja, de nem hiszem hogy egy ilyen motor nyelezve komoly futásteljesítményre lenne képes, egy hasonlóan felépített de kisebb teljesítményt leadó motorhoz képest.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Valamikor 6e. forintért lett A és B jogsim..... Igaz egy havi...még több fizetésem volt. Azóta volt egy gengszterváltás is.....
    Amúgy szerintem egy törvénymódosítás, és a B jogsit ki kéne terjeszteni a 125-ös, max 15 lovas gépekre, mindenféle vizsga nélkül.
    Mindenkinek jobb lenne, hivatalosan, rendszámozva mennének a mocik.
    Úgy ahogy egy törvénymódosítás, és egy-két hónapja vezethetek 3,5 T fölötti mentőautót a B jogsimmal..Amúgy ápoló vagyok, de megvan a PÁV1.... Csak úgy jön ide, hogy egy törvénymódosítás és kész...... :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    Megkérdeztem a szervizt (Győr), hogy vihetném-e hozzájuk a robogót ezres szervizre, és megvárható-e. Már időpontot is adtak, hogy beírjanak-e, szeptember 3.-ra, de mondtam, mentőknél dolgozom, nincs még szeptemberi beosztás, erre majd visszatérünk. :N
    Írták hogy 3 órás munka. Meglepődtem, azt hittem egy olajcsere és kész.
    Mit ellenőriznek még ilyenkor, szelephézagot talán?
    Piaggio Liberty 125.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Köszönöm szépen. :R
    Megint meglepődtem, írtam nekik hogy a szerviz alkalmával kérnék egy oldalkitámasztó felszerelést is. Bekérték az alvázszámot, és azt írták hogy nincs még a 2019-es évjárathoz....Meglepődtem, mert azt hittem pár éve volt ráncfelvarrás, mióta háromszelepes blokkal meg ABS-el jönnek :F . Na ezt az ABS-t sem próbáltam soha.......Mondjuk kocsinál is vagy öt éve lehetett mikor akkorát fékeltem hogy éreztem a működését.... ;)

Új hozzászólás Aktív témák