-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #107248 üzenetére
Meséld el mi bántja a kis szívedet!
Gyere el velünk jövőhéten, hidd el nem bánod meg.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Moleman #107235 üzenetére
+1 az NC750X-re! Amiket írtál, arra nagyon jó szerintem!
Nekem nagyon tetszett!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Hát gyerekek... Kúúúú*va jó nap volt a mai!!!
Mentünk a kis Weekend Warriorokkal közel 150km-t, és ebből olyan 10km volt aszfaltos!
Jelentem kezdünk összeszokni a vasakkal! Hatalmasat léptünk ma előre! Ahol reggel még 40-el mentünk, ott délutánra már 70+ volt a tempó!
A terep viszonylag száraz volt, de olyan helyeken jártunk, hogy amikor pocsolya volt, sosem tudtuk mennyire mély. Kb. a 300-adik méteren az első pocsolya volt vagy 50x50 cm felületű, de amikor átgázoltam rajta, haverom beterítettem kb. 30 liter vízzel! Aztán olyan is volt, hogy kerülgettük az egymás mellett lévő, de mélynek tűnő pocsolyákat, és amikor nem volt menekülőút, akkor az átgázolásnál kicsit meglepődtünk! Haverom küldtem előre ( ), és amikor eltűnt az első kereke, akkor már szakadtunk a röhögéstől. Persze a Michelin Tracker gumik zseniálisan tapadnak, és gond nélkül átment. Közben én sasoltam, és láttam egy szélesebb bakhátat a víz alatt, ezért okosabbnak gondolván magam, azon kezdtem el átmenni, mert elég szélesnek látszott. Persze nem úgy alakult, ahogy terveztem, és egyszer csak a bakhát nőiesen elutasított, és olyan mély vízben találtam magam, hogy az ülésig ért! Persze a guminak köszönhetően egy pillanatig sem volt gond, és az intercomba egymást túlharsogva visítottunk a röhögéstől!
Ki-be-ba jó nap volt, na!
Párszor eltévedtünk, többször szántásban gázoltunk (ahol útnak kellett volna lennie, de az élelmes kisgazda beszántotta, mert a 3m széles út 700m hosszan, az neki +2100m2 termőterület! Néhány térképen sem jelölt utat is találtunk, ill. több zsákutcába is belefutottunk, sőt, még az Európát megvédő kerítés mellett is csapattuk ezerrel!
A motorral raktam a múltkor 2db hátsó fékcső-fogó zöld alu bilincset, annak darabja +1LE, összesen ugye +2! Most felraktuk haveromnak a fekete sztender szélesítést (+1LE), meg nekem a zöldet (+1,5LE), szóval a motor már majdnem olyan erős, mint egy GSXR, de az SV szint azért még messze van!
Jövő héten érkezik a 13-as lánckerék előre, az kötelező darab, és lánccsere nélkül feltehető, de ha nem hoz elég dinamikát (nem fog), akkor jön hátra is egy nagyobb lánckerék, meg egy új lánc is kell majd...
Persze párhuzamosan lassan érkeznek az AliExpresszes tuning (ződ) csavarok is, szóval előbb-utóbb meglesz egy tomboló zöld indián (zombi?) csataszelleme a vasban!
De rohadt jó nap volt ez a mai!!!u.i.: még most, a fotelben ülve is érzem, ahogy ringatózik alattam a motor!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
yodamastah
őstag
válasz Geresics #107253 üzenetére
"Amiket írtál, arra nagyon jó szerintem!"
Városi-elővárosi ingázásra? Hát a tucano hova megy? Lábad, nadrágod esőben vizes lesz, nincs nagy plexi az időjárás ellen, a csomagtartója kicsi.
Amit leírt arra egy 300-400-as xmax a nagyon jó. Van időjárás ellen védelme, keveset eszik, ülés alatt 50 liter csomagtér. Alacsony a súlypont, könnyű kolbászolni vele lassú tempóban. Nem túl széles a teste.
De végülis lehet sportmotorral is melóba járni, csináltam én is tizenévig. Jó volt az is, de praktikus na az nem volt...
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Olyannal találkozott már valaki, hogy ugyanazon fokozat és ugyanazon gázállás megtartásánál érezni a motor egyenes vonalú haladásában némi 'lüktetés' ?
Az ezzel járó érzet kicsit hasonlatos ahhoz, mintha bizonyos pontos befogna a féktárcsa - de ez nem áll fenn - illetve mintha hajszálnyira, milliméternyire tekergetnéd a gázkart hol ráadva, hol visszavéve, - de nem erről van szó.
sima úton, 'símán' egyenletesen haladnia kellene előre, de eközben van ez a jelzett lüktetés
Ezt a jelenséget okozhatja a vezérműlánc, vagy a szekunder hajtás láncnyúlása?
És ha erről van szó, akkor hogyan lehet megkülönböztetni, hogy a vezérműlánc nyúlt-e meg, avagy a hajtáslánc?
(nagy egyhengeres motorról van szó - KTM 640)
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Moleman #107235 üzenetére
Mivel vidéki, ingázós gépet keresel, először mérlegre kell tenned, mit is akarsz, a motornak és a robogónak is vannak előnyei-hátrányai.
A robogó nagy előnye a nagyon jó szélvédelem, a jó tárolási lehetőség, a könnyű kezelhetőség és az, hogy nagyon vigyáz a ruhádra. A legtöbben 10 fok körül már elteszik a motorjaikat mert fáznak rajta és a gumi sem tapad megfelelően. A robogókat máshogy tervezték: az időjárás elleni védelem nagyon jó, sokan vagyunk, akik télen, mínuszokban is nyomjuk, nem csak a napsütéses hétvégéken pattanunk nyeregbe. A nagy plexi gyakorlatilag teljesen leszedi az ember felsőtestéről a szelet, a lábtakaró ugyanezt teszi a lábadnál. Az SH-mhoz például olyan kötény jár, ami gyorszárral felcsatolható a derekamra, a kb. derékszögben behajlított lábra tökéletesen illeszkedik, belül szőrmével bélelt és egyáltalán nem fúj be alá a szél. Olyan szinten jó, hogy kisebb távokra, fagypont körül aláöltöző sem kell. Ha már szóba került az XMAX: az ülés alatti csomagtárolója hatalmas, érdemes ezt is számba venni a fontos szempontok között. Ha eldőlsz vele, sokkal komolyabb esélyed van arra hogy nem szorul alá a lábad, mint egy motornál.
Az NC750 viszont a robogóknál sokkal jobban megy, dögösebb és gyanítom, hogy országúton picivel jobban is fogyaszt a robogóknál. Nekem legalábbis simán benyakal országúton 4 litert az SH300, igaz, nem a teherautók tempójával haladok vele. Az NC-nek élménydúsabb, komolyabb a futóműve és most 2.3-ért megy akciós áron. Terepezésre, túrázásra is alkalmasabb alkalmasabb a robogóknál.
Összegezve: a motor inkább az élvezetről, a robogó pedig a praktikumról szól. Egy alapvetően ingázásra használt járműnél nálam az utóbbi lenne a nyerő, de ezt mindenkinek a saját igényei alapján kell eldöntenie.
[ Szerkesztve ]
-
-
yodamastah
őstag
válasz #31733248 #107258 üzenetére
Ha már szóba került: Xmax 300 elég jól fogyaszt. 90 körüli tempónál még 3 liter alatt van. 4 liter fölé csak akkor lehet zavarni ha autópálya tempóban mész vele, vagy télen városban rövid utakkal. Bejáratás alatt (nyáron) 2.7 volt az átlag fogyasztásom.
Motor vs robogó választás. Ahogy írod, nagyjából két legfontosabb szempont ami a robogó mellett szól. 1. ülés alatti tároló, és a lehetőség hogy 1-1 hónappal kitold a szezont az időjárás elleni védelemmel. Ha ez a kettő nem fontos, akkor motort kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
(#107242) tboldi
(#107243) vlevi
(#107245) HSM
(#107253) geresics
(#107255) yodamastah
(#107258) EconNagyon köszönöm mindenkinek a segítséget!
50-es robogót én is télen-nyáron használok évek óta (Tucano nélkül, sínadrágban, Pesten belül), hidegben nem éreztem biztonságban magam a magas súlypontú és nehéz Banditon. Vidéken biztos nincs mindig makulátlanul letakarítva az út, így mindenképp muszáj lesz télen autóba ülni.
A nagyrobogók és az NC750 is elég nehéz, de alacsonyan van a súlypontjuk, valószínűleg teljesen más élmény, mint amiket eddig tapasztaltam. Majd megpróbálok próbautat szervezni mindegyikkel (ahogy látom, Hondákat bérelni is lehet, igaz, nem olcsó), aztán hátha könnyebb lesz elhatározni, hogy melyik irány való nekem. -
tboldi
nagyúr
Úgy beszéltek az NC-ről, mintha annak nem is lenne semmilyen tárolója, pedig van, a tank helyén, még ha nem is olyan nagy (22 liter). Azért egy full size sisak befér, meg még egy pár apróság is mellé.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
HSM
félisten
válasz yodamastah #107262 üzenetére
Nekem a robogón az üléspozíció nem jött be. Nem ülsz közel sem olyan stabilan rajta, mint motoron.
-
Geresics
addikt
válasz Moleman #107269 üzenetére
Biztos, hogy a DCT-set venném!
Ha Africa Twint vennék, azt is tuti azzal néznék! Eszméletlenül-hihetetlenül jó az a DCT! Úgy kell elképzelni, mint autóknál a DSG! (Persze, aki nem ment még hosszabb távon jó automatával, az elképzelni sem tudja!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
basszus, ketten is lemondták a csapatból a részvételt, így nagyon úgy fest, hogy elúszik a TotalBike24 szereplés...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
tudom, nemreg volt tema, de kerdes most kicsit specifikusabb: Sena SF2 vagy Interphone Link? Vagy valami mas 40-50k korul?
Leginkabb egyedul, telefon / navi / zene, de ha valakivel osszeallok, akkor nem baj, ha tudunk egymassal beszelni
-
Archer
őstag
Sziasztok!
Még tavaly volt szó róla nálam, úgy néz ki most válik realitássá, akarok venni egy VFR 1200F-et. Ahogy nézem, nálunk a kínálat 2 milliónál indul, svájci és német oldalakon sincs nagyon árban ezalatt. Sokkal többet nem költenék erre, annyit nincs időm motorozni, hogy megérje közel új gépet venni. Jelenleg nem nagyon van kínálat, erről pl. mi a véleményetek? :
[link]Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Geresics
addikt
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Archer #107277 üzenetére
Jó árban van, ha akarsz majd túrázni is vele akkor dobozok kelleni fognak, ami utólag elég húzós tud lenni.
Ha a motorral veszed akkor biztosan olcsóbban jössz ki vele."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Archer
őstag
válasz Ferdzsoo #107280 üzenetére
Érdemes a gyári dobozokra hajtani vagy lehet utólagos Givi és társai is? Jelenleg van egy kétoldalra lelógó Kappa oldaltáskám. Hosszabb túra egyelőre nincs tervben vele, max. ilyen kétnapos hétvégés kirándulások. Ezeken már szériában van mindegyiken ABS? Mert van amelyik hirdetésnél külön ki van emelve, van ahol meg nincs.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Archer #107281 üzenetére
Mindegyik ABS-es, nincs anélküli. Annyira ki vannak találva a gyári dobozok, hogy biztosan nem sz@rakodnék mással. Szvsz az egyetlen motor ami gyári dobozokkal is jól néz ki.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #107279 üzenetére
Versenykiírás: Totalbike24 – 2019.
Holnap futok egy-két kört, mert egyik cimborának kiderült, hogy ekkor van DH-EB futama, a másik meg családi nyaraláson lesz, és az asszony kivágná, ha az helyett inkább elköltene egy rakás pénzt...Amúgy számolgattunk picit. Nevezési díj, robogó (ami körbe is ér), alkatrészek, stb-stb. olyan 150eFt/fő. Nem hiszem, hogy túl sok olyan hülye van, mint mi, hogy csak a poén, meg egy bakancslistás pipáért kifizet ennyit, még ha ez egy életre szóló emlék is lesz...
OK, lehetne szponzorokat szerezni, de mire is? Egy egyszeri megjelenésre, ami ráadásul záros határidőn belül itt van, és mivel még csak sport egyesület sem vagyunk, így semmi adó-humbok nincs benne...
Meg ahhoz először kell egy fix csapat, hogy el lehessen menni kuncsorogni...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #107283 üzenetére
Mondjuk én még részleteibe nem mentem bele és nem számoltam át csak saccolgattam, de a 150 ezer per fő az húzósnak hangzik, én ennél jóval olcsóbbra mondanám, inkább 50-80 közé max. Biztos lenne pár dolog ami utána eladásra kerülne, például a robogó, mert mit csinálsz vele?
Mennyire mentetek bele a részletekbe? Vagy ez a 150 már úgy jött ki hogy amit kiszámoltatok arra még rá egy 10-20% pluszba mert úgyis lesznek a váratlan költségek?
A szponzoráció meg nem arról szól a hazai motorsportban hogy ténylegesen megjelenés és reklám legyen. Hanem inkább pénzmosoda és számlagyár. Ficzáék meg buktak vele mostanában, 11 milliárdos kört tárt fel a NAV és valószínűleg csak egy kis szeletét kapargatták meg.
Most őszintén, például a hazai rallyt hány ember nézi? Pár száz, talán ezer. És az nem olcsó sport. Csak a többségnek van egy vagy több cége, vagy ismerős akinek van, az leírja költségnek, ilyen számla olyan számla aztán végül sokkal olcsóbban jön ki neki mint hobbi.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #107285 üzenetére
Számold ki:
85eFt a nevezés
400eFt a robogó (150-200-ért olyat kapsz, ami nem tud 24 órán keresztül folyamatosan menni)
+ azonnali szerviz: olajak, fékek, fékcsövek, szűrők, fékkarok (tartalék is), stb.
+ benzin
+ enni inni 3 napon keresztül
+ ha valaki nem szereti a sátrat, neki még szállás (ezt már bele sem kalkuláltuk)
+ tartalék alkatrészekOK, hogy a motort el lehet utána adni. De el lehet? Te vennél egy motort, amit 24 órán keresztül hajtottak pályán? Amivel többször estek? Ami simán lehet, hogy még így is behal út közben? Erre nem lehet alapozni! Ha végigmegy, és utána el lesz adva, akkor vissza kell osztani a pénzt, tiszta sor! De addig ezzel nem szabad szerintem számolni, mert csak vita lesz belőle...
Szponzáricót számla ellenében csinálják sport egyesületek. Ez a lényege, így lehet csak elszámolnia a pénzt a szponzornak. Persze utána a markát is tartja, de az más kérdés. Számla nélkül esélytelen...
(#107286) vendingo
én is eladtam a Malaguti F10-emet, mert véres volt a torka. Utána még 35ekm-t tettek bele Pécs-Harkány útvonalon, munkába-járás címszóval[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vendingo
veterán
válasz Geresics #107287 üzenetére
Én inkább vennék 2 ugyanolyan szutykot 100 ezerért, lenne donor ha gyorsba kell valami, meg vennék kopó-fogyó alkatrészeket.
400 ezer az kegyetlen sok egy 50-es gépért, ami csak gyilkolva lesz.
400 ezerért kibérelek egy pályát egész napra, aztán megyek körbe körbe a haverokkal egész nap a saját frankó motorommal.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
hroberto
veterán
Érdekesek ezek a biztosítók. Megkaptam a következő éves ajánlatot az Union biztosítótól ami 8844 HUF/év.
Kiváncsiságból rákerestem a többi biztosító ajánlatára. Nos, a legmókásabb az 68 000 HUF lenne egy évre! Nem is értem...Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #107287 üzenetére
Ja hát a 400 ezer robogóra az ami nagyon sok. Szerintem motorra 100-150 és leszervizelni. Meg egy szett semi-slick gumi rá. Műszakilag kell csak hogy jó legyen, esztétikailag mindegy. A 400 ezrest már pláne sajnálná az ember ha esik vele.
Miért ne menne el 24 órán át? Budapesten a futárrobogók megkapják ugyanezt a terhelést 2-3 nap alatt ahol 10-12 óráznak vele, de azt hiszem a Pizza Hutnál vannak közös robogók is amit mindig más használ, azt is ütik vágják de nem nyúlnak hozzá hetente hogy baja lenne. Ráadásul ott még címenként van leállítás-indítás is, azon kívül meg nyélgáz lámpától lámpáig."ha valaki nem szereti a sátrat"
Bocs de az minek megy? Ez évek óta erről szól."De el lehet? Te vennél egy motort, amit 24 órán keresztül hajtottak pályán?"
Senki nem kérdezi, és nem is hiszem hogy számottevő. Mint írtam nem érzem egy 50es robogónál ezt komolyabb terhelésnek mint a budapesti használatot. Km állás meg állapot alapján simán el lehetne adni. Nyilván ha sokat estek vele és látszik a kókány rajta akkor szarabb lesz az összkép, olcsóbb lesz az ára, de ezért nem kell szerintem 400-ért nézni robogót.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Jakab66[hun]
senior tag
Gipsz Jakab
-
soldi3r
veterán
Szevasztok! Van arra valami szabaly, hogy milyen testmagassaghoz milyen ulesmagassag ajanlott?
E30 (oo=[][]=oo)
-
vendingo
veterán
válasz soldi3r #107296 üzenetére
Nincs, mert mindenki más. Valakinek a lábai hosszabbak, valakinek a törzse, valakinek a karjai... Próbálgatni kell, de igazából a végső eredmény egy hosszabb motorozás után fog előjönni. Bármi lehet kényelmes percekig, órákig, de egy egésznapos motorozás már más helyzet.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
soldi3r
veterán
Kossz! Igy akkor sok-sok proba nelkul eleg korulmenyes elso motort talalni
E30 (oo=[][]=oo)
-
vendingo
veterán
válasz soldi3r #107299 üzenetére
Nem egyszerű az elsőt megvenni. Sokan cserélik pár éven belül az első szerzeményüket, mert a gyakorlatban körvonalazódik ki, hogy mi merre hány méter. Hiába erőlteti valaki pl. a speedmotorokat, mert neki azok tetszenek, ha 1 óra után úgy esik le róla.
Ha extrém méretekkel rendelkezel, akkor kérdezz, aztán próbálunk segíteni, hogy milyen irányba indulj. Én is pici SV-n kezdtem, végül egy bálnán kötöttem ki.
Első körben csak motort kerestem kanyarogni, kirándulgatni, aztán megtetszett a komolyabb túrázás, erre viszont az SV nem a legalkalmasabb, na meg nekem kényelmetlen is volt 10-20 órákat rajtatölteni. A mostanin fáradság nélkül nyomom le azt, amit korábban a kis motorommal megszenvedtem a végére.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- PHP programozás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- E-roller topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gaming notebook topik
- Filmvilág
- További aktív témák...