-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#04441088
törölt tag
Hali!
Tudtok olyan oldalt, ahol meg lehet nézni egy motor évjáratát alvázszám alapján?
Külföldi oldal is jó, lehet onnan lett behozva.
Köszönöm. -
Gaboman
nagyúr
válasz Laca1212 #97338 üzenetére
Mondjuk ha vennék akkor én is full gyárit néznék belőle, mint például ez az N.
De ennyi pénzért már komolyabb motort néznék, Shiver 750.
Ha viszont maradnál az SV-nél akkor ABS-es is van vár kedvezőbb áron.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #97352 üzenetére
"ha vennék akkor én is full gyárit néznék belőle"
Azért butaságokat ne írjunk már egymásnak... Amennyire meg tudom ítélni, az a motor az utolsó csavarig gyárinak tűnik. Gyári kiegészítő ez az oldalidom, és a rajta lévő bukógomba is, külön kérésre rakták fel, kb. 200 000 forintos felárért. Ha nem tetszik, le is lehet szedni, külön van a fejidomtól. (Öcsém SV650-e is ilyen, volt szerencsém hozzá élőben.)
Annyira gyári holmi, hogy bizonyos piacokon SV650SF modellnéven gyárilag ezzel a full idomszettel szerelve is árulták.Amit linkeltél 880-ért, az viszont a fehérrel ellentétben tuti nem gyári állapotú, ha már így szólt a tanácsod, típusidegen a váltókar és a kormányvégsúly, a kipufogóról nem is beszélve. (Szvsz bőven elég jó/hangos a gyári is belőle.)
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #97355 üzenetére
"Van rajta tiltás kiiktató is, nagy bizalmam lenne a vásárláshoz."
Ugyan miféle bizalmat ront el, hogy a fokozatkijelzőben van egy funkció, ami ki tudja iktatni egyes-kettes-hármasban az előgyújtás késleltetést, ami csak a zajkibocsájtási normába beleférés miatt van benne? -
baboss
őstag
válasz V.Stryker #97329 üzenetére
11 óra lett a vége, és 620km, 9:30 kor indultam, 20:30 kor voltam otthon. Volt egypár gubanc, a kamera uv szűrő lencséjét elhagytam, láttam amikor leesett, de 20 perc keresés után se lett meg. Amíg bent voltam a boltba kaját venni, addig lelopta egy "népművészeti agyagedény" a zászlómat. A szerpentines rész jó hosszú volt, el is fáradtam mire vége lett. Nagyon sok helyen sóderfelhordás volt a kanyarokban, így csak óvatosan tudtam menni. Összefutottam egy 4 fős hazai csapattal, kb 120km-en együtt karikáztunk. Kép, videóanyag csak 200 km-ről van, mert a kamera rögzítő eltört, szerencsére ki volt kötve így nem hagytam el, mint az SJCAM 4000 WIFI-t. Majd feldolgozom és linkelem.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz etnies #97357 üzenetére
Kivételesen egyet kell ertsek HSM-el.
Nem a fordulatszám tiltást iktatja ki.
Az SV-hez használt Gipro fokozatkijelzo valóban csak az SV -nel az említett gyújtás térkép módosítását csinálja. Az első három fokozatban vissza van fogva egy kicsit, hogy a környezetvédelmi érték megfelelő legyen.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #97358 üzenetére
Mégis milyen problémákat okozhat a motornak, amikor gyárilag is így működik 4. 5. és 6. fokozatban, fotelmérnököm?
Ez a kütyü csak annyit csinál (feltéve ha bekapcsolod, merthogy ezen a fokozatkijelzőn opcionálisan ki be kapcolható ez a plusz szolgáltatás), hogy minden fokozatban (kivéve az üres, nyilván) azt hazudja a motornak, hogy ha jól emlékszem 6. fokoztban vagy, és így nem alkalmazza az ECU a zajcsökkentés érdekében belerakott előgyújtás késleltetést, mivel hatodikban az nincs.
(#97360) vlevi: Fórumtársnak látványosan fogalma sincs a szóban forgó kütyüről és funkcióról, és ahelyett, hogy azt írná, bocs srácok, benéztem, inkább fotelmérnöközi azt, aki mondjuk már látott ilyet és tudja, hogy hogyan és mire való....
Köszi a megerősítést.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #97362 üzenetére
Mégis mi köze a dízelbotrány által érintett tűzoltásnak ehhez a kütyühöz?
Leírom egyben, mégegyszer, hogy értsd. Ez a kütyü csak annyit csinál, hogy a motorban már gyárilag benne lévő eredeti, le nem fojtott gyújtástérképet használja, csaképpen nem csak a 6. fokozatban, hanem mindegyikben.
Ez nem egy utólagos tákolás, mint ami a dízelbotrányban megy, hogy ráerőltessenek (minél kisebb költséggel természetesen, ez a gondok fő forrása gondolom nem kell elmagyarázni, miért) egy olyan üzemmódot a motorra, amire gyárilag nem lett felkészítve. Sőt, ha mindenáron párhuzamot keresel, akkor éppen a dízelbotrányban utólag környezetvédelmi okokból lefojtott motorok okozták a gondokat, ez a kütyü pedig éppen az SV környezetvédelmi (ebben az esetben zaj) "utólagos" fojtásait tudja kiiktatni.... Tehát ha a dízelbotrányból indulunk ki, akkor ez az ATRE kiiktatás éppenhogy jó kell legyen a motornak és nem pedig káros.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #97372 üzenetére
Elsősorban a fokozat visszajelzéssel.
Viccen kívül, mivel nekem nincs, így csak mások beszámolóira tudok hivatkozni, ennél a motornál főleg 5000rpm alatti gázreakció javulásról (finomabb) és nagyobb vehemenciával való megindulásról voltak beszámolók az alsó néhány fokozatban, ha megnzed, a topikban is ilyesmikről számoltak be más motorokonál is. (Ugye, az ideális pillanatban van ezzel a gyújtás minden fokozatban, nincs késlelteve ahhoz képest.)
Amúgy a gázreakció javítására a legjobb megoldás a TPS szenzor pontos beállítása, meglepően sok SV650-nél "elfelejtették" az első üzembe helyezésnél megfelelően beállítani, és azután is, nemzetközi szinten. Pedig dealer módba kapcsolva a motort nevetségesen egyszerű akár ellenőrizni, akár beállítani, mivel ilyenkor a műszerfalon megjelenik egy beállítási segéd. Ez a beállítás kb. kicseréli a motort, ha gyárilag nem tették ezt meg, főleg azt, hogyan reagál elcsukott gáznál kis gázra, vagy kis gázról a gáz elcsukására.
Ez ugye magyarul a gázállás-jeladó, és nem mindegy, hogy pontosan kapja a jelet a motorvezérlő, hogy gázt adtál, vagy csak más jelekből, késve szerez róla tudomást. Sajnos én is csak 10 000km után találkoztam ezzel az infóval, és persze, hogy nálam is rosszul volt alapból beállítva...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #97375 üzenetére
Megvetted akkor valamelyik SV-t végül?
Majd ha beszerelik, kérdezz rá a TPS beállíásra is, hozzáértőnek pár perces történet ellenőrizni.
Amúgy a vicces, hogy a TPS beállítás fontosságáról még gyári szervízvideó is készült még a TL1000-el... [link]
(Ez a dolog amúgy természetesen fokozatjelző/ATRE független, anélkül is érdemes ellenőrizni. )[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Felkerültek a power rs-ek és pár karikán túl is vagyok vele, bár pályára még nem volt időm kivinni.
Kanyarban sokkal stabilabb és jobban tapad, mint az előző, de amikor gyorsan megyek egyenesen, akkor sokkal többet dolgozik a kormány, és ha picit lökök a kormány egyik végén, akkor sokkal lassabban áll vissza egyenesbe (lassabban cseng le az oszcillálás).Ez ilyen valamit valamiért helyzet, ami a gumi profiljából jön, hogy könnyebb bedobni kanyarba, cserébe egyenesben instabilabbnak érződik? (Tudom, hogy nem instabil, kidolgozza ő, csak szignifikáns a különbség)
Vagy esetleg vigyem vissza a szerelőhöz, hogy centrírozzon még rajta? Bár azt inkább valami rezgésnek képzelném, de nem értek hozzá. -
HSM
félisten
válasz Laca1212 #97377 üzenetére
Az szerintem jó vétel volt a hirdetés alapján, grat hozzá és üdv a klubban! Nekem is SV650S K8 van.
Egyszer próbáld majd ki az alsó idom nélkül is, nekem pl. kellemetlenebb volt melegben a hasidomos, jobban jött a lábamra a meleg, öcsém viszont szereti, őt valamiért elkerüli.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #97381 üzenetére
Mikor öcsémmel mentünk egy kört, az ő idomosa pár fokkal melegebb volt azonos körülmények között.
Amúgy jó kérdés, ha van tempó 70-80 fok között szokta mutatni a vízhőfokot az én félidomosom, dugós városban kocsikerülgetés plusz melegben meg felmegy kb. 105-ig mielőtt a ventilátor visszahűti durván 99-re.
Amit én még észrevettem ilyen általános dolog, hogy szerintem kényes a gépecske a jóminőségű olajra. Mikor Motul 5100 10w40 volt benne, azt ledarálta nálam jóval a csereidő előtt, a 10w40 7100-assal viszont már olyan precíz, mint egy svájci óra, a 6000km-es periódus végén is. Most tesztre 10w30-at raktam bele, az hidegben szuper volt főleg decemberben, de melegben már annyira nem érződik 100%-osnak, majd még az 5w40-et fogom legközelebb kipróbálni a 7100-ból, az egy jó kompromisszumnak tűnik a kettő között, közelebb a 10w40 értékeihez, de kicsit kedvezőbb hideg viszkozitással.
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
Mire lehet még használni a motort.3:45-től
-
Geresics
addikt
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #97239 üzenetére
Gondolom már ismered a 400-as Ninját, de egy csomó érdekeset elmondanak róla szerintem!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz V.Stryker #97389 üzenetére
Egy ismerősöm is töltött fel képet a törött tükréről:
Ma délután 4h -kor újra születtem. Sz.B. a Suzuki WagonR -rel áttért az út bal oldalára, és lepörgette életem filmét előttem. Ha valaki ül hátul, a térde biztosan elakad az autóban, de elég lett volna egy oldaldoboz is. A tükreink összeértek. Szerintem 3 cm-en múlott hogy élek. Ehhez hasonló élményben sem volt még részem, a 40 évi közlekedésem során. Autóval ez védhetetlen helyzet lett volna. A motor még elfért. De nagyon beszartam.
Már láttam magam repülni. A szemtanuk nem adtak az életemért egy lyukas garast sem. Fehérebbek voltak a meszelt falnál. Az történt, hogy leesett az anyós ülésről az orvosi táska. És a szentem lehajolt érte. Ebbe a műveletbe könnyedén belehalhattam volna. Vigyázott rám sárkány, és az őrangyalom. Nagyon vigyázzatok magatokra. Az autósok egyértelműen a gyilkos ellenségeink. Most már a szemből jövőtől is rettegek. Könnyen lehettem volna a nap híre magam is. Sajnos valaki más lett a Ranga úton.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
veze
őstag
válasz Geresics #97390 üzenetére
alig 2-3 napja egy vétlen motoros halt meg itt nálunk, mert elébe fordult egy autós a záróvonalakat figyelmen kívül hagyva..
edit:
erről beszélek Bogyó bá' ..a cikket annyiban kiegészíteném, hogy nem elgázolta, hanem elébe fordult, a baloldali hátsó ajtót kapta el. Jól ismerem a helyszínt szinta naponta járok el ott[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Rossz olvasni ezeket a baleseteket. Volt ma nekem is sok cifra eset a 300 kilométeres karikám alatt, ezért az elejétől kezdve idegállapotba voltam, pár autóssal aljas módon kib@sztam.
Már párszor írtam, hogy nyugodt kresz betartós motoros vagyok, a 110-120 már száguldás nekem.
Ma kb. 15-20 autós hozta ki belőlem az állatot, ezért (nem röhögni) 140-160-al mentem szinte végig (180 a vége a motornak). Már sajnáltam a gépet, annyiszor szaladtam bele a tiltásba.
Indulás után 2 perccel egy osztrák miközben banánt majszolt kinevezte az egysávos körforgalmat 2 sávosnak és szépen ment mellettem, majd bevágott elém. Nem sok hiányzott, hogy kivegyem a banánt a kezéből, vagy leverjem a tükrét.
Mivel nagy forgalom volt, folyton belefutottam önjelölt autóversenyzőkbe, akik sorban félbehagyták az előzést, mert túlvállalták magukat.
Hazafele már lement a nap, de még bőven világos volt, ezért kb 10 autósra villantottam, hogy kapcsolja már fel a lámpáját, mert nem lehetett látni őket. Volt, hogy előzés közben tűnt fel, hogy egy szürke valami jön velem szemben.
A mai kedvencem: gyenge kormolós dízel fossall füstölögtek előttem, megelőztem és beálltam 120-130-ra. A nyomorék megelőzni nem bírt, mert gyenge volt a gépe, de folyamatosan tolt hátulról. Természetesen osztrák volt, csak egyik lámpája égett, az is az égbe világított. 2x játszottam el vele, hogy fix trafi előtt elkezdtem szépen visszavenni a gázt, majd csípőre tettem a bal kezem, hogy lássa, hogy nem fogok gyorsabban menni és elengedem. A gyökér 2x futott bele így 120-130-cal a trafibaAmúgy miért van az a jelenség, hogyha az autós meglátja a védát, akkor automatikusan tiporni kezdi a féket és a megengedett 90 helyett 70-80-ra lassít? Annyira gáz, amikor egy nagyobb kocsisornál kezdik el csinálni, mert a sor vége már volt, hogy 50-60-ra lassult.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
imibogyo
veterán
-
Geresics
addikt
válasz vendingo #97397 üzenetére
azok nem osztrákok voltak, csak osztrák rendszámos autóval mentek. Nagy különbség!
VÉDA kapunál azért fékeznek 40-re még városon kívül is, mert nem figyelnek, és eszükbe jut, hogy nem is nézték, hogy van-e valamilyen korlátozó tábla, vagy sem! Úgy van vele az egyszeri sofőr, hogy azért még nem kapott csekket, mert 90 helyett 40-el megy...
Ha meg annyira felkúrnak, hogy a komfortzónádon kívül "kell" motoroznod, akkor állj félre, igyál egy bambit, olvass pár viccet, állapítsd meg, hogy de jó, hogy Te nem vagy ekkora barom, és csak utána menj tovább, mert még a végén téged is olvashatunk valamelyik megyei hírportálon.
...de tényleg gyerekek! Ez nem autó, hogy kinyíljon a lufi, és az elcsalt ADAC tesztes kasznit kelljen utána lábbal visszahajtogatni! Itt ha elnézel egy kanyart, a fán fogsz kettészakadni...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen