-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xaels
félisten
válasz Khaosz55 #53742 üzenetére
A 2 kinézett motor nagyon nem egy kategória, sem ccm-ben sem árban. A Yamaha 1,5-szer annyi alaphangon. Jövőre nem hiszem, hogy sokat esne az áruk, a cruiser vonalon nem jellemző sajnos amikor 1-1 model 10+évesen is millió feletti áron megy a használtpiacon. Ha meg lesz a jogsid menj el és próbáld ki mind a kettőt. Illetve nem kell feltétlenül ragaszkodni ahhoz, hogy a motorhoz kelljen a nagy A. Shadow Black Spirit is egész jó motor, a 2 között van árban, igaz az befér A2-be is.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
vlevi
nagyúr
válasz Khaosz55 #53742 üzenetére
Mindkettő új típus, nagy tapasztalata nincs senkinek vele.
A Kawa-ban ugyanaz a blokk van, mint az ER-6-ban, Versysben, ebben az irányban el lehet kezdeni nézelődni. Van-e típushibája, mennyire vált be, meg úgy egyáltalán.Pont a napokban láttam a YT-on egy pár perces tesztet a kawa-ról. [link] Azt mondják, hogy, hát, a rugózását lehetne még javítani, mert a három közül ez a legkényelmetlenebb. De a blokkját a három 750 körüli féligmeddigcsopprtgép közül ezt tartják a jobbnak. Ott van még egy Harley, és a Honda CTX.
Yamaha pedig annyira új, hogy maximum pár perces tesztet találsz róla a motorrevün, onroad.hu-n [link]
Nem hinném, hogy túl sok tulaj lenne az országban.Ya, onroadról jut eszembe, van magyar Kawa teszt is. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz Khaosz55 #53757 üzenetére
XVS950-ből az R verzió még so-so [link]. Szerintem nem egy túl szép motor ebben a kategóriában, a kipufogója gyalázatosan néz ki, ahogy a Vulcan S-é is. 3M-ért már Sportstert is kapni amihez annyi custom cuccot kapsz akár ebay-en is, hogy nem győzöd kapkodni a fejed mit is kezdj vele.
Ilyen modern Cruiser / Chopper / Bobber motorok érdekelnek? Én megnézném a helyedben még a Triumph Speedmaster / America, HD Sportster / Iron 883, Suzuki M800, Kawasaki Vulcan 900 Custom, Honda VT750C2B.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz Khaosz55 #53777 üzenetére
Nem is egy kategória a kettő. Yamahának is van 650-es Midnight Star-ja, nagyjából azzal van a Vulcan S egy "súlycsoportban". Igazából ilyen modern fiatalos külsővel nincs sok ilyen cruiser, nem is hiszem hogy sokat fognak belőlük eladni illetve, hogy tele lesz velük jövőre a használtpiac. Nem ezek vannak most divatban.
Ha nem ragaszkodsz a cruiser/chopper vonalhoz akkor sokkal hamarrabb találhatsz ezeknél olcsóbban új, fiatalos gépeket. Most a sláger MT széria, ER-6-os, Z800-as, Hornet... Ha meg igazi bobber/chopper kell akkor lehet egy öregebb modellel, igaz akkor az ABS ritka/drága extra, jobban járhatsz. Ha teheted egyébként próbálgasd majd a motorokat mert a külső egy dolog.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz Khaosz55 #53784 üzenetére
Alapvetően nem pörög az újmotorpiac idehaza. A mai trendekben inkább a Café, Scrambler, Naked és túra motorok keresettek igazán vagy a kifejezetten magas kategória. Pár éve amikor a HD bemutatta a V-Rod-ot egyből elkezdett mindenki 1000+ccm-es powercruisereket gyártani. Abban a kategóriában lehet találni nagyon dögös, vagány gépeket de az áruk meghaladja bőven a 3M-t és sokszor a 250kg-ot is. A régi kisebb modellek meg alig újultak meg az évek során és ott tartunk, hogy a 10évesek is 1M fölött mennek sok 600-700-800-as típusból. A Vulcan S ilyen téren egy üde színfolt, kérdés a piac mennyire lesz rá kapós. 1év alatt nem hiszem, hogy hemzsegni fognak a HAHU-n vagy ha igen akkor nagyon kevesett futott példányok lesznek alig olcsóbban mint az új.
Próbálgatni elmész valamelyik Red Baron üzletbe és ott fel lehet ülni nagyon sok fajta motorra. A Kawa, a Honda és a HD is szokott tartani nyílt tesztnapokat ahol lehet menni 1-1 géppel, rá kell kérdezni. Én odaadom a Dragstart szívesen egy kisebb körre egy parkolóban bárkinek. De ez nálad határeset mert majdnem 250kg ami egyébként nem olyan veszélyes. Na meg nem is új típus, már nem is gyártják, helyette vannak a Midnight Star-ok.
(#53785) Khaosz55 hasznaltauto.hu, kepesmotor.hu de mennek a jófogáson is.
Más:
Bandáztunk a lányommal az udvaron[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
baboss
őstag
válasz Khaosz55 #57509 üzenetére
Hát ez nekem teljesen új,ilyenről még nem is hallottam.
Jól szét lett kapva minden,biztos nem kevés munka van benne,de a végeredmény önmagáért beszél.Olyan mint ha most jött volna ki a gyárból.Mennyi idő alatt (km) fogy el az olaj ? Gondolom oda kell rá figyelni,nehogy olaj nélkül menjen.Jelzi valami ha kevés ?Jól mutatnak a vastag kerekek.Mennyi a végsebessége,és hány lovas ? -
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #57509 üzenetére
erre van egy szelep az olajpumpa utan, egy rugo egy golyot nyom, ami nem ereszti el az olajat, de a pumpa el tudja tolni a rugot. nalam is ez van, valszeg ezt a szelepet kell kicserelni. nalam valamelyik szomszed kihivta a katasztrofavedelmet emiatt, mert azt hitte kigyulladt valami.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xaels
félisten
válasz Khaosz55 #57611 üzenetére
Az NAKED, mint pucér... A csupasz motorok esetén is más és más típusonként, hogy meddig elviselhető a menetszél. Ha fedobsz egy kis sportos plexit már az is sokat számít. Egyébként szerintem 130-nál azért már kényelmetlen tud lenni. A 650-es megint csak attól függ, hogy milyen felépítés. A 600-as Hornet 90LE-t tud, a 650-es Dragstar meg csak 50-et...
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Golota
aktív tag
válasz Khaosz55 #57611 üzenetére
Ez nagyon egyén- és motorfüggő. Óriási különbségek vannak naked bike és egy másik naked bike között. Attól is függ, hogy milyen a kondid, mennyira vagy edzett, mennyire jól viseled a viszontagságokat. Ha túrázgatni szeretnél, azt javaslom, hogy vizsgáld felül ennek a tükrében, hogy milyen motort is keresel.Egészen más dolog képen nézegetni, vagy a garázsban fényesítgetni, mint mikor a hegyekben szakad az eső, hirtelen lehűl a levegő és egy fárasztó motorozás után még hosszú az út hazáig... Ilyenkor egészen más szempontok érvényesülnek, mint a kávézó előtt üldögélve várni, hogy milyen tetszés-indexe van a motornak a járókelők között...
Minimum ezeket tudni kellene:
- Jellemzően milyen helyekre mennétek túrázni? Nagyon szar utak vannak (román oldal), remek utak (osztrák oldal), vagy vegyes (magyar, szlovák)?
- Milyen hosszú túrák ezek?
- Dobozokat is tennél rá?
- Kora tavasszal és késő ősszel is mentek?
- Túrán kívül is használnád, mondjuk napi szinten ingázásra?
- Milyen magas vagy és hány kg?
- Milyen motoros múltad van?
- A többiek milyen gépekkel mennek? (nem a megfelelési kényszer miatt, hanem praktikusan nyilván ehhez igazodik a túrák stílusa is)
Szerintem a 650cm3 max cruiserben kevés, ennyi köbcentivel igen agilis naked és túragépek is vannak már. Nehéz lesz kinőni, hacsak nem 2 heti cuccal, 2 személlyel mentek túrára, ahol adott esetben autópályán is kell hasítani.
A 650-es max akkor lesz "kevés", ha az is szempont, hogy szombat este ki tud nagyobbat gyorsulni a körúton.
Egyébként leírás alapján szerintem nem lenne hülyeség egy Versys-t megnézni. Ezeken a remek utakon szerintem a cruiser/choppr vonal nem a legjobb választás túrára, meg nem is mindenkinek kényelmesek, tekintve, hogy a súlyod nagy része a fenekeden lesz. Ez nyilván egyéni preferencia kérdése is.
-
Golota
aktív tag
válasz Khaosz55 #57624 üzenetére
200-300 km túrákra nyugodtan vehetsz nakedet is, ha nem autópályáztok. A motorbérlés jó ötlet, így legalább kipróbálod, hogy mi jön be legjobban. A motor kényelme egyébként több tényezőn múlik, kinek mi a fontos.
Kb hasonló alkatú vagyok, mint te. Nekem pl kiemelten fontos a lábak helyzete. Azt hosszú távon el bírom viselni, ha a karommal tartani kell magam, de az összehajtogatott láb a halálom. Volt már olyan túra (napi 800 km fölött, több napon át, ahol a relatíve kényelmesnek tartott Blackbird annyira kinyírta a combomat, hogy hetekig görcs, duzzanat volt benne. A cruiser stílussal nekem az a bajom, hogy a láb nem alattad, hanem előtted van, így nem viselkedik olyan mértékben rugózó elemként, mint más motorok esetében. A súly az ember ülepére koncentrálódik, a gerinc kapja a terhelést és a derék nagyon igénybe van véve.
A szélvédelem érdekes dolog: az jó, ha az ember válláról leveszi a nyomást a plexi, de a turbulenciát a fejem körül gyűlölöm, ezért ebben nagyon válogatós vagyok.
Sokat mentem utassal, nekem az vált be, ha nem külön szekcionált az ülés (MT07) és az utas kicsit ki van emelve. Ezt sokan nem szeretik, mert az utasnak a biztonságérzete csökken, viszont a helyzet az, hogy így kilát és a turbulencia nem jelentkezik egyikőtöknek sem annyira.
Ezeket csak azért írom le, hogy érthető legyen a logika, ami mentén javaslok.
Ha két hengeres gép kell, javaslom az általad is emlegetett ER6-ot. Naked, de relatíve jó a szélvédelme. Természetes üléspozíció és 2 embernek is kényelmes. Amit még megnéznék: Triumph Street Triple. Utóbbi ugyan nem 2, hanem 3 hengeres, de ez ne zavarjon. Jobb, mint a kategória legtöbb blokkja. Ez egy sportosabb választás, de szerintem az egyik legjobb naked bike, ami kapható. Ha a kényelem is fontos, ugyan nem naked bike, de egy Transalp is jó választás lehet, vagy a már említett Versys, ami kb átmenet a túra-enduro és a naked között.
-
Golota
aktív tag
válasz Khaosz55 #57634 üzenetére
A modern Triumphok nagyon megíbzhatóak, minőségben bármelyik japán géppel felveszik a versenyt. Nekem is volt, tapasztalatból beszélek. Az alkatrészek jelentős része amúgy japán: futómű és fékek.
Hátrahajlított láb: valamennyire szinte minden naked gépen hátra van hajítva, így sportosabb az üléspozíció. Nem mindegy viszont,, hogy mennniyre. Aminél szinte teljesen alattad van, az az endurósabb stílus. Egyébként én túrára azt vennnék, mert messze a legkényelmesebb, minden motortípus közül. Melegen ajánlom figyelmedbe ezért a Versyst, esetleg a nagyobb kerekű, tényleg endurosabb Transalpot.
[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Khaosz55 #57772 üzenetére
Street Triple a 675-ös Daytona "utcásított" verziója, idomok nélkül, visszafojtott motorral. 200-300 km-t szerintem bármilyen motoron ki lehet bírni, ha nincsenek különösebb egészségügyi problémáid, -akár utassal is, ha nem különösebben nyafogós- de ha első a kényelem, szerintem ne nakedeket nézegess.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Golota
aktív tag
válasz Khaosz55 #57772 üzenetére
Minden a hozzáálláson múlik. Az ADV rideren volt egy ausztrál srác, aki egy 125-ös postás motoron rövidgatya-szandál kombóban motorozott át Ázsián, Európán és Angliában kötött ki. Persze olyat is hallottam közvetlen ismerősöktől, hogy voltak túrázni olyanokkal, akik 150 km után fél napig pihentek, majd hazajöttek az 1 hetesre tervezett motoros túráról.
Szerintem túrára egy naked is alkalmas, csak tudni kell, hogy milyen kompromisszumokat kötsz. Ha Toszkánában laknék, akkor tutira nakeddel túráznék, mert a túra a ház előtt kezdődik és a gyönyörű, kanyargós tájon nem tudsz és nem is akarsz 100 fölött hasítani. Mivel azonban az Alföldön lakok, nekem a az igazi "túra" minimum 100-150 km motorozás után kezdődik és a Hortobágyon nem különösebb élmény küzdeni az elemekkel. Az autópályán meg pláne nem.
A feleségemmel anno egy Kawasaki Z750-nel (a naked verzió) túráztunk rengeteget, főleg Magyarországon, napi 400-600 km távokkal. Kibírtuk mindketten és nagyon élveztük, pedig az egy igen sportos naked, spártai kényelemmel. Mikor kényelmesebb, túrásabb motorjaim voltak, azokkal még messzebb mentünk és már nehezen ültünk volna visza a Kawára (ami egyébként egy remek motor). Minden viszonyítás és megszokás kérdése.
Azt vedd, ami tetszik. A motorvásárlás elsősorban(!) érzelmi döntés, persze nem árt gyakorlati szempontokat is figyelembe venni. Neked a naked érzelmi szempont, hiszen ez tetszik és tudod, de nem zavar, hogy a nakedeket nem elsősorban túrára találták ki. Véleményem szerint a választékból leginkább az ER6 az, ami a legalkalmasabb túrára az üléskényelme, a viszonylag jó szélvédelme és a motor karaktere miatt.
-
StoneBridge
senior tag
válasz Khaosz55 #58098 üzenetére
Írtam PM-et is.
Amiért ABS, bár az enyém nem az, ennek ellenére javaslom így nézz MT-07-et:
- jól működik a rendszer, nincsenek vele kapcsolatos negatív beszámolók
- ha használtat veszel nincs az újkori 200 ezres extra költség, használtnál nagyobb a szórás (ld. újkori ár 2.2M, használtan már van 1.5-1.6 körül ABS-es is)6e km nem sok. Lánc+kerék használattól függően fog kopni, de 30e km-t el kellene bírjon.
Enyémen a gyári gumi van még (Michelin Pilot Road 3), most járok 17e km-nél, olyan mintha nem akarna fogyni. Szerintem még 10e benne van.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Khaosz55 #58098 üzenetére
Term. Abs-st vegyél szerintem még a 3-400 ezer felárat is megéri, az első alkalommal visszahozta az árát amikor rásatuzol és nem csúszik ki, az eséstől ment meg.
Mert lesz ilyen...Lánszett elmegy 20-25k-t de a guminak a 30 sok inkább max 20 e km.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Khaosz55 #58467 üzenetére
Óóóó, ugyanezt én is végighallgattam. Mikor megvettem a nagymotort, anyám azt mondta, hogy szó szerint bármit kérhetek ha eladom. Jól kiröhögtem, azóta megszokta....
Én mindig csak annyit mondok, hogy nap mint nap sokkal több autós halálos balesetről hallani, mégse basztatnak,hogy ne üljek be a kocsiba. Meg amúgy is, ha meg kell dögleni, hát meg kell dögleni. Ha megvan írva, akkor ha más nem, akkor fejemre esik egy tehén...
Lást szegény Bittert... jól odaverte magát, megúszta...pár hét múlva az ágyon fekve evett és úgy halt meg. Hát erről ennyit.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58467 üzenetére
Szerintem ez leginkább fejben dől el. Ha úgy kezdesz vezetni, mint autóban, akkor igazuk lesz. Ha nem a tudásodnak megfelelő tempóban mész, akkor is könnyen igazuk lehet. Motoron úgy kell közlekedned, hogy még azelőtt tudd (és megelőzd), honnan leslekedik rád veszély vagy eszetlen/szabálytalan közlekedő, hogy beütne a baj. Mondhatni, mások fejével/mások helyett is neked kell gondolkozni.
Én barátnőmnek is ezt tanácsoltam, először tanuljon meg nagyon alaposan autót vezetni, ismerje ki a forgalmat, a többi közlekedőt, a veszélyforrásokat, és utána üljön csak motorra, ha még szeretne....
(#58468) V.Stryker: Azt is nézni kell, mennyivel több az autós is az utakon...
Azt szokták nálam okosabbak mondani, hogy motoron sokkal több lehetőség van megelőzni a bajt, de ha ez nem sikerült, annak sokkal súlyosabbak a következményei, mint autóban.[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Khaosz55 #58516 üzenetére
Őszintén szólva az a cipő erős túlzással nevezhető motoros cipőnek. A ruházatot megnézve mind ilyen veszettül trendi, szerintem városi motorozásra alkalmas. Én nem mennék vele hosszú túrára az ziher, de vannak akik megteszik rövid gatyában és papucsban is.
Ha hétvégi túrázni szeretnél akkor is évszakokat le kéne választani, mert van nyári gönc és átmeneti. Érdemes külön venni, mert pl. nyáron a saját kabátomba belerohadtam.
Szóval nyárra egy jól szellőző, protektoros, esőálló ruha kéne. (ha nem szereted a bőrt, akkor cordura). Átmeneti időhöz meg ugyanennek a kicsit melegebb változata.A ruhának nem csak az feladata,hogy jól csajozzunk benne, hanem, hogy az izületeid ne hülljenek ki, ná ázz bőrig és a legfontosabb, hogy ha esés van, akkor egyben tartson.
De ezek úgyis, akkor derülnek mind ki, ha már motorozol többet, akkor látod saját magad, hogy hol van meleged, hol fázol. Hosszabb távon jönnek ki a nyűgök meg a hibák, az elsőre tökéletesnek tűnő cuccokon.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Khaosz55 #58516 üzenetére
Első körben elégséges, bár a cipőt még annak sem nevezném, hosszú távra pedig magad is rá fogsz jönni hogy mire van igényed/pénzed...
A tempótol szinte mindegy a ruházat. Ha 50 felett közlekedsz. Már 50-nél is bőven szükséged van a bőr ruházatra."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Xaels
félisten
válasz Khaosz55 #58516 üzenetére
Ami egyből feltűnt, hogy semelyik cuccod sem igazán vízálló. Ha túrázni akarsz ez legyen szempont, ha csak nem akarsz mindenáron még egy teljes szett esőruhát is cipelni magaddal. Persze nyáron 1-1 záporban megváltás lehet, ha minden értéked és iratod egy vízhatlan tokban csücsül a táska mélyén.
Mivel elég új motort akarsz venni, érdemes lenne elgondolkozni, hogy ruházat tekintetében kicsit jobban a zsebedbe nyúlj. Nem kell marslakónak kinézni, de ez így inkább szól a divatról mint a funkcióról.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz Khaosz55 #58527 üzenetére
A kabáttal az a gond, hogy az úgy vízálló, hogy a kívül levő farmer anyagra belül rá van vasalva egy nylon réteg ami a szél- és vízállóságért felel. A külső anyag tocsogni fog a víztől ugyanúgy, melegben meg bele fogsz rohadni a nylonba. Olyan szövet kabátot nézz helyette amiből a vízálló réteg is kivehető.
A cipővel is az a baj, hogy nem vízálló. De majd rájössz az első komolyabb zuhé után, hogy a komforton mennyit javít a száraz zokni és alsógatya
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
mm89
őstag
válasz Khaosz55 #58527 üzenetére
Én bőrt használok, így csak arról tudok nyilatkozni.
Nyáron szerintem tök mindegy mi van rajtad, meleg lesz. Nekem egy kétrészes Berik ruhám van, elől a mellkasánál perforált. Nagyon szeretem. Először egy mérettel nagyobbat vettem, de szerencsére sikerült elcserélnem egy évvel később egy ugyanolyan színű és talán egy kicsivel jobb állapotú ruhára. 35 fok felett nagyon meleg, de mi nem? 20-30 fok között mondanám kényelmesnek, de még befér alá egy plusz felső és a mellkashoz egy újság, így 15 foknál már használható. Az alatt úgy sem motorozok. Nálam a motor hobbi eszköz, ha véletlen városban kell valamiért menni akkor meg úgysem veszem fel a bőrt.
Én mindig veszek alá (még melegben is) egy Decathlonos futós aláöltözőt, hogy ne a ruhába izzadjak bele, mert akkor nem bírom levenni. A műszálas aláöltözővel meg szépen lecsúszik a ruha levételkor.
Szerintem egyrészest nem érdemes venni utcára. Jól esik levenni a kabátot egy-egy pihenő alkalmával.
Van egy vastagabb, marhabőr , szintén kétrészes Shox ruhám is, az most kölcsönben van (meg is védte a havert amikor Kecskeméten elcsúszott a pályán), azt akár 10 fok alatt is fel tudnám venni, mert még egy pulóvert is tudok venni alá, valamint tényleg vastag, nem fúj át rajta a szél, csak áthül, de mint mondtam, olyan hidegben már nem motorozok.Jah, és van még egy szövet kabátom is, valami noname, kivehető béléssel. Hát az kb béléssel együtt se ér annyit a hideg ellen mint a Berik kabátom. Kb nyáron tudnám használni..
Meg van egy három rétegű, Shox nadrág hozzá. Na az jó cucc! Még egy aláöltöző alá és már mehet télen is.Lábra szerintem csizma kell, nem bakancs vagy cipő, bár ez megint egyénfüggő. Én amennyit gyalogolok, a Sidi Vortice is kényelmes. De nem járok úgy túrázni, hogy sok látnivalóhoz / ban kelljen sétálgatni. Motorozni megyünk, nem sétálni.
Kesztyű szintén bőr. Én vettem egy Akito márkájút 10e-ért. Teljesen jó.
Sisakot, ha teheted, olyat vegyél ami jól látható. Én amióta megvettem a Caberg Duke Hi Vision-t, azóta sokkal jobban felfigyelnek rám az autósok. Előzékenyebbek, elengednek. Nem csak azért mert előtte nem láttak, hanem szerintem tudat alatt ilyenkor úgy gondolják, hogy ez egy felelősségteljes motoros, aki figyel magára és másokra. (aztán amikor kigyorsítok ezt lehet el is felejtik )
Nem azt mondom, hogy ilyen sapit vegyél, csak hogy érdemes jól látható színekben gondolkozni.ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
BoB
veterán
válasz Khaosz55 #58527 üzenetére
Bőr jobban véd, cordura kényelmesebb. Igazi nyárra, melegbe én személy szerint rendes bőrt nem vennék fel.
Perforált bőröm van erre a célra. Nem olyan minek a mellkasán van egy kicsi, hanem térdtől könyökig. Azt így szemből átfújja a menetszél. Nemegyszer volt hogy akikkel mentem kicipzározták a felsőt mert olyan meleg volt. Akkor mi értelme?
Ahol nem perforált, abszolút nem szellőzik. Folyik az izzadság szó szerint
Viszont hűvösebb időben már annyira nem jó, le kell ragasztani a perforációt.
Plussz annyit tudok még elmondani, hogy a bőrruha "feszes" kell legyen. Kényelmesen feszes. Így annyira nem is tudsz aláöltözi, ha mégis alápasszírozol valamit, nem marad levegő. Az az ami szigetel. Hideg időre cordura.
Hosszú túrákra szintén cordura kényelem miatt. Rövidebb német autópályázásokra bőr.
Ha sokat motorozol majd előbb utóbb úgyis lesz majd ilyen is meg olyan ruhád is majd
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58585 üzenetére
Ha sokat mész 100-al, oda is kelleni fog a füldugó. 200-nál már olyan zaj van, hogy iszonyat, jó sisakban is, de ha akár kocsiban dugtad már ki a kezed ilyen tempóban, akkor tudhatod, miről van szó....
(#58586) V.Stryker: Az 5100-nál nem vagyok meglepve, hogy nem ájultál el.[link]
Ha jót akarsz, egyszer próbálj bele egy 7100-ast. Bár elég sokba kerül, de az legalább teljesít is. Biztos vannak olcsóbban hasonló jó olajak, de eddig ezeket próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Khaosz55 #58581 üzenetére
Ahogy nézem, kb. 40k volt. Termoplaszt sisak, ennyiért vagy kicsit drágábban már el lehet csípni fapados üvegszálas sisakokat, az jobb választás lett volna. Költeni szerintem annyit költs ilyen védőfelszerelésekre, amennyit meg tudsz magadnak engedni. Úgy értem, ha egy dolog kerül valamennyibe, neked lenne rá pénzed de azt mondod, hogy jó nekem az olcsóbb is, na olyat ne csinálj. Nyilván erőn felül nem kell költekezni, de ami belefér a büdzsébe maximálisan, azt ne sajnáld a védőfelszerelésre. Lehet, hogy soha sem lesz rá szükség (úgy legyen), de ha mégis, jól jöhet azért a drágább (ami talán jobb is, nem mindig).
Gondolom azért ajánlgatja mindenki ugyanazt a kb. három márkát, mert azokat ismerik, de érdemes kicsit jobban körülnézni, sok kisebb gyártó van, aki nem tudja magát lépten-nyomon hirdetni de attól még jó cuccokat gyártanak.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Khaosz55 #58590 üzenetére
Ne haragudj de az hogy milyen bukót veszel nem attól függ hogy mennyivel fogsz motorozni. Ettől függ kb a legkevésbé, ezért vicces amikor te pedig pont ezt jegyzed meg.
A másik pedig hogy vásárlás után kérsz tanácsot? Azt várod hogy nyugtassunk meg, igen ez a sisak ennyiért jó vétel volt?! Mit vártál?
Szerintem ez nem felnőtt gondolkodásmód.
Én ha venni akarok valamit előtte kérdezek...
Nem akarlak megsérteni, de totál logikátlan.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58944 üzenetére
Minden motornál van rajongótábora a progresszív rugózásnak. Én viszont nem vagyok barátja. Nekem sokkal jobban tetszenek pl. a modernebb sportmotorok magas minőségű, lineáris, vagy közel lineáris megoldásai.
Amúgy bár az MT07-nél nem tudom hogy van pontosan, de pl. az SV650-nél sokan dícsérték az emulátor+súlyra szabott lineáris rugó kombinációját is megfelelő sűrűségű olajjal. Erős a gyanúm, hogy az MT07-nél is hasonló lehet a helyzet.
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58946 üzenetére
Nekem ott kezdődött a dolog, hogy 3 éve mikor vettem az sv650-em úgy voltam vele, teszek egy próbát a gyári futóművel, az ingyen van. Azóta azt úgy gondolom kiismertem (kb. 8000km után) így lett egy elképzelésem, mi a gond vele, és hogyan lehetne javítani a dolgokon. Persze, ehhez kellett az is, hogy menjek egy kört egy GSXR1000-el, annak milyen a futóműve, és hát mit is lehet erre mondani, gyakorlatilag tökéletesen meg voltam vele elégedve, pedig az összes szituációba direkt belekergettem, ahol az sv gyári cucca kudarcot vall.
Esetleg ezt tudom neked is ajánlani, ha már valamennyire kiismerted a gyári technikát, ülj rá valami sportgépre, és próbáld ki azokat is. Azokra gyárilag elég fejlett rugózó elemeket szerelnek. Akkor majd elő lehet venni újra a futómú fejlesztés kérdést, lesz összehasonlítási alapod.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #59057 üzenetére
Ezt neked kene kikeresni, egy kicsit melos lesz.
Valamelyik köhém rendelet szavalyozza ezt is. Elmeletben szerintem (hangsulyozottan szerintem) tipusbizonyitvanynak kell lennie, es be kell vezettetni a forgalmiba a valtoztatast. Termeszetesen teljesen illegalissa valik katalizator nelkul, de meg db killer nelkul.is, katalizatorral.
Mivel magyarorszagon nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, ezert itthon csak akkor fogjak megnezni egy mozgo muszaki allomas es ket rendorjaror kisereteben, ha nyaron valahol sok a motoros, es felnyomjak oket a lakok, megjegyzem jogosan, mert mindegyik fostalicskan hangos dob van egy normalis gumi helyett.
Tehat ha nem szeretned, h az elozo kollega mintajara mas kaparja ki a gesztenyet, neked kell gugliznod ra.
De legingkabb ne vegyel dobot mert semmi ertelme.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Yoshida
aktív tag
válasz Khaosz55 #59348 üzenetére
Én egy ilyen egyszerű szilikon gumival raktam fel a telefont a motorra, és naked-en 180-ig jó volt. Meg se moccant. Persze hosszabb távra nem jó mert lemerül, kéne egy aksi kabát hozzá de akkor meg túl nagy lesz, és a szilikon gumi nem éri át még lehetne valahogy mellé eszkábálni egy külső aksit, és bedugni töltőre, csak úgy az én telefonom már egyáltalán nem lesz vízálló pl. (nem mintha bíznék benne hogy a 120-al csapódó esőbe tényleg vízálló lenne ... )
Szerintem a tartókkal sincs gond, ha kézzel erőltetve nem mozdul, akkor a szél se viszi le.
A wayteq előnye az elvileg fényerős kijelző, és a tuti vízállóság, plusz mindent megkapsz, csak fel kell szerelni, kábelt bekötni és kész.
A mobil szerintem ritka használatkor, vagy ha épp eltévedsz és ki akarsz jutni onnan, arra elég.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
-
Xaels
félisten
-
Archer
őstag
válasz Khaosz55 #59368 üzenetére
Ha tényleg 6k km-es a motorod és nem estek vele, tök fölösleges ez a hercehurca. "teljesítmény és nyomaték görbe mérés"- aztán az minek egy klubtagsághoz? Egyedül a kötelező szerviz ami ér valamit de egy ennyi idős motornál gondolom az kimerül egy olajcserében, azért meg elég drága a 60k.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok