-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
BoB
veterán
válasz Laraxior #32700 üzenetére
Mindenkinek magának kell eldöntenie.
Nagy motor kezdésnek pro/contra:
+ nem kell pár éven belül motort cserélni, amivel pénzt bukik az ember, plussz utánnajárás stb.
- lassabb tanulásAutó - motor különbség: itt ha az ember megijed, fél, az jóval nagyobb kihatással van a kormányzásra mint autónál. Valamint nem annyira egyszerű megtanulni mint előbbit. Rengeteg motoros van sok év tapasztalattal úgy hogy bőven volna még mit tanulnia.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
vlevi
nagyúr
válasz Laraxior #32695 üzenetére
Hatareset.
Mert igaz, hogy ezzel lehet menni marhagyorsan is, vadbarom modjara visitva egykereken a belvarosi szuk utcakon, amire mondjuk egy 250-es chopper nem kepes, de akinek van esze az kozuton nem hasznalja ki a sportgepek tudasat, es akkor nincs baj. De ahhoz, ahogy polimorf is irja, esznel kell lenni, hogy ne akard huzni neki.
Masik oldalrol viszont a 600-as sportgepek karakterisztikaja olyan, hogy kis fordulaton eleg gyengek, es csak nagy fordulaton van erejuk. Es ha ez valakinek nem tetszik, akkor sajnos huzni fogja neki, az pedigmnem jo.
Nekem 2004-ben az tanfolyamon a tanulomotor egy yamaha fz6 volt. Szaz lo, 14000 fordulat. De 8000-es fordulatszam alatt az is tanulomotornak mondhato :-)[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Laraxior #32700 üzenetére
Ha van önkontrolod vehetsz ezrest is.
Szerintem ha van agyad nemgáz a 600 sport.
De kérlek egy autót soha ne hasonlíts motorhoz 4 keréken más az élet. Hiába autóval ezmegaz meg vettél pl. egy 200 lóerős autót az gyorsulásban még egy 60 le-s motornak sem felel meg. Nemhogy egy százhuszasnak.
Szóval hiba összehosonlítani. Autón meggyűrődsz, motoron rongyá törheted magad ha valami rosszul sül el.
Illetve be feledkezz meg a védőfelszerelés kiadásairól sem ami alhangon olcsó cuccokból is vagy 150k.
Ezzel kalkulálj!Utastéma pedig nagyonnemmindegy ki ül mögötted, nem a kilókra gondolok hanem arra hogy van e fogalma, felvilágosítottad e arról hogy mit kell csinálnia.
Van olyan utasom akit nem is érzek hogy ott ül és van akivel nehéz volt 1 órát motorozni.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
csongi
veterán
válasz Laraxior #32700 üzenetére
Azert amit polimorf mond van alapja.
Azt neked kell eldonteni milyen motor all hozzad kozelebb. Szinte minden stilushoz van motor. Mindegyikkel lehet allatkodni esz nelkul tepni neki, ebben egyformak. Az mas kerdes hogy birja vagy sem.
Ne feledd, itt nincs kasztni,minden hibat a testeden fogsz erezni nincs mese.
Elso motornak lehet 1000is. Nem csak teljesitmeny es fek amibol all a motor. Van sulya es sok mas. Itt egy jo gumi megvaltas,meg akkor is ha nem kozlekesz gyorsan,mig autonal ez nem annyira ereszheto normal kozlekedes mellett.Sokan odszkodnak a ketogira valtasoktol, de akinek eleg egy 50-60 loero annak minek 120?
Bizony vannak szep szammal olyanok is, akik azert valtanak mert tullottek a dolgon.
Ha van jogsid, probalj kiprobalni parat.Mindenkinek javaslom, akar utaskent is ha van ra mod.Motor: Magyarorszagon 10bol fel motor ami olyan allpotba van, mint amit allitanak rola. A sport vasak pedig nem kimelt ezkozok. Lehet megkapott minden olaj cseret, de elete folyaman 5* volt forralva, es eleg ahhoz hogy jelentosen megno a hibasodas eselye. Ezek miatt a regi 20 ev koruli vasak jobnak mondjak. Valoban tobb anyag van bennuk, jobban toleraltak az ilyeneket, vagy a torodes mentesseget, de ott meg jelen van a 20eves koruk, es ki tudja az ido alatt mit kaphatott.
Szoval nem konnyu! Azt fogadd el koltseg mentes motor nincs. A kerdes az mennit koltesz ra.
Polimorf , pedig jo srac, megbantani nem akart, legfeljebb hulyen irta le a velemenyet[ Szerkesztve ]
-
-
emre
veterán
válasz Laraxior #32695 üzenetére
Első gépre pláne ha szinte biztos nem marad 1-2 évnél tovább akkor nem költenék ennyit, max 500-at.
Ráadásul nyár végére és őszre nem ezek az árak lesznek, most már kicsit drágák a gépek.Én tuti valami olcsót játszósat néznék, mert ha majd mentél vele pár ezer kilométert utána fogsz rájönni hogy milyen stílus fekszik neked igazán. El kell menni pl a Redbaron-ba vagy más kereskedésbe és fel kell ülni pár gépre aztán amelyik úgy érzed testhezálló az üléspozíció annak nekiállsz utánaolvasni hogy melyik az az évjárat amelyikkel érdemes foglalkozni. Esetleg a specifikus fórumokon keresel referenciát a hirdetett gépről.
Az első gépem nekem is 100 lovas, nem hátrány ha van teljesítmény, lassabban lehet menni, ezt Te döntöd el, csukló függő. Ráadásul 1989-es évjárat, a blokkjához most tervezem hogy hozzá kellene nyúlni, mert van kis hangja a láncoknak. Szóval pár éves gép is lehet totál leharcolt, de 10 év felett is találhatsz megkíméltet.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Ribi
nagyúr
válasz Laraxior #32700 üzenetére
Nyilván baromság amit írt.
Eleve aki 10 éve vezet az már ismeri a ritmust és eleve kicsit lassabb közlekedésmódhoz van hozzászokva az autózás miatt.
Én mondjuk 250-el indítottam, de több hónap volt mire egyáltalán el kezdtem álló autók közé bemenni, mert alapból nagyon idegen volt számomra. Városon kívül 5-600 alatti motorral egyedül nem annyira élvezet, mert ki kell taposni a belét ha meg akarod hajkurászni. Nagyon gyorsan meg megint nem szeretek menni, mert brutál szél van túra plexi ellenére is. Innentől pedig a jobb gyorsuláson kívül pont ugyanannyira megy kórházba 250 vagy 600 vagy 1000-es motorral is. 1000-est nem ismerem milyen, lehet sokkal rosszabb, de gondolom pont akkora váltás mint 250-ről 600-ra. Ha váltanék is 1000-re az az erősebb alsó tartomány miatt lenne, nem azért hogy 200-nál gyorsabban menjek.[ Szerkesztve ]
-
Zolee_70
senior tag
válasz Laraxior #32716 üzenetére
Nem rólam van szó, hanem rólad (nekem már van motorom). Tanácsot kértél, kaptál, ez a véleményem, amit továbbra is fenntartok: 600-as sportmotor nem való kezdő motoros kezébe, mert nem lesz önuralma, és a rutin hiánya akár meg is ölheti. Ha önző akarok lenni, akkor nem szeretnék szembe találkozni veled a Mecsekben, amikor átsodródsz a sávomba....
azt, hogy milyen "kaliberű" ember vagyok, azt nem tudhatod, mert nem ismersz
[ Szerkesztve ]
>> WoT: Zolee70 << I'love WG. Ja, mégsem.
-
basel00
tag
válasz Laraxior #32700 üzenetére
Figyelj már egy autó meg 600-as sportmotor ami alatta 120 lóerő mozog, teljesen más érzés.
Itt senki sem akar lebeszélni semmiről, csak elég sokan kezdtek már nagy motorral és nem lett jó vége, meg hogy írtad is hogy most teszed le a jogsit akkor gondolom nem vezettél robogón kívül semmit és egy 5-10 le motorra ráülni egy 120 le-re háááát nem tom.De figyelj én azt mondom vedd meg nyugodtan, de akkor ne sajnáljál 150-250e Ft-t ruhára, mert ha egyszer borulsz lehet ott is maradsz.
-
Integra
titán
válasz Laraxior #32784 üzenetére
jó tanács: felejtsd el az autót, ha motorozásról van szó, köze nincsen hozzá. itt nem autósként kell gondolkodni, hanem motorosként és csak motorosként. semmit nem jelent és soha nem is fog, hogy mi van autózás körben. ha nem tudsz elvonatkoztatni ettől és teljesen tiszta fejjel, nagyon komolyan megütheted a bokád. ne filozofálj ilyeneken.
fejtegetheted, de majd ha ráültél és megtetted az első km-eket, akkor hamar átértékelődsz és ráfogsz erre jönni. nincs mese, tapasztald ki. nyílván azért kérdezed, mert magad sem vagy biztos annyira a dologban. és ez így helyes.yoda leírta a lényeget, a legjobb motor a sportmotor, legjobb futómű, fék, vázgeometria, a legkezesebb. és emiatt a legveszélyesebb is, mert a leghamarabb hoz ki a sodrodból. az ezres főleg. a hatszázas megbocsátóbb, mert "lomhábban" reagál a gázra, mert fajlagosan kisebb a nyomatéka és elsőre biztos nem fogod 10e rpm felett küldeni, ezért jobban lehet korrigálni, ha elcseszed. márpedig lesz ilyen, erre mérget vehetsz, mindenkinél megvan, megvolt.. viszont az ezresnél egyszer rossz helyen húzod meg a gázt egy rossz pillantban és már csak az marad, hogy bután nézel ki jajveszékelve a bukóból, mert baj van, ott már a nyomaték középen is eszement. és ez nem feltétlenül rajtad fog múlni.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Xaels
félisten
válasz Laraxior #39769 üzenetére
Amikor csináltam a motor jogsit éppen súroltam a 60kg-ot. A beugró feladatot(8-as tolás) a vizsga előtti napon jutott eszébe az oktatónak "átvenni". Életemben nem pirultam akkorát azóta sem, amit a fejemhez kaptam. Nem borult a motor, de azt sem tudtam eszik-e vagy isszák a feladatot. Persze másnap reggel hibátlanul megcsináltam a rohadt emelkedős VasGereben vizsgapályán, de utána már a felülés is nehezemre esett. A rutin elsőre meglett. Sajnos viszont a motort egyszer elfektettem forgalmi vizsgán. A történet annyi csupán, hogy én mentem hátul és aki elől volt rossz felé ment(közölték, ha ilyen van és utána megyek bukta) és az oktató elég későn szólt, hogy menjek után. A befordulás elég szűkre sikeredett és kicsi volt a sebesség. A lábam alig ért le a motorról és karból nem ment a CB500-as megtartása már. Azóta azért már nem okoz gondot a megtartás, de akkor nagyon rosszul esett...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
kcsa
veterán
válasz Laraxior #40336 üzenetére
Ez alapján inkább 5 - 5,5 lesz az. Eladók szeretnek lefelé kerekíteni
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #40336 üzenetére
Nekem ZX6R-rel 35k km alatti átlagfogyasztásom kereken 5.50 liter; s bár néhány nap pálya is van benne, de amúgy elég nyugisnak számít, ahogy vezetek, többnyire túrázok, városban keveset járok, pirosokat ha csak tehetem kigurulom; ellenben többet megyek este-éjszaka, amikor már nincs forgalom, dugó, kevesebb a piroslámpa is, vidéken pedig az őzveszély miatt már nem lehet száguldozni; szóval az én átlagom alacsonyabb, mint az átlag-átlag.
Egy 750-es, még ha fojtott, visszafogott is, nehezen tudom elképzelni a 4-4.5 l-t normál használattal (már az enyém sem igazán nevezhető normál használatnak). Kb 5-5.5 már reálisabb.[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
torzo
Ármester
válasz Laraxior #40372 üzenetére
Biztos vagy ebben? Ez mióta van így? 25 éve másfél évig mentőztem, ott ilyesmi nem volt, az tuti. A mentőknél szerintem most sincs. Rádión kapja a hívást, hogy hova menjen, ez egyben felhatalmazás a megkülönböztető jelzés használatára. A rádiózást persze rögzítik, de sofőrnek nem kell naplóznia.
A rendőröknél másképp van?[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz Laraxior #40372 üzenetére
Tudom, hogy csak akkor szirénázhat, ha "oka van rá" egyszerűen fogalmazva.
De hogy minek megemlíteni, hogy az mehet a buszsávban, aki kék villogóval szirénázik? Minek? Mindenki tudta, hogy ezek ott mennek ahol akarnak. Minek megemlíteni a buszsávos részben is? Valszeg a gyengék kedvéért, de szerintem felesleges.Biztos a dupla záróvonalnál is meg van említve, hogy nem mehetsz át rajta, de ha villogsz akkor igen, meg a piros lámpánál is, meg egyirányúnál is, meg ... minden egyes helyen. Miért nincs leírva valahol, hogy mit lehet villogóval csinálni. De biztos ami biztos mindent mind2 helyen megemlítenek. Felőlem lehet, csak fura.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Laraxior #40620 üzenetére
Véleményem szerint meg mindkettőre szükség van: akár a kényelmes használathoz (teli tankolás), akár pedig a motor karbantartásához (egyszerű olajszint ellenőrzés!), javításához. Szerencsére régen még nem ezen spóroltak a gyártók...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
SAMYka
aktív tag
válasz Laraxior #40613 üzenetére
zia
2001-es évjárar limited colour
Egy ugyan ilyet nyúzok 4 éve most jártam meg vele a transalpinát és trasfogarast
Nem olyan nehéz a középláb használata és tényleg van oldal támasza is de azt tudni kell hogy nagyon könnyen le tud esni az oldallábról, ha egy picit is bizonytalan a talaj akkor én csak a középlábat használom.
Sok szerencsét hozzá és széles utatPH! Tábor - ...mert megérdemlem...
-
Something_
őstag
válasz Laraxior #40670 üzenetére
"Sisakot is most vettem, na meg 40 rugót fizettem ki a protektoros, Arlen Ness kabátért "
Ennek mi köze van éppen ehhez a motorhoz?
Ne keseregj, lehet, hogy jobban is jártál, hogy elvitték! Meg se nézted még, ki tudja..
Jah és én is annak adtam volna el, aki előbb fizet. Utalhattál volna foglalót, tuti nem adja el.
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Laraxior #40670 üzenetére
Ha olyan a motor, hogy tényleg megvennéd (de nem tudod valamiért azonnal), akkor foglalóban kell megegyezni, és arról foglalós papírt írni. A foglaló komolyabb, mint az előleg (ha mégsem jön létre az adásvétel, akkor a vevő visszalépése esetén az eladó megtarthatja a pénzt, fordított esetben a vevő az összeg dupláját kapja vissza).
És nagyon igaz, hogy ami jó állapotú, jó vétel, azt nagyon gyorsan elviszik. Legalábbis szezonban. -
canniball
nagyúr
válasz Laraxior #40670 üzenetére
Egyet kell értsek a többiekkel: ha csak megnézni mentetek volna akkor nyilván nem fog várni ha valaki előbb beesik, a felszerelést pedig így is-úgy is megvetted volna. Szóval relax, nem olyan vészes a helyzet.
Ha van szerelő ismerősöd én a helyedben hozzá beszélném meg a talit az (aktuális) eladóval, először ő bólintson rá csak aztán te.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Xaels
félisten
válasz Laraxior #40675 üzenetére
Én egy Honda Shadow-val voltam így. Nagyon bejött, minden téren olyan volt amilyen mocit szerettem volna, de a tőke lassan akart összejönni és elkelt addigra. Még 1-2 géppel eljátszottam ugyanezt, de az Eliminatorra tettem le foglalót amint volt annyi kp-m.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
SAMYka
aktív tag
válasz Laraxior #40670 üzenetére
Üdv olvasom mi történt sajnálatos mert ez nem egy egyszerű szín ez az évjárat limited edition színe volt. Az enyém is ilyen és nagyon szép élőben a fekete is de az csak fekete
Ha csapágyas akkor hangja van vagy rág vagy akármi. Ha ráz akkor meg centír vagy kopott (sz@r) a gumi vagy meg van ütve a felni. Középlábra fel valaki lenyomja a hátulját megforgatod az első kereket és figyelve rögtön kiderül a turpisság.
Remélem tudtam segíteniGyorsan szerkesztek:
az olaj folyékony tehát folyik de ha nem a leeresztőn vagy nem a feltöltőn akkor az nem üzemszerű. Van vagy 5-6 boci az ismerősöknél és egyik sem folyik sehol.
Hol találtál olaj folyást?[ Szerkesztve ]
PH! Tábor - ...mert megérdemlem...
-
-
SAMYka
aktív tag
válasz Laraxior #40700 üzenetére
Bocsánat én néztem el
Az enyémből és szintén ismerősöknél nem jelzett senki hogy utána kellene tölteni. 1-2dl meg vicces érték mert 4,2L megy bele ha száraz a rendszer 1-2dl-t észre sem lehet venni szerintem.
Én 183 vagyok és 65 kiló és nagy de szeretem
[ Szerkesztve ]
PH! Tábor - ...mert megérdemlem...
-
.mf
veterán
válasz Laraxior #40700 üzenetére
Láttam már ennél sokkal nagyobb és nehezebb motorokat vezetni nálad kisebb embereket.
Az olajfogyás nem normális, de sajnos korral, kopással együtt járó, gyakori jelenség. Az enyém 2001-es és legalább 74k km van benne (ha nem volt az órája eltekergetve), amiből párszáz pályán volt; mégsem vettem még észre olajfogyást. Ellenben hallottam olyanokat is, akiknek 1000 km-enként 1-2 decit utána kell tölteniük..
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Sianis
addikt
válasz Laraxior #40717 üzenetére
Azt vedd hozzá, hogy 600-ért csak a forgalmit, a törzskönyvet és az adásvételit kapod a vas mellé. Eredetvizsga, biztosítás és okmányiroda vár még minimum rád. Utána pedig minden olyan összeg ami még kell ahhoz, hogy tényleg ok legyen a vas. Nem tűnik sokan, pedig a kis apró összegek azért még tudnak tenni hozzá. Pl a gumi. Arról esett már szó, hogy milyen állapotban van?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok