- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok! Kezdo motornak nulla rutinnal egy Mz etz 125ccm (100-150k korul) vagy egy honda CBR 125 (250-300k korul) a jobb valasztas? Mondjuk ugy 2 evre tervezve.
-
Koszi sracok, egyelore fontolgatom mi legyen
Evek ota akarok mar motort, de valami mindig fontosabb volt, tavaly a kocsi, iden is volt par dolog. A dolgot neheziti, hogy nincs semmilyen motoros tapasztalatom es ugy tudom, hogy a B125-os jogsihoz nem art ha van :/
Nem akarok majomkodni az 50ccm-el, illetve amint lesz egy kis rutinom szemelyt is szallitanek vele. A hondahoz huz a sziven nekem is
[ Szerkesztve ]
-
válasz
AllTheBest #51509 üzenetére
Nem akarok kapasbol 250-est vagy nagyobbat, nulla rutinnal. Azert gondoltam a 125-osre mert megsem egy robogo es a b125-el vezetheznem. Igazabol tanulni kene
Ha meg 2 szemellyel megvan a 80km/h utazo akkor az egyelore eleg is, baratnomnek is szoknia kell majd a dolgot
2t-rol azt hallottam, hogy eleg szervizigenyesek (pl nsr). Ez mennyire igaz es mit takar pontosan?
[ Szerkesztve ]
-
válasz
AllTheBest #51511 üzenetére
Meg mindig inkabb a cbr fele hajlok
9-10L-es fogyikat hallok az rs-rol
Motorjogsi kerdes: b125, a1 vagy a2? 22 leszek 2 honap mulva, 5 eve vezetek autot, motoros tapasztalatom nulla. Otthon nincs motor amin gyakorolhatnek. Erdemes igy nekifutni a b125-nek? Vagy inkabb normal tanfolyam?
-
válasz
AllTheBest #51542 üzenetére
Hja, konkretan egy ora aztan mehetek vizsgazni
A2-re mehetek anelkul is, hogy meglenne az A1?
Nemigen van motoros ismerosom
[ Szerkesztve ]
-
Akkor kb azt ajanljatok hogy A2 jogsi, es ugorjam at a 125ccm-et?
-
válasz
V.Stryker #51552 üzenetére
Nekem is ez a sport-tura vonal jon be, 300k korul milyen ajanlott 250-es gepek vannak? Ami azert ha cibalom a bajszat se eszik tobbet mint 5-6L.
Illetve erdekelnenek a karbantartasi dolgok is. Motorolaj + szuroket milyen surun szokas cserelni? Milyen olaj kell belejuk, mennyi es mi penz? Ezekben is van vezerles amit cserelni kell mint az autoknal? Mit szoktak ezeken kivul cserelni a motorokban idokozonkent?
[ Szerkesztve ]
-
Kosz a tippeket, mehet a sporolgatas jogsira + ruhara + motorra
Biztositas mi penz egy evre egy atlag 250ccm motorra? Motorra is van sulyado?
-
válasz
Burt1793 #51597 üzenetére
Sose volt meg a nevemen semmi
18. szulinapomra kaptam egy 1.0 swiftet faterektol, de nem irattuk a nevemre, igy kevesebbet kellett fizetnem biztire + nem volt atirasi koltseg. Tavaly nyaron vettem egy hondat, de azt is fater nevere irattam, hogy occo' legyen a bizti
A motort azt valoszinuleg mar a sajat nevemre iratnam
-
válasz
Ferdzsoo #51599 üzenetére
Egyetem mellett melozom, majd ha meglesz a diploma es azt kovetoen egy normalis allas, akkor "nem sajnalok" majd 65k-t a biztositotol
Ruhabol hasznalt is szoba johet vagy ujat javasoltok? Milyen markakat erdemes nezegetni? A jogsi megszerzesehez mar meg kell legyen a motoros ruha?
-
Ehh
Most sem panaszkodhatok, egyetem mellett szimpla erettsegivel a szakmamban elhelyezkedve (szoftverfejlesztes) mar onellato vagyok, tavaly pedig fel ev sporolas utan megvettem ot
Iden meg van vele par dolog, aztan jogsi, ruha es kovetkezo szezonra remelhetoleg motor
[ Szerkesztve ]
-
Szerintetek ez igy mennyire realis?
Motorosruha cakk-pakk 100k (hasznalt-uj vegyesen), a2 jogsi 100k, honda cbf250 400-450k, ezen felul tartalek az atirasra + elso szervizre 100k.
Mire kell meg gondolni? A ruhat gondolom erdemes jogsi elott beszerezni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Bogyó bá' #51684 üzenetére
Akkor nagyjabol jol saccoltam
Tegnap elultettetek a bogarat a fulemben es inkabb atugranam a 125ccm-et, a cbf250 tetszik, nem egy izomgep, tudom hogy sok 125-os elpicsazza, de kezdesnek talan idealis lenne. Ugy olvastam turazgatasra is jo es a fogyasztasa nagyon barati. Esetleg te tudsz rola valamit? Tipushibak, draga alkatreszek, minden info erdekelne
-
válasz
runner 125 #51696 üzenetére
A 250 fele huz a szivem (vagy az eszem?):
1) fele annyiba kerul mint a cbf500
2) gondolom fele annyit is fogyaszt, szeretnem sokat hasznalni, hogy minnel gyorsabban fejlodjekmelo, suli illetve tura is tervben van, nem akarok kapasbol 6-7-8L-t zabalo dogoket
3) fosok, hogy elszallnek
4) csalad total kibuknaigy is kivannak mar az otlettol is, ha beallitok egy 500-as geppel infartust kap anyam
Ha kinovom par ev utan eladom, gondolom nem buknek rajta olyan sokat...
A tied lattam a masik topikban, gyonyuru
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Ádám16 #51989 üzenetére
Haat nem biztos, hogy ennyiert kapnal jo nsr-t, de amugy se ajanlanam annyira. Ketutemu, szervizigenyes es meretehez kepest sokat kajol. 125-bol inkabb cbr, bar az meg dragabb. Ruhad van? Ha nincs, hasznaltan az is 70-100k. Illetve B125-nel nem tanitanak semmit, egy ora "tanulas" aztan vizsga.
-
válasz
Ádám16 #52004 üzenetére
Annyit még, hogy ruha kelleni fog a vizsgához, anélkül nem engednek fel motorra.
A 24/2005 GKM rendelet szerint:
„3.5.2.7 A kétkerekű járművek vezetőinek oktatása során a tanuló felszerelése: a) bukósisak, b) szemüveg (a bukósisak kialakításától függően), c) protektoros hosszúnadrág és protektoros dzseki, d) protektoros kesztyű e) magas szárú, zárt cipő vagy csizma” -
válasz
runner 125 #52024 üzenetére
mindenhol ott vagyok
-
válasz
StoneBridge #52257 üzenetére
Hu de szep gepek
-
válasz
FIREBLADE78 #52281 üzenetére
Passzolom, nem emlekszem hogy kotott-e.
-
Sziasztok! Öcsém nézeget motorokat, B125-t szeretné lerakni, első motor lenne. Tanulás szempontjából milyenek ezek a Keeway 125-ös gépek? A terv egy új RKF125 vagy egy TX125 (utóbbiról 669k-s ajánlat jött szalonból forgalomba helyezve), aztán gari lejárta után eladni és továbblépni. Előny, hogy motorokhoz nem értve, használt motor vásárlás kimarad. Van ezekkel bármilyen probléma? Tegyük félre hogy gyenge, ronda, kínai stb.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
runner 125 #115743 üzenetére
Látom, ezek a Hondák 5-600.000 között mozognak, de basszus mégiscsak 10 éves vs. új motorról beszélünk, gondolod hogy 2-3 év alatt egy újonnan 600k-s motor bukik az árából 400k-t?
Én alapvetően autóból használt párti vagyok, de motor még itt sose volt, nem értünk hozzá és mégiscsak nagyobb kockázata van egy szar motornak mint egy szar autónak.
[ Szerkesztve ]
-
És milyen jó ár-érték arányú felszerelést javasoltok? Bukó, kesztyű, csizma, stb.
-
Kis is fizette. Végül a TX125 mellett tette le a voksát. Hát, meglátjuk milyen, első motornak biztosan nagy élmény lesz.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
rayoliviero #115863 üzenetére
Mennyit allt elotte a motor? Vagy folyamatos hasznalat mellett jott elo egyik naprol a masikra?
-
Ti otthon csereltek olajat vagy szervizbe hordjatok?
-
válasz
z123456789 #115962 üzenetére
Az Accordot en Toth Imihez hordom, en max takaritom meg tankolom
-
válasz
z123456789 #115964 üzenetére
Nem, azt is Imihez hordtam
Szeretem ha az éves olajcsere alkalmaval valaki rendesen atnezi a gepet, aki ert is hozza.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
energy4ever #116113 üzenetére
Azt irta, hogy elsosorban uj erdekelne. Hol kapsz ujonnan 100-ert elektromos motort/robogot?
-
Motoron a kuplungok mennyit bírnak? Itt is tárcsát és szerkezetet kell/érdemes cserélni mint az autókon, ha már "nagyon fent fog"? Kuplung folyadék van külön, vagy a fékfolyadékkal közös tartály látja el ezt a feladatot?
[ Szerkesztve ]
-
Tegyük fel hogy esetleg kedvem lenne 2 kerékre pattanni. Nulla motoros tapasztalat, betöltött 26 év, idén 10 éves B-s jogsi. Adná magát az A korlátlan. Nagyrészt "túrázásra" (Balaton), néha melóba járásra (BP agglomeráció -> Budapest) 500ccm-ben mennyire elvetemült gondolkodni első motorként? Nagyjából annak a kategóriának tűnik, amivel már országúton is lehet biztonságosan előzni, de az első gázfröccsre talán nem tépi ki alólam magát. 2-3-5 évre megtanulni a biztos alapokat, érdemes Suzuki GS500 / Kawasaki ER-5 / Honda CB500-at nézni? Van itt valaki, akinek az első motorja ezek közül került ki? Él még?
Hozzá szeretném tenni, hogy ha én emellett a hobbi mellett határozom el magam, akkor motorozni szeretnék és nem szerelni. Egyrészt nem értek hozzá, másrészt nincs korlátlan szabadidőm. Arról sincs sok fogalmam, hogy a fent említett felhasználási módra, hozzávetőlegesen mennyiből lehet biztonságosan felöltözni. Ha az egész projektet és az elvárásaimat nézzük, (A korlátlan jogosítvány, üzembiztos GS500/ER5/CB500, átírás, első szerviz, teljes öltözet) reális egy 1.2-1.3M Ft közötti összeg?
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Geresics #116156 üzenetére
Kis bekattanas, de a naked bike-ok jobban tetszenek mint az Endurok. Kenyelemrol persze nem tudok nyilatkozni, egyiken sem ultem. 180cm/81kg vagyok, meretet nem irtam.
Vez. tech. treningen is gondolkodtam, a Safety Hungarys kepzesen.
Arban valami olyasmi van a fejemben, hogy 150 kornyeke a jogosítvány, 250 korul talan fel lehet oltozni nem teljesen alap cuccokbol, 700 kornyeken valami motor, a maradek 100-200 meg szerviz es atiras. Laikuskent
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Tudományos Pandémia Klub
- Yettel topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Ukrajnai háború
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...