Keresés

Aktív témák

  • i4s

    tag

    válasz kugyu21 #12286 üzenetére

    Amennyiben jot akarsz magadnak akkor 16-85. Jomagam 18-135-ot csereltem erre. A 18-105-ot nem ismerem szemlyesen csak masok velemenyebol. Ott meg irnak rola hideget meleget. A 18-135-nek egy nagy baja van: muanyag es gyorsan kopik foleg ha sokat cserebereled, ebbol adodoan a kamera gyakran nem is latja az obit. Ezen felul kiscsit magas a CA-ja, amit persze PS-ben lehet korrigalni.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz kugyu21 #12286 üzenetére

    Nem láttál különbséget? Tehetnél fel valahova mintaképeket. Verőfényes napsütésben valóban nem lesz jelentős különbség, ott a kompaktok is jól szerepelnek. Rosszabb fényviszonyok közt lesznek problémák, illetve egy kitobival lehet relatíve kis mélységélességet produkálni, de egy kompakttal legfeljebb 300mm f2.8-on.
    Másfelől, akármi van a kezedben a kompozíciót te határozod meg, a fényt pedig a környezet, ill. ha komolyabban foglalkozol világítástechnikával neked is van beleszólásod. Mivel a kitobik közel azonos fényerővel bírnak így 99%-ban ugyanazt a képet fogod velük elkészíteni, a különbségek nyilvánvalóan a gyújtótávolságból, ill. torzításból, CA-ból... adódnak amelyek amatőr szinten igen jelentéktelen különbséget mutatnak.
    Ha valaki eljut a fotózásnak arra a szintjére, hogy tudatosul benne a kompozíció és a fény 90%-os jelentősége, és ezt kellőképpen ki tudja használni, akkor érdemes objektív és váz ügyben fejlesztésen gondolkodni. Addig viszont rengeteget kell tanulni és gyakorolni, technikákat ellesni, és inkább a világításra áldozni fokozatosan a pénzmagot.
    Általában ahhoz 1-2 év szükséges, hogy a fotós tisztába kerüljön, hogy egyáltalán milyen gyújtótávokra van szüksége, és utána annak megfelelő üvegeket vásároljon.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

Aktív témák