Aktív témák

  • Har_melin

    Topikgazda

    Játékmenet

    A PoE két fő szakaszra bontható: alapjátékra és mapozásra. Az alapjátékot minden indított karakterrel kötelező végigjátszani, nincs shortcut. A mapok használatához szükséges berendezést csak az alapjáték teljesítése után tudjuk használni.

    Alapjáték:
    Tíz Actból áll (A1-A10), mindegyik végén egy-egy (néha több) fő boss-szal. Az egyes actok kisebb pályákból állnak, a legtöbbön van WP is, a könnyebb navigáláshoz. Minden actban van egy "város" egy-egy fegyver-páncél és flaska-skillgem kereskedővel, illetve küldetéseket adó NPC-kkel. A küldetést adó karakterek feje fölött, illetve a küldetések célpontjánál sárga felkiáltójel jelenik meg, ugyanez látható a minimapon is. A küldetésekért XP-t nem kapunk, csak skillpontokat és felszerelést. A küldetéseket általában nem kell direktben felvennünk, akkor is aktiválódnak, ha megoldjuk őket (pl. megöljük a cél monsztát) és az NPC-től a jutalmat is megkapjuk utána. Az opcionális küldetéseket bármikor (akár map szintről visszatérve) is teljesíthetjük, megkapjuk érte a jutalmat.
    Fontos tudni, hogy A5 és A10 végén automatikusan kapunk -30% büntetést minden resistre. Ez akkor is rajtunk van, ha visszamegyünk egy korábbi pályára (pl. A6-ból valamiért az A5-be), érdemes erre figyelni.

    Mapozás:
    Ez teszi ki a játék nagyobbik részét. Mapok kb. A8-tól kezdve eshetnek, belépni rájuk az alapjáték teljesítése után tudunk. Ezek önálló pályák, hat portállal és a végükön egy vagy több boss-szal. 154 mapból válogathatunk, ezek az Atlaszba vannak rendezve. A mapok szintje (Tier) T1-től T15-ig terjed, T16 az abszolút endgame bossok pályája. Kb. évente a mapok besorolását is át szokták rendezni, hogy az endgame farmolás is egy kicsit változatosabb legyen. A 3.9 verzió az Atlasz és rajta a mapok teljes működését átvariálta, ezért külön menüpont alatt tárgyaljuk.
    A mapokat akárcsak a tárgyainkat módosíthatjuk a különböző orbokkal. Így különböző nehezítések kerülhetnek rájuk, aminek köszönhetően több és jobb dropra lesz esélyünk ha futjuk őket. Speciális currency-k a szextánsok, amelyekkel egy-egy szegmensre rakhatunk plusz nehezítéseket. Ezek a mapok egyedi affixein felül hatnak, de csak három alkalommal.

    Extra pályaelemek:
    A korábbi ligák sok eleme átkerült az alapjátékba és most már annak részét képezik. Van amelyekbe már az alapjáték során, van, amelyekbe csak mapokon futhatunk bele. Az egyes mesterekhez kapcsolódó dolgok a Mesterek menüpont alatt találhatók.

    Shrine-ok:
    Amíg nem érintjük meg őket, addig a köréjük gyűlt monsztákat buffolják, utána minket. Egyszerre több shrine hatása is lehet rajtunk, az időtartamuk kb. 1 perc. Egyet kell kiemelni közülük, a Divine Shrine-t, ami sebezhetetlenné tesz minket. Sajnos előbb még a monsztákat is, el kell csalni őket tőle ahhoz, hogy sebezni tudjunk.

    Strongbox-ok:
    Egy-egy item típust dobó ládák. A kinyitásukkor megidéznek egy csomó szörnyet, ezeket előbb le kell verni, csak utána esik ki belőlük a jutalom. (A monszták maguk is dobnak cuccokat.) Lehet belőlük magic, rare és unique is, ha nem azonosítjuk be őket az aktiválásuk előtt, akkor nagyobb lesz a drop. Vigyázzunk azonban, van pár módosítójuk (pl. freeze vagy a detonate dead), ami nagyon csúnyán elbánhat velünk, ha nem vagyunk rá felkészülve! A másik kellemetlen vonásuk, hogy különösen a rare ládáknál az egyszerre megjelenő nagy kupac monszta a láda saját effektjeivel megspékelve méretes lagot okozhat. Mire egy-két másodperc múlva végre visszakapjuk az irányítást, egy gyengébb karakterrel lehet, hogy már halottak leszünk...
    Mi is upgradelhetjük őket, de nem igazán érdemes, kivéve a divination cardokat, mapokat és a currencyt dobó ládákat.

    Rogue exile-ok:
    Véletlenszerűen bukkanhatnak fel a pályán (bár modként is rákerülhetnek mapra), unique ellenfelek, egyedi sebzéssel, a rare monsztáknál több élettel. Mindig dobnak rare cuccot, de egyébként semmi extra. A Hall of Grandmasters mapon csak ilyenek vannak, kezdőknek semmi képpen nem ajánlott!

    Vaal:
    Piros kristály jelzi a térképen, piros portál a pályán. Rövid mellékpályák, a végén mindegyiknek egy miniboss. (A pálya végét egy nyitott könyv jelzi a térképen.) Belőlük általában corrupted cuccok esnek, a Vaal Vesselből pedig corrupted skillgemek és vaal fragmentek, ebből négy féle. Ezekkel három dolgot tehetünk:
    - berakjuk egyesével a map deviceba, ekkor egy vaal pályát kapunk, a fent leírt jutalmakkal.
    - berakjuk őket más mapok mellé (max. 3 különbözőt), ez fragmentenként +5%-kal több dropot eredményez majd a mapon.
    - Négy különbözőt rakunk a map device-ba (ügyelve, hogy kiadják a kört), ekkor megnyílik az Apex of Sacrifice, Atziri otthona. Ehhez hat portált kapunk, akárcsak egy normál maphoz. A pálya három szakszra oszlik, Atziri sokáig az egyik legkeményebb speciál boss volt főleg azért, mert a harc egyes szakaszaiban csak pár, pontosan kiszámított biztonságos folt marad a teremben.

    Abyss:
    Zöld pötty jelöli a minimapon, zöldes kipárolgás a pályán, már az alapjáték második felétől belefuthatunk. Ha rákattintunk, akkor egy repedés kezd végigfutni a pályán, folyamatosan monsztákat eregetve magából. Kettő-öt nagyobb csoport után vagy egy Abyssal Trove feliratú láda emelkedik ki az utolsó kupacból, vagy egy lejáratot kapunk az "alvilágba". Itt megint csak véletlenszerűen vagy egy "normál" miniboss lesz a pálya végén, vagy egy több fázisú harcban leverhető lich king. Az Abyssból nem tudunk teleportot nyitni, célszerű a leereszkedés előtt kiüríteni a zsákunkat! A ládából abyss jewelek eshetnek, a miniboss egy foglalatos övet (stygian vise) dob garantáltan, a lich pedig egy unique szett valamelyik darabját.

    Breach:
    Pink láng jelzi a minimapon és a pályán is. Ha rákattintunk, akkor a körülötte lévő kör tágulni kezd és monszták özönlenek be rajta. kb. egy percig tágul a kör, utána hirtelen összezuhan és az összes, addig le nem vert monszta is eltűnik. Tűz, fagy, villám, fizikai és chaos sebzésű speciális pakkokat generál (mindegyik breach egy félét), próbára tudják tenni a resistjeinket. Breach splinterek eshetnek belőlük, 100 darabból lesz egy breachstone. 100 darabból lesz egy breachstone, amit mapként megnyitva időre kell eljutni az adott típusú endbossig. Fejleszthető unique cuccok eshetnek belőlük, de ez nem garantált!

    Legion:
    Kék kristály jelzi a minimapon és a pályán is, csak mapon jelenik meg. Ha rákattintunk, akkor megjelenik két, egymással szemben álló, mozdulatlan sereg. Pár másodpercünk van arra, hogy minál többet megsebezzünk közülök, főleg a bónusz droppal jelölt alvezéreket és (ha vannak) a hátsó sorban álló tábornokokat. Az idő leteltével a megsebzett monszták életre kelnek és le kell vernünk őket. A normál dropon felül timeless splintereket dobhatnak (öt félét), itt is 100 darabból lesz egy kő. Ezekből 2-5 különbözőt tudunk a map deviceba behelyezni és ekkor annyi sereggel kell megküzdenünk (immár garantált tábornokokkal), ahány különböző követ beraktunk.

    Blight:
    Sárga "gomba" a térképen és a pályán is, csak mapon futhatunk bele. Cassia kéri a segítségünket, hogy segítsünk neki kipumpálni a Wraeclastot tönkretevő fertőzést a föld alól. Tower defense játék, a pumpa aktiválásakor van egy kis időnk tornyokat lerakni a vezetékek mentén. Utána a szálakat követve megindul a monszták áradata a pumpa felé, meg kell akadályoznunk, hogy elérjék és lerombolják. Ha sikerrel járunk, akkor az egyes szálak végén jutalom ládákat kapunk, illetve garantáltan esni fog olaj, esetleg blight map. Az előbbieket gyűrűk tápolására használhatuk (a tornyokat lehet velük erősíteni), illetve amuletre rakva különböző notable passzív csomópontokat aktiválhatunk, akkor is, ha egyébként a közelében sem jártunk. A blight mapokon csak TD monszták lesznek, a cél ugyanaz, mint a sima blight találkozásoknál. Csak nagyon erős AoE sebzésű karaktereknek ajánlott, különben szinte reménytelen a sok szálat egyszerre védeni.

    [ Szerkesztve ]

    Védd a fákat - egyél hódot!

Aktív témák