Új hozzászólás Aktív témák
-
kisbalazs83
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek OptiMate6 töltője? Meg tudná nézni nekem, hogy TM180 vagy TM181 típusú-e. Az érdekelne ,hogy mi a különbség a kettő között és, hogy lehet-e vele tölteni 9Ah-s robogó akksit is.65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Most gondolkodok, hogy Ctek MXS 5.0 vagy Optimate 6-ot vegyek. A Ctek-hez az írják 1,2Ah - 110Ah akkumulátorok töltésére alkalmas az Optimate 6 15-240Ah. A kép szerint viszont tud tölteni 0.4Amp-al is az Optimate 6 és az akkumulátorok töltésére meg azt mondják, hogy maximum a kapacitás 1/10-ed részével szabad tölteni. Ebből annak kellene következnie, hogy 4Ah akkumulátortól használható. A használatija is ennek mond ellent, mert így kezdődik: "Automata töltő és tesztműszer 12V-s ólom-savas, 15Ah és 240Ah közötti kapacitású akkumulátorokhoz" Utána viszont: A töltőáram értékei 0,4-5,0A közé esnek az ellenőrző áramkör, ampmatic™ adatai alapján (lásd. 4.1 a következőkben). Ezt csak én nem értem? Most akkor az 1/10 nem igaz amit mindenhol írnak vagy az Optimate-nél van elírás? Miért írják a töltőjükre, hogy csak 15Ah akksitól használható, ha használható lenne 4Ah-tól? Így elveszítenek egy bizonyos vásárló réteget.
A Recond módhoz hozzászólva. Kb. 1éve kölcsönkértem a munkatársamtól a Ctek MXS 5-öt és Recond módban használtam. Az akksit bekötve hagytam, mivel azt írják nem kell kikötni és minden rendben is volt. Auto Corolla, akksi Exide 64Ah (most 3,5éves). Ma is kölcsönkértem, mivel főként kis távokat megyek csak a városba (akksin 12.35Voltot mértem az ~70%os) +a Ctek használatija is azt írja évente ajánlott egy Recond. Szóval most is éppen Recond módban tölt a garázsban és ezért is kezdtem el utána olvasni, mert szeretnék venni egyet, hogy ne kelljen kölcsönkérni és akkor már jó legyen a 9Ah-s robogó akksihoz is. Akkor miért nem veszem meg a Ctek-et és min gondolkodok? Valaki írta itt a fórumon, hogy vannak hibás meg sípoló Ctek darabok plusz az Optimate 6-ről sok jót hallani. Ezt a videót se teljesen értem mit akar, de az Optimate-t mutatja, hogy jobb:
videóTudom ez csak egy töltő
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Köszi!
Nem csak robogóhoz, hanem autóhoz és robogóhoz is lenne. Az Optimate 6-ból van olyan változat ahol a középső alsó leden (AMPS) 0.4 van és van olyan változat amelyiken 1-es. Melyik lehet az újabb verzió?[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Másokat is érdekel a dolog: [link] A gyártó részéről azért ez nem volt korrekt dolog. Legalább adtak volna neki más nevet, mondjuk Optimate 6.1, de ugye akkor nem futna ki a 15-240Ah-s verzió és a nyakukon maradna. A Verzió2 ami használható 3Ah - 240Ah akksikhoz. Az egyik webshopot felhívtam és náluk 1-es felirat van az AMPS alsó leden. Szóval érdeklődni kell vásárlás előtt.
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Ez az Zavaros az egész. Nem vagyok jó angolból, de a kérdező "is" az után érdeklődik (2013-ban, azaz 2 évvel ezelőtt), hogy miért van valahol 3Ah to 240Ah és valahol pedig 15Ah to 240Ah-nek írva és honnan lehet felismerni a 3Ah to 240Ah-s változatot. Az Optimate válasza pedig ellentmond a dobozról található képekkel és leírásokkal.
Szerintem annyi helyen gyártják már, hogy azt se tudják melyik milyen. Legalábbis nekem ez jött le eddig.Ezen az oldalon (szerintem hivatalos) OptiMate 6 azt írja 3 to 240Ah és a 0.4 felirat van az alsó AMPS leden.
Az weboldalon alul letölthető pdf-ben is a 0.4-esről van kép és a TM180 verzió mert a 2. oldalon jobb oldalt írja, hogy TM180.
Erről az oldalról a CONTACT-BUY-ra utána a TECMATE-INT.COM Europe & UK-ra kattintva eljutunk ide: http://tecmate.com/ itt pedig a legfrissebb 2015 katalógusban TM181-nek írja a 3-240Ah-snak reklámozott verziót és ugye az európai katalógus.Na erre mit mondasz?
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz kisbalazs83 #996 üzenetére
Nem jól írtam. Az a 2015 katalógus US-re vonatkozik...
Itt meg szintén azt írja 3 – 240Ah és a képen pedig 1-es van az AMPS alsó leden.
Én ezt már nem értem és mind a két oldal hivatalos gyártói weboldal.[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz kisbalazs83 #997 üzenetére
Distributors – Europe
HUNGARY -Dover Kft őket kedden meginterjúvolom65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Ez érdekes. Én tegnap hívtam fel a Dover Kft.-t és azt mondták, ami náluk van Optimate 6 azon 0.4 van az alsó AMPS lednél és az összes leírásban ami van náluk a gyártótól 15-240Ah szerepel. Ígéretet tettek, hogy továbbítják a Tecmate felé a kérdéseimet:
-mi a különbség a 0.4 és az 1-es feliratú változat között
-hogy lehet megkülönböztetni a 3-240Ah-s és 15-240Ah-s változatot
-Európai piacon is elérhető-e a 3-240Ah-s változat, mivel a Tecmate oldalán 3–240Ah-s terméket reklámoznakTeljes a zűrzavar. Már csak a Tecmate.com oldalát nézve is az Optimate 6-nál váltakozó képeknél az egyiken az 1-es feliratú, a dobozban lévőn pedig a 0.4 feliratú változat látható...
Még nem kaptam választ.[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Megkaptam a választ a Dover Kft.-től:
A napokban beszéltünk a "kétféle" OptiMate 6-os töltőről, mellyel kapcsolatban felmerült kérdésekre a gyártó az alábbiakat válaszolta:
1) Mi a különbség a TM-180 és a TM-181 között?
Nincs különbség a töltési képességekben. A TM-180 az európai piacra készülő kivitel, míg a TM-181 az amerikai modell. (hálózati feszültség, frekvencia és csatlakozó különbözőségek)2) Az egyikkel már 3Ah-nál, a másikkal csak 15Ah-nál nagyobb akkut lehet tölteni. Melyik-melyik?
Nincs ilyen különbség. Mindkét modellel tölthető már 3Ah-s akkumulátor is. Az Ampmatic processzorral felszerelt töltők (így a TM-180 is) mindig annyi árammal tölti az akkumulátort, amekkorára annak szüksége van.3) A töltő közepén lévő árammérő az egyik esetben 0,4A-től a másik esetben 1A-től kezdődik. Melyik-melyik?
A kétféle kijelző nem így válik el, hanem időben. A korábbi modelleken a skála 0,4A-től indult, a mostaniakon 1A-től. Ez egy elnagyolt árammérő, ráadásul nem is a tényleges töltőáramot mutatja, hanem csak egy durva felbontású kijelző 1A (vagy 0,4A) és 5A között. Minél több LED ég, annál nagyobb töltőáram folyik.A most kapható OptiMate6-oson, (mely a fentiek szerint a TM-180-as kivitel,) a középső skála 1A-től indul és 3Ah-tól köthető rá akkumulátor.
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Szia!
"Aztán ahogy Te is írod, hogy 4Ah-s akksit nem mernél rákötni, ha 1A a minimum, ezért gondolom változtattak a feliraton, hogy ne riasszák el a hozzád hasonlóan (logikusan!) gondolkodó vásárlókat."Nem! Pont fordítva. A 0.4 feliratú volt előbb és a most kapható változaton van 1-es felirat. A változtatásban én sem látok logikát, ha a belső dolgokon nem változtattak, akkor mi értelme volt? Úgy is mondhatnám, hogy az okos töltőt megtervező okos emberek, akik logikusan gondolkodnak, miért vetemednek ilyen logikátlan, megtévesztő, összezavaró átmatricázásra.
"Méretre is sokkal nagyobb mint a hasonló (akár a CTEK) töltő, gondolom nem véletlenül. Kell a hely az alkatrészeknek."
Ha jól tudom, a Ctek kapcsolóüzemű (ezért kisebb), az Optimate6 pedig nem.
"Hol lehet a legolcsóbban beszerezni az Optimate 6-ot?"
argep.hu[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz kisbalazs83 #1012 üzenetére
Videó Optimate 6 unboxing 1:52-nél használati első oldala.
MODEL: TM180, TM181
Kép alatt pedig a 3-240Ah65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz Gabex.ex #1019 üzenetére
Szia!
Az alján a rések között egy egybefüggő alumínium lap látható. Gondolom arra van minden szerelve és az tud valamelyest hűlni a réseken keresztül, de szerintem a belseje nem szellőzik.Szét akartam szedni , de szerintem ragasztva vannak a csavarok, mert a fáziskereső már kezdte volna megadni magát (tudom, nem csavarhúzónak kell használni), úgyhogy egyelőre békén hagytam.
Egy "szütyő" beleférhetne az árba, hogy ne kelljen mindig visszarendezni a dobozba.(mint a Ctek-hez)
Az árgép már nem dobja ki, de ahonnan rendeltem, ott még 25-ért lehet kapni.Majd mérek, de még egy multiméterem sincs. Mikre vagy kíváncsi?
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz Gabex.ex #1019 üzenetére
Kértem kölcsön egy multimétert.
Tesztalany egy Exide Premium EA640 64Ah akksi, most 3,5 éves.
kb. 2hete CTEK MXS 5-el RECOND módban fel lett töltve, a töltés előtt 11.99V-ot mértem.
Általában kisebb távokon használom az autót, de probléma nem szokott lenni az indulással és tölteni se szoktam pluszba.(évente egyszer a munkatársamtól kölcsönkért CTEK-el)Most az Optimate 6-al való töltés előtt 12.49V volt az akkumulátor feszültsége.
Mivel nem volt mély kisütött az akkumulátor, ezért a teszt után a (BULK CHARGE) fázisba lépett a töltő.
A töltést 13.15V-al kezdte és fokozatosan emelte.
7perc múlva 13.24V,
21perc múlva 13.4V,
29perc múlva 13.6V,
65perc múlva 13.85V
Tovább nem méregettem, péntek volt . Az AMPS 5 ledet nem láttam világítani. A leírása szerint, amikor eléri a 14.3V feszültséget, utána lép az impulzus-abszorpciós töltési fázisba. Ampert nem mértem, de az általam linkelt kép szerint történhetett az is. Ez után teszt következik, majd a csepptöltési fázis. Péntek délutántól volt a töltő vasárnap délig az akkumulátoron. Miután levettem a töltőt, indulás előtt 12.99V-ot mértem. Kb. 20Km-ert mentem az autóval és ez a táv alatt 4szer indítottam a motort. Az akksin ez után 12.93V-ot mértem. A generátor 14.38V-al tölt, tehát azzal sincs gond.
Van egy elég viseltes 9AH-a robogó akksi, majd azzal még tesztelem egyszer.[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz Kiscupák #1025 üzenetére
Onnan jött az egész töltő vásárlás dolog, hogy vettem a papámnak használtan egy Piaggio Liberty robogót amibe 9Ah akksi kell. Kapott új olajat, gyertyát, Michelin gumikat és egy Yuasa akksit. Ezeket az akksikat szárazon töltve árulják és magadnak kell felsavaznod, azaz külön kell megvenni hozzá az elektrolitot (34-38% kénsav) és max szintig tölteni. Lehet, hogy ez másnak triviális, de én ezeket most tanultam meg.
Szóval minden évben 1x kölcsön szoktam kérni tavasszal a munkatársam CTEK MXS 5 töltőjét, hogy kapjon az autóban lévő akksi egy Recond töltést. Most is kölcsönkértem, mondván, akkor feltöltöm a robogó akksiját is. Elgondolkodtam, hogy jó lenne egy nekem is, még ha csak ritkán használnám, de akkor se kelljen már kéregetni. Olyan típusú ember vagyok, aki mindent körbejár ötször, mielőtt döntene a vásárlással kapcsolatban. Főleg ha az műszaki cikk. Olvasgattam leírásokat, fórumot, vásárlói véleményeket. Sőt, mivel volt pár kérdéses részlet az töltővel kapcsolatba, még az Optimate 6 hivatalos magyarországi importőrével is hosszasan beszélgettem. Azt kérdezted, hogy "szerintem" jobb-e az Optimate 6 a Ctek MXS 5-nél. Erre bátran mondom, hogy szerintem igen. Ezért ezt vettem
Szintén csak az én véleményem, hogy a Ctek-et azért választják többen, mert jobb a reklámja. Az Optimate-ről nem is hallottam ezelőtt, mielőtt elkezdtem volna beleásni magam a témába. Ettől függetlenül a Ctek is biztos maximálisan kiszolgálná az igényeimet, de az Optimate 6 szerintem van annyival profibb, hogy megérje a +5000Ft-ot. Ezzel válaszoltam a sokkal olcsóbb kérdésre is. Ha sokkal olcsóbban szerettem volna megúszni, akkor a zöld AKKUKRAFT-ot veszem 12.990Ft-ért.(#1026) peti85: ezekre a 3D-s LCD-re csak mosolyogva annyit szoktam válaszolni, hogy majdnem olyan szép a képe mint a 4éves Pana G30-amnak.
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Sziasztok!
Lehet kicsit off.
Akkor írtam utoljára ide amikor megvettem az Optimate6 töltőt. Az autómba, 1.4 benzines 2003-as Corolla egy EXIDE Premium akksi volt. A gyári YUASA-t váltotta le 2011.10, szóval a gyári 8évet bírt. Gondoltam, hogy annyit nem fog az EXIDE (5év lett). A héten voltam Olaszországba és amikor este akartam elindítani az autót, indultunk volna vissza, meg se nyekkent. Motorháztető felnyit, a zöld varázsszem zöld. Este 8kor külföldön nem kívánom senkinek. Voltak segítőkész emberek. Amikor látták, hogy nem tudjuk elindítani az autót és próbáljuk betolni, már állt is oda és vette elő az indítókábelt. Simán be is indult, de bizonytalan volt az áramellátás. Próbáltam menni egy karikát a parkolóban, hogy töltsön kicsit, de felvillant az ABS jel, vibrált a beépített GPS kijelzője és a szervó is elment néha. Így nem lehetett elindulni vele. Assistance volt az autón 2016.09.11-ig, még utoljára megadta a Toyota, mert 12éves korig adják ha márkaszervizben van szervizelve. Felhívtam őket, hogy valószínű tönkrement az akksi és mi a módja ennek, hogyan tudnak segíteni. Küldetek trailer, mondja az olasz, hogy elviszi a garázsába és holnap beviszi a szervizbe. Mi meg ott maradtunk csomagokkal. Azt ígérték intéznek taxit és szállást. Másnap szóltak, hogy kész az autó, lehet érte menni. Aztán elbuszoztunk, meg sétáltunk kicsit. 200EURO volt az akksi csere.
Azt mondta az olasz pasi, hogy akksi kuka, szóval betettek egy újat és megtisztították a generátor csatlakozóját, mert el volt korrodálva és nem volt megfelelő a töltés. Mutatta multival, hogy most 14.15V a töltés és az perfektó
A gyári akksim úgy ment tönkre 8éves korában, hogy egyre nehezebben indított. Megrendeltem az EXIDE akksit és pár napig még simán tudtam használni az autót amíg megjött. Ez meg minden előjel nélkül, pont aznap amikor indultunk volna haza külföldről, se kép, se hang, meghal. Lehet a hosszú út tett be neki, vagy a nagy meleg a parkolóban? Passz. Ez nagyon bosszantott.
Amit beletett az olasz akksit, RHIAG TECH 60Ah 540A. Ahogy utána olvastam az ez egy nagy cégcsoport, pl. a Láng Kft. is az övé és az EXIDE gyártja, gyártotta az akksikat neki. Mert nem igen találtam eladót már, csak ebay-t dobta ki a google, szóval ki tudja mikori, vagy mennyit állhatott. Ránézésre egyébként nem tűnt használtnak. Mivel egy ilyen cellazárlat bármikor bekövetkezhet a hagyományos akkumulátoroknál, ezért gondolkodtam, hogy veszek AGM-et, ott ilyen meglepetés nem érhet.
pl.: Exide AGM 60Ah 680A
VARTA D52 Silver Dynamic AGM 60Ah 680AA kérdésem, hogy ezeknek az AGM akkumulátoroknak mennyi a várható élettartama? És a véleményetekre vagyok kíváncsi, hogy van-e értelme vennem AGM-et, vagy hagyjam a RHIAG-ot ami benne van és megy ameddig megy. Nagyrészt városban használom az autót, hétvégén nagyobb utak.
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Abból gondolom, hogy meghalt az 5éves EXIDE cellazárlattal, mert zöld volt a varázsszem, de annyit se csinált az autó, hogy a mutatók megmozduljanak amikor ráadtam a gyújtást. Ha csak kezd kontakt hiba lenni korrodált csatlakozás miatt az akksinál, akkor csak van előjel. Az nem lehet ilyen. Minden rendben, pöccre indul az autó, aztán meg semmi. Csak az ajtó nyitva visszajelző világított a műszerfalon, aztán annyi. Persze jó lett volna egy multiméter, de éppen nem volt nálam Szerintem ahogy az olasz szaki mondta, nem volt megfelelő a töltésem, mert korrodált volt a csatlakozó a generátornál és ezért nem volt elég kraft az autó működéséhez, hiába bikáztuk be. Plusz a zárlatos akksi is vitte el az energiát. Hazajöttem volna én a rossz akksival, max nem állítom le, de nem lehetett menni vele. Kivettem a RHIAG akksit, mégis mikori gyártású. 2015.11 Szóval elvileg nem valakinek vettem az autójába újat én meg megkaptam az övét amíg hazaérek, de ez majdnem 1éves. Ki tudja, hogy volt tárolva. Csináltam képet róla:
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Lian Li O11 Dynamic EVO +6db 120mm Lian Li UNI FAN SL-INF fehér / white
- ÚJ(garival) - Logitech MX MASTER 3S vezeték nélküli egér (Graphite)
- Apple iPad Pro 12.9 M2 /128GB 6.generáció . 2027.04 ig gari. Egyösszegű mediamarkt számla
- Oehlbach új Bi-wire átkötő (hangfal áthidaló) "jumper" szettek audiofiltől közel High-End hangzásig!
- Lian Li vízhűtések érkeztek!
- Hifiman HE-R9 vezetékes fejhallgató (új, bontott csomagolás, 1 év garancia)
- Thrustmaster T300 RS GT + Telefontartó + Magnetic Shifter Mod + OPC. 4,3" DASHBOARD
- Kolink Rocket v2 (új, bontatlan)
- Újszerű Dell Latitude e7270 ultrabook szett, sok tartozékkal!
- Kolink Rocket Heavy Vented Edition (új, bontatlan)