Új hozzászólás Aktív témák
-
1dude
aktív tag
Évek óta készülök az elektromos autózásra, de még mindig nem húzták ki a lottószámaimat.
-
Because
őstag
A nagy elektromos őrületben már csak el kell dönteni melyik kontinens áldozzuk be az akkumulátorgyártás oltárán és meddig akarjuk a bolygó vízkészletét használni.
-
noPublicFG
senior tag
Remélem ezt a németek is tudják, mert elég gyatrán állnak töltőkkel! Ami van, az is maximum 50kW-os, de inkább fele. Ionity 150 km-en belül nincs. Ja, de Ausztriában 70km-re!
plus ça change, plus c'est la même chose
-
+1, hiába tűnik jó alternatívának az E autó, azt is valahogy le kell gyártani... Valami jobb utazási módszer kéne, vagy készülhetünk a Holdra költözni
K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̆˜”*°•.˜”*°• E-L-I-T-E •°*”˜.•°*”˜K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̠͓͉̭͉̆
-
válasz Glaz-dozfhut #7 üzenetére
Jogos, úgytudom ott vannak marslakók is, és a mérete miatt elfér rajta sok gyár.
K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̆˜”*°•.˜”*°• E-L-I-T-E •°*”˜.•°*”˜K̵̡̮̬̱̜͙͓̪̄̓͝N̷̪̄̾̈́Ų̵̢̦͕̟̰͇͉͂̓͜X̸͖̀͛͝Ǩ̸̻̲̯͂͌̓̎̂̔͛͘͝Ṋ̷̛̺̍U̵̢̦͔̼̺͉̦̲̖̙̽̈̌̋͒X̶͕͔̗́̓̉̈́̑̾̾͝͝K̴̨̹̯̞̂̏̎Ņ̷̰̻̙́́͐̂̏̄͛U̷̬̺̘̩̺͙̮̙͌̌̈X̴͇̠͓͉̭͉̆
-
AssAssynn
őstag
Nyugi srácok, előbb le kell gombolni az egész emberiséget az elektromos autókkal, bármennyire is nem megoldás a jelenlegi rendszerük, és ki kell maxolni a profitot. Majd, ha ez megvan, utána szabad csak bemutatni és elterjeszteni az újabb technológiát (hidrogén?), hogy azzal is legombolhassanak mindenkit.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
thiclyoon
aktív tag
Még jó, hogy jelen rendszerben aki ilyen versenyelőnyt tudna már most ("újabb technológia"), az egyedül "gombolhatna le mindenkit", így meg se kéne osztania a profitot vajon miért nem teszi ezt senki, ha már most rendelkezésre áll? Ha meg nincs még kész, akkor mit kéne szerinted csinálni, maradni a benzinnél?
-
AssAssynn
őstag
válasz thiclyoon #10 üzenetére
Nem kell nagyon idősnek lenni, hogy ismerje az ember azt a kapitalista gondolkodást, hogy addig nem dobják be az új technológiát, ezzel ellehetetlenítve a korábbit, amíg abból ki nem szedték a részüket. Itt a lényeg csak az, hogy folyamatos "fejlődés" legyen felmutatva, és minden egyes lépcsőfoknál meglegyen a megfelelő profit. Ha 1-ről a 10-re ugrunk, akkor csak 1x-es a profit, és nincs hová fejlődni. Ha 1-ről csak 2-re, majd 3-re, és így tovább 10-ig megyünk, akkor lassabban jutunk el a plafonig, és addig ráadásul van is idő új technológiák felfedezésére, másrészt pedig, és ez a lényeg, akkor nem 1x-es a profit, hanem 9x-es. Gondolj csak arra, hogy az elektromos autókat sem most találták fel ám.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Füleske
addikt
A hidrogén az autózásban már megbukott (eddigi formájában).
"az elektromos autókat sem most találták fel ám"
Tömeggyártott lítium akku nélkül ma sem lenne sok elektromos autó, csak pont annyi, mint száz éven keresztül. Kis sorozatú elektromos autó próbálkozások folyamatosan voltak, ahogy mostanában (30 éve) is a hidrogénnel (amihez szintén hiányzik az áttörő, kulcsfontosságú technológia, ha egyáltalán valaha lesz ilyen) -
arty
veterán
válasz AssAssynn #11 üzenetére
Ha legalább megnéztél volna 1-2 videot a hidrogénhajtás témában, értenéd, hogy az nem a következő lépcső... (anno annak tűnt, mára nem)
És hűdenagy jós vagy, amikor megmondod, hogy lesz majd jobb is az elektromosnál Én ezt amúgy a benzinesek idején is tudtam ám!
Kár, hogy nem tudod mi lesz az...... pedig ha tudnád, sőt, te találnád fel/terjesztenéd el, és te bezzeg bizonyosan ingyen hozzáférhetővé tennéd mindenki számára, te nem vagy "kapitalista", neked az évtizedes K+F is ingyé' lenne, sőt - azon is nyernél(egyébként kommunizmusban vajon miért nem nagyon pörgött az innováció? pedig az mennyivel jóságosabb, mint a büdös kapitalizmus, minden rossz forrása! és megannyi jobbat ismerünk, mégse vezetjük be sehol, semelyiket...)
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
arty
veterán
válasz benedekco #14 üzenetére
jaj, csak ezt ne..... fáradt vagyok én ehez
nyilván a gyakorlati megvalósulás mindenhol olyan amilyen, ez igaz a kapitalizmusra is.... lécci köss bele a fenti kollégába is, hogy ez nem is kapitalizmus[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
válasz AssAssynn #11 üzenetére
"Ha 1-ről a 10-re ugrunk, akkor csak 1x-es a profit, és nincs hová fejlődni. Ha 1-ről csak 2-re, majd 3-re, és így tovább 10-ig megyünk, akkor lassabban jutunk el a plafonig, és addig ráadásul van is idő új technológiák felfedezésére, ..."
OK. Fejlesszük ki a teleportációt.
Azért van némi probléma a teleportálással. Fogalmunk sincs hogyan kellene csinálni. Addig marad az elektromos autózás.
Talán nem a mai formája a végleges. Jobb lenne ha menet közben lehetne felvenni az energiát és akkumulátorról maximum 100 kilométer hatótávolság elegendő. Ha lemegyünk a töltés képes útról, ne álljon le azonnal a jármű.
Vagy inkább ne csináljunk semmit és a nagyvárosok levegőjét továbbra is erőteljesen mérgezzük.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
arty
veterán
válasz Hieronymus #16 üzenetére
+valszeg a teleportért sokan kifizetnék a 10x árat is
+emellett megspórolnánk 9x a K+F árát.....lehet picit nyereségesebb lenne a projekt (pláne ha feltételezzük, hogy még a GONOSZ kapitalizmusban sem minden versenytárs éri el egyszerre a 10. szintet... de nyilván a fiókban hagynám a teleportot és nekiállnék majomkodni a teszla meg a bmw ellen..... hiszen kapitalizmus van, itt nem akarunk egyből nagyot nyerni... oh, wait!)
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
AssAssynn
őstag
Elektromost eddig a benzinlobbi nyomta el, ma meg pont egy másik lobbiközösség nyomja nagyon minden hátránya ellenére. Ugyanez igaz most is. Nem vagyok hidrogén expert, ahogy te sem, így bukottnak kijelenteni szerintem erős.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Ha tudnék is jobbat, vagy elnyomnának, vagy felvásárolnának, vagy megölnének így első tippre, úgyhogy nem biztos, hogy ez annyira "kár".
Amúgy hogy is volt Teslával (nem a mostani névbitorlóval), aki ingyenesen akarta hozzáférhetővé tenni a tudását, hogy a világot egy jobb hellyé tegye?
Ha szerinted csak kapitalizmus vagy kommunizmus létezik, ne is menjünk tovább."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz Hieronymus #16 üzenetére
Szerintem inkább mérgezzük a nagyvárosok levegőjét, mint az elektromos autókhoz szükséges áram, plusz gyártási folyamatok során keletkező káros anyagokkal a mezőket. Jó, ez gonosz volt, de talán érted.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
arty
veterán
válasz AssAssynn #19 üzenetére
Elon Muskot is hogy megölték! Meg hallani, hogy a hidrogénlobbinál is hullanak az emberek........ javárj, semmi ilyesmi nem történt.
Na, mi történt Teslával? Megölték 86 évesen? (most gugliztam ki)
Amennyit olvastam róla, kapitalista volt, szal nemnagyon értem mire célozgatsz.Szerintem csak kapitalizmus és kommunizmus van kb jelenleg a világban, ill. ezek különféle gyakorlati megvalósulásai. Te még mikről tudsz? (ezt a tudást kivételesen tényleg vágyom!)
#20 AssAssynn
miért jobb a nagyváros levegőjét, azaz a tüdődet közvetlenül szennyezni, mint egy istenhátamögött hely mezejét? (amit ráadásul TALÁN lehet kevésbé szennyezni, ellenkezőleg a nagyváros levegőjével, amit a robbanómotor, fűtés, stb kb "mindenképpen" tönkrevág)"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Füleske
addikt
válasz AssAssynn #18 üzenetére
Nem, a technológiai fejletlenség nyomta el az elektromos autót. Lassúak voltak, kis hatótávval, lassú töltéssel. Nem volt meg az elterjedéséhez szükséges versenyképes technológia. Ma már ez létezik, és egyre inkább fejlődik, vannak benne lehetőségek. A jelenlegi hidrogénes technológia bukásához elég megnézni az eladásokat. Pedig a Toyota nyomja a dolgot, a legnagyobb autógyártó. Ki akadályozza meg, hogy bemenjél a szalonba és vegyél egyet? Másfél év alatt itthon üzembe helyeztek 5 darabot, szerintem ezek is inkább szalonautók lehetnek.
-
AssAssynn
őstag
Nyilván a legelején nem volt olyan fejlett a technológia, mint most, de akkor is fejleszthették volna ezerrel, és eljuthattak volna egy vállalható szintre. Nem tették.
Maradjunk a hidrogénnél, ez jó példa. A Toyota tegyük fel nyomja ezerrel, de nem áll mögé az EU, az államok, a nagybevásárlóközpontok, nem pakolják tele hidrogéntöltőkkel a fél országot. Pedig, ha megtennék, nyilván többen vásárolnának olyat. Nem is fogják megtenni, amíg a lobbi nem akarja a hidrogént, hanem a jelenlegi elektromosat. És látszik, hogy itt még a Toyota is kiskutya, mert akik a fő csapásirányokat kijelölik, azokhoz képest a legnagyobb autógyártók is kismiskák.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Nézd, annyit kérdezel, nem akarok ennyi energiát ebbe a topikba fektetni.
Musk: egy kirakatember, teljesen mindegy, hogy ő, vagy más van a porondon. Ugyanakkor a Teslát nem csak, hogy el nem nyomják, hanem pont támogatják, mivel egyrészt amcsi cég, másrészt része a nagy elektromos átállásnak.
Nicola Tesla életéről sok van a neten: szegényen halt meg, a találmányait ingyenesen, az emberiség érdekében akarta felhasználni. Hát nem ez lett belőle.
Mo.-on mi van, kapitalizmus, vagy kommunizmus? Mindenki mást mond, a politikai irányultságának megfelelően. De talán igazából egyik sem. Akkor még sem csak ez a két véglet létezik.
Az utolsóra csak annyi, hogy pont ez a baj a nagyvárosi emberrel, nem érdekli, hogy a várostáblán kívül is van-e élet, vagy mi történik, csak neki legyen ott jó."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Füleske
addikt
válasz AssAssynn #24 üzenetére
Dehogynem tették, rengeteg próbálkozás volt: [link]
Mint már írtam, tömeggyártott lítium akku nélkül esélye sem volt a belső égésűvel szemben.
"California electric car maker Tesla Motors began development in 2004 on the Tesla Roadster, which was first delivered to customers in 2008.[83] The Roadster was the first highway legal serial production all-electric car to use lithium-ion battery cells, and the first production all-electric car to travel more than 320 km (200 miles) per charge."
Nem is volt az olyan régen, ugye?Hidrogén:
Japán, 2003: [link] "a japán vezetés víziója szerint az országban 2020-ra mintegy ötmillió üzemanyagcellás járműnek kellene forgalomban lennie"
Japán, 2021: [link] "Toyota Miraiból ma világszerte 11 ezer van forgalomban, belföldön csupán 3700, és a többségük a kormányzati flottához tartozik"
"a japán kormány szorgosan invesztálja a pénzt a hidrogénenergiába, a 2020-as költségvetésben 70, a 2021-esben 85 milliárd jent különítettek el a hidrogénenergiára, egyebek mellett technológiai fejlesztésekre, hidrogéngyártásra, valamint hidrogéncellás járművek vásárlásának támogatására, illetve hidrogénkút-hálózat fenntartására és bővítésére."
Szóval hazai pályán is bukta van, a sok beleszórt állami pénzzel együtt. Szerinted miért van ez így? -
Magyarországon jelenleg a tetőre rakott pv panelek is gondot okoznak a hálózat működében, kérdem én, hogy mi lenne, ha rászabadulna 4-500.000 (vagy egymillió) villanyautó mint fogyasztó? Föleg a régi aluvezetékes, 40-50 éves transzformátorral ellátott részeken?
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
nyerek01
tag
Ne menj Norvégiába mert a végén még okosabb leszel.
Nem Magyarország a Világ. Senkit nem érdekel az itteni aluvezetékes hulladék.
Az iránymutató országokban van erre kapacitás és fejlesztik is ezeket.
Valahogy a Világ működését nem Taktaharkány alsó vagy Uganda felső helyi adottságai határozzák meg.
Tehát a fejlett Európai országok, a tehetősebb USA államok, Kína szépen elvan az elektromos autókkal és a sok napelemmel.( ez nem azt jelenti, hogy nincs probléma Magyarországon! ez azt jelenti hogy lényegtelen )
[ Szerkesztve ]
-
válasz AssAssynn #24 üzenetére
"Maradjunk a hidrogénnél, ez jó példa. A Toyota tegyük fel nyomja ezerrel, de nem áll mögé az EU, az államok, a nagybevásárlóközpontok, nem pakolják tele hidrogéntöltőkkel a fél országot. Pedig, ha megtennék, nyilván többen vásárolnának olyat."
A hidrogén tökéletes példa.
A hidrogén hajtású autó nem olcsó.
Ha akarsz magadnak egy saját töltőállomást, az már drága. Nem kicsit drága.
A hidrogén pofátlanul gyorsan szökik meg az autó tartályaiból. De legalább veszélyesebb baleset esetén, mint minden más energia hordozó.
Kárpótlásul a belsőégésű motorok hatásfoka nem túl izmos. A Diesel motoroké jobb, de hidrogénnel csak az Otto motor üzemeltethető.A hidrogén nem a járművekbe való. A napközben keletkező, megújuló energiaforrásokból származó felesleges energiát lehet vele eltárolni későbbi felhasználásra. Magasabb hatékonysággal lehet felhasználni a hidrogént, mint a jármű motorokban.
Ráadásul egyre közelebb kerülünk a fúziós energia termeléséhez. Az elektromos járművek optimálisak az így keletkező elektromos energia felhasználásához.
Szóval maradjunk a realitásoknál. Az álmodozás nem vezet sehova.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
BandiT85
aktív tag
válasz Hieronymus #30 üzenetére
"A Diesel motoroké jobb, de hidrogénnel csak az Otto motor üzemeltethető."
Üzemanyagcella?Amúgy a legtöbb mindenben igazad van, hidrogént akkor lenne csak érdemes bontani, ha tényleg nem tudunk mit kezdeni a felesleges árammal. Max teherszállításban tudom elképzelni a hidrogén-üzemanyagcellás hajtást, ott lenne hely tartálynak, mindennek. Csak hát nem nagyon lehet hidogént tankolni...
Fúziós erőmű? Én 85-ös vagyok, remélem megérem egy pluszos fúziós erőmű működését. De lehet hogy Paks2-nek is örülni fogok.
[ Szerkesztve ]
-
Annyi üzemanyagcellához honnan szerzel annyi nemesfémet?
Egy redundáns rendszer egy apró fogaskerekét megváltoztava azt remélni, hogy az egész rendszer működése gyökeresen megváltozik, hát az elég hiú ábránd.
Ahogy a Hanula mondta, látott olyan rendszereket, ahol a kidolgozók büszkén hírdették, hogy (tübb)ezer euroval megspórolnak 1tonna co2-t. Közben meg ha a 40-50 éves (szén)erőművek ugyanennyi idős, de 60-70 éves tervezésű turbináit lecserélnék újra, akkor 2 euróban lenne egy tonna co2. Gazdaságilag melyik ésszerűbb?Ez az egész elektromos autózás egy majdnem szín és vegytiszta baromság.
Egyetlen dolog ami ésszerű, és támogatni kellene, az a városi kisautózás.
De ezt elmondod a plebsnek, hogy innentől nincs városi 2.5 tonnás kamuhibrid-zöldrendszámos csatahajó, hanem tessenek 1 tonnás kiskocsival járni, olyan lázadás lenne, hogy csak pislognál. Tudod, itt, a Balaton mellett is qrvára beépítés-ellenes mindenki, de csak az után, hogy a saját panorámás villája elkészült
És nyugodt lehetsz, hogy ha lesz is ezzel a greenwashinggal áttolt globális villanyautózás, akkor mindenki a létező legnagyobb akkupakkot fogja választani, aminek akkora co2 lábnyomna van (a vegyi és környezetrombolásról nem beszélve), amit jó eséllyel sose dolgoz le az autó.
Ez az egész ugyan úgy pár iparmágnás józan észen és logikus érvrendszereken erőszakkal áttolt ökörsége, mint a "kapcsoljuk le az atomerőműveket mert azok rosszak, és fúj".
Ez a faj megérett a pusztulásra, és egy dolog amiben reménykedni lehet az az, hogy minél hamarabb megtörténik, mert a jelenlegi (már így is eléggé szétbarmolt) ökoszisztémában annál kisebb kárt okozunk.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
NoZoli
tag
Hanula baromságait, hagyjuk már...
Nem a városi kisautózást kell támogatni, hanem a tömegközlekedést!
Amúgy, marhára nem vagy képben az elektromos autózás fejlődésével. Nem kell gigawattórás kapacitás és 1000 km hatótáv, ha kiterjedt a töltőhálózat és nagy teljesítménnyel használható. Tehát, elég a 300 km-es hatótáv, ha 50-100 km-ként van töltő, amiknél 5-10 perc alatt, újabb 200 km tölthető az autóba. -
Aha, oké, Hanula hülye, de legalább mi helikopterek vagyunk
Te haver, figyelj már, 5-10 perc alatt 200km-nyi áram egy 300km-es akkupakkba?
Ez mondjuk egy autópálya melletti 100 férőhelyes parkolóba beálló 100 autóval számolva hány megawattnyi teljesítményt igényel?
Kiterjedt töltőhálózat? Most, hogy mondod, láttam is a minap az OBI-ban, töltőhálózat-magot és palántát, elhinted, pár hét és kinő belőle a töltőpont, transzformátorral, combom vastag betáppal, töltőkkel, mindennel. Azt hiszem még akciós is volt
Ez pont olyan elképzelés, mint "az oroszok majd eladják a földgázt knának"
Persze, a gázvezetékmagot is láttam már, elszórom, meglocsolom, pár hét és abból is kinő a gázvezeték, kompresszorállomásokkal, mindennel. Tiszta buli...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
NoZoli
tag
Nem Hanula hülye, hanem baromságokat tud mondani. Főleg, ha elektromobilitásról van szó. De hát, neki a "100 éve folyamatosan reszelgetett technológiából" van a pénze, hithűen hisz benne, nem is kell mást várni tőle.
Igen haver, az irány ez és elég jól haladunk felé. Pont erről beszélek, marhára nem vagy képben a dologgal. Ahogy azzal sem, hogy minek kellene 100 férőhelyes töltő? Hány darab, 100 férőhelyes benzinkút van jelenleg? De akár, csak 50 férőhelyes?
Hiába ironizálsz! Csak nézzed meg, ezelőtt kb. 6 évvel, hány töltő volt Magyarországon és utána, nézzed meg a mostani kiépítettséget! Meg fogsz lepődni! És lám, az elektromos hálózat sem omlott össze! Milyen érdekes... már-már csoda! Tessék informálódni, mert így eléggé komikus a tudatlanság![ Szerkesztve ]
-
Jól van, okos vagy
Egy kérdés még így a végére.
Láttál már autópályát? Nem ilyen magyar szart, hanem mondjuk egy német 3-ast, vagy olasz 4-est, ahol percenként 2-600 autó megy el a két irányban, nyilván napszak/évszakfüggően.
Erre még rájön 5-20 busz, meg egymás seggébe lógó kamionok. (utóbbin nem túl ritka a Trieszt-Ventimiglia "összefüggő" sor.)
Én már láttam, azért tudom, hogy az amit te látsz, az nem a teljes kép, és ebből vonod le a nagyívű következtetéseidet amivel próbálsz itt okos lenni. Sok pénzt tennék arra, hogy csak európa összes autóját/buszát/kamionját villanyosítani nem lenne elég a Föld lítiumkészlete.Amit mondasz, hogy töltők itt és ott, az még mindig marginális mennyiség az üzemanyagkutak/pisztolyok számához, és a belsőégéű motorok által hajtott gépszámhoz képest.
Mondom, marginális.
Amikor majd nem egy-kétszázezer ilyen autó lesz, hanem ötven-százmillió, akkor majd térjünk vissza az elektromos hálózatra, és arra, hogy a WTW száma az elektromos autónak kb annyi mint a belsőégésűnek. Tudod, transzformálási, szállítási veszteség a hálózaton, váltó-egyenáram konverzió,, töltési-hajtási veszteség, stb.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
lemaradt a regisztrálva szó.
mindegy.
ettől függetlenül akkor is kivitelezhetetlen.
vagyishát, jobban belegondolva igazából mindent lehet, kérdés, hogy van-e értelme ekkora baromságot csinálni, amikor ott a kiépjtett infrastruktúra, és a szintetikus üzemanyag működik.
dehát a baromságnak nincs határa.ettől függetlenül akkor is áll amit mondtam.
van az euban kb 300 millió személyautó, meg 5-6 millió villanyos. De oké, nézzük optimistán, 10.
300 millió vs 10.
3%.
marginális.
5 millióval meg 1.5%.
ezeknek egy jó része szerintem második autónak van tartva, ezért nem napi szinten töltik.és a legviccesebb, hogy ez nemhogy nem menti meg az ökoszisztémát az összeomlástól, hanem rúg bele még egyet. vagy kettőt.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
"Nem a városi kisautózást kell támogatni, hanem a tömegközlekedést!"
Ez nem egymás rovására fejleszthető megoldások, hanem egymás kiegészítői.
Étel vagy akármi más kiszállítását nem lehet tömegközlekedéssel megoldani. És a tömegközlekedésig is el kell jutni valahogy, például az elővárásokba(n).Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
NoZoli
tag
"Sok pénzt tennék arra, hogy csak európa összes autóját/buszát/kamionját villanyosítani nem lenne elég a Föld lítiumkészlete."
Diktálhatom a számlaszámomat? Ugyan, most lesz 5 éves a cikk, de azóta annyi változott, hogy még több lelőhelyet fedeztek fel. És persze, ebben nincs benne az, hogy az akkuk ~90%-a újrahasznosítható!"...és arra, hogy a WTW száma az elektromos autónak kb annyi mint a belsőégésűnek."
Na, erre dobhatnál egy forrást! Ezt még te sem hiheted el... -
NoZoli
tag
válasz Hieronymus #41 üzenetére
Nézz meg egy lakótelepi parkolót, este! Amikor, már a fáról is autók lógnak, nem hiszem, hogy mind futár/szállító lenne.
-
Ez a tömegközlekedés-dolog sehogy se akar felnőni a XXI.századhoz. Menetrend, hely és energiaigény, buszoknál légszennyezés. Valahogy a múlt század második fele volt az, amikor igazán fejlesztették: kijött a TGV, Shinkanzen, ICE, egymás után húzták fel a metrókat a nagyvárosokban, stb. Azóta nagy kuss, ha véletlen születik egy új metróvonal, az 10év lakodalmasmenet tánccal majd rakás minőségi problémával.
Azt is be kell látni, hogy a tömegközlekedés jelenlegi koncepciója vidéken teljesen életképtelen. Ha Budipesten, Frankfurtban, Zürichben este 11-kor be kell ugranom a gyerekkel az ügyeletre, akkor felszállok egy buszra és megtehetem. Kiskunhátsóborzasztón, Obercseresznyéshausenben meg du. 7kor elment az utolsó busz én meg hívjak taxit./ha meg van busz késő este, akkor 2 utas kedvéért hajtanak benne egy 30L/100km fogyasztású dízelmotort.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
NoZoli
tag
válasz t72killer #45 üzenetére
Üzletileg, nem nagyon éri meg senkinek a tömegközlekedés. A buszos légszennyezés, szerintem elfogadható lenne (pláne, karbantartott, esetleg hibrid járművekkel), mert egy személyre lebontva, jóval kevesebb a károsanyag, mintha mind autóba ülne. És azért, mert nem olvasol róla, lehet, hogy vannak fejlesztések a tömegközlekedésben. Csak messze nincs akkora hírértéke, mint pl. egy új autó bemutatójának. Hacsak nem, politikai töltete van.
Szerintem, a vadkapitalista nyugaton, van olyan pocsék helyzetben az egézségügy, hogy az ügyelet megy ki a gyerekhez. Így, tényleg szükségtelen az éjszakai tömegközlekedés.
-
-
Hi!King
őstag
válasz AssAssynn #24 üzenetére
Nem a lobbi nem akarja a hidrogént, hanem egyrészt nem annyira egyszerű a technológia, mint elsőre hangzik, a töltőállomások létesítése drága és nagy a biztonságigénye, másrészt mint az elektromos esetében is, nagyon nagy a belépési szint töltőállomás lefedettségben, amikortól kezdve már elér egy kritikus tömeget a potenciális userek száma, hogy be tudjon robbanni.
Az elektromos sem a benzinlobbi miatt nem tudott befutni, hanem azért, mert nem volt még olyan célcsoport, akinek megfeleltek volna a régebbi elektromos autók a korlátozott hatótáv és ritka töltési lehetőség miatt. Azóta sokat fejlődött a technológia. És nem, nem azért nem fejlődött korábban, mert nem akarta senki, meg elnyomta a benzinlobbi, mert közben rengeteget fejlődtek más ágazatok miatt az aksik, csak sokáig még ez kevés volt, mostanra kezd elég lenni.
Bár szvsz amire autót kellene használni, és ez nem a legforgalmasabb útvonalak mentén a munkába járás, ami sokkal hatékonyabban megoldható lenne jó tömegközlekedéssel, ott még most sem elég, de 10-15 év múlva már az lesz.
-
arty
veterán
válasz AssAssynn #25 üzenetére
Az, hogy Musk kirakatember vagy sem - mindegy; kvázi a motorja volt az elektromosra átállásnak. Miért nem ölte meg a "lobbi" még időben? Tudod, amikor a JELEN/JÖVŐ még a dízel/benzines volt Szerintem azért nem, mert az egész teóriád egy összeesküvés-hülyeség.
Nicola esetében nem tudom honnan veszed ezt az imázst. Szegényen azért halt meg, mert elég nehéz ember volt, feltaláló és nem túl ügyes üzletember. Rengeteg "termékét" eladta, ahol nem kerüt szóba az ingyenes közkincsé tétel. Nekem első benyomásom az volt, h egy "sima" kapitalista volt, csak nem alakultak szerencsésen a dolgai (kőkemény konkurrenciája volt, sokszor tisztességtelenül).
Magyarországon kapitalizmus van, néhány komcsi elemmel. De ha nem csak ez a kettő létezik (gyakorlatilag), akkor miért erre a kettőre vezetjük vissza az ittoni helyzetet?
A nagyvárosi ember kb az egyetlen akit érdekel, hogy mi lesz: a vidékiek leszavaztak az akkugyárakat toló fideszre. Amikor azonban az a döntéshelyzet, hogy a városban haldokoljanak-e 2 millióan vagy egy pártízezres városkát érintsen ESETLEG probléma, nem kérdés melyik a helyes döntés. EU vagyunk, számon kell kérni a környezetvédelmet az akkugyáron, ennyire egyszerű, ez még(!) nem a kínai vadnyugat.
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
Új hozzászólás Aktív témák
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
- Demót kapott a Steel Seed (PC)
- További aktív témák...