Új hozzászólás Aktív témák
-
Menni
csendes tag
+
-
Ha van számla, lehet reklamálni, perelni, kártérítést igényelni. egyéb esetben nem kell a kert végében dolgozó Józsi bára bízni a kocsit.
-
-
Graphics
Jómunkásember
NEm derült ki semmi ebből a bejegyzésből.
Számla nélkül semmit. Kerülni, nem menni többet oda.
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Hieronymus #3 üzenetére
Elfolyt a hűtővíz és gondolom megfőtt a moci.
-
Korrektor
válasz Hieronymus #3 üzenetére
Lecserélte egy fagyasztóra és belefagyott a benzin a csőbe
-
Menni
csendes tag
Számla van, első körben hengerfejet próbált javítani ami 725ezer forint lett, kicserélt sok mindent a motorban, autó kész lett vissza adta 10 km után ugyanazokat a tüneteket produkálta mint amivel oda került. Vissza vittük és egy hűtő cserével megoldotta. Megint vissza adta és most 50km múlva az olajat a turbónál kinyomta magábol, legalábbis azt mondta
-
-
-
8th
addikt
Én úgy értelmeztem, hogy hengerfejezésnek indult + sok mindent kicserélt a motorban. De lehet rosszul jött át a mondanivaló.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
ncc1701
veterán
Fizettem már ki 700-at apránként szerelőnek (7 hónapot volt nála a kocsim) úgy, h utána a bontott autót átvittem trélerrel egy másikhoz, h rakja össze.
Én benyeltem, tanulópénzként. A másik opcióm az lett volna, h kinyomorgatom belőle valamilyen erőszakos úton. -
Damos
tag
-
Menni
csendes tag
munkadíj 250k, vezérlést cserélt mert ő anélül nem vállal garanciát, hidrotőke valamiket mert azt mondta nem volt benne, kuplung, olaj, hűtőfolyadék szűrők meg ugye a hengerfejhez a cuccok. Öcsémnél van a számla és mindez 110 napjába került, bontott motor 150k lett volna, ez meg csak hengerfejezésnek indult, amikor szétszedte mondta ez egy gyönyörű motor turbo meg se kottyan, hengerfala nagyon jó. Garanciális javítást megtagadta! A fogyasztóvédelem ma elmondta mi a teendő
-
philoxenia
MODERÁTOR
Munkatársam hordta így szerelőhöz a kocsit, apránként kifizetett érte legalább egy millát, már motorcsere is volt, csak a kicserélt motor nem pont belevaló volt. A végén 2k-ért megvette tőle a szerelő... 2005 körüli diesel C-Max, vette bő milláért vagy két éve. Ja és jogosítványa nincs, a felesége most kezdett vezetést tanulni, mindig haverok vitték ide-oda. Szerintem taxival kevesebbe került volna a kocsival megtett kilométer, bérelt autóval meg 100%.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Szerintem át lettél...ejtve, de piszkosul. Egy mai modern autó ilyen típusú szerelése sem kerülhet ennyibe. Garanciális javítást nem tagadhatja meg, kivéve, ha bizonyítottan nem az ő hibájából került ennyibe a javítás. De akkor is tájékoztatni kellett volna, egy ekkora összegnél. Érdemes lehet kicsit ügyvédet, bíróságot emlegetni, hátha mozdulnak a dolgok. Én szurkolok neked, ne hagyd magad.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz Jack Hunter #26 üzenetére
Hogyne kerülhetne
Amúgy kiderült milyen autó vagy csak én nem találom?
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Damos
tag
Szerezd meg a számlát a tesódtól, fotózd le és mutasd meg nekem. Nagyon érdekelne, nem csak a cserélt alkatrészek, hanem a cikkszámok is, hogy tudjam, milyen minőségű alkatrészek kerültek beépítésre.
Egyébként milyen autó? Évjárat? Mekkora motor? Hány kw? Esetleg motorkód? Minden benne van a forgalmiban.
[ Szerkesztve ]
-
Damos
tag
Abban kettőstömegű lendkerék van. Ha azt nem cserélt a szerelő, akkor a kuplungszett (kinyomócsapággyal együtt) minőségtől függően kb. 60000-160000 Ft körül mozog. Emiatt is érdekelne, hogy mit tett bele.
Kizártnak tartom, hogy nem cserélt kinyomócsapágyat, ha mégis, akkor kókler.
Az pedig végképp kizárt, hogy nem voltak benne hidrotőkék, hiszen azok emelik ki a szelepeket.
[ Szerkesztve ]
-
C0R0
csendes tag
Ennek a történetnek is ez a tanulsága: https://youtu.be/F4C7rJdH5M8?t=394
Bármilyen munkáról is van szó mindig érdemes több szakértő véleményét és árajánlatát kikérni. Legutóbb 3 munkát szerettem volna elvégeztetni (hátsó fék teljes felújítás, első lengőkar csere vagy szilent csere és klímahűtő csere), 5 helyről kértem ajánlatot. Nyilván a beszerelt alkatrészek nagyban meghatározzák a végső árat, de még ezzel együtt is nagyon durva szórás volt az egyes ajánlatok között.
Nem azt mondom, hogy válaszd a legolcsóbbat, hanem, hogy kérd ki több hely véleményét és ajánlatát és az alapján dönts. Nem kell mindig a "20 éve ide járok" helyre menni.[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Hát en akkora köröket futottam egy alap Honda Jazz kapcsán...
Helyben senki nem tudta az alap dolgokat megcsinalni ... Nekem kell mindent... Lassan inkabb elviszem a tenyleges szakihoz 100-200 km-re...
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással
-
flymi
addikt
Épp most adtam le a szerelőmnél a kocsit szervo szivattyú cserére (ez is megérne egy külön bejegyzést azért...) , beszéltünk pár percet és pont azt mondta, h egy 20 éves dízel autónál egy 700 ezres javítás már inkább totálkár és el kell engedni.
Mondjuk az én 17 éves benzinesemre is már ráköltöttem a vételár kétszeresét (nem, nem elírás, vételáron felül ennyi), szóval tudnék mesélni. Kollégáim szoktak azzal ugratni, h van egy három millás 17 éves kocsim és inkább adjam el a p*csába, de a belefeccölt pénzem akkor sem kapom vissza, hiába jó amúgy a verda. Plusz adódik megint a kérdés: mit veszek belőle? Egy másik, sok ismeretlen hibától hemzsegő fostalicskát?
Szerviz óradíjak megfizethetetlenek (szelepfedél tömítés és fűtőradiátor O gyűrűk/bilincsek cseréjével voltam egyszer a helyi márkafüggetlennél -> anyag munkadíjjal 43k), maszekok meg olyanok amilyenek.
Az első szerelőm a "hagyd itt a kocsit, majd szólok ha kész" típus volt, sokszor egy hétig is ott állt anélkül, h hozzányúlt volna. Azért a hátsó futóművel legalább megszenvedett. Utána passzoltam, pedig az utcánkban dolgozik.
A második "majdnem szerelőmhöz" amint befordultam és beszéltünk pár mondatot már legszívesebben tolattam is volna ki, tipikusan az ötkilós kalapács mindent megold típus. Szerencsére nem volt sürgős a javítás így végül nem vittem oda.
A mostani mester akihez viszem már harmadik éve, na ő az aduász, az autószerelők gyöngye. Mindig időpontra viszem az autót, telefonál ha kész, sokszor el is hozza.Vihetem én is az alkatrészt, de nyugodtan rá is bízhatom a beszerzést, nem a kínálat aljáról lapátolja össze a cseredarabokat, nem is dolgozik drágán (pl: olaj, szűrők cseréje + klímahűtő csere munkadíja 30k / olaj, szűrők + első és hátsó fék garnitúra csere munkadíja 15k / kuplung csere egytömegű felszabályzással munkadíja 42k.).
Igaz eddig csak egyszer kaptam tőle számlát, de nekem a fentiek függvényében ez így teljesen elfogadható és megfelel.
A jó Isten tartsa meg még sokáig egészségben![ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
szaszyka
senior tag
Pont tegnap kaptam árajánlatot egy 2006-os, benzines Focus összes folyadékának (motor/váltóolaj, Kormányszervó olaj, fékfolyadék, hűtőfolyadék), és vezérléscserére 330k-s ajánlatot. Semmi extra, "csak" a folyadékok, szűrők, és komplett vezérműszett cseréje. Kocsi vételárának majdnem a negyede...
Lenovo Thinkpad X220 :D
-
8th
addikt
Azért lenne jó a konkrét számla mert azon tételesen fel van sorolva minden. Mert van az autódhoz vezérlés készlet 27ezerért és 80ezerért is. Nem mindegy melyiket kapta. Egy kuplungkészlet lendkerékkel 200ezer forint környéke és nem tudjuk mi került bele. Hogy csak az elkopott tárcsát cserélte vagy mindenestől az egész hóbelebancot. Az a 750ezres végszámla valóban nem kevés de ha motort kellett bontani hengerfejet gépműhelybe küldeni közben kuplungcsere miatt szétbontani a fél autót vezérlést és egyéb motoralkatrészeket cserélni, az rengeteg munkaóra. Összeadódik és kijön egy ilyen összeg a végére. Valószínűleg így is vastagon fogott a szaki ceruzája de láttam már sokkal csúnyábbat is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
updog
senior tag
Igaz eddig csak egyszer kaptam tőle számlát, de nekem a fentiek függvényében ez így teljesen elfogadható és megfelel.
Mondjuk akkor nem véletlen hogy ennyiért tud dolgozni Nyilván senki nem fogja felnyomni mert mindenki félti a megbízható szakembereket, de ez hogy így le tudja nyomni az árakat, az pont a többi megbízható és becsületesen vállalkozó szakemberek rovására történik, akik majd jól bezárnak, tehát még kevesebb lesz a megbízható szakember... igazából amikor számla nélkül csináltatunk valamit, magunkkal b*xunk ki hosszútávon. Csak mondom.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
ncc1701
veterán
Szerelő haver sosem adott szlát nekem. Viszont a ~20 év alatt semmiféle munkába nem tudtam belekötni, igaz, így sem dolgozik olcsón.
Majd ha annyit keresek, mint az osztrákok, németek, akkor én is ragaszkodni fogok a számlához. Mert így kicsit féloldalas, h az árak már ott vannak, a fizetés meg a negyede.[ Szerkesztve ]
-
updog
senior tag
Rendben, azt hiszem nem ment át... én meg nem egy (elfogult) autósoktól hemzsegő topicban fogom végigvinni a "luxus normálisan fenntartani, de azért van autóm", a majom és a banán példabeszédét, illetve kifejteni hogy mit keres a 2 éves kisfiamtól kezdve feleségem 87 éves dédijéig, Borsodtól Nógrádon át a Rózsadombig átlagosan minden 2.2 magyarnál egy autó...
szerk. de hogy ne csak a beszólás maradjon itt, arra gondoltam hogy a (lefelé) árversenynél (ráadásul az olyan fajátánál ami nem arról szól hogy normálisan működő vállalkozók közt egyre olcsóbb a munka, hanem a schwarz miatt) az káros a piac minden szereplőjére. De rendben, örüljünk hogy mindekinek van saját szerelője akivel boldog, nincs ennél fontosabb
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
ivana
Ármester
illetve kifejteni hogy mit keres a 2 éves kisfiamtól kezdve feleségem 87 éves dédijéig, Borsodtól Nógrádon át a Rózsadombig átlagosan minden 2.2 magyarnál egy autó... Ez szimpla légből kapott baromság. [link] 4 millió volt 2020-ban a közúti gépjármű állomány
(tehát nem autó, hanem teherautó, traktor, motorkerékpár, csettegő minden).Sorry a régi táblázatban nem volt szétszedve, az újban már szét van. Szóval 4 millió autó, de abban minden benne van. A garázsban rohasztott trabant is.[ Szerkesztve ]
-
Jablocskov
tag
#44 updog
Azért egy autó fenntartásának nem lenne szabad luxusnak lenni egy normálisan működő társadalomban. A használata az más kérdés. Ha lenne megbízható és olcsó tömegközlekedés, akkor a legtöbb ember csak abban az esetben használná az autót, amikor tényleg nélkülözhetetlen.
A számlaadás elmaradása pedig csak egy kis darabkája annak, hogy miért működésképtelen és fenntarthatatlan a jelenlegi társadalmi berendezkedésünk.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Okos Otthon / Smart Home
- Horgász topik
- Futás, futópályák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest