Új hozzászólás Aktív témák
-
tthom
senior tag
Csalás, mert az új hídelem már ott volt, amikor az időmérés elkezdődött.
-
Itt meg az ember aki 12000ft-ból kátyúmentesít, mert az önkormányzat 3 éve nem tudja megoldani. Na ez a dimenziók közötti különbség, sőt galaxisok közötti.
-
#51736960
törölt tag
felénk elég régóta van egy baromi nagy gödör az út szélén, körbe van kerítve korláttal, gondolom a közútkezelő ezzel elintézettnek vette a dolgot.
nemrég valaki kirakott rá egy színes táblát: "boldog születésnapot, ma lettél 1 éves" -
kcsa
veterán
-
#56573440
törölt tag
-
marositech
senior tag
Erre annyit tudok csak mondani, hogy a Kerepesi úton levő 100 lábú hidat mennyi idő alatt csinálták meg?
Nah csak akarni kell és pínz...Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
-
nagyúr
válasz marositech #7 üzenetére
A kínos az lesz, ha már nem leszünk jogosultak az EU-s kiemelt támogatásokra (azt hiszem 2020?). Mert akárhány nagy hazai építést-fejlesztést látsz, mindenhol kint van a szép nagy tábla (amit természetesen csak és kizárólag egy bizonyos cégtől rendelhetsz meg, jó drágán), amin rajta van, hogy ez EU-s pénzből épült...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
És ilyenkor gondolok bele hogy a székesfehérvári felüljárót már több mint három éve újítják és míg a közelében sincsenek a végéhez. Pedig az sokkal kisebb ennél, legalább az egyharmada.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
föccer
nagyúr
Az össze Bp bevezető szakaszon cserélték, és nem csakhogy EU-s pénzből (előfinanszírozással), hanem EU-s előírásokat követve. És egyébként az EU-s pénzet nem lehet bármire felhasználni, csak arra, amire adják. És igen, jó dolog elkölteni az EU-s pénzeket, mert lehet, hogy elsőre értelmetlennek tűnik, de ez a pénz egy része legalább a gazdaságban landol. Jelen példánál maradva az éves fizetésemből ~7.000.- Ft ebből, illetve az összes többi bevezető szakasz építéséből "jön össze". (Az elválasztó elemek abból az előregyártóból jönnek, akinek az egyik partnerünk a beszállítója, akivel szerződésben állunk, mi végezzük a technológiai felügyeletüket, illetve az üzemi gyártásellenőrzésüket).
üdv, föccer
ps: egyébként érdekes, hogy bele toltak 2 mixernyi betont, ami előtte ott állt egy ideig, ugyan akkor a beöntést kvöetően szinte azonnal ráépítettek. Ezt így csípőből meg nem mondom, hogy hogy csinálták, eléggé ellentmondásos.
[ Szerkesztve ]
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
félisten
Brutal, koszonom!
----------------------------------
Tobbieknek: Az a szomoru, hogy magyarorszagot kinahoz hasonlitjatok, aminek 71-szer akkora a GDP-je.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az a szomoru, hogy magyarorszagot kinahoz hasonlitjatok, aminek 71-szer akkora a GDP-je.
Az a szomorú, hogy GDP-vel jössz, amikor Kínának sokkal nagyobb a területe, és ~130-szer akkora lakossága van, mint kis hazánknak. Szóval arányaiban mindenhogy az jön ki, hogy sokkal több pénznek kellene jutnia az ilyen dolgokra arányaiban, mint ott.
Adott esetben pedig inkább a gyártástechnológia az, ami figyelemreméltóan jól oldottak meg...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Szóval arányaiban mindenhogy az jön ki, hogy sokkal több pénznek kellene jutnia az ilyen dolgokra arányaiban, mint ott.
Kina a vilag masodik legnagyobb gazdasaga es talan a mai napig a legnagyobb gazdasagi fejlodest produkalja a vilagon. Ebbol en nem azt gondolom, hogy magyarorszagon tobb penz jut ilyesmikre, de nem egyforman gondolkodunk.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A gazdasági fejlődés (a gazdaság bővülése) terén nagyon-nagyon éles a gyanú, hogy a valós adatok messze a bejelentett adatok alatt vannak. De ez mindegy is ez esetben.
A lényeg, hogy például egy ilyen beruházás sokkal gördülékenyebben (és az adott esetben, igen látványos és hatásos gyártástechnológiával) valósul meg, mint itthon. Nem a pénz miatt, abból ugyanis itthon is bőven költenek erre...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#56573440
törölt tag
egy projekt megfelelő előkészítése szakmai szempontból nem gdp kérdés olvasatomban. meg lehet oldani sok mindent pénzből persze, és amit nem azt még több pénzből, de szakmailag korrektül előkészített projekt kivitelezése azért sokkal egyszerűbb. lásd várkert bazár, földet hordunk az alagút tetejére, hidat építünk az alföldön, m5 bevezető hídján 2 ember lézeng reggelente, minden nap ott megyek el, úgy néz ki mint két hónapja. persze ha nem 500 millióból hanem 2 milliárdból építenék akkor más lenne ez tény, de egész biztos hogy ezt csak erőből lehet megoldani?
egy nagyon jó példa erre egy wuxi nevezetű kisváros 6.3 millió lakossal kb. 2014 közepén jártam arra, akkor építettek nagyban metrót náluk. röhögtem, mondtam hogy hát itthon is van egy ilyen projekt és már megy meg minden, de irdatlan csúszással. ott a lokál gyerek meg mondta hogy itt 2014 végére két vonal fog menni, mert az van mondva hogy menni fog és kész. lehet hogy dec 31 23 óra 59-kor indul el az első szerelvény, de hogy jan 1 0:01-kor az kizárt. akkor ott fejek hullanak. dec 28 üzembe is helyezték az utolsó szakaszt is.
az egész mentalitás kérdése.
-
föccer
nagyúr
válasz #56573440 #18 üzenetére
M5 bevezető hídjára eddig eléggé sok betont kihordtunk. Lehet nem túl látványos, de halad az. Betonozsá, szigetelés, több rétegben, felület érdesítés, betonozás, tapadóhíd képzés stbstb. És minden fázis után időt kell hagyni, hogy az anyagok megszilárduljanak, kössenek, esetleg teherhordóvá váljanak, száradjanak. Persze, ha 4x ennyi zseton lenne rá lehetne hazsnálni méreg drága anyagoakt, meg technológiát, de csak ennyi zsé van rá.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök.
-
FF23
senior tag
Na ja, vannak kérdések. Érdelne egy szakértő véleménye, hogy ezek a rekordépítkezések milyen szintet képviselnek közép-, és hosszú távon. Az alapozással együtt pár hét alatt épített toronyházak, meg 19 nap alatt felhúzott 9-es földrengséig...Értem, hogy technológia, meg pénz, de a nyugati világban, ahol ezek szintén megvannak, mégsem nagyon látunk ilyeneket.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
oriic
HÁZIGAZDA
Szép meg minden, de nem Kínában szokott néha előfordulni, hogy egy-egy ilyen gyors építkezés után kiderül hogy ezt meg azt kispóroltak belőle és összedől az egész?
Live-Die-Respawn
-
föccer
nagyúr
A technológia megvan itt is, csak igény nincs ezekre, mert általában nem éri meg megfizetni, illetve nem kerül bele a TV-be.
Pár éve csináltunk olyat, hogy 9 nap alatt építettünk 1 vasúti felüljárót. Illetve ennyi időt kaptunk vágnyázárra. Péntek este elment az utolsó szerelvény éjfél előtt, áramtalanítás, és indult a bontás. rá követő héten építettünk, és hétfőn, hajnali 4 kor jött az első szerelvény az újá épített vágányokon. Csak éppen volt alatta egy hid.
Én csináltam a betontechnológiáját. A legfiatalabb beton még nem 48 órás, amikor megkapta a terhelést.
A másik hasonló eset a repülőtér bővítésén volt, amikor a zárófödém nem volt 3 napos és emelték rá a 72 tonnás födémelemeket. vagy 6 db-ot. Az is érdekes móka volt. Azt mondták, hogy bármennyibe is kerül a beton, a napi kötbér biztosan, hogy legalább 10x annyi lenne.
üdv, föccer
[ Szerkesztve ]
Építésztechnikus. Építőmérnök.
Új hozzászólás Aktív témák
- MacSzerez.com - iPad Pro 11" M2 / 4.Generáció / 128GB / Wifi / Asztro / Garancia!
- Eladó Philips TAB8505/10 soundbar, tökéletes állapot!
- ZOTAC Geforce RTX 3080ti Trinity OC
- LENOVO LEGION IDEAPAD Y520-15IKBN , i7 7700HQ , 1050 Ti , 12GB DDR4 , 128GB m.2 , 1TB HDD
- MSI STEALTH 16 Studio A1VGG. i9-185h - 64GB - 2TB SSD - 4070 8GB - közel 3 év gari - Win11Pro
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest