Új hozzászólás Aktív témák
-
wector81
csendes tag
Üdv Néktek!
Nekem egy olyan perverzióm volna, hogy eladó Dynax 7D-t keresek!
Nyilván használtan (újonnan kétlem hogy létezne), de jó állapotban, esztétikailag és műszakilag is tökéleteset. Lehetőleg nem félmillió expóval.
Ha valaki tud ilyet, esetleg a sajátját eladná, legyen szíves írjon privit!
Jó fényeket! w -
wector81
csendes tag
Köszi, igen, megtaláltam én is, majd ünnepek után talán el is jutok hozzájuk... Rohadás, hogy a két ünnep közét végig melózom... Egy expresszes hirdetést is találtam még előtte, 55-ért kínáltak egy patyolat állapotú vázat, elmondás szerint mintha új lett volna, de nagyon hamar elvitték sajnos... Ezek 65-ért tették ki, gondolom bizományos, tehát buknék rajta minimum 5-öt de inkább 10-et, és fene tudja, milyen állapotú, mert e-mailre sem válaszolnak most. Az az 55 inkább jó ár volt.
-
wector81
csendes tag
Boldog Új Évet Kívánok minden fórumozónak és családjának!!!
(Magamnak meg Dynax7D-t kívánok Továbbra is várom a jelentkezőket, ha valaki megválna jó állapotú hetesétől, vagy tud valahol, valakinél eladót!)
-
wector81
csendes tag
Halihó! Örömmel jelenthetem, hogy mai nappal új tulajdonosa vagyok egy patyolat állapotú Dynax 7D-nek! Egyenlőre egy Sigma 18-200/f3.5-6.3 DC obit csattintottam rá, de keresek Sigma 17-70/f2.8-4.5 DC Macro obit, illetve a teljesség kedvéért egy Big Beercan-t.
-
wector81
csendes tag
Hali! Kérdésem volna a következő két obival kapcsolatban:
Sigma 17-70 f2.8-4.5 DC Macro: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=241
Tamron 17-50 f2.8 XR Di II LD: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=268
Van-e valakinek velük tapasztalata, véleménye? Netán egy harmadikra ötlet?
A Tamronban vonzó a nagyobb látószög (78.5°vs. 72,5°), és a végig 2.8-as fényerő, (meg a külcsíny is szebb), a Sigmában a 20centis közelpont és a nagyobb végállás.
Jelenlegi obijaim egy Sigma 18-200 és egy Minolta BB. Igazság szerint a BB mellé szeretnék egy obit, aminek nagyobb a látószöge, fényerősebb és jobb a képe, mint a 18-200-nak. Ja és persze használtban gondolkodom
Keresek még CF - SD kártya adaptert is, ha létezik emészthető áron. Van nagycsomó SD kártyám, amit jó lenne, ha tudnék használni a 7D-ben. Árulnak ilyet valahol?
Köszi a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
wector81
csendes tag
válasz rumos14 #1600 üzenetére
Köszi! A nagylátó végén azt értettem, hogy a Sigma látószöge 17mm-en 72.4° a Tamron-é pedig szintén 17-en 78.45°. Sajnos látom, hogy nem nagyon van ez a Tamron használtban, a Sigma inkább előfordul. Egyéb véleményed a Sigmáról? AF sebessége, pontossága, általános élessége, torzítása?
Az CF-SD átalakítót azért szeretném kipróbálni a 7D-hez, mert a laptopom CF-et már nem fogad, és valahol olvastam, félhivatalos spec.-ban, hogy kezeli a CF-I-II kártyákat és az SD-ket, CF adapterrel. Majd visszakeresem, hogy jól láttam-e Az e-bay nekem idegen, sosem próbáltam, éshát valóban, tuti alapon inkább próbálni kéne, lutrira nem rendelek. Akkor inkább használom a sima USB-s átjátszókábelét.
Köszi! Üdv -
wector81
csendes tag
Köszi! Bizony, hogy szóbajöhetne, nade 6ezerért?!?!?! De néztem a CF-SD adateres megoldásokat, azok is 5 körül mocorognak... Egy mezei USB kártyaolvasó meg 2.000-nél megáll, akkor ezekben mi kerül 5-6ezerbe?! Aranyból van a belseje? Ennyiért inkább veszek egy 4gb-s CF kártyát... LoL
-
wector81
csendes tag
válasz rumos14 #1606 üzenetére
Igen, ezt néztem én is, hogy 17mm-en miért ír ilyen különbséget... Elképzelhető, hogy valóban az 1,5 vs. 1,6-os szorzó kavar be, melyik melyiknél van megadva. De ettől függetlenül a Tami még mindig szimpatikusabb...fény-fény-fény Elballagok majd és kipróbálom egy üzletben mindkettőt, egyszerre (najó, egymás után ), aztán eldöntöm, melyikre vadászok tovább. Nem tegnapra kell. Addig meg elvagyok a 18-200-as Sigmával. Az átalakító meg egyre inkább kezd kiesni a pixisből...nem kicsit van elszabva az ára...
-
wector81
csendes tag
Asszem új szerelmem van...: Sigma 10-20 f/3.5 EX DC HSM személyében
Kár, hogy kéthavi fizetésembe kerül
Esetleg beérném egy sima 10-20 f/4-5.6 nem HSM-el is, de az se sokkal olcsóbb... -
wector81
csendes tag
válasz Matyó83 #1696 üzenetére
Plussz szín - általában kék, lila, zöld.
Legfeltűnőbb, ha lefotózol egy fakoronát, és a képet eredeti méretben megnézed monitoron. Az ágak szélein fog megjelenni (CA=Chromatikus Aberráció, azaz színtorzítás), jó esetben kevésbé, rosszabb esetben néha mármár olyan vastagságban, hogy egy vékonyabb gally mellett a lila meg kék csík olyan vastag, mint maga a gally... A kép szélei felé ez fokozottan jelentkezik. Rekeszeléssel korrigálható, leginkább - az erre hajlamos (szinte kizárólag zoom) obiknál - tág rekeszen, tele állásban a legfeltűnőbb. Minden gyártó igyekszik ezt mérsékelni, az erre vonatkozó utalás az obi nevében általában szerepel is, pl APO néven. -
wector81
csendes tag
Lenne egy hülye kérdésem: Sigma 17-71 f/2.8-4 DC Macro OS HSM obi Minolta bajonettel is OS-es?! Csak mert kicsit fölösleges lenne, hamár úgyis van a vázban stabink. Esetleg valakinek tapasztalata ezzel az obival? A régebbi verzióval szemezgetek (17-70 2.8-4.5 DC), de ebben az újban főleg a HSM motor szimpatikus, talán gyorsabb, pontosabb, halkabb. Köszi!
-
wector81
csendes tag
Köszönöm a gyors válaszokat!
Hát érdekes ez a dupla OS+AS dolog, de nekem ez olyan, mint ha egy csónakban egyik evezős erre, másik meg arra evezne... Mozdul a szenzor, mozdul a lencse...mi lesz ebből...nem mos nagyon...? Engem tényleg főleg a HSM motor izgat benne, többektől hallottam már Sigma fókusz-problémákról, az én 18-200-am sem teljesít túl fényesen, főleg rosszabb fényviszonyok esetén téveszt, igaz, azt határozottan és gyorsan teszi
A 72-es szűrőméret nem gond, van "elfekvőben" egy B+W 1xUV és egy Hoya Cir.Pol szűrőm is ilyen méretben, úgyhogy a 72 kifejezetten jól jönne nekem. -
wector81
csendes tag
válasz Matyó83 #1710 üzenetére
Minnél kisebb a rekesz-szám (pl. 1.4, 2.8, 3.5), annál több fényjut be. Ezt tudod kompenzálni iso csökkentéssel illetve záridő növeléssel, esetleg expo korrekcióval mínusz irányban. De a rekesszel szabályzod a mélységélességet is, illetve a kettő szorosan összefügg. Minnél kisebb a rekesz szám, azaz tágabb a blende, annál kisebb mélységélességed (fókusz pont előtt-mögött kicsi az éles-tartomány). Ha szűkíted a rekeszt (8, 16, 32 stb), a mélységélességed nő, az éles-tartomány tágul, előre is, hátra is (hátra jobban).
Ugyan azt az expozíciót érheted el:
tág blende+rövid záridő+közepes iso
szűk blende+hosszabb záridő+közepes iso
közepes blende+rövid záridő+magasabb iso
közepes blende+hosszabb záridő+alacsonyabb iso
Persze ez most így nagyon le van póriasítva, de kb.
Lényeg, hogy az iso, blende (és a kívánt mélységélesség!), záridő hármas abszolút függ egymástól, ha egyiken változtatsz, az kihatással lesz a másik kettőre, blende esetén még a mélységélességre is.
És akkor a fénymérésről még nem is szóltál, ami szintén bekavarhat (spot, mátrix stb...).A kosz lehet akár a frontlencséden is, nekem is néha rápöttyen valami, mostanában főleg hópihe, aminek aztán a kész képen szép nyoma van. Ha a frontlencse forog AF állítás közben, vagy zoom-oláskor, akkor pedig értelem szerűen a szmötyi helye is változik. Rekeszeléssel pedig "élesíthető" Mielőtt belemásznál a gép hasába, nézd meg a frontlencsét.
-
wector81
csendes tag
Akkor meg vagyok nyugodva
Illetve nem, pont a frontfókuszosság miatt... Gondoltam a HSM motor már dolgozik annyira precízen, hogy nincs vele ilyen probléma...de ezek szerint nem
Maradjak a Tamron 17-50 f/2.8-nál...? Vagy az se jobb?Kéne egy rendesen működő, pontos AF-es, éles képű, szép színű, nagylátós alapzoom, 16-17-től max 70-80-ig, ami lehetőleg legalább kezdő álláson 2.8-as fényerejű...olyan nagy kérés ez...?
-
wector81
csendes tag
válasz Peo1942 #1724 üzenetére
Akkor kifogtál egy szuperül működő példányt
Esetleg nem szeretnéd eladni - például nekem?
A 18-200 egyetlen előnye valóban az, hogy 18-200-as.
Egyébként amikor rendesen működik, akkor egészen jó a képe. Mert érdekes módon szabad térben, ha fény is van, talál a fókusz, csak bent van bajban...
Ha a sima 17-70 Nálad jól teljesít, plussz látva, hogy a HSM is lehet fókuszgondos, akkor azt hiszem, egy ilyen régebbi példányt fogok hajkurászni. A dyxum-on lévő képek is nagyon meggyőzőek. -
wector81
csendes tag
Ma kicsit nyaggattam (úgy 70 kép erejéig) szobában, kevés fénynél a szapult S.18-200-amat, és érdekes eredmény született. A fókusz szinte minden kevésbé komplikált helyzetben gyorsan talált. Ezzel éppenséggel eddig sem volt gond, teljes határozottsággal áll be mindig az AF, csak éppen kb "sehova". Viszont most pontos volt! Az esetek 90%-ában a képnek az a része lett éles, amire a fókuszt állítottam (tudom, ez még mindig nem 100). Azonban most is produkált pár olyat, amin semmi nem éles... Szóval még csak azt sem mondhatom, hogy frontfókuszos, mert ezeken a képeken sem az előtérben, sem a háttérben nem találok éles pontot/sávot...Mondhatnám - tök homály az egész. Annak ellenére, hogy az AF ezekben az esetekben is gyorsan, határozottan beállt, keresőben zöld pötty + pitty, azonban az eredmény egy nagy homály. Ez mitől lehet?
Még valami. Az, hogy vakuval, vagy vaku nélkül lőttem, az AF szempontjából mindegy volt, a rossz képek között vegyesen van vakuval/nélküle lőtt kép is.
A rontott képek mindegyike normál távolságon készült, értem ezalatt, hogy 18mm-en vagy aközelin, és legalább egy-másfél méter távolságra (beltér). 100-200-on, fél méterre (nevezhetjük telemacro-nak)sosem téveszt!
Valakinek erre valami ötlete? -
wector81
csendes tag
válasz Peo1942 #1743 üzenetére
Mindig konkrét AF pont van kiválasztva, soha nem használom úgy, hogy belő valamit magától, valahol a 9 közül. A fénymérést is variálom, spot, középsúlyozott... de tök mindegy neki, hol eltalálja, hol "szerinte eltalálja"- csak szerintem nem... Azt furcsállom, hogy az AF gyors, nem szórakozik, nem vadászik, beáll pikkpakk, zöld pötty, pitty! Csak épp senki nem tudja, hogy hova is...? Néha a háttérben látok éles sávot, tehát akkor a téma mögé áll be, de néha az egész kép egy merő homály, annak ellenére, hogy az AF ugyan úgy beáll stb mint mikor tényleg élesre áll. Vagy egyszerűen ez az obi ennyit tud, szépen tisztítsam le, gondosan csomagoljam be és szakszerűen megválasztott mozdulattal, pontos szögben hajítsam ki az ablakon - vagy törődjek bele.
Najó, ha így, akkor inkább az utóbbi. Szabad térben, városban kóválygós obinak megteszi. Ha meg bénázik, még mindig ott a MF. azt max én ronthatom el -
wector81
csendes tag
Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC tarsolyban.
Kicsit megnyúzom majd, de egyenlőre jónak tűnik. -
wector81
csendes tag
válasz wector81 #1768 üzenetére
Ezt a "jónak tűnik"-et elkapkodtam... Beltérben lámpafénynél ugyan azt produkálja, mit a 18-200...
Létezik, hogy nem az obival hanem a vázzal van valami bibi? Bár a 75-300 BB meg tökéletesen műxik, és ezek a Sigmák is jók pl tele közeli állásban. Nagylátón vannak gondok, 10 képből 8 homály... Pedig a fókusz eél a 17-70-nél is ugyan olyan gyorsan és határozottan beáll, mint a 18-200 - mégse éles...
Ötlet...?
-
wector81
csendes tag
válasz Szten Márs #1771 üzenetére
Igen, fogok feltenni nagylátón készült képkivágásokat meg teljes képeket és belinkelem! -Most melóhelyen vagyok este 9-ig, úgyhogy majd éjjel
A jelenséghez még annyit tennék hozzá, hogy miközben beáll fókusz, tisztán látom a keresőben, hogy beáll élesre, de rögtön mozdul egy picit tovább, ergo túlszalad az éles tartományon....
-
wector81
csendes tag
válasz Szten Márs #1773 üzenetére
Általában középpont van beállítva, de végigpróbáltam a 9 pontot és nem számít, hogy mire van állítva.
Single AF-re van téve a gép.
A homály mértéke sem egyforma.
Állványra tettem a gépet, 17mm-en, 2,8-on próbálgattam, vakuval és anélkül is.
Még egy azon helyzetben is, tehát mindig ugyan oda fókuszálva, változatlan beállításokkal is hol helyesen fókuszált, hol nem.
Lövésem sincs mitől lehet ez... -
wector81
csendes tag
válasz rumos14 #1777 üzenetére
Használtan vettem, az előző tulaj nem említett semmilyen problémát vele, sőt, kifejezetten dícsérte. És teljesen normális muki. Mondta, hogy ha nem válik be, visszaveszi.
A200-on használta.
Feltettem 4 képet, most lődöztem hirtelen:http://kepfeltoltes.hu/100218/PICT1032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100218/PICT1033_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100218/PICT1034_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100218/PICT1035_www.kepfeltoltes.hu_.jpgAz első 17mm-en, második 28-on, harmadik 50-en, negyedik 70-en, de ezek csak képkivágások.
Kézből, egy helyről, világítás közeli asztali lámpa + vaku.
f/2.8-on, fénymérés középsúlyozott, AF Single, iso100.
AF vakuvillogtatás nélkül, gyorsan, határozottan beállt minden esetben, fókuszpont középre, a puskás ólomkatonára irányítva.
Első képen (17mm) látszik, hogy totál homály, a katonához köze sincs. Ami nem látszik, a polc alatt van egy TV, annak a háta mögött/mellett egy elosztó, kb az lett éles, vagy egy méterrel lejjebb...
Második képen (28mm) már a polc alatti sávban a távirányítók és a telefontöltő síkja kb éles.
Harmadikon (50mm) közelít az élestartomány a katonához, de még mindig inkább a mókus meg a tűzoltóautó lett éles.
Negyedik képen (70mm) már azt lehet mondani, hogy talált a fókusz, de én még mindig inkább a mókus orrát látom élesnek...
Hozzáteszem, hogy nem minden esetben van ez így. Van, hogy eltalálja a témát, de tény, hogy többször nem, mint igen (BELTÉRBEN!!! - kint szuper)Ha mindenki azt mondja, hogy ez halott, akkor vissza viszem. Ja, a 18-200 kb ugyan ezeket a tüneteket produkálja. Kezdek a Sigma-val nem jóban lenni... De a Tamron-ról is túl sok negatívot olvasok ahhoz, hogy nyugodt szívvel be merjek egyet vállani. Amilyen "profi" vagyok, még rumos kolléga Tamijából is képes lennék kihozni valami anomáliát
Egyre szimpatikusabb a MAF 17-35 f/2.8-4 D - egyetlen bajom vele, hogy a 35-ös végállás kicsit kevéske...legalább ha 50 lenne...tudom, túl sok bajom van
No, fentiekre valakinek jó ötlete? ( Törőjek bele / Vigyem vissza ) -
wector81
csendes tag
válasz rumos14 #1779 üzenetére
Köszi, redben, ezt is ki fogom próbálni.
Az első képen egyébként (mivel kivágás, ezért nem látszik) az éles tartomány kb egy méterrel a polc alá esett. A fókuszpont fixen középre volt állítva és a kis katonára irányítva.Az obi használt, gari tudtommal már nincs rá. Nem vagyok biztos benne, hogy 10k-t ki szeretnék adni kalibráltatásra...
Az nem lehet, hogy a vázzal van valami probléma? Tudtommal ha egy obi back vagy front fókuszos, az mindig az. Ez viszont, a 18-200-al karöltve csak beltrében produkálja ezeket a tüneteket és ott sem mindig. Kint, rendes fényben nem ront egyik sem, csak nagyon szélsőséges téma esetén, ritkán. -
wector81
csendes tag
válasz rumos14 #1779 üzenetére
Hát akkor az újabb teszt. Ez a sűrűn szedett szöveges papíros-dolog abszolút pozitív, kb 45°-os szögben, kb fél méterről 50mm-en, legtágabb f/4-es rekeszen. Ráadásul bent szobában, természetesen vaku nélkül!!! Tessék:
http://kepfeltoltes.hu/100220/PICT1127_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100220/PICT1128_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100220/PICT1129_www.kepfeltoltes.hu_.jpgKivittem az obit az udvarra, és vegyes eredmény született. Van hogy olyankor is talált a fókusz, mikor nem is számítottam volna rá (szomszéd udvarán ruhakötélen csipesz penge éles, pont ahova a fókuszpont mutatott), néha pedig a szobában is leírt eredmény lett, hogy az éles tartomány a téma és a beállított fókuszpont mögé esett. Változatlanul tanácsatalan vagyok, mert a néha back-fókusz probléma - néha nem, azért érdekes...
Csak egy másik kép, szintén fura. Teraszon készült. Fókuszpont középen, a kaktuszokon. Hol éles? Az asztal alatt........................ááááááááááááhhhhhhh........:
http://kepfeltoltes.hu/100220/PICT1116_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Valaki mondjon erre okosat.........................................
-
wector81
csendes tag
válasz Peo1942 #1783 üzenetére
Hali! Kipróbáltam, de egy pesti utcakép délután kettőkor azért nem akadály neki. Komolyabban megfingatni nem tudtam, csak itthon. De itt aztán fingott...........
Azt hiszem az lesz a dolgoból, hogy eliramodok szabadnapon egy boltba és rápakolok pár obit, azok mit művelnek rajta. De ettől függetlenül ezelőtt a Sigma-jelenség előtt értetlenül állok..................... -
wector81
csendes tag
Nagyon úgy fest, hogy csak a 7D-t nem szereti, újabb vázakon jól muzsikál. Persze ez nekem nem vígasz...
Most én is dilemmázok... A Sigmákat úgy tűnik el kell felejtenem a 7D-n, nincs kedvem kísérletezni... A Tamron 17-50 próba után kiderül, hogy tud-e rendesen dolgozni a 7D-n. Ha az sem, akkor én is leteszem a voksom a "jó öreg" MAF 17-35 f/2.8-4D mellett. Nekem kell a nagylátószög és a lehetőleg 2.8-as fényerő. A CZ 16-80 meg k.drága nekem.
Viszont a 17-35 és a 75-300 közé kell majd valami, és erősen húzok a "jó öreg" MAF 50/1.4 felé, betölteni az űrt, esetleg felhajtani egy MAF 35-70 f/4 wery little Beercan-t(rumos SAM 50/1.8-a is nagyon tetszett. Penge kis mütyűr és a 7D-n 1.7-es )
-
wector81
csendes tag
Hali! Itt is fölteszem a kérdést:
SAM 18-70-es kitobit keresek átmeneti megoldásnak BB alá.
Ha valakinek van elfekvőben, hiánytalan-hibátlan állpotban és megválna tőle, kérem jelezze. Csak próbával, Örs Vezér tere átvételi helynek előnyben. Max 10e Ft-ig.
Köszi! -
wector81
csendes tag
Hali! Én most "nyúzok" 7D-t, mert kifejezetten erre vadásztam. Amit előttem leírtak, mind igaz. Azaz: ergonómia No1, kezelhetőség No1. Gyorsasága: nekem még a Z2-höz képest is határozottan lassabb. Főleg a memóriakártyáról történő visszanézés/belenagyítás sebessége. Egyébként maga a gép, a menü, a gombok/tárcsák/vezérlők reakciója azonnali. A fókusz felett valóban eljárt az idő. Amit tudni kell, hogy sötétben (najó, félhomály) tényleg elég vadászós, de ez obifüggő is ám! Én épp tegnap a szép napsütésben próbáltam egy szaros sigma 18-200-al követő fókuszra állítva méheket lekapni a virágok között fél méterről 200-on. A gyenge pont én voltam, nem a fókuszkövetés...pattogott ahogy kell. Obira viszont háklis. Régi Minolta és új Sony obik előnyben. Sigma/Tamron és egyéb gyártók pedig szigorú és alapos teszt után vehetők meg, mert ami működik Sony vázon, az nem biztos, hogy működik a 7D-n rendesen!!! Próba!!! Felbontással, kijelzővel nekem nincs bajom, persze be tudna venni a gyomrom egy nagyobbat/élesebbet, illetve jobb belenagyítást visszanézésnél, de úgysem azon komponálsz. Utólagos élességellenőrzéshez tökéletesen elég és jó is. A kereső viszont brutális, mint egy plazmatévé. Rendesen nézelődni lehet benne.
Én egy-két hot-subpixelt felfedeztem az érzékelőn, de egyrészt nem mindig látszik, másrészt csak 100% nagyításban jön elő, szóval (nekem) ez még nem gond. A black-frame híres-hírhedt hibája ennek a sorozatnak, érinti az összes legyártott 7D-t! A mai napig ingyen cserélik a zár hibás alkatrészét brémában, én is lassan küldöm ki, mert állítólag 2011-ig él ez az ingyenesség (gyártástól számított 5év), viszont újabban elkérik a szállítás díját, ami kb 10e Ft. Leadni a vázat az Akácfa utcai szervízben lehet, minimum egy hónap, míg visszakapod.
Használtban az ára 50-60 körül van, állapottól függően. Ha kifogsz egy szép példányt, ami már esetleg megjárta brémát is, hibátlanul mőködik és nem kérnek érte többet 60-nál, akkor le lehet rá csapni. Rejtett hibája nincs, ha a stabilizátor van benne meghalva eleve be se kapcsol a gép. Volt egy kisebb CCD-hibás széria is belőle ha jól tudom, ezt is anno ingyen cserélték. A CCD hosszabb - több órás - nyúzás alkalmával elkezdett csíkos képeket produkálni. Azt viszont ne kérdezd, hogy ez a széria honnan ismerhető fel.
Ja, a tükörcsapás meg a zár hangja elég határozott (hangos), a mostani sonykhoz képest. -
wector81
csendes tag
Ezt a vázat 'bárkinek' a kezébe tervezték Még az én UFO-szerű ujjaimmal is kényelmesen tudom fogni, pláne a portrémarkolattal. És az összes gomb kézreáll, gyakorlatilag minden olyan funkciót, amit mégha csak ritkán is, de előszed az ember, menübe mászás nélkül, gombbal, tárcsával, kapcsolóval elérsz, akár keresőbe nézés közben is. Ha a Sony EZT az ergonómiát és EZT a kezelhetőséget beletenné egy új vázba, persze Exmor szenzorral, szép nagy és éles kijelzővel, tartós zárral, én is kísértésbe esnék. Bár nyilván nem lenne olcsó. Egyébként van D7D a használtpiacon, kitartóan kell nézelődni, fórumokra beírni, hogy ilyen vázat keresel, tuti akad. Én is ezt tettem és lett
-
wector81
csendes tag
Elvileg igen. Én az új 18-55 SAM-ot "vadászom", majd megírom, hogy mi a tényáladék, ha meglesz. Rumos 50/1.8 SAM-ja hibátlanul és pöpecül dolgozott rajta, úgyhogy nem hiszem, hogy a kit-ekkel bármi gondja lenne.
A Sigma/Tamron páros darabjaival lehetnek gondjai. Úgy is mondhatjuk, hogy ha jót akarsz, maradsz a gyárinál (MAF/SAL-SAM). -
wector81
csendes tag
Hát a Zuiko az kicsit más világ. De eleve a 4/3-os rendszer is kicsit más világ.
A Canon új 18-55 IS kitje is állítólag legalább annyival jobb az elődjénél, mint a 18-55 SAM a 18-70 DT-nél.
A Nikon meg olyan amilyen, de azért azzal is együtt lehet élni (egy darabig). Én ismerek olyan embert, akinek a haverjának a tesójának a kollégájának a vejének a gyereke a gép megvétele utáni második hónapban még mindig azt használja!!!
A Pentax kitje viszont tényleg egészen jó, de ezt az új SAM-ot is még csak dícsérni hallottam mindenkitől!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest