Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • junior19

    senior tag

    válasz mikrofon #5791 üzenetére

    Az a mérés, illetve értékek szinte biztosan rossz. Nem tudom a reagálásoknál volt-e említve, illetve javítva.
    Amiért biztosan rossz. RGB jelet küld ki a pc-ről a tévére, s a tévé nincs erre a jel fogadására állítva, nem tudom lehetséges-e e modellnél. Ezért van a Fekete szint értékének 72 megadva. Én ebből a nagy mértékű emelésből gondolom, hogy rosszul vannak beállítva a paraméterek.
    Ezért lesz 628,9:1-hez a kontrasztarány. Ezt nem a tévé produkálja, hanem egy rossz mérés. A Fekete szint értékét helyes beállítások mellett esetleg pár értékkel lehet korrigálni, 10 körüli változtatás már szinte biztosan valami rossz beállításra utal.
    Kicsit egyébként kevered a fényerőt az sdr-nél és a hdr-nél. A HDR-nél jó ha van nagy fényerő, de ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül kell SDR esetén is használni. Azért elég akár 120 nits csúcsfénysűrűség is sötét környezetben, sokan így használják. A több fényerőre inkább akkor van szükség sdr anyag esetén, ha valaki nem sötét környezetben nézi a megjelenítőt. De ha már 300 nits fénysűrűségre van szükség sdr anyag esetén, akkor az olyan világos környezetet feltételezz, amiben már nem lehet minőségi filmnézésről beszélni.
    HDR-nél kell a nagy fényerő, de ez másképpen működik, mint SDR-nél. Egy jó megjelenítőnél HDR esetén csak azokon a területeken fényesebb, ahol annak kell lennie, ahol sötétnek kell lennie, az marad. Így HDR esetén tovább nő a kontraszt. De SDR anyag esetén az egész panel fényerejét megemeled ha teljesen feltekered a fényerőt, az egész panel világosodik, a fekete szint értéke is megnő, így a kontraszt értéke jelentősen nem változik.
    SDR esetén ha kalibrálva van a megjelenítő, akkor olyan mértékű fényerőt adsz rá, ami neked tetszik az adott környezetben, a videóanyag jellemzői ettől jelentősen nem változnak. A 100 vagy 120 nits egy ajánlás, mert ilyen értékre készítik az anyagokat. Te attól még használhatod 200 nits-re állítva, de teljes fényerőn is, ha neked úgy tetszik. Bár ez utóbbi sem a szemnek, sem a készüléknek nem tesz jót hosszú távon.
    Amikor a háttérvilágítás értékét változtatjuk, akkor nem csak a csúcsfénysűrűség értéke változik, hanem a fekete szint értéke is. Ezért elméletileg nem változhat jelentősen a kontrasztarány, ez is a hibás mérésre utal.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Brandynew #5992 üzenetére

    Csak 3 megjegyzés, ha megengeded, hogy pontosabb információt kapjanak, akik ez alapján szeretnék beállítani a készüléket.
    Az első, hogy a fekete szintet szokás először beállítani, azután a fehér szintet a kontraszttal, de ha korrigálni kell, akkor ez egyébként lényegtelen, úgyis oda-vissza ellenőrizni kell.
    Ami lényegesebb, a 10.pont, a fehér vágás beállítása. Nem feltétlenül kell emelni a kontraszt értékét, hogy csak a 230-234-es oszlopok legyenek láthatóak. Ma már sok készülék megjeleníti a fehér feletti tartományt, a leírásod alapján ezt levágnánk. Ennél a beállításnál az a lényeg, hogy lássuk a 234-ig az oszlopokat, mert ha nem, akkor vágva van a fekete szint. Tehát nem feltétlenül a 234-ig kell itt állítani az értéket, hanem legalább az még láthatónak kell lennie. Ha több látható, az nem feltétlenül baj.
    Ha a kontraszt növelésével mégis a 235-ös oszlopnál vágunk, akkor mindenképpen ajánlatos ezt a két videót is lejátszani ellenőrzésre.
    [link] [link]
    Ha valamelyik videón a színek nem egyforma értéken láthatóak, akkor a kontraszt megemelése vágni fogja azt a színcsatornát. Így mindenképpen csökkenteni kell a kontraszt értékét.

    Színhőmérséklet: Nem a kék fény színét csökkenti, hanem az arányát a másik két színhez képest. Ráadásul ha nagyon magas a színhőmérséklet a sok kék miatt, akkor minden szín kékes árnyalatot kap.

    A képen a négyzetek jelölik a különböző színek 25,50, 75 és 100% Telítettségi pontjaikat. Ha a szabvány szerint készítenek el egy anyagot, s mi a kép alapján D95-re állítjuk a színhőmérsékletet, akkor minden színben ennyi különbség lesz, mint a képen a négyzetek és a pontok között. Minden színárnyalat a kék irányába mozdul el.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Dyraxx #6054 üzenetére

    Nem kalibráltam még TCL tévét, ezért én csak reagáltam az írtakra.
    [link] Ezt a mintát viszont megnézheted, lehet, hogy az Overscan opciót Be kell kapcsolni. Sok gyártó alapesetben szeret egy kicsit belenagyítani a képbe, ezért a gyári beállításnál a minta szélén látható 2,5 % keret nem látható. Ha ez a helyzet, akkor kapcsold Be, ha látod az egész mintát, akkor maradjon Ki opcióban.
    A többi beállításához mérő és szoftver szükséges, szemre a fehéregyensúlyt, színteret nem lehet beállítani. Ezért a White Balance és Color Space beállításokat nem érdemes piszkálni, ha nincs eszközünk és tudásunk hozzá. Ez készülékenként változhat, így másolgatni sem érdemes, ha esetleg találsz a neten értékékeket. Szinte biztos, hogy csak rosszabb lesz ilyen értékek bemásolása után az eredmény.
    A Color Space-nél az Automatikus legyen kiválasztva, mert így mindig az anyagnak megfelelő színtérben működik. Ha a natív, akkor túlszaturált lehet a kép, mert nem az anyagnak megfelelő színtérben működik, hanem abban, amit meg tud jeleníteni. Az egyéni pedig kalibráláskor teszi lehetővé a színmegjelenítés korrigálását.
    A kontraszt értékét hagyd gyári alapértéken, ha nem vágja a 235 alatti részt. Az emelése szinte biztosan valamelyik színcsatorna vágását fogja eredményezni. Ha az alapértéken a fehér számodra nem szürke, hanem tetszik, akkor ne emeld a kontraszt értékét.
    A kontraszt értékéhez nem illene nyúlni, az általában jól van beállítva. Akkor kellene csak a kontraszt értékét változtatni, s akkor is csökkenteni, ha vágná a fehéret, a 233,234, 235 sem lenne látható, ilyenkor addig kellene csökkenteni a kontrasztot, amíg már csak a 235 olvad bele a fehér háttérbe. Mivel nálad látható, ezért felesleges a kontraszt értékét emelni, mert csak más problémát fogsz generálni vele.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mikrofon #6163 üzenetére

    Erre válaszolok inkább, mert ide jobban kapcsolódik.
    Jól belevittek téged ebbe a fényképezésbe, aminek kb annyi értelme van, mint audio rendszert tesztelni és megosztani a Youtube-on. Látszik, hogy sok energiát belefektettél, s a lehetőségekhez képest jól is csináltad, az eredményekről nem te tehetsz, s jól is látod, hogy nem lehet úgy lefényképezni egy tévén megjelenő képet, mint amit te látsz. Én arra lennék egyébként kíváncsi, hogy az nagyon jó, hogy a fehérhez lőtted be a gépet, mert mindent a fehérhez viszonyítunk. Viszont ilyen beállítás mellett, tételezzük fel, hogy a tévé fekete vágási szintje jól van beállítva, s az AVSHD709 Fekete vágási mintájáról készítve képet, mennyi oszlop van bezárva az így készített képen.
    A 2.képet nézegettem, s nem igazán tiszta a hozzászólásodban a megjegyzés, kis ellenmondást érzek. Illetve lehet inkább, hogy nem értem egyértelműen, mennyit is javítottál a képen. Szerintem a "javítás" kicsit sok lett, bár nem ismerem ezt a képet, de eltüntetted az árnyékot is a szem körül, s biztosan láthatóvá váltak olyan részletek is, amiket nem szabadna látni. A szem alatt van egy kis fényes háromszögszerű alakzat, amit az arcra kerülő fény okozz. Ez oldalról érkezik, így szinte biztosan a szem árnyékban van. Mivel nagyon kivilágosítottad a szem körüli részt, az a kontraszt is eltűnik, amit az árnyékos rész és az alakzat között van az eredeti képen. Én ezt az eredeti képet úgy tudnám elképzelni, hogy az első képedhez képest a szem körüli részt csak egy kicsit világosítanám, soknak találom a jelenlegit.
    Kérdés az, hogy ezt így is látod a kijelzőn, vagy többet szerettél volna megmutatni? Így most olyan, mintha a gamma picit világosabbra lenne emelve, s ez a többi képen is látszik.
    Keresni kell olyan filmjeleneteket, amiket már nagyon ismersz, s más készülék esetén azzal tesztelni a különbséget a két készülék között. Erre a sötét részek megjelenítésének a tesztelésére jó a The Dirk Knight című film 06:35 körüli része, amikor felnéznek az égre. A jobb oldali épület részleteit lehet összehasonlítani, ott sem jó, ha minden részletet látunk, s az sem ha teljesen sötét az épület.
    Te már tettél annyit ebben a topikban, hogyha azt írod, hogy jó az árnyékmegjelenítése a tévének, akkor én azt elhiggyem neked képek nélkül is. S mikor tudjuk valakiről, hogy azért valamennyire ért hozzá, akkor az elég kellene lennie.
    A képeknek gyakorlatilag annyi értelme van, mint filmrészletekkel elindulni jól kivilágított áruházakba tesztelni tévéket.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mikrofon #6168 üzenetére

    Csinálnak ilyet az emberek, azért nem értettem pontosan mire megy ki az egész, de most már értem.
    Konkrét eset egy helyen ahol voltam, éjszakai jelenet, egy férfi és egy nő sétálnak és az utcai lámpa tőlük balra. Értelemszerűen az arcuk jobb oldalának árnyékban kellene lennie, de annyira megemelve a fekete szint, hogy az egész arcuk látszik. A felhasználók így szeretik, hogy mindent látnak, még azt is, amit nem kellene.
    Mérés nélkül gyakorlatilag egy végpontozást kellene a készülékeken be csinálni, egy hasonló színhőmérsékletet választani, s akkor már legalább a sötét részleteknél a gyakorlottabb szem észreveszi a gamma különbségeket. Mást szabad szemmel nem lehet csinálni.
    Nem csak a te szemed, senki szeme nem alkalmas pontos beállításra. Sok tapasztalattal, méréssel talán a fenti paramétereket be lehet állítani, de egy fehéregyensúlyt már szemre nem lehet beállítani.
    Írtad, hogy a fehérhez kezdted az állítgatást, egy mérő azt is megmutatná egyből, hogy az a fehér nem igazi fehér.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Piftuka #6170 üzenetére

    Nem értünk egyet, de nincs ezzel semmi baj.
    Kíváncsi lennék rá, mi számodra egy normális teszt egy áruházban.
    Ahogyan én látom, amilyen szórás van ma a készülékek között, teljesen felesleges a kiállított példányt tesztelni, mert ha van bontatlan, akkor úgyis azt fogod hazavinni. A szórás miatt, pedig a zsír újnak lehet lesz valami nyűgje, s akkor addig cserélgeted, amíg egy jót nem kapsz?
    Egy kivilágított áruházban a sötét részletek visszaadását hogyan teszteled? Mert itt most leginkább erről volt szó.
    Szerintem egy nem átlagos vásárlónak most a netes rendelés a legbiztosabb beszerzési lehetőség sajnos, mert akkor otthon, a felhasználási szokásainak megfelelő körülmények között tudja tesztelni a kiszemelt készüléket.
    Az Lg topikban ma is kérdés volt, a nano863-as készülék. Lebeszélték róla, fórum tapasztalatok alapján, tele is van a topik rossz tapasztalatokkal. Én a múlt héten mentem volna kalibrálni egyet, de elmaradt a kalibrálás, annyira pontos volt gyárilag. S semmi olyan rossz tapasztalat nem volt vele, mint a topikban fel van emlegetve. Se bevilágítás, sem blooming, kifogott egy jó készüléket. Ha olvassa a fórumot, lebeszélik róla, így pedig meg van elégedve. Igaz, hogy lengyel vásárlás, szerintem korrekt ha ezt is megjegyzem. Lehet az is, hogy ide a gyengébb példányokat küldik, ezt eddig azért nem írtam sehol, mert nem szeretnék én ebből feszültséget gerjeszteni. Egy példánnyal találkoztam én abból a sorozatból, s az jó volt. Ezért nem fogok én senkinek ajánlani azt a modellt, mert ha ide meg a gyengébb példányokat küldik, akkor ne engem szidjanak.
    Ezért gondolom én úgy, hogy aki tényleg jó tévét szeretne vásárolni, annak sajnos a netes rendelés által biztosított 14 napos lehetőség most a legtutibb tesztelési célra.
    S sajnos olyan nagyon sok készülék sincs, amit nagyon komolyan kiszemeltként lehetne kezelni, gyártónként talán egy, jobb esetben két modell.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mikrofon #6310 üzenetére

    SDR-ben a 120 nits fénysűrűség eléréséhez, a beállított kontraszt érték mellett a 39-es Fényerő érték esetén éri el a cél fénysűrűség értéket. HDR esetén értelemszerűen maradhat a max Fényerő, sőt akkor a kontraszt értékét sem célszerű csökkenteni. HDR esetén a fekete szint beállítására használatos vezérlőn kívül mindent maxra lehet állítani.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mikrofon #6313 üzenetére

    Én pedig 100 nits csúcsfénysűrűség értéken használom az enyémet, igaz én általában csak este tévézek, sötétben. Így nekem ennyi is elég, ez csak megszokás kérdése.
    Ez a Fényerő érték egyébként attól függ, milyenek a környezeti fényviszonyok az adott helyiségben. A 120 nits természetesen sötét egy világos helyiségben, ez nem is megszokás kérdése. De sötét helyiségben a 100-130 nits értéknek elégnek kellene lennie. Sötét helyiségben 200 nits körüli érték már a szemnek sem tesz túl jót hosszú távon.
    A Fényerő értékét lehet gyakorlatilag változtatni büntetlenül, mert ez a panel általános fényerejét változtatja, kevésbé van hatással a paraméterek változására, mint például a kontraszt vagy a fekete szint változtatása.
    Ezért az értelme az, hogy kevésbé változtatunk a videójelen, viszont a helyiség fényviszonyának megfelelő fénysűrűség értéket lehet beállítani. Ezt a célt szolgálja ez a vezérlő.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    Az én értelmezésem szerint, a fórumtárs nem konkrét beállítások után érdeklődött, hanem hogy melyik vezérlő konkrétan mit csinál, mit kell vele beállítani, s esetleg hogyan.
    Ezt nem értem miért privátban kell egyébként megbeszélni, sokaknak segítség lenne, akik nincsenek tisztában a dolgokkal. Egyáltalában nem biztos, hogyha nekünk valami egy bizonyos értéken tetszik, az úgy jó is. Többet érne egy ilyen magyarázat, s akkor mindenki magának be tudná állítani a dolgokat. Sokat úgy sem lehet egyébként szemre állítgatni, a mai készülékek nagy része már gyárilag elég jól be vannak állítva. Műszeres kalibráció nélkül szemre pár dolgot lehetne állítani, ezt elmagyarázni nagyobb segítség lenne, mint konkrét értékeket megadni.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz tozso76 #8826 üzenetére

    Ilyenkor sokat segítene az az információadás, hogy milyen beállítások mellett tapasztaljátok ezt a jelenséget.
    Feltételezzük, hogy az ajánlott beállítások mellett a fehér még rendelkezik valamilyen árnyalattal. Esetetekben pirosas, rózsaszínes. Ezt a színhőmérséklet hidegebb értékére való állításával lehet korrigálni. Esetleg a 2 pontos fehéregyensúly erősítés opciónál a pirosat csökkenteni.
    Azért azt is tudni kell, hogy ilyenkor ne videóanyagot használjunk, hanem az erre való tesztmintákat. Simán lehet az is, hogyha csak egyes esetekben pirosas a kép, akkor az adott anyag olyan.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz tozso76 #8854 üzenetére

    Ez milyen mérő? Nem régi fajta? Mert azok képesek elsodródásra, s akkor valamelyik szín többlet lesz, hiába mutatja a szoftver jónak. Milyen szoftvert használtál?
    Sokkal gyengébb tévéket is kalibráltam a tűréshatáron belüli dE értékekre, s egyiknél sem volt jellemző sem a fehérre, sem a bőrszínre a túlzott piros árnyalat.
    Ha a mérés kiegyensúlyozott fehéregyensúlyt mutat, s a Near white mérés is megfelelő, akkor én inkább a mérőre gyanakodnék.
    Sokan használnak itt is ilyen tévéket, senki nem panaszkodott eddig.
    Mennyi a színhőmérséklet alaphelyzetben a meleg színhőmérsékletnél? Nem kell drasztikusan már a 9000K-t választani következő lépcsőnek, gondolom van még közte lehetőség. Ha a meleg-et választva pirosas, s a Hideget választva számodra túl kék( amit megértek), akkor nézd meg a köztes, Normal opciót.
    Ezen szerintem sw -vel nem igazán fognak javítani, mert a többség hidegebb színhőmérsékletet használ, s ha a meleg színhőmérsékletet sem lehetne beállítani, azt azért gondolom Vhiktor a tesztjében csak megemlítette volna. Úgy a mérése semmit nem érne, ha kalibrálja a megjelenítőt, s ilyen szemmel látható hibás megjelenítés a végeredmény.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Eagl3 #11242 üzenetére

    "Az az érdekes, hogy csak youtube-nál vettem észre de ott sem minden videónál."
    Itt a válasz a kérdésedre. Azok az anyagok rosszak, amelyeken látod. Egyébként is semmilyen Youtube anyagot nem szabad referenciaként kezelni, képesek belenyúlni a feltöltött anyagba.
    S mielőtt jönne a kérdés, hogy más eszközödön jó, látni kellene, hogy te mit látsz jónak, s mit nem.
    Elmondásod szerint filmek esetén helyes a megjelenítés, enyhe pirosas árnyalattal. Ezt a Fehéregyensúly magas vagy Gain opciónál a piros csökkentésével lehet korrigálni. De a kalibrálás pont arról szól, hogy amilyen jel a bemenetre kerül, az jelenjen meg a megjelenítőn. Ekkor látod azt, s lehetsz biztos benne, hogyha valamely videóban nem megszokott a megjelenítés, akkor az vagy szándékos, vagy már a forrásoldali hiba, amit nem érdemes korrigálni.
    Esetednél maradva, ha azokhoz a videókhoz állítanád be a megjelenítőt, amivel most gond van, akkor ami eddig jó volt, az lesz piros hiányos. Ilyen jelenséget nem lehet kalibrálással javítani.
    Ha általában a filmek és a Youtube-os anyagok nagy részével elégedett vagy, akkor esetleg amit írtam piros csökkentéssel kísérletezhetsz. De ez nem fogja megoldani a próblémás részeket.
    Egyébként én is találkoztam már olyannal, hogy sorozat egyazon évadában, de más részben másképpen történt a bőrszín megjelenítés. Ezzel nem lehet mit kezdeni, el kell fogadni, hogy valamiért így készülnek el bizonyos anyagok.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz eisento #11586 üzenetére

    Teljesen mindegy mi a forrás, arra nem létezik külön szabvány.
    Létezik sdr-re és hdr-re. Így a PS5 hdr esetén beállítod a HDR-re való beállításokat, SDR anyag esetén pedig az sdr-re érvényes beállításokat. S ezt megteszed minden forrás esetén.
    Nincs olyan szabvány, hogy sportműsorra, filmre, zenei anyagra. A szabvány sdr és hdr között tesz különbséget.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz Nwis86 #15667 üzenetére

    Nem ilyen teszt videókkal kell beállítani a megjelenítőt. Vannak erre megfelelő tesztábrák. Honnan tudod, hogy mit kellene látnod ezen a videón, s mit amit már nem? Senki nem teszi közzé, hogyan készítették az adott anyagot, minek kell láthatónak lennie, s minek már nem.
    Ezért célszerű az erre készített anyagokkal beállítani a fekete vágási szintet, s ha jó a sötét részletek megjelenítése is, akkor azt látod, amit kell.
    A panel teljesen jól működik, szemben sötétebbnek kell lennie, mint oldalról.
    Én a fekete vágási szint alacsony értékére tippelnék elsősorban, ezt kellene normális, erre a célra készített mintával ellenőrizni, nem műsoros videóval.
    Ha ez jó, akkor a sötét részleteknél a gamma értéke magas( minden dinamikus képjavítóval csak rontasz a helyzeten), ezt igazából kalibrálással lehet csak megfelelően beállítani. Lehet próbálkozni a több pontos fehéregyensúly alsó részén az értékek emelésével, de az a lottó húzáshoz hasonló. Bár ma szombat van, minden előfordulhat.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz mikrofon #18367 üzenetére

    Ha a youtube-os tökéletes kép kalibrált értékeit vásároltad meg, akkor nem csoda. Azzal az sdr kalibrálással valami nem kerek, így az értékek sem lehetnek jók.
    Ha másik készülék kalibrálás értékeit vásároltad meg, akkor sok minden lehet, az értékek még jók is lehetnek, csak mivel a te készüléked másképpen van eredetileg beállítva, nem alkalmazható ezek az értékek rá.

    codec project

  • junior19

    senior tag

    válasz boborján2 #21989 üzenetére

    Warm5 értéken sok a piros és a zöld, kevés a kék, ezért sárgás. De ez általában csak pár száz K eltérést jelent, viszont a szemünk a pirosra a legérzékenyebb, így ezt a pár száz K eltérést is zavarónak láthatjuk. Minél jobban eltoljuk az értéket 0 irányába, a kék lesz túlsúlyban. 0 állásban akár 7500K-t is elérheti a színhőmérséklet. De mivel a kékre kevésbé érzékeny a szemünk, mint a pirosra, ezt a magasabb eltérést sem találhatjuk zavarónak. Ha még a hidegebb színhőmérséklethez is vagyunk szokva az még rátesz egy lapáttal.
    A Warm5 akkor ajánlott, ha valaki kalibráltat, mert ekkor kell a legkevesebb korrigálást végezni a megfelelő eredményhez. Kalibrálás nélkül Warm4-3 lehet az ajánlott. Aki inkább a 0 közelébe tolja a csúszkát, az ne kalibráltasson, mert nagyon a kék többlethez van szokva, s számára már zavaró lehet a szabvány érték. Hacsak nincs benne hajlandóság, hogy elfogadja a helyes megjelenítést.

    Hozzá kell viszont tenni, hogy sokszor csak a fehérre van utalás, de ez minden színre hatással van. Tehát aki nagyon hideg színhőmérsékletet használ, az arcbőr helyes megjelenítést se várjon. A piros is inkább bordó lesz, s ez minden színre igaz.

    codec project

Új hozzászólás Aktív témák