Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz wallace 234 #1658 üzenetére
Úgy érted, hogy meghibásodott ez a funkció a készülékedben?
Mégsem ajánlott az X825? A felhasználói hozzászólások között viszonylag sok hasonló tapasztalatot írnak le. Az új készülék eleve rossz soundbar résszel érkezett, vagy valami más hibával...
Tetten érhető tehát az olcsóbb gyártás eredménye?"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Tomacko #1666 üzenetére
Én nem "általánosítottam", hanem kérdeztem, ráadásul nem "húztam rá az újabb sorozatokra", ugyanis egy konkrét típus kapcsán tettem fel a kérdésemet!
A soundbar meghibásodásáról, és nem működő csatlakozóról, valamelyik külföldi fórumon olvastam.
Számomra azért is fontos az információ, mert egy jó ideje követem a TCL palettáját, és szoktam is ajánlani a fórumon a termékeiket. Ha egy készülékükről kiderül, hogy nem megbízható, vagy a jellemzőhöz képest nagyobb a meghibásodási rátája, akkor azt nem fogom ajánlani, mert a felhasználók szeretnék elkerülni a még oly' vadonatúj, garanciális készülék esetében is a "csereberét". Ez teljesen érthető is.
(Nem mellesleg lehet, hogy egy "Roku 8", vagy valamelyik újabb, X sorozatba tartozó, prémium Mini LED-es készülékük lesz a következő tévém.)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Természetesen mindegyik valamilyen interpolációs megoldást használ.
Ha hinni lehet a technikai adatoknak, akkor a 6xx sorozatból a 680 teszi a leghatékonyabban."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
-
Piftuka
veterán
Természetesen kapcsolható, illetve legalábbis állítható a mértéke. Jellemzően a képbeállítások menüben, a mozgás ("Motion") almenü megfelelő "kapcsolóival".
Ez ugyebár készülékenként, és operációs rendszerenként, valamint gyártónként más és más elnevezést kaphatott, és más fokozatokban állítható."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Eszerint nem használ semmilyen interpolációs megoldást.
Találtam olyan forrrást is, amely szerint csak a ROKU platformmal szerelt készülékeik használják, "Action Smoothing" néven.
Ennek kapásból ellentmond az "R625", és az "X" sorozat minden Android-os tagja, amelyekben egészen biztosan van ilyen beállítás.
Viszont mivel eszerint sincsen mozgásjavítás, így azt gondolom, ez a helyes válasz a kérdésedre.
Hivatalosan elképedtem! Elnézést, hogy fentebb nem jó információt adtam!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz wallace 234 #2010 üzenetére
Ez az info honnan származik? Ők a hivatalos hazai szervizközpont, vagy az importőr is?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Kiskutya #2163 üzenetére
Első sorban nem az számít, hogy ki mit "reklámoz", hanem, hogy a gyártó mennyi jótállást vállal a termékre. (Jogvita esetén viszont jól jön egy a gyártó oldaláról mentett fotó a gyári garanciáról, vagy a termék dobozán a gyári garanciát hirdető felirat fotója, ill. maga a doboz.)
A TCL televíziók esetében ez 5 év. Amennyiben a Telekom a hivatalos hazai importőrtől vásárolja a TCL termékeket, úgy semmi problémája nem lehet azzal, hogy az 5 év gyári jótállást továbbadja a fogyasztónak.
Erre egyébként jogszabály is kötelezi.
Az 1 éven túl felmerülő esetleges garanciális igény esetén (de akár azon belül is) sem küldhet tovább a "szervizhez", hogy velük intézd a javíttatást/cserét, mert a fogyasztói szerződést velük kötötted, ők felelnek egyetemlegesen a garanciális jogaid biztosításáért.
Tehát amennyiben szükséges, nyugodtan fordulj hozzájuk. (Fordulhatsz közvetlenül a szervizhez is, ha számodra az a kényelmesebb, egyszerűbb, de a lényeg, hogy erre a forgalmazó nem kötelezhet. Ez a te döntésed.)
Ha pedig esetleg "saját szakállukra", a hazai importőrt megkerülve ők maguk szerzik be a TCL termékeket, akkor a törvény értelmében importőrré válnak, tehát megint csak kötelesek a gyári jótállást továbbadni. (Ráadásul közvetlen beszerzés, és EU-s képviselet hiányában, még gyártónak is minősülnek, tehát nem csak a fogyasztói jogokért, de még a termékbiztonságért is ők felelnek.)
Plusz info-ként érdemes tudni, hogy idén augusztustól a hazai fogyasztóvédelem nagyobb hatáskört kapott, mert immár a teljes ellátási láncot ellenőrizheti (forgalmazó, nagykereskedő, importőr, gyártó, és még ezek raktárai is), amennyiben a lánc végén a fogyasztó áll. Ez egy nagyon-nagyon fontos lépés a hazai fogyasztóvédelem történetében, és nagyon jó dolog a fogyasztókra nézve. (Pláne azok után, hogy az elmúlt évtizedben mennyire "megnyirbálták" a fogyasztóvédelem hatáskörét.)
És még azt is érdemes tudni, hogy amennyiben a Telekom minden hazai fogyasztónak a fentieket kommunikálja (márpedig az itteni hozzászólások alapján így tűnik), akkor még a GVH felé is lehet tenni közérdekű bejelentést.
Hiszen nem elszigetelt esetről van szó, hanem több száz, vagy több ezer fogyasztót érintő jogsértésről. (Fogyasztók széles körét érintő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.)
Arra vonatkozóan ugyanis nekik van hatáskörük intézkedni.
Legyetek mindig tudatos fogyasztók!"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz zsotty4 #2205 üzenetére
Az EMAG speciális eset. Ők ún. "Marketplace", tehát nem csak az általuk forgalmazott termékeket hirdetik a webáruházban, hanem rengeteg partner kínálatát is elhelyezik ott.
Kvázi úgy működnek termék értékesítésben mint az utazásközvetítők. (Amelyek utazási irodák által összeállított, nem saját utakat értékesítenek tovább, az utazási irodától kapott haszonkulcs fejében.)
Az ügyben még én is gyűjtöm az info-t, hogy a hazai fogyasztói jogrendbe ez hogyan illeszkedik, de én nem kedvelem. Nekem is van egy folyamatban lévő ügyem velük, mert a náluk vásárolt termék svájci gyártójához irányítottak, mondván "ők csak meghirdették a terméket, de azt a svájci gyártó, ill. annak szaküzlete szállította le".
És egyébként tényleg... Svájcból jött a csomag, a számlát is tőlük kaptam, még csak magyar nyelvű garancialevél és használati utasítás sem volt a termék csomagolásában. A garancialevél viszont a mindenhol feltüntetett 3 év gyári garancia helyett csak 2 évet ír.
Csakhogy én a fogyasztói szerződést mégis az EMAG-gal kötöttem, az ő webáruházukban regisztráltam, rendeltem, fizettem, ezért a többi "sallang" nem érdekel.
Summa summarum: ha a termék adatlapján azt látod, hogy "Forgalmazza: az EMAG", akkor elméletben minden szempontból velük vagy jogviszonyban, és megkerülted a Marketplace-t.
Én ilyen drága terméket biztosan nem tőlük vennék. (Mert amíg működik, addig minden szuper... csak aztán, amikor jön egy esetleges garanciális ügyintézés, meg az azzal járó idegeskedés... Kinek hiányzik mindez?)
Ha TCL tévéről van szó, akkor Media Markt, ahol szóba sem jöhet, hogy nem importőrtől vásárolnak, tehát biztosan megkapod az 5 év jótállást."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Annyi pénzért, amennyiért most a 65 colosat adják, nem kérdés, hogy jó vétel. Az 5 év garancia mellett már szinte ajándék a jelenlegi áron.
Egy 2019-ben piacra hozott, korrekt, jó kontrasztú, 60 Hz-es VA panellel szerelt tévéről van szó, Android OS-sel (annak minden előnyével és hátrányával).
Azt viszont érdemes tudni, hogy az EP6xx szériában az elérhető információk szerint nem állítható az interpoláció. (Tehát ha a mozgásmegjelenítést finomhangolnád, arra ennél nincsen lehetőség.)
Hasznos olvasnivaló: Technikai specifikációk
Szerk:
Alternatíva a "Hisense A7xxx" széria. (És azt az 55 colos, QLED "U7"-est is korrekt áron adják.)[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
A 40 Watt-os zenei teljesítmény valószínű barokkos túlzás, de a tévé hangerejével valószínűleg nem lesz problémád. Ezek a "lapos" tévék is kellően hangosak tudnak lenni.
A hangminőség az, ami elmarad az elvárttól. Csodák nincsenek... ha jó minőségű hangot szeretnél, akkor érdemes lesz majd egy sztereo hangfalpárt, vagy házimozi szettet is beüzemelned.
(Én mondjuk a tévémet tévé adáshoz a saját hangszóróival használom. Az egy 2015-ös, SONY, egészen korrektül szól. DVD és BD filmekhez viszont mindig beüzemelem az 5.1 DD hangrendszert.)
Azt pedig a legnagyobb jóindulattal tanácsolom, hogy a szobát tudjátok úgy rendezni, hogy a 65 colos is beférjen, akkor tegyétek meg.
Az 55 és 65 között a látott kép esetében azért elég nagy különbség van. A kijelző mérete soha nem lehet "elég nagy".
(Amúgy az 55 colos változatot is jó áron adja a MM, de a 65-ös jobb vétel ár/érték arányban.)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
"olyan könnyen megszoktam, hogy nem tudnék kisebbet nézni. "
Igen, ez így kezdődik, ha az ember filmrajongó.
Én kezdtem gyerekkorunkban a fekete-fehér, mono, fadobozos Videoton tévével. Ezt követően egy domború képernyős, de már "sarkított" 50 cm-es, japán gyártású Hitachi színes tévé.
Majd jöttek az első "nagy képernyős", 72 cm-es, 4:3 képarányú, "sarkított" Philips, Thomson, stb. CRT tévék, sztereo hangszóróval... Akkor az volt maga a "virtuális" valóság.
Ezeket követte az első Philips CCFL LCD tévé, immár 16:9 képaránnyal, de csak 32 colos méretben.
Majd egy 42 colos IPS paneles, Full HD LG készülék, míg eljiutottam a jelenlegi 55 colos SONY VA paneles LCD tévémig.
Amit nagyon kedvelek, de szeretnék minél hamarabb feljebb lépni egy minimum 75, de inkább ~80-90 colos 4k/8K HDR készülékre. Ugyanis az 55 col képátló néha már kicsi.
Hát így megy ez...."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz beholder00 #2382 üzenetére
Telekom? A 65C715-re gondolsz?
Hátha érdekel... ebben az árkategóriában alternatívája kb. ez a tévé: HISENSE 65U7QF 65" UHD VIDAA Smart QUANTUM ULED televízió, 163 cm"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Mr/Brooks #2400 üzenetére
Ha 300.000 forintig keresel 65 colos készülékeket, akkor még a HISENSE 65U8B lehet alternatíva.
Valódi 120 Hz-es, 8+2 bit-es VA panel, Quantum LED technológia, remek felszereltség...
A TCL C815 egy fokozattal jobb tévé, de ebben az árban ez egy nagyon korrekt vétel.
Vincent Teoh tesztje: Hisense U8B 4K ULED TV Review
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Sajnálom, hogy így jártál!
Azt viszont fontos megjegyezni, hogy a gyakorlati tapasztalatok alapján a "felhősödés" ("fényszivárgás") problémáját nem lehet egyértelműen adott háttérvilágítás típushoz, vagy a kijelző méretéhez kötni.
LCD vonalon mindenféle tévéből előfordul ilyen is, olyan is...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Mr/Brooks #2409 üzenetére
Kívánom, hogy sok örömödet leld benne!
Természetesen ennyi pénzért (ha hajandó és képes is vagy azt a +30.000 forintot kifizetni érte) az újabb modell jobb vétel.
A FALD előny lehet, és állítólag javítottak a mozgásmegjelenítésén is...
Majd alkalmasint, írjál kérlek egy részletes beszámolót róla!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Ha szabad, pár gondolatot megosztok a fentebb elhangzott beszélgetésszálakkal kapcsolatban...
- A TCL és a Hisense évek óta szeretne betörni a komplett európai piacra. Eddig ugyanis a fejlett, (innen nézve) "tengerentúli" piacokra fókuszáltak.
Ez első sorban az USA, ausztrál és brit piacokat jelentette. Pár éve pl. USA-ban a 9. helyen álltak a gyártók között, de folyamatosan jöttek fel, és céljuk az első helyet elérni, és megtartani.
Az Arab Emírségek is adja magát, hiszen nagyon nagy a vásárlóerő, ráadásul ott a foci is nagyon népszerű, a Hisense pedig évek óta előszeretettel köti össze a marketingjét a komoly labdarúgó eseményekkel.
Nem véletlen, hogy 2018-ban az oroszországi Világbajnokság fő szponzora is a Hisense volt.
És a 2020-as (egyelőre bizonytalan kezdetű) Európa Bajnokságnak is ők a támogatói.
A világ legnézettebb sporteseményeiről van szó, az eseményeket megelőzően erősen megnövekedett vásárlóerővel kombinálva a fejlett piacokon. Szóval jó stratégia.
- Aki panaszkodik a TCL és egyéb tévék Android alapú operációs rendszerére, annak a személyes tapasztalataim is maximálisan igaza van alapvetően.
Ám azt is vegyétek figyelembe, hogy Ti mennyire szerencsések vagytok, ezzel a "béta szoftver" oda-visszapakolgatási lehetőséggel!
A SONY tévék esetében aztán nincsen kecmec. Ha felraktad az aktuális OS-t, onnantól nicsen visszaút.
(Én is felraktam az akkori új tévémre az idő közben megjelent, "továbbfejlesztett" OS-t, amitől csak még szarabb lett a működése. Azóta még kétszer jártam így - bízva a SONY mérnökeiben - és jelenleg a legfejlettebb OS mellett a leglassabb, legbugosabb az Android a tévén. Ez van.)
Szóval nézzétek úgy, hogy Nektek, TCL tulajdonosoknak az a bizonyos pohár "félig tele van"!
- Az pedig a személyes véleményem, hogy nem feltétlenül jó, ha ilyen mindenféle "házilag szerkesztett" firmware programmal kísérleteztek.
A fenti példa a szoftvercsere hatására előidézett felhős panellel elképesztő. Azt mutatja, hogy a szoftver az elektronikában durván feltekeri a LED-ek fényerejét. Valószínűleg rendesen túl is vezérli azokat.
(Sarkítok, nem vagyok villamosmérnök, de kb. úgy kell elképzelni, mint amikor egy 110 Volt-os hálózatra tervezett izzót, 220 Volt-ra csatlakoztatsz. Egy darabig világít, szép fényesen... aztán hamarosan kialszik örökre.)
Nem véletlen a gyári ajánlás, és gyárilag "behangolt" maximális fényerő. Az LCD tévék LED világítása esetében 2-3 év üzemidőn túl minden egyes további nap "ajándék".
Az említett művelet jelentősen lerövidítheti a háttérvilágítás élettartamát.
Szóval csak óvatosan, tudatosan..."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Kiskutya #2558 üzenetére
Biztosan klassz lehet akkora méretben is. Tudod, nekem egy egészen kiváló, 55 colos SONY tévém van, ám időnként már kicsinek találom.
Ráadásul éppen átalakítás alatt a szoba... még messzebb fog kerülni a nézési pozíciótól, így lassan már tényleg "érik" a váltás a nagyobb képátlóra.
55 colról, 75-nél kisebbre nincsen értelme lépni. A Samsung Q9/95 adná magát, de soha nem fizetnék 2-3 millió forintot egy tévéért, de még 1 milliót sem.
Sajnos a TCL "Mini LED FALD"-os X szériája is nagyon drága, ezért reálisan a Hisense U8Q, vagy a TCL C815 irányába kell majd továbblépnem.
Mivel sajnos a Hisense csak 65 colos méretig készíti azokat a tévéit, ezért még jobban szűkülnek a lehetőségek. A C815 tehát abszolút reális alternatívának látszik.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Vótmá?
TCL Launch 2020 6-Series (R635) Mini-LED TV: 120Hz, QLED, VRR, Dolby Vision
Én jelenleg ezt a készüléket várom a legjobban!
Ha és amennyiben olyan jó lesz, mint a TCL ígéri, és amennyire a világ házimozi rajongó fele várja, és valóban annyira olcsó lesz, mint mondják, akkor szerintem megvan a következő televízióm.
A legjobb hír ugyanis, hogy 75 colos méretben is elérhető lesz!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Nagyon remélem, hogy Európában is forgalmazzák majd! (Említik, hogy jön a 8-as széria is.)
Mert ahogyan mondtad, 75 colos (vagy nagyobb) méretben egyelőre nincsen "épkézláb" megoldás nálunk...
Amúgy jó volna, ha a Hisense is belépne a nagyobb képátlójú készülékek piacára, mert a jobb tévéik 95%-a csak maximum 65 colos méretben érhető el!
És bizony, amikor házimoziról beszélünk, a "kijelző mérete soha nem lehet elég nagy"!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Botika89 #2581 üzenetére
A "felhősödés", fényszivárgás nem "C715-függő", hanem LCD-specifikus jelenség.
Sajnos minden készülék esetében van egy bizonyos % esély arra, hogy ilyen szempontból rosszul sikerült panelt fog ki a felhasználó!
Mivel az egyes gyártók rengeteg féle "panelszendvicset" alkalmaznak, és az egyes szegmensekbe készülő televízióik építési minősége is nagyban eltérő lehet, ezért az a bizonyos százalék nem egy meghatározható, állandó szám.
Bizonyos modellek jobban sikerültek, és alig hallani vonatkozó panaszt velük kapcsolatban, más konkrét típusok esetében pedig a felhasználók zömének nem volt szerencséje azon a bizonyos "panel lottón".
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
"zavar, hogy akad, ,,darál" a kép és auto-n van vagy feljebb veszem, akkor előfordul, hogy ,,szellemképesedik" vagy nem is tudom mi erre a jó szó "
A szaggatást "stutter/judder" elnevezéssel illetik, a második jelenség, az "elmosódás", avagy "blur".
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Bobby G. #2625 üzenetére
Szabad tudni, mi alapján választottad ki azt a két készüléket a 65 colos TU8000 helyett?
Az ES560 "belépő" szint (ráadásul 40 colos a legnagyobb elérhető méret belőle), és egy fokozattal az E660 is gyengébb eresztés, mint a Samsung.
Ráadásul az EP660-ban nem állítható az interpoláció. Fix, gyári érték.
Én a helyedben azért ezt átgondolnám. A kérdés, hogy mennyi pénzt vagy képes és hajlandó költeni a célra!? (És mekkora képátlójú televíziót szeretnél?)
"Aquila non captat muscas."
-
-
Piftuka
veterán
válasz katona84 #2646 üzenetére
Nem "feleslegesen", mert ha érzékeny vagy a mozgásmegjelenítéssel kapcsolatos jellemző "anomáliákra", a szaggatársa, akkor a natív 100/120Hz-es panel fontos.
A fenti kérdést viszont azért nem helyesen tetted fel, mert két eltérő kategóriájú, és - ami még fontosabb - két merőben más méretű tévé összehasonlítását kérted.
Ez az "almát a körtével" esete. Nagyjából olyan, mint amikor egy közép kategóriás terepjárót, és egy felső-kategóriás sedan-t tennél egymás mellé, és megkérdeznéd tőlünk, hogy "szerintetek melyik autó lenne jobb?"...
Mert... Milyen célra? Milyen felhasználási területre? És melyek a preferenciáid, amikor televízióról van szó?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz sztomi1981 #2702 üzenetére
Hátha érdekes... Abban az árkategóriában még ez is egy jó vétel: Hisense H65U8B
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
"Tudtommal az első évben az eladóhoz is viheted, hogy szerviz. Utána már közvetlenül a szervizzel kell tárgyalni."
Rosszul tudod.
Tartós fogyasztási cikket annak teljes jótállási időtartama alatt viheted a forgalmazóhoz (az "eladó"), amennyiben úgy tartod jónak.
A fogyasztói szerződést vele kötöd (amikor megvásárolod a terméket), vele állsz jogviszonyban, a törvény által garantált garanciális jogaidat neki kell biztosítania.
(Ha számodra kényelmesebb közvetlenül a szervizhez fordulni, azt is megteheted, de erre egyetlen forgalmazó sem kötelezhet téged, amíg a megvásárolt termékre érvényes jótállás él.)
Ezen kívül törvény írja elő, hogy a "rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani."
A legtöbb televízió ebbe a kategóriába tartozik. Tehát még csak vinni sem kell sehová, hanem megvárni, amíg a szerviz képviselői megérkeznek, és a helyszínen javítják, vagy (saját költségükre) elszállítják, majd visszahozzák a javított példányt.
A termék hibájára vonatkozó bejelentést pedig - szintén - akár a forgalmazónál, akár a szerviznél megteheted.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Kiskutya #2736 üzenetére
Ha ők nem így gondolják, akkor fel kell hívni a figyelmüket a vonatkozó jogszabályra.
És - többek között - ezért "trükkös" a manapság nagy divatként alkalmazott "garancia kiterjesztés".
Amelyek zöme egyfajta biztosítás, annak minden hátrányával; értékcsökkenéssel, a jótállási időtartamra jellemző, ahhoz képest már kedvezőtlenebb garanciális feltételekkel (beleértve a "meghibásodott termék szállításáról Önnek kell gondoskodnia" kitételről), stb.
A hírek szerint a SONY saját garancia kiterjesztése (5 évre) valóban a jótállás meghosszabbítását jelenti. Ezt a törvény ún. "önként vállalt jótállásnak" hívja. (És nagyon korrekt dolog a SONY részéről.)
De vigyázni kell akkor, ha 1-2 év gyári jótállással rendelkező termékre +3 év, fentebb említett "biztosítást" vásárol az ember! (Én erről a konstrukcióról - immár több személyes tapasztalat alapján - mindenkit lebeszélek, ha egy mód van rá.)
A TCL esetében egyértelmű a helyzet, mert a gyártó 5 év jótállást biztosít a televízió készülékeire.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
"Ha nem tévedek hasonló tudású vagy csak minimálisan marad el a C715-től"
Nem marad el. Sőt, sok szempontból eggyel magasabb kategória.
FALD háttérvilágítás, 120 Hz-es panel, ráadásul változtatható képfrissítés... Az egyik legjobban sikerült LCD az "U8QF" és a "H9G" mellett jelenleg.
(Az "EP660" pedig csak nagyon távolról "szalutálhat" mindkettőnek...)
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Sajnos az első felhasználók - lesújtó - véleményt igazolja ez is!
Ezt a tévét ennél sokkal jobbnak ígérte a TCL, és minden várakozás is...
Persze ízlés dolga, árcimke és egyéni tolerancia kérdése, de én elég szomorúnak tartom, hogy a "felszereltséget", a jó kontrasztot, és az elfogadható mozgásmegjelenítést lehet csak kiemelni pozitívumként.
A FALD háttérvilágítás jó dolog, de ilyen erős "blooming" mellett nem sok értelme van, illetve inkább csak rontja a képi élményt.
A fekete uniformitás, a szürke uniformitás (és ezek által a panel homogenitása) konkrétan borzalmas. (Oldalra "svenkelő" kameramozgásnál - pl. focimeccsek, akciójelenetek - durván jelentkezik a "DSE", avagy "sávosodás", ezt minden eddigi vásárló kiemelte.)
A 10 bit-es panel ellenére pedig nagyon rossz a színátmenete a tévének. Számomra ez a legmeglepőbb.
Mert a fentebb említett homogenitási problémákat még lehet magyarázni azzal, hogy a tesztelőknek nem volt szerencséje a "panel lottón". Ám ez utóbbi arra utal, hogy ez szimplán egy rossz minőségű VA panel. Kár érte!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Williamgrant #3025 üzenetére
A Vodafone vonatkozó internetes oldala alapján, sajnos igen!
Nekem itt a még elméleti síkon megtartott TCL tévé ki is esett a választási lehetőségek közül.
Majd ha korrekt módon megvetették a lábukat Európában, és Európának ebben a régiójában is, akkor talán ismét opció lesz. (Ami azt jelenti, hogy lesz megbízható, leinformálható, elérhető importőr, kifogástalan szervizháttér, megfelelő és átlátható garanciális feltételek, és a legjobb készülékeiket is elhozzák.)
Őszintén szólva, a sztorik, amiket itt korábban Telekom és a hivatalos hazai szerviz kommunikációjáról írtatok többen, azok hajmeresztőek."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
- Először is fontos elmondanom, hogy a kezdetek óta (1998) vagyok a UPC (immár Vodafone) előfizetője. Annyi féle kálváriát jártam meg velük, amit senkinek nem kívánok. Hidd el, nem kell bemutatni nekem őket!
Az viszont tény, hogy soha nem vállalták, hogy minden egyes, a piacon csak elérhető, CI+ kártyára felkészített televízióval működik a szolgáltatásuk.
A legutóbbi (egyben jelenlegi) tévém vásárlásakor erre is figyelnem kellett. A saját baráti körömben is volt olyan Philips, és LG tévé is, amely egyszerűen nem működött a UPC szolgáltatással.
Hiába az elmélet, amely szerint "elvileg minden 2010 után gyártott, CI+ csatolóval rendelkező" készülékkel működnie kell.
A UPC pedig soha nem vállalt garanciát erre. Sajnos ez a helyzet! Semmilyen törvény nem kötelezi őket arra, hogy "mindenáron", az összes lehetséges készülékkel garantáltan működőképes szolgáltatást biztosítsanak.
Márpedig amíg ez nem változik meg, addig ajánlott a felhasználónak olyan tévét vásárolnia, amelyre ők vállalják, hogy letesztelték a szolgáltatásukkal. (Minden egyéb esetben "lutri" a készülék beüzemelése.)
- A TCL ugyan "itt van", de nem olyan feltételekkel, amiket felsoroltam. Nyilván nem véletlen, hogy a Media Markt is megszüntette a termékeik forgalmazását. Számukra különösen fontos a megfelelő beszállítói, és szervizháttér.
Az pedig, hogy a Telekom hivatalos forgalmazó partnerként sem tudja eldönteni, hogy 5 év garanciát ad-e a tévéire, vagy sem... És hogy még a hivatlos szervizként megjelölt partnerük is a tévé dobozának megőrzését javasolja a "biztonság kedvéért" valami elképesztően amatőr dolog.
Az viszont tény, hogy nem erősíti a vásárlók bizalmát a cég termékei irányában.
S hogy miért van UPC is a tévék menüjében? Ne feledd, hogy a UPC nem csak Magyarországon működő vállalat; a szomszédos országokban is az egyik fő szolgáltató.
A TCL Europe pedig oda is szállít tévéket. Nem volnék tehát meglepve, ha mindez (a UPC integrálása a firmware-be) a szlovák, vagy a cseh, esetleg osztrák tévétulajdonosoknak volna köszönhető.
- Ami pedig a SONY szervizhátterét illeti.. .a válaszom: igen. Sajnos a rosszabbak közé tartozik, a Panasonic, és Philips garanciális szolgáltatásaival egyetemben.
Ám azért ne keverjük ide őket, mert egy "ezer éves", globális világcég, hazai hivatalos képviselete, a SONY Magyarország, a garanciális feltételeivel, disztribúciós láncával, képviselteivel messze magasabb kategória, mint az említett, magát hivatalos TCL partnernek tekintő "Gipsz Jakab 2010 Kft", az "őrizd meg a tévé dobozát" jellegű hozzáállásával.
Ahogyan fentebb is írtam, ez a márka ilyen szempontból még nagyon gyerekcipőben jár, és messze van attól is, hogy kijelenthessük: "megvetette a lábát Magyarországon".
Ahhoz a jelenleginél sokkal komolyabb jelenlét szükséges. (És nem ártana az összes típust sem behozni...)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Kiskutya #3092 üzenetére
58 colos méretben csak valamilyen VA panel lehet, mert IPS panelt nem gyártanak ilyen képátlóval.
Nyilván a TP Vision is alkalmazza azt, hogy akár több beszállítótól rendel panelt. Bárhogy is... a kategóriából, és a cég palettájáról a sorozat korábbi példányainak ismeretében valószínűsíthető, hogy hagyományos Direct LED megvilágítást kapott.
Összességében a C715 magasabb képminőségi kategóriát képvisel, és a 65 col azért szignifikánsan jobb, mint az 58, ezért én sok könnyet Kenwood fórumtársunk helyében nem hullatnék a Philips miatt.
Hozzátéve, hogy a SONY XE85xx egy nagyon jó tévé. Nem biztos, hogy jó dolog azzal összehasonlítani...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Ez pedig egy érdekes hír a házimozi rajongók, és TCL fanatikusok számára: TCL: jövőre piacon lehet az első QD-OLED TV
Ha sikerül nagy példányszámban legyártani ezeket a tévéket, akkor az remek alternatíva lehet az OLED tévékhez képest. (A prototípust személyesen tesztelő "tévés" újságírók, nagyon elégedettek voltak a látvánnyal.) Pláne, ha a TCL, és a Samsung - ahogyan ígérte nemrég - mennek tovább a QNED technológia irányába is.
Mondjuk én azért a "Dual Cell" elterjedésének is örülnék. Engem személy szerint a nagyobb fogyasztás nem zavar, ám a 12 bites panel, és a több millió dimming zóna, nagy fényerő, és pazar kontraszt mindenért kárpótolja az embert.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kenwood #3157 üzenetére
"A kep rendben van, de nem tudja utolerni a haver XE85 sonyjat."
Én erről még előtte szóltam.
Tudod... "almát az almával" érdemes összehasonlítani.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #2911 üzenetére
No, egy kis érdekesség... fejlemény a témával kapcsolatban.
Az aktuális beszámolók alapján úgy tűnik, hogy az "early release" tévék problémája volt mindaz, amibe az RTings is belefutott a teszt során.
Elvileg - legalábbis nagyon úgy tűnik - a TCL frissítette a tévé szoftverét, amely eliminálta az említett problémák zömét.
A mozgásmegjelenítés az újabb teszt szerint fluid lett, a Blooming ugyan nem piacvezető, de bőven a vállalható mértéken belül van, és a többi tesztelő homogenitási problémákról sem számolt be.
A színhűséghez ajánlott a megfelelő kalibráció, de árkategóriájában most a "guruk" ezt tartják a legjobb tévének az USA-ban.
Jó volna persze minderről személyesen is meggyőződni! Sajnos a ROKU tévék európai megjelenésével kapcsolatos hírek nagyon elhallgattak!
Egyelőre semmi info nincsen arról, hogy tényleg jönnek az amcsi TCL modellek is Európába (és hazánkba)...
Valószínű a jövő év elején lesz erről érdemi info. (Akár pozitív, akár negatív megerősítés.)
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Kiskutya #3581 üzenetére
"viszont edge ledes nagyobb az esély a bevilágitásra a széleknél."
Kérlek, ezt ne terjeszd, mert nem állja meg a helyét!
Nem a háttérvilágítás típusa, avagy pozíciója, hanem a "panelszendvics" rétegeinek száma, típusa, illesztése, minősége, és az összeszerelés minősége határozza meg, hogy mennyire jó egy LCD tévé bevilágítás szempontjából.
A "panel lottón" bármelyikkel lehet szerencséd.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
-
Piftuka
veterán
válasz lasse001 #3680 üzenetére
"nem szeretem az emagot. Ha lehet kerülöm."
Ezt nagyon helyesen teszed!
Az a rossz hírem van, hogy Edigital vs. EMAG a "Gizike vs. gőzeke" esete...
A jó hír viszont az, hogy a hatályos jogszabályok szerint, ha 10 kg feletti a televízió készüléked, akkor elméletben egy esetlegesen szükséges garanciális ügyintézés során nem szükséges sem egyikkel, sem másikkal kooperálnod.
Felhívod az említett Kft. központi szervizét, ők pedig házhoz jönnek, javítják; ha helyszínen nem javítható, akkor saját költségre elszállítják, javítják, hozzák javítva, vagy a cseredarabot.
Ha viszont utalványt állítanak ki, és ettől függetlenül is a jótállási idő időtartama szempontjából viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen feltételekkel vásároltad meg a készüléket.
Ugyanis mind az EMAG, mind az Edigital (és még sorolhatnám a hasonló hazai vállalkozásokat napestig) esetében akkor van probléma, ha a garanciaidő időtartamára vonatkozóan nincsen egyetértés közöttetek.
Akkor jön a jogvita, amely során az említett cégek nagy általánosságban finoman szólva sem korrektül járnak el.
Persze... jó hír, hogy a törvény szerint akár a számla, akár a garancialevél biztosítja a garanciális jogaidat a jótállás időtartama alatt. Elegendő bármelyik ezek közül. És ha a garancialevélen 5 év jótállás áll (mert jó esetben a Conelser Kft. állította ki), akkor mondhat bármit az Edigital, azt kell érvényesnek tekintenie.
A rossz hír, hogy nem egyetértés esetén marad számodra a békéltető testületi eljárás indítványozása, szerencsétlenebb esetben azt követően a polgári per. Aztán kérdés, hogy megéri-e számodra arra időt, és mentális energiát áldozni.
(Bár talán a hazai fogyasztóvédelem hatáskörének növelésével a teljes ellátási lánc ellenőrzésének lehetősége által mostantól ilyen szempontból sem lesz olyan rossz a helyzet. 'Worst Case scenario" a hatóság "kiveri" az importőrből, gyártóból számodra a csereterméket.)
Summa summarum: fentiek alapján mindenki gondolkozzon el, hogy egy termék aktuális piaci kínálatából vajon melyik üzlet az, amelyik tényleg a legolcsóbb!?
Mert amíg nincsen jogvita, addig boldogság van, és kvázi teljesen mindegy.
Hanem amikor aztán mégis szükség van élned a fogyasztói jogaiddal... no, ott nem mindegy hol vásároltál."Aquila non captat muscas."
-
-
Piftuka
veterán
válasz Casseius #3686 üzenetére
"1 évre bolti garancia is van rajta ami azt jelenti hogy rajtuk keresztül is intézheted a garanciális ügyeid (persze ettől csak lassabb lenne)"
Félretájékoztattak. A hazai fogyasztói jog nem ismeri a "bolti garancia" fogalmát.
A teljes jótállási idő alatt a Te döntésed alapján fordulhatsz közvetlenül a szervizhez, vagy a forgalmazóhoz (ebben az esetben a Telekom) is. Ugyanis a fogyasztói szerződést velük kötötted, ezért egyetemlegesen felelnek a garanciális jogaid biztosításáért.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- BestBuy topik
- Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- NBA és kosárlabda topic
- Computex 2024: a Noctua elkészült a D15 felfrissített változatával
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...
- LG 65CS3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Eredeti, új, Airpods Pro 2 USB-C baloldali füles
- LG 77" C1 OLED TV (LG OLED77C1) GARANCIÁVAL!
- Panasonic TX-55GZ950E - Smart OLED Televízió, 55", 4K Ultra HD, HDR10+ - Új, bontatlan - Eladó!
- Inakustik Premium HiFi Audió kábelek FÉLÁRON - RCA, Mono Sub, Y Sub