Új hozzászólás Aktív témák
-
laci06
senior tag
Köszönöm, irtam is egy PM-t.
Szerintem mindenki egyet ért amúgy abban, hogy a 22Kw alapvetően felesleges, és nagyon ritkán, ha egyáltalán valaha igazán ki lesz használva, és valóban nagy valószinűséggel az esetek 99%-ban egy 5Kw-os töltő elég is lenne, de hát mi van ha reggel jut eszembe, hogy este elfelejtettem rádugni az autót, és 10-kor meg megyünk családdal vidékre. Az emberi hülyeség ellen ad egy kis védelmet a nagyobb töltő.
-
BB9000
senior tag
Háztartásban használatos "terhelésmegosztós" EV töltőre tudsz mondani példát? Gyártó, típus, ár is érdekelne.
A neten rákeresve elsőre csak ipari megoldásokat találtam, aztán ezt: LuminanCity[ Szerkesztve ]
-
PROTRON
addikt
Persze tarthatunk a témában kerekasztal beszélgetést, köszi a vitaindítást.
Alapvetően ahogy kollega is írja én annak vagyok a híve hogy ha fizetek valamiért, ne a nyúl vigye a puskát. Ne legyek már korlátozva hogy mindig este "kell" töltsek, mert a töltőt vissza kellett korlátozni hogy biztosan ne legyen szolgáltatói kmsz lekapcsolás ha nappal 10 percre bekapcsolom adott fázison a 16A-es főzőlapot.
Ha én péntek délelőtt hazaérve a déli napsütést akarom eltárolni ( hogy ne lőjje le EON az inverteremet a körzeti túlterhelés miatt, aminek elkerüléséhez megjelenek fix 15kW teljesítmény igénnyel), akkor igen is a maximális teljesítménnyel tölthessek amit a kocsi elbír, hisz lehet ebéd után du 2-kor indulna a család 120km távolságra kirándulni, a kirándulás alatt nem akarunk töltögetéssel időt veszteni, hisz azért van autó hogy ne legyünk semmihez sem korlátozva, ha direkt várakozni akarok, BKV-Volánra várok, nem elektromos autót veszek--->nem kell töltő se.
Ezért gondolom azt, hogy ha már anyagilag nem nagy különbség a töltők teljesítménye között a nagyobb teljesítmény, akkor érdemes azt a kis extrát belefizetni.
Pláne úgy hogy szinte mindegyik töltőnek tudnia kellene a fix értékre visszakorlátozást (pl 11-re) ha épp legvégső esetben kellene, mert épp leállt az energiamenedzsment központi egysége hiba miatt.Az energiamenedzsment terjedést én emiatt támogatom, mert az EON-os okosmérő kifejezés csak kamu, 0 hozzáadott értéke nincs a felhasználónak (az kevéske adat semmit sem ér összességében ami kinyerhető), ezért házilag kell megoldani.
Értem én hogy jelenleg kevés olyan autó van amelyik a fedélzeten fogadni tudja a 22kW töltési teljesítményt, de ez nem jelenti hogy, ahogy a fenti megrendelőnél is 10 évre vásárolt töltő életútja során ne érkezne másik autó.
A héten olvastam cikket hogy magyarország milyen szerencsés hogy egyáltalán kapni 11kW fedélzettel szerelt kocsikat, mert a fejlett modern japánban annyira túlzsúfolt a hálózat, hogy csak 4-6kW töltőket tudnak biztonsággal forgalmazni, ezért nem terjednek annyira a tisztán elektromos autók japánban, mert nem tudják kellően gyorsan feltölteni.
Meg aztán korábban volt is olyan elképzelés hogy a kocsik aksijait nappal lehetne energiatároláshoz használni, na hétvégén amikor sokszor nappal is csak áll a kocsi és csak este mennek színházba az emberek, akkor elég kellemetlen ha du 4-kor a hálózat leszipkázza az aksit, amit utána 8 órán át kéne várni hogy visszatöltsön a lassú töltő. Megint csak az a jó, ha minél gyorsabban vissza tudja tölteni.
Persze ez az utóbbi elképzelés nagyjából dugába dőlt amennyire tudom.
Ahogy a Toyota háza tájáról is érkeznek hírek, mi szerint a "mindenki dobja el a tisztán elektromos autót mert a hidrogén cella a jövő, ami --biztonságos--"--al kapcsolatban épp átértékelik az ütemtervüket és elvesznek anyagi forrást a hidrogénes fejlesztéstől, mert nem sikerült eléggé bolond biztosra csinálni a rendszert hogy bármelyik jogosítvánnyal rendelkező, de egyébként IQ-nuku-ra rá lehetne bízni a dolgot.
Ezt is onnan látom, hogy az európai Toyota minden telephelyére berendelt teljes 22kW+ töltőoszlopokkal szerelt hálózatokat(sőt sok helyen DC villám töltőket), úgy hogy az egyik legnagyobb magyarországi márkakereskedésük vezetője olyannyira a hidrogén cellák mellett van, hogy az már botrány.
De még is telepíti a töltőket, mert nekik az kell hogy 2 érdeklődő tesztvezetése közötti lyukas időben feltöltsön a járgány.Mert látják hogy a hidrogén cellás üzemre átállás nem valódi megoldás, nem lehet ráépíteni.
Ahogyan a legnagyobb átverés és hazugság az "e-üzemanyag" koncepció, amivel papíron csökkentik a károsanyag kibocsátást, miközben csak át akarják menteni azt a módszert amivel a városokban élő lakosság, a saját gyerekeik tüdejét gyilkolják...Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
PROTRON
addikt
Nálad be van üzemelve a "teljes" EON-os okosmérő rendszer?
Látsz amúgy benne pillanatnyi teljesítmény adatokat 1 secre lebontva? Én úgy tudom hogy csak 15 percesekhez lehet hozzáférni akkor is, ha a készülléken lévő portot használja az ember.
Az meg külön szép ha az ami elvileg működk, az is szarul...de legalább hitelesített mérő."Terhelésmegosztó" kifejezést nem az energiamenedzsmentre érted?
Mert ha arra hogy az aktuális kapacitáshoz igazítja a töltési teljesítményt, akkor ugyanarról beszéltünk, csak más névvel.
És pont hogy ez a módszer biztosítja hogy nyugodtan vehet az ember 22kW-os töltőt, hiszen úgy is a szabad kapacitás lesz a döntő adott fél perces periódusban. Én sem javaslom hogy mindenki 3x32A feletti teljesítményre bővítsen, csak ahol nincs lehetőség az energiamenedzsmentre, meg akarat a többivel kapcsolatban. Egyszerűbb.A hidrogén cellának elvileg az lenne a lényege hogy nem kell 3 milliós akku, mert a tárolandó (pl 600km)hatótáv nagyrésze a hidrogén a 2milliós cellában tárolódik, így elegendő csak egy kissebb kapacitású átmeneti akku tároló a teljesítményhez igazítva.
Tehát csak a 2milliós cella kell, meg a fedélzeti generátor(nyomáscsökkentő...etcetcetc...) a meglévő olcsó inverteres rendszeren felül...Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
PROTRON
addikt
Ja hogy a szettben benne van a főelosztóba szánt mérő, kommunikációs porttal? Az faja.
Mert ugye a legtöbb régebbi minőségi töltőben csak a fedélzeti mérő van benne, amivel csak saját fogyasztását és teljesítmény paramétereit tudja mérni.Oké, csak azért szeretem beleírni a + munkadíjakat, nehogy valaki azthiggye csak felfúrja és bedugja egy közeli konnektorba...ha nem írom bele, rengetegszer visszajön a csodálkozás hogy "milyen telepítési díj? erről nem volt szó"
Mint a klasszikus viccben:
felrakják a klíma beltéri split egységét, ügyfél kérdezi hogy akkor készen van? Mondja szerelő, hogy még össze kell csövezni a beltérit a kültérivel, falat fúrni, stb...
Vevő: dehát én wifi-s vezetéknélküli klímát rendeltem, nekem itt ne fúrkáljon, hívom a főnökét!!!A vicc az, hogy sokaknál ez nem vicc, hanem alapállapot. : O
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
PROTRON
addikt
Az faja.
Igen a korábbi töltők közül problémás hogy hova kötöd a napelemet, mert ha a mérő pont után van a napelem bekötése és épp a napelem többet termel mint a töltő és a telephely ==visszatud táplálni az EON irányába, akkor összeomlik az energiamenedzsment a "negatív" energia miatt és leállítja a töltőket.
Erre valóban megoldás hogy ha méred a napelem kábelét is áramváltóval, csak az ipari rendszerek annyira zártak hogy eleinte a rendszer integrátorok nem tudtak úgy belenyúlni az energiamenedzsment hálózatba, hogy a második áramváltós mérés, a napelem értékét helyesen kezelje a hálózat. Más fajta áramfolyamatokat helyesen érzékeltek, de a napelemes épp visszatáplálást azt nem tudták megoldani, mert pár programozó béna volt.Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
Kroni1
veterán
Köszi BikeR!
Egy ilyesmi optimizer volt a másik ötletem, ezt a tipust meglesem, jónak tűnik! Igazából egyedül a kábelezésével lehet gond, mert a mérőóra a ház baloldalán van, a kocsibeálló meg a ház jobb oldalától még odébb. Nem tudom ezt miként-hogyan kell az órához bekötni, stb. de gondolom megoldható..
-
gorbep
senior tag
-
gorbep
senior tag
Tulajdonképpen igen... csak napelemről tölteni... azaz addig növelni a töltő áramot, amíg a 3 fázis egyike sem fordul termelésből fogyasztásba... azaz olyan mint egy terhelés megosztás, csak 0A alapjellel az szolgáltatói óra vezetékén.
Én is gondolkodom HA alól vezérelni a töltőt, de a P1-ről csak kb 10sec-onként van adat... kérdéses mi van, ha hirtelen sokat változik a terhelés... pl elmegy a nap, és anyu felteszi a teaforralót egyszerre... kímélném a fedélzeti töltőt egy KMSZ leoldástól...
Szerk: még 9 év van a szaldóból, de a múltkor unalmamban beleszámoltam, mi lenne a cehh, ha mondjuk holnap áttennének a jelenleg tervezett bruttóba... évi 10 MWh termeléssel nem volt őszinte a mosolyom... a jelenlegi 0-s villanyszámlám havi 45e Ft lenne
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Blackmate
senior tag
Konkrétan ModbusTCP-n olvasom az inverter adatokat , beleértve a mérőt is és látom Home Assistantban. Ez igaz az óra P1 adatiara is. Konkrétan már nincs helyem, hogy ráakasszak plusz lakatfogót az óránál.
https://shop.openenergymonitor.com/openevse-wifi-ev-charging-station-7kw-european-kit/ - erről mi a véleményed? A benny miben több/jobb?
-
PROTRON
addikt
Viszont elméleti eszmefuttatás.
Mivel nincs rákötve időjárás figyelő senkinek sem a rendszerére, ezt előre predesztinálni nem lehet hogy a következő 1 percben mennyi kW-ot tud betáplálni a napelem.
Csak utólag tudja a rendszer figyelni, hogy az elmúlt 10 secben 11kW helyett csak 6-ot adott a napelem, a többi 5-öt a hálózatból vette fel.
Vagy tévedek?
Tehát ez alapján a kismegszakítók leoldásától tudja megvédeni a felhasználót, de 1-1 pillanatra elő fog fordulni hogy épp a fizetős áramot fogyasztja.Ezt csak azért írom így be, hogy biztosan ne legyenek meglepetések.
Nem kritikaként fogalmaztam meg, mert amúgy egyetértek hogy ilyen alacsony bekerülési költség esetén ez az optimális irány a jelenlegi elektromos autók felvételi adatait figyelembe véve.
Valamint én azért továbbra is azt tanácsolom hogy a mért főelosztótól legalább 5x6-os kábel legyen kihúzva a töltőig, hogy ne kelljen 5 év múlva falat vésni.Az a helyzet hogy a töltő berendezések közötti gyártmányok megbízhatóságával én kevésbé vagyok tisztában.
Azt tudom hogy EON-tól nagyon veszélyes dolog töltőt venni.
Konkrét példa:
egyik budapesti autószalonban (már lezárult a bírósági per, így már szabad nyilatkozni) a 22kW-os EON-tól rendelt és EON által gyártatott és EON által beüzemelt autótöltőben belül vezeték bekötési hiba miatt túlmelegedésből induló zárlat és így belső tűz keletkezett.
3 külön igazságügyi műszaki szakértő mondta ki egyértelműen hogy a tűz a gépegységen belülről indult ki és hogy gyártási hiba, kötési hiba okozta. Le is modellezték a tűzkialakulását, szimulációval.
A tűzoltóság is a helyszíni bejárás alapján készült, fotókkal igazolt jegyzőkönyvben kijelentette, hogy a tűzeset forrása az elektromos autótöltőn belül volt. A fotókon is bejelölték hogy milyen nyomok bizonyítják ezt.Mivel közel volt a kukatároló(ami szintén leégett), az EON lefizetett egy "mérnököt" hogy mondja ki, a kukába dobott cigaretta csikk okozta a tüzet.
Bíróság EON-nak adott igazat....szembemenve a tűzoltósággal és 3 igazságügyi szakértővel, akik közül az egyiket maga a bíróság kérte fel.Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
BB9000
senior tag
Megoldható-e az, hogy a három fázison jelentkező, egyenlőtlenül elosztott, és folyamatosan változó fogyasztást kiegyenlítve csak annyit felhasználni az autó töltésére, amennyi a napelem termeléséből megmaradt, de úgy, hogy a három fázison eltérő áramerősségek jelennek meg? A fogyasztás a házban nem egyenletesen van elosztva a fázisokon. Hol az egyik, hol a másik fázison kapcsolnak be-ki fogyasztókat.
Az eltérő áramerősséggel töltés abban segíthetné a felhasználót, hogy a napelemes termelés minél nagyobb részét helyben fel tudja használni.
Létezik-e ilyen megoldás? Műszakilag egészen biztos, hogy meg lehet csinálni, de vajon megcsinálta-e már valamelyik gyártó? -
E.Kaufmann
addikt
Én szerencsére pont láttam. Pont azért lett cserélve a csodás XBS, mert vagy azért mert XBS vagy azért mert AC osztály, allergiás volt a kapcsoló üzemű tápokra. Az új már A osztály volt és Eaton, minden más stimmelt. Konnektoros próbára és teszt gombra is reagált, de azóta nyugi van.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
313313
addikt
Apuéknál simán beraktam egy fí relét egy éve, közel 20 éves szerelésre. Akkor világított 1-2 kötődoboz a falba és újra lett húzva rézzel... Mondjuk unokatestvére cserélte a vezetékeket, bár az nem mindig jelent jót
8-9 év után bukott a gázkazánnal, hogy se kémény, se gáztervet nem csinált a kivitelező cserénél. Én vállaltam az EPH kialakítását és a jegyzőkönyv beszerzését...
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
Ez a kivétel, ami erősíti a szabályt
Szerk.: amúgy rengeteg helyen látom, hogy van fí relé, de nincs bekötve, mert állandóan veri valami, aztán otthagyják mutatóba...
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
trialboj
őstag
Szerintem is, de idén már nem ér rá, szóval ezt nekem kell megugrani. 43 éves panel, nincs nagy szín választék, éppen csak annyi rendszer létezik hogy külön biztosítékon van a világítás, és kétfelé vannak osztva a dugaljak, a biztosíték táblától jobbra az egyik balra a másik, (a konyhát 3 másik biztosítékra kötötte az emlegetett szerelő, szóval nagy baj már nem lehet).
De a lényeg hogy valami ilyesmi, csak kicsit szakszerűbb videót vagy rajzot keresek.
Nálam 2 helyen van dupla kapcsoló ami 2 csillárt kapcsol, 1 helyen van tripla. A dupláknál viszont 4 szálam van, nem csak 3, külön fázis jön mind a 2 csillárhoz. Tehát most 2 opció van:
A - a 2 feketét bekötöm az L hez majd 1-1 fehéret a két oldalra.
vagy
B - az egyik feketét leszigetelem és csak 1 feketét kötök be az L hez, majd ugyan úgy 1-1 fehéret a 2 szélére.
Én a B opcióra szavaznék, de megkérdezném a közönséget is"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
eldoble
aktív tag
Ezek szerint 2015 volt az, csak már nem is emlékszem, beköltözni csak később költöztünk, lehet onnan jön a 2017.
" ... legalja alkatrészeket tolta be sorban a kedves szaki."
Egyébként, pont az itteni XBS véleményekre alapozva, kb. egy éve felhívtam két villanyszerelőt, hogy minőségibbre cseréltetném az elosztó doboz tartalmát, de mind kettő, azt mondta, fölösleges hülyeség, amíg semmi gondom nincs vele, szóval nem vállalták vagyis ezek után én sem erőltettem.
Lenne innen esetleg valaki aki bevállalna egy ilyen minőségi frissítést (nem sürgős, kivárnám a sorom, mert tényleg semmi gond egyelőre vele)? Esetleg te vállalsz ilyet?
[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
Ezért vizsgálom át az összes trafó elosztó szekrény zsanérját nyitás elött, hogy fent marad-e az ajtó, aztán tavasztól őszig ovatosan nyitom ki, belesek mi van mögötte, ha olyan fújom be a darázsírtót....
Nem véletlen, hogy az aluszekrény fedelének levétele FAM-nak minősül, ha nem vagy elég körültekintő, csinálsz ott is zárlatot, de van rajtad szemüveg(nálunk ívvédő rostély van) íválló munkaruha, gumikesztűn bőrkesztyű, gumibkehet olvad kivsit, de a bőrkesztű azétt véd kicsit...
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
Igen ti kitapostátok nekünk fiataloknak a munkavédelmi szabályokat, így dolgozhatunk ma sokkal nagyobb biztonságban.
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
SaGa59
őstag
Nagyon fiatal koromban, úgy 55-60 éve volt egy közszájon forgó történet, nem tudom, mennyire valós, de jó évtizeden át sokan megemlékeztek róla, afféle városi legendává vált. Egy nagyteljesítményű földkábeles melónál sikerült állítólag Csepelt (konkrétan a vasművet) áramtalanítani. Ketten dolgoztak, az egyik lekapcsolta a főkapcsolót, pontosabban átváltott egy másik földkábelre, a másik átütötte a földelőszondát a leválasztott kábelen, ám az első valamiért, állítólag önkéntelenül, már vissza is váltott. Szonda szerencsére addigra már a földben volt és aki leütötte, épp elengedte. A földzárlat viszont elég sok szinten vitte magával a biztiket, így a másik kábelnek már nem jutott élő fázis.
A ‛70-es évek közepén a zuglói Zsolnai csempegyárban melóztam (tudtommal már a gyár se létezik) a villanyszerelő brigádban nyárimunkás segédmelósként egy hónapot. Ott tanultam meg falat vésni, védőcsövet hajlítani, földelést kimérni, dobozokat a helyükre gipszelni, vezetéket bekötni, hosszabbítani, ilyesmik. A kedvenc javítási melóim:
Éjszakás jóember nem a csillét tolta meg a targoncával, hanem rajta a felrakott égetésre váró csempe építményt (hosszú kemence, a közepén gázlángokkal, az egyik végén betolták a „csilléket” a rájuk felrakott kiégetendő csempékkel, a csillék egymát tolták előre, a túlvégén a már kezelhetőre hűlteket meg kihúzták), így az egész végig összedőlt. Gyorsan ki kellett rángatniuk a csilléket a kemencéből, nem volt idejük kivárni míg kezelhetőre hül az egész. Az utolsó csillék gyakorlatilag még izzottak, az összes kábel a kemence végénél leolvadt. Másnap meg kábelezhettük újra az egészet.
A másik kedvencem, szintén éjszakás. Nem volt kedve melózni a csempefestő soron valakinek, ezért tőben elvágta a kábelt. Azt a mai napig nem értem, hogy nem vágta agyon. És tényleg tőben vágta el, még a betont is fel kellett törjük egy darabon a cseréhez, mert a beépítéskor vagy kimaradt a védőcső, vagy abba is beton került, miután már a kábel is benne volt, de nem lehetett csak úgy kihúzni a régit.[ Szerkesztve ]
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
PROTRON
addikt
Ahogy a kollega szabványokra hivatkozott, az YSLY hivatalosan vezérlő kábel, tehát pl bojler dugaljhoz nem használható...
Nem azért van belőle vastag hogy erősebb terhelést elbírjon.De az a helyzet hogy a természettudományt köztük a fizikát nem érdekli kutyapiszoknyit se hogy egy irodai adatlapon mi szerepel...
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
PROTRON
addikt
"
A kábel különbséget tesz abban, hogy egy nyomógomb, egy villanykörte visszajelző izzó, egy csengő, vagy egy fűtőbetét van az amibe mennek az elektronok?
"
Ezt már előre megválaszoltam:
"#10269
De az a helyzet hogy a természettudományt köztük a fizikát nem érdekli kutyapiszoknyit se hogy egy irodai adatlapon mi szerepel...
"A másik felére:
Nem csak 230V vezérlő jel létezik.
De gépbekötéshez létezik ahogy Te is tudod gumikábel, azt illene használni pl 22kW-os autótöltőhöz. Vagy inverter és motor közé.Sőt tovább megyek, van olyan műszaki ellenőr, aki azt mondja hogy ezek nem "zárlatbiztos" kábelek, márpedig zárlatbiztos kábeleket szabadna csak használni.
Szóval vegyél NSGAFÖu-t az autótöltő bekötéséhez...
-ja hogy abból csak egy erest gyártanak?
Válasza:
Arra is van előírás hogyan kell a nyomvonalat kiépíteni, tessék profin dolgozni.Persze ugyanez az ellenőr elfogadja feszültség esésre a 10%-os méretezést is, amire meg egyes autótöltő szoftverek azt mondják hogy ha Ő 230-at vár és csak 212 érkezik az kaki és hibával kiáll.
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
WiZARD
addikt
Thx.
Ez nem a Shelly, de akad az is...Az elosztóban így elő volt készítve EVSE-nek, ezért is csak mellé szúrtam, de majd lehet teszek rá új hüvelyt és belerakom.
A hely valóban nagyon elfogyott, most még épp beférek, de már kb semmi új nem fér be. Legalább tudom, hogy van ilyen megoldás, amivel lehet helyet csinálni.A Shellyt 2.5ös vezetékkel, iker érvéghüvellyel kötöttem be egy 16os kismegszakítóba, csak odébb akarom rakni és ezért merült fel hogy megfelelő-e így, vagy máshogy kellene.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
PROTRON
addikt
Jaja a mennekesen a mi autó töltős partner cégünk is jókat röhög amikor 1-1 helyszínen meglátja.
Ugye állami beruházásokon nem szokott megfelelő minőségű műszakis dolgozni a megrendelői oldalon, mert nem az a lényeg hogy jó legyen árban a történet.Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
gorbep
senior tag
Én inkább valami gyártási anomáliára gondolnék, mivel sehol nem találtam normális leírást a Basic változatról... és így szemre hiányzik belőle az egyik vezérlő, és csak mellé dobták csomagba a "Power Control Board"-nak csúfolt nyákdarabot. Vagy kilobbiztak erre valami német támogatást, mert csak a németeknél ilyen olcsó, egyszerre jelent meg mindenhol 100-as nagyságrendekben, és senki sem hajlandó Németországon kívülre küldeni, csak "nemhivatalosan"...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bobace
őstag
Persze értem, én sem direkt villámra gondoltam, arra ott a trafóban az A levezető; ha meg direktbe jön, akkor ugyan mindegy
Beszéltem már szakival is (és nem győzött meg a tudása), így mindenképpen körül akarom járni a témát, mielőtt bármibe kezdek. Itt meg általában sok ész koncentrálódik
Azt is megértem, ha esetleg nincs jó válasz, nem megoldható, jelenlegi helyzetemben felesleges, csak jöjjön ki valami output.
Válaszod alapján,ha jól szűröm le, akkor egy T2 jó lehet T3-mal kiegészítve?Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.
-
tyielow
aktív tag
Az is elhangzik a videóban, amit te mondasz: csak ami le van írva. Valami oka mégis van, hogy ehhez többen ragaszkodnak, még ez a szabványkukac is. Volt már, hogy nagyobb projektet buktunk emiatt, mert ragaszkodott az azonos gyártóhoz a tervező, nem "merte" betenni a mi levezőnket a többi mögé. Erről 6 éve volt cikk a villanylapban is, azt nem tudom elérni online, mert nem vagyok előfizető, ott is meg lehetne nézni.
Gondolom olyasmi van megfogalmazva, hogy papírral igazolt a helyes koordinált működést. Egy gyártó a saját termékeiről kiadja, de ha több van vegyítve, akkor arról nincs papír, legalább is ne mvizsgálja be senki mert hülyeség. Persze a villámot sem érdekli, hogy ki gyártja az SPD-t.[ Szerkesztve ]
YouTube: toty1ka
-
csemberlen
őstag
Azért, mert ha a kiépitett védelem nem védi meg a 3 milliós berendezést akkor téged vesznek elő. Minden gyártó a saját 3 lépcsős rendszerére ad "garanciát".Gyártói előírás, nem szabvány. Mi ha kerülni akarjuk a vtáket, és a pert, ezért 1 gyártó eszközeit épitjük be.
Hja kérem az élet nem egy habostorta
-
gorbep
senior tag
Khm... de jó, hogy nem én mondtam...mert dumában minden gyártó koherens... aztán amikor terméket kell gyártani olyan kínai gagyit építenek bele, ami finoman szólva is arcpirító... aztán megy a nagy marketing maszlag a tanúsításról, felelősségről, szinergiáról... de a lényeg az 1$ előállítási költségű túlfesz védő kisker ára 50-300e Ft...
Ha valakinek van kiment T1/T2/T3 betétje szóljon, megnézném mi van a belében...(tippre 1 centes kínai varisztor... stb...)
ez minek a bele? ABB? És milyen SPD van benne? (nem tudom leolvasni)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
PROTRON
addikt
Te írtad hogy hány %-ban nincs túlfesz (Te nem írtad hogy csak az AC oldaliról írsz), erre írtam hogy amiben tudom hogy nincs AC oldali túlfesz, még azok esetében is sokszor van DC oldali T2.
Meg sokszor nem is külön egységként van benne cserélhető túlfesz, hanem a vezérlő nyákon van beáldozható alkatrész. Pláne a rengeteg helyen előferdülő nulla kötési hibák miatt.
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
gorbep
senior tag
A nullázás után már TN-S... a lényeg, hogy külön kell neki a N és a PE... ez nálam megugorható. közcélú hálózaton nem is lehet másképp...
Amúgy a definíció szerinti TN-S -t még csak könyvben láttam.... gyakorlatban sosem...
Amúgy a töltő 11kW, tehát az üzemi áram 16A, és C16-al van biztosítva...
Egy párhuzamosan bekötött túlfesz védelmet miért érdekel a névleges áram??? Nem is értem,
Gondolom túlfesz esetén lerántsa a túláram védelmet? Tényleg csak tippelek...
Légy szíves magyarázd el, a T3 túlfesz védelem nekem új terület.... OK, ha eléri a VDR begyújtási feszültségét, akkor rövidre zár, amíg a beépített rugós védelem le nem kapcsol... addigra a T1+T2-nek át kell vennie, az meg a 63A-es főbiztosítékot is simán levágja....
Bocs ha láma kérdés...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Elims
veterán
Azért ennyire nem gyászos a helyzet. :-) Biztos,hogy lesz benne elég "kereszthuzat" lentről fel.
Egyetlen kismegszakító nem lesz túlterhelve,de nem is nagyon lehetett volna kivenni párat..Normálisan vannak elosztva.
A doboz csere lehetetlen.Az már teljesen fix. :-(
Ha egy émász dolgozó,aki Nagyon elismert,sorban csinálhat maszekban [ilyet] több éve(!!) akkor szerintem az a doboz,amiről én írok szerintem "elmegy" emellett.
Nem ismerem személyesen az illetőt,de ilyen lakáselosztókat köt -tényleg- sok éve és mind hibátlanul megy eddig. (Igaz,az én véleményem erről a dobozról...kicsit negatív,de egy profi villanyszerelőről van szó,így ha ő bevállalja,hát legyen.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- Google Chromecast topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- További aktív témák...
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen