Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz HThomas #149 üzenetére

    "Még mindig elég szörnyűnek tűnik ez az érintőgombos / érintéképernyős kezelőfelület..aki használja, mennyire kap agybajt tőle? Megszokható?"

    Nagyban függ attól, hogyan van implementálva. Ha ezer almenün keresztül kell eljutni egy funkcióig, az biztosan nem jó. Ha viszont jó a GUI, akkor az ég világon semmi hátrányt nem jelent. A kocsimban gyakorlatilag nincsenek gombok, kivéve az elakadásjelzőt és még 1-2 fontos gombot. Ellenben van egy kiváló hangvezérlés, hozzá sem kell nyúlni menet közben a képernyőhöz, és még gombokat sem kell tekergetni. Csak közlöm szóban az autóval, hogy mit szeretnék, és megcsinálja. Ezzel együtt azt gondolom, ha már gombokat akar valaki, akkor azt úgy kéne megcsinálni mint a BMW iDrive, ami a mechanikus szegmens valaha volt létező legjobb vezérlési rendszere (volt, mert a Neue Klasse érkezésével ezt is kivégzi a BMW). Nem okolható érte, mert helyette egy igen kiváló hangvezérlés lesz az autókban -már jelenleg is van-, ami még sokkal biztonságosabb a tekerőgomboknál is.

    "Ez a funkció egyébként kikapcsolható permanensen?"

    Típustól függ. Legtöbbször igen. Ami biztosan kikapcsolható, az az adaptív tempomattal történő összekapcsolás, ugyanis csak akkor lassít automatikusan, ha ez aktiválva van. De ez nem kötelező, a vezető állítja be ahogy akarja. Egyéb esetben csak villog a tábla ikon a műszerfalon vagy a HUD-on.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák