Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
"Létezik az úgynevezett hidden buffer"
Ez a valóságban maga a nettó/bruttó közötti rész! Te azzal kevered össze, hogy szintén ez a többlet puffer kapacitás szolgál a teljes lemerítés/teljes feltöltés (túltöltés) kivédésére is, ami egyébként szintén az akkumulátor élettartamának növelését, és a degradáció mértékének csökkentését hivatott segíteni. A bruttó és nettó kapacitás közötti rész a puffer, és egyre több gyártó rendszere működik úgy, hogy az akku degradációt is innen "pótolja"! Mivel egy autót -általában, mert erre szabvány egyelőre nem létezik- a nettó kapacitás képességével vásárolsz meg, teljesen lényegtelen, hogy a degradáció az általad nem hozzáférhető bruttó kapacitásból jön le, mert számodra az lesz a lényeg, hogy az autó 6-8 évesen is hozza-e azt a hatótávot, amivel megvásároltad.
Ráadásul szalmabáb érvelsz, mert senki nem állította, hogy az XY típusú autók akkumulátora nem degradálódik! Természetesen degradálódik mindegyik, de a puffer mértékéig ebből nem veszel észre semmit, nem csökken a hatótáv, tehát a 100% SOH a használti értékre vonatkozóan valós. Teljesen irreleváns, hogy a bruttó kapacitást már nem tudja az akku, mert ez téged a gyakorlatban nem érint! Nyilván, előbb-utóbb "elfogy" a puffer, onnantól a nettó kapacitás SOH-ban is láthatóvá válik, és a hatótáv is csökkenni kezd.
Úgyhogy ez nem valami gonosz trükk az illuminatitól, hanem egy nagyon okos megoldás a gyártók részéről.A "léghűtás/vízhűtés/nulla hűtés" témája pedig az akku élettartamára vonatkozóan került megemlítésre, mert hatalmas szerepe van abban, hogy az XY modell akkupakkja mennyire lesz tartós! Javaslom átnézni a thread-et kronológiai sorrendben.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen