Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
Na igen. Vicces is ez a sok vérre menő vita egy 24 milliós EV cikk alatt egy olyan országban, ahol az autók átlagéletkora 16 év és folyamatosan növekszik.
Vagy ahol sorok állnak a részecskeszűrőt kiütő szaki előtt.
(Amúgy lehet számolgatni azt, hogy ez a 24 milla mikor térül meg, de azért őszintén, aki ma MO-n ennyi pénzért ev-t vesz, az nagy eséllyel pár év után úgyis eladja, veszi az újabbat. Kevés olyan van szerintem aki ezt megveszi és már most abból indul ki, hogy na ezt most 15 évig használom, mikorra járok jobban egy új, de 14 milliós bezinessel szemben.)Olvasva a hozzászólásokat, csak a szokásos szélsőségek mennek egy két kivételtől eltekintve.
Szemellenzős benzin+dízeles, aki szerint az EV felgyullad, azonnal lemerül, a szomszéd utcába sem jó.
VS.
Szemellenzős EV-s, aki szerint zéró kompromisszum van az EV-ben, mindenki aki mást állít az egy ősember, különben is, minden robbanómotor atomjaira hullik 10 éves korában és a gatyádat költöd rá.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Meridian #101 üzenetére
Az innovációt más szempontból is lehet nézni. Manapság már rengeteg olyan dolog alapfelszereltség egy középkategóriás autóban akár (ICE, akár EV), ami még 15 éve a felső kategória extráiként szerepelt.
Persze ez árnövelő tényező is, de ha az adatokat nézzük, hogy mondjuk hány havi átlagkeresetbe került 2009-ben egy alap Octavia és most, akkor a következő jön ki:
2009: 1.4 TSI Octavia: 5.035.000 Ft, átlagkereset: nettó 122.153 Ft= 41,2 hónap
2024: 1.5 TSI Octavia: 9.500.000 Ft-tól, átlagkereset: nettó 402.392 Ft= 23,6 hónapSzóval a számok tükrében még feltétlen ez sem állja meg a helyét. Arányaiban ma nem feltétlen drágább egy új autó, mint 10-15 éve.
Az viszont tény, hogy a rengeteg plusz, ami már ezekben van, adaptív tempomat, esőszenzor, legújabban a kötelező táblafelismerő, ledes lámpák, érintőképernyők sokasága, már egy középkategóriás autót is eljuttat oda, hogy jobb, ha 15 éves korában is CASCO van rajta, mert iszonyat drága a csere (persze ha sok van belőle, akkor ilyen korra már akadnak bontott alkatrészek is). De az ilyenekkel nyilván nem foglalkoznak a gyártók, miért is tennék. Nem elsődleges célcsoportjuk Béla, aki 10-12 évesen megveszi az autót 2. 3. tulajként, hogy neki húde gazdaságos legyen, hanem a célcsoport azon országok lakói, ahol nagy tömegben megtehetik azt, hogy 5-10 éves kora között lecserélik az autót. Ott még nem fingik ki a LED, az érintőképernyő, stb... A 15 éves kor körüli üzemeltetés lesz problémás szerintem a mostani autóknál, függetlenül, hogy villany, vagy szénhidrogén hajtja.
A magyar amúgy is árérzékeny a fenntartásra. Nem véletlen nemzeti sport a részecskeszűrő kiiktatás a 10+ éves autók sokaságában. 300.000 Ft egy új? Na neeee. Sokan nem akarják, még többen ki sem tudják fizetni. Mikor a mostani autók lesznek 15 évesen a használt piacon, na akkor lesz vakarózás, hogy mit vegyen az, aki abból a merítésből válogat.
Hozzáteszem, szerintem. De ne így legyen és üzemeljenek sokáig ezek a rendszerek, szenzorok és újítások.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
"Az, hogy az európai szabályozási környezet arra ösztönzött mindenkit 20 évig, hogy dízelautót vegyen, ha kell neki ha nem, az egy kapitális baklövés volt."
15 évvel ezelőtt is ugyanezt ugattam, hogy ez egyszerűen nonszensz. Meg, hogy nem való városba, rövid utakra a dízel. Akkoriban persze legtöbben legyintettek ezekre a hangokra. Az az időszak volt kb a mánia csúcsa szerintem. Boldog-boldogtalan azt vett városba is, meg emlékszem özönlöttek be az országba a 2010-es években a 320D BMW-k.
Aztán szépen megégették magukat vele az emberek, mert egyrészt egy rakás levedlett autót hoztak be, aminek a hibái már itthon jöttek ki, másrészt ugye elkezdték ölni őket a városban araszolós 15-20 perces távok. Kollégám anno 1.5 km-re járt a munkahelyére dízellel és vergődött, hogy örökké DPF problémája van. 1.5 km... Semmilyen autót nem indítanék be ilyen munkába járási távra.Mára már változott a kép, kissé háttérbe szorult ez a városban dízellel mászkálás, de a behurcolt retkek a mai napig itt rohangálnak kiherélt részecskeszűrővel.
Az megint egy más kérdés, hogy a modern benzinesek szintén részecskeszűrővel szereltek, mert a veszélyes PM 2.5 részecskeszám jelentősen megnőtt a kipufogógázban a szigorodó emissziós normák miatti fejlesztések által. Gondolom, mikor ezek lesznek 15 évesek, szintén kiflexelt, kiütött, DPF szűrő nélkül folytatják útjukat....[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Ott is van, meg itt is.
Egyébként az a durva, hogy nem csak az árérzékeny emberek üttetnek ki mindent is. Van orvos és régiós vezető ismerős is, akik kiüttették a szűrőt.
Nem anyagi okokból, hanem azzal jöttek hogy hát gyorsabb ezt így elintézni. Odamegy, szűrő ki, computerből ki, GO. Hiba örökre letudva.
Nincs alkatrész rendelgetés, várakozás, stb... Elég szomorú. -
Qtya123
őstag
Amúgy azzal is baj van, hogy sokszor az emberek egyáltalán nem néznek utána az adott autónak. Egy ruhát, cipőt háromszor felpróbálnak, de egy autó esetén nem olvasnak utána, hogy mik a típushibák, mire kell figyelni, mennyire megbízható úgy általában, milyen árban mozognak hozzá a kopó alkatrészek, stb...
Nyilván egy 0 km-es autó esetén nem tudsz ennek utána nézni, ha friss modell, de ami használt/több éve a piacon van, azokról rengeteg infó van. Mindegyikre kell költeni, de nem mindegy milyen gyakran és mennyit. Ebben pedig hatalmas különbség tud lenni, akár márkán belül is.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
De miért kellene szerelőnek, vagy a modell szakértőjének lenni?
Ha mondjuk mindenhol azt olvasod, hogy bizonyos típusú automata váltók hajlamosak, hogy hamar tönkre menjenek, vagy épp bizonyos motorok problémásabbak és költségesebbek (pl prince motor, powershift váltó, stb), mint egy másik, akkor az már egy jó szűrő. Nem megoldás mindenre, de néhány erős lyukra futás ellen jó.A cipőt meg arra hoztam példának, hogy az emberek sokszor több energiát szánnak egy filléres valami kiválasztására,l (cipő, telefon, stb) mint egy olyan dologéra, ami sokkal költségesebb és sokkal több buktató van benne.
Ott sokszor annyi a "követelmény" hogy milyen legyen a formája, újabbnak nézzen ki, mint a szomszédé és egy bizonyos km felett ne mutasson a számláló. És ennyi a kritérium. Utána meg megy a vakarózás, ha belenyúlt egy rosszabb konstrukcióba.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz forumpista #213 üzenetére
Van alapja annak amit írtál, de erősen sarkos összességében.
Nincs Szent Grál, nincs olyan, hogyha ezt a típust és ezt a motort veszed, akkor tutira minden oké. Arányok, kockázatok vannak. Van ami sokkal nagyobb valószínűséggel fog meghibásodni és sokkal költségesebb lesz, mint egy másik. Ebből nem az következik, hogy a másik tökéletes, csak kevesebb szerviz igényű és olcsóbb az üzemeltetése.Ha a példnál maradunk mi a nagyobb kockázat? Ha megveszed a híresen szar Prince motort, vagy akár a Toyota D-CAT betegágyat, vagy veszel egy mondjuk egy 2019es Corollát 1.6-os.benzinmotorral. Az utóbbinál a user error/szerelő error a kockázat egy nagy HA keretében, az előbbieknél viszont fixen konstrukciós gond.
A karbantartás egy bizonytalan tényező, de az nem a típusnak a hibája, ha valaki 5w30at tesz bele a 0w16 helyett valamibe, vagy épp GL5 olajat olyan váltóba, amibe GL4 kell. És sok eseten a márkaszerviz sem garancia arra, hogy megfelelő és gondos karbantartást kap. Ennyi erővel tényleg csak és kizárólag új autó 3-4 évente cserélve lenne értelmezhető cselekedet, de nyilván nem erről van szó.
-
Qtya123
őstag
Ezt én is olvastam. Csak tudod számomra ilyenkor mindig döbbenet, hogy elvileg teljesen egyértelmű dolgok tényleg nem esnek le az agyakban a fejlesztések során? Vagy ha leesnek, de az életből felmentett marketinges, vagy akárki, aki autót sosem vezetett, az hogy tudja átvinni az egyértelműen hülye elképzelést?
Ahhoz nem kell mérnöknek lenni, sem túlzottan okosnak, hogy világos legyen az, hogyha egy gyakran használt funkciót a harmadik almenübe teszünk egy gomb helyett, akkor az közlekedés biztonság szempontjából nem túl jó.De ugyanez a kötelező tábla felismerő rendszerrel. Mikor az EU vezetőség első felindulásból úgy akarta ezt kötelezővé tenni, hogy ne is tudd felülbírálni a gázpedállal a felismert táblán lévő sebességet, hiába nyomnád neki. És úgy kellett nekik elmagyarázni, hogy Béláim oké, hogy baleset megelőzést akartok, de ez így iszonyatosan balesetveszélyes lenne millió lehetséges szituációban.
De eleve már az a vicc, hogy ezt magyarázni kellett nekik...8th: 1gen Leaf új korában sem volt combos. 2018-ban vett a cég 2 Leafet, 3 évig használtam őket. A minőségre meg a beltér egy évtizeddel korábbi kinézetére (főleg ami a középkonzolt illeti) ne is térjünk ki.
A hatótáv jó időben kicsivel volt 100 km felett, szutykos hideg időben ilyen 70 km-ek voltak, ha nem óvatos vezetés volt. Mindig mondtam ilyenkor, hogy 100ra töltve sem szívesen indulnék meg mondjunk a 4. Kerületből a 18-ba és vissza egy jó mínusz fokos időben.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen