Új hozzászólás Aktív témák

  • Shylock

    csendes tag

    Sziasztok,

    a segítségeteket szeretném kérni egy VPN-es problémával kapcsolatban, nagy valószínűséggel UPC oldali problémáról lesz szó, de lehet valaki már találkozott hasonlóval. Előre szólok, kicsit hosszú lesz.

    Évek óta használok UPC interneten keresztül VPN-t, viszont most először használok Cisco AnyConnect-et. Az elmúlt másfél év során ezzel sem volt probléma, azonban 2016.09.07-ről 08-ra viradóra valami megváltozott. A letöltés nem is annyira szörnyű, de a feltöltés szinte értelmezhetetlen: [link]

    Első lépésként kiiktattam minden lehetséges hiba forrást, vagyis a routert. De közvetlenül a modemhez kapcsolódva is hasonló értékeket mérek. Kipróbáltam Mobilinternettel (Vodafone) valamint Digi-s vezetékes Internettel is, azok esetén nem tapaztaltam semmilyen problémát a VPN-en. Az egyik barátomnál is kipróbáltam, aki másik kerületben lakik (és új típusú fehér UPC modemje van), és szintén UPC-s, nála is ugyan úgy előjött a probléma. Sőt az összes UPC-s nettel rendelkező kollégám is hasonló problémáktól szenved.

    Ami eddig történt és nem segített, időrendi sorrendben:

    1. IP6 visszaállítás IP4-re
    2. Modem csere Cisco EPC3212-ről Ubee EVW3226-re
    3. SMTP levélküldés / DNS kiszolgáló futtatása engedélyezése (MyUPC felületen)
    4. IP cím csere
    5. Az Ubee-n firmware csere, visszatöltésre került egy régi verzió
    6. Bridge módba lett kapcsolva a modem

    Felvetődött még egy olyan ötlet is, hogy esetleg a cégemnél van valamilyen prioritás beállítva a különböző IP cím tartományokra és azt a tarományt esetleg hátra sorolják, ahonnan a UPC osztja a címeket. Felkerestem a VPN-t üzemeltetőket és azt mondták nincs ilyen korlátozás. Sőt több tesztet is elvégeztünk, amiből az jött ki, hogy a logokból sem látszik semmi, hogy probléma lenne.

    UPC már a héten küldené a harmadik technikust hozzám, hogy Ők majd megoldják. Az első ember hozta az új modemet, a második kijött, de megegyeztünk, hogy nem hardveroldali probléma lesz. A harmadik most nem tudom mit csinálna, mert bár többször rákérdeztem a Helpdesk oldalon, de nem tudnak semmilyen választ adni, hogy mit is kellene csinálni, vagy hogy a kiszálló kolléga mit is fog nálam csinálni. Mert összességében minden rendben van, jók a jelek, jól funkcionál a modem.

    Ha jól gondolom a problémát a AnyConnect DTLS Tunnelje okozza, amely a 443-as porton keresztül kommunikál, a DTLS-ről még a Cisco-nál is találtam leírást, hogy vannak olyan szolgáltatók akik ezt a kapcsolatot korlátozzák vagy teljesen tiltják. Erre is rákérdeztem a UPC-nél, azt mondják,nem korlátoznak semmit.

    Kipróbáltam a TunnelBear nevű szolgáltatást, ami OPENVPN-t használ, ott az ég világon semmilyen lassulást nem tapasztaltam. VPN-hez képest normális értékeket mértem.

    Ekkor jött az ötlet, hogy megpróbálom a port forwardingot. Ez igazából, mondjuk azt, működik. 443-at 8443-ra irányítottam át. Ezek után, ilyen sebességet tudok mérni: [link]

    Ebben a megoldásban az zavar, hogy napon belüli többszöri újracsatlakozás után, még ezzel a módszerrel is van, hogy visszatér a "korlátozás". Valamint az is zavar, hogyha ez így működik, az azt jelenti, hogy korlátozzák a hálózatot, amihez nem lenne joguk.

    Sajnos kezdek belefáradni, hogy hiába hívom a UPC-t, vagy ötletük sincsen, hogy mi lehet a gond, vagy ugyan azokat a megoldásokat próbáljuk, újra és újra. Hiába mondom el minden ügyfélszolgálatosnak ugyan azt, mintha nem is hallanák. Az elmúlt egy hónapban olyan 2,5 órát beszéltem velük. :) Már gondolom Ők sem szeretnek engem, de már én sem Őket.

    Valaki tapasztalt már hasonlókat?

    Bármilyen apró ötletnek örülnék.

    Mindenkinek köszönöm aki végigolvasta!

Új hozzászólás Aktív témák