Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz totron #17 üzenetére

    Ahogy a gyártó és a vevő közt a szállítás lesz a meghatározó, úgy a többi rész amit kereskedelemnek hívunk, lényegében mire fog majd korlátozódni? A csomagolás is a szállítás része. Elég látványossá válik, hogy amit kereskedelemnek hívunk csak egy szemfényvesztés.
    Pl. ha rendelek valamit, az be van csomagolva, valami műanyagba, színesbe, képekkel. Ezt aztán feldolgozza egy webes felület, ennek hatásaként becsomagolják újból és elküldik, tehát 2 csomagolást fizetek. Megálltak 2-nél valamiért, nyilván mert ha 6szor játszanák le, az már feltűnő lenne, tömeges felháborodást keltene, és a 2 marad egy konszenzus, aminél még nem jön létre akció, ellenhatás. Nálam mondjuk létrejön már 2nél is, de nem egyedül élek a bolygón, és polgártársaimmal ennyire toleráns halmazt tudunk képezni.
    Éppígy ha az ismert kereskedelemről bármiféle értelmes tevékenységet lefejt, mondjuk a számítástechnika, technológiák, akkor kizárólag szemfényvesztésből fog állni, ami reakciót okoz majd gondolom.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz totron #15 üzenetére

    "végeredményben a feleslegességgel vagyunk elárasztva - jobban, mint kellene, drágábban, mint szükséges volna. Fogyasztói tudatosság is úgy jöhet létre, sőt, a fogalomkör is úgy tud eleve felmerülni, hogy választék van, ami ma már automatikusan egy túlkínálat részeként manifesztálódik."

    Ez kicsit mindenről szól. Nézzük meg részletesen.

    "...feleslegességgel vagyunk elárasztva - jobban, mint kellene, drágábban, mint szükséges volna..."

    Ezt ki állapítja meg és mit használ etalonnak a hasonlításhoz?

    Ami neked felesleges, nekem szükséges lehet. Ha valamire valóban nincs szüksége a vásárlóknak vagy kb. használhatatlan, szóróajándék ként fogja végezni a legjobb esetben. Vagy közvetlenül a hulladékfeldolgozóban köt ki.
    Ha tartósan gyárt egy cég szükségtelen dolgokat, önmaga is szükségtelenné válik. A nemlétező bevételből nem fog megélni. Nyilván van piac torzító beavatkozás. Egy időben, a használhatatlan lélegeztetőgépeknek is nagy keletje volt.

    Ki állapítja meg azt, hogy mennyire drága egy termék?
    Szerintem a fogyasztó. Ha túl drágának találja nem vásárolja meg. Keres alternatív terméket.
    A gyártó is optimalizálja az árait. A normális gyártónak a legnagyobb realizálható bevételre van szüksége. Nem arra, hogy néhány százaléknyi terméken kaszáljon nagyot. A maradékot bezúzza. A legnagyobb bevétel annál az árnál van amelyiknél a termékének több mint 99%-t képes értékesíteni.
    Ez alól a rajongótáborral rendelkező gyártók kivételek. A vásárló családja majd két évig zsíros kenyéren fog élni, de az áhított telefon meg lesz. Lehet mutogatni.

    Abban viszont egyetértek, hogy a járművekhez hasonlóan, az elektronikus termékek esetében is minőségi minimumot kellene előírni a forgalomba hozásához.

    "Fogyasztói tudatosság is úgy jöhet létre, sőt, a fogalomkör is úgy tud eleve felmerülni, hogy választék van, ami ma már automatikusan egy túlkínálat részeként manifesztálódik."

    A választék és a túlkínálat csak felületesen függenek össze.

    A túlkínálat másképpen fogalmazva a fizetőképes kereslet hiánya.
    Ennek az lehet az egyik kényes pontja.
    Ha olcsóbb lenne többen vásárolnák meg. Akció.
    Ha olcsóbb lenne az ár, megvásárolnák a terméket, de még akkor sem tudnák megvásárolni. Gazdasági válság.
    A terméket a jelenlegi áron is meg tudnák vásárolni, de kevesebb pénzért sem vásárolnák meg. Nem tudnák mire használni. Egy kézi-kasza élező automatagép nem létező űrt tölt ki a piacon.

    Dolgozok egy cégnek. Irodai kellékeket forgalmaz. A kis adagos kávétejszíntől, a professzionális 3D nyomtatóig. Kivéve a számítógépeket.
    Lényegében nagy tételben vásárolnak, csomagolnak és leszállítják a vásárlóiknak. Van sajátmárkás nyomtatópapírjuk, borítékuk, ...
    A problémájuk, hogy csökken a kereslet. Nagy a konkurenciájuk. A kb 30 éves technológiát le kell váltaniuk, túl magas a munkaerőigény. Egyes termékeket már ők is az Amazontól vásárolják. Olcsóbb így mint közvetlenül a gyártótól.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák