-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
seawolf570
aktív tag
válasz Gyöször #8365 üzenetére
Az "amperszagot" nagy valószínűséggel a TO220, és a motor adta. Amikor a kommutátorok közötti szigetelő rések telemennek szennyeződéssel, ami általában a kefékről kerül oda (maga a kefe anyaga), akkor a kefék ez fölött elhaladva elektromos ívet húznak. Ha kopottak a kefék, és nem fekszenek fel teljes felülettel a kommutátorokra (esetleg anyagszemcsék vannak köztük és a kommutátor között), akkor is ív képződik. Az elektromos kisülés többlet áramfelvétellel, és nagy hőképződéssel jár. A TO 220 egy 36V-os teljesítménytranzisztor, amin maximálisan 2,2A egyenáram folyhat, és 125 fok a maximális hőértéke (ezért is kell hűteni). Ez a tranzisztor nagy valószínűséggel a motor tápellátását hivatott stabilizálni más alkatrészekkel egy áramkörben. A kisülésekből adódó többletáram nagy terhelésnek tette ki, ezért is volt olyan forró. Ráadásul az áram nagy része, nem a kommutátoron keresztül a tekercsekbe jut, hanem a levegő ionizálására megy el, ami miatt a kisülés bekövetkezik. Tehát az a kevés áram ami átfolyik a tekercseken, nem tud akkora indukciót gerjeszteni bennük, ezáltal a forgatónyomaték drasztikusan lecsökken, pont ezt tapasztaltad meg.
Mivel a kommutátor általában a hátsó csapágy közvetlen közelében van, szépen felhevíti azt is, meg a tengelyt is, és az a kevés kenőanyag ami ott van szépen elfolyik, elpárolog. Ezáltal megnő a súrlódás, ami tovább terheli a motort, és még inkább csökkenti a forgatónyomatékot. Ráadásul kenőanyag hiányában, és a megnövekedett hőmennyiség hatására, a tengely szépen kikezdi a csapágyat (siklócsapágy esetén), és előbb utóbb elkezd verni a tengely. Ez hatással van a kefék további romlására, esetleg a forgórész hozzáérhet az állórészhez, minek következtében a tekercsek szigetelése sérül, megszakad, zárlatos lesz stb.. Valójában ez egy lavina, aminek a vége a motor halála, feltéve, hogy a motor stabilizáló áramköre kibírja az egyre nagyobb, és tartós többlet terhelést.
A fizikaóráért elnézést kérek, de talán másnak még hasznára válhat.Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell T7810: 2x Intel Xeon E5-2697A v4, 32-64 mag, 2.60-3.60GHz, 128GB - 512GB DDR4 ECC, 500GB SSD
- Acer Predator 15,6 FHD IPS 144 Hz / i7 10750H / 16 GB / 512 GB NVME / RTX 3070 8 GB
- HGST Ultrastar 7K6000 HUS726040ALE610 / 4TB / 7200rpm / 128MB / SATA / 100/100 / 27 indulás
- SteelSeries Aerox 3 2022 eladó
- Névre írt számlával Nagyméretű HP laptop HP 17 i3-12 számla , garancia